Yeterlilik Kodu

TR0030025928

Yeterlilik Adı
Sanat Tarihi Lisans Diploması
Sorumlu KurumTrakya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiTrakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Telefonlar +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84
Sorumlu Kurum URLhttp://www.trakya.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Güzel sanatlar
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 - 2633.03 (Sanat Tarihçi)

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Sanat Tarihi eğitim ve öğretiminde, resim, heykel, mimari ve el sanatları ile oluşan plastik sanat dallarının doğuşu ve geçmiş aşamalarını tanıyıp, günümüzdeki gelişimlerini izleyebilen; Bizans, İslam, Avrupa ve Türk sanatlarının başlıca dönemleri ile temel özelliklerini bilen ve diğer kültür çevreleriyle ilişkilerini, etki alış verişlerini kavrayıp irdeleyebilen; sanat tarihinde henüz bilinmeyenleri araştırma, inceleme, belgeleme, değerlendirme, yorumlama, sunma beceri ve yöntemlerini kazanmış Sanat Tarihçiler yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Sanat Tarihi bilgilerini ilgili alanlarda kullanır.
  • Sanat Tarihi bilgilerini kültür ve sanat birikimini belgeleme, envanterleme ve koruma alanında kullanır.
  • Alan çalışmalarında Sanat Tarihi yöntem/tekniklerini ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Kültürel mirasın gözetilmesi ve korunması konusunda etik değerlere duyarlılık oluşturur ve geliştirir.
  • Toplumda tarihi çevrenin korunmasına dair farkındalık geliştirilmesine katkıda bulunur.
  • Sanat Tarihi uzmanlık alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve gerekli durumlarda ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Kültürel ve sanatsal etkinlikleri düzenlemeye katkıda bulunur.
  • Sanat Tarihi alanında kültürlere ve değerlere eşit mesafede, kültürel mirasın evrenselliğine inanan ve koruma bilinci yüksek, duyarlı, topluma katkı sağlayan, aynı zamanda sosyal adalet bilinci gelişmiş sorumluluk duygusuna sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür.
Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve başarı notu aşağıda gösterildiği şekilde belirlenir:

a) Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının % 30’u, uzaktan eğitim programlarında % 20’si ile yarıyıl/yıl sonu sınavında alınan notun % 70’inin, uzaktan eğitim programlarında % 80’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartı ile ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının % 30’u ile %70’i arasında, yarıyıl/yıl sonu sınavında alınan notun % 70’i ile % 30’u arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı 5’ten küçük ise bir alt tam sayıya, 5 veya 5’ten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

(Ek paragraf:RG-21/8/2013-28742) Ortak zorunlu derslerin not sistemindeki değerlendirmesinde uygulanacak puanlamaya ilişkin usul ve esaslar Senato tarafından belirlenir.

b) (Değişik:RG-1/9/2019-30875) Başarı notu; (a) bendinde belirlenen notlar esas alınarak, Fakülte/Yüksekokul Kurulu kararı ve Senatonun onayı ile mutlak değerlendirme yöntemi veya bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak hesaplanır. Bağıl değerlendirme yöntemi uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Mutlak değerlendirme yönteminde ise (a) bendine göre hesaplanan yarıyıl/yılsonu notu dikkate alınarak (c) bendindeki tablo gereği tespit edilen harf notu başarı notu olarak kabul edilir. Bağıl değerlendirme yöntemi ve mutlak değerlendirme yöntemi kullanılarak elde edilen harfli notlar, katsayılar ve başarı durumları için (c) bendindeki tablo ve esaslar uygulanır.

c) (Değişik:RG-16/6/2016-29744) Bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yönteminde harfli notların katsayıları aşağıdaki tabloya göre belirlenir:

 

100 Puan üzerinden değeri                   Harfli notu                   Katsayı

                      90-100                                  AA                           4.00

                       80-89                                   BA                           3.50

                       70-79                                   BB                           3.00

                       65-69                                   CB                           2.50

                       60-64                                   CC                           2.00

                       50-59                                   DD                           1.50

                       30-49                                   FD                           1.00

                         0-29                                   FF                            0.00

Genel not ortalamasına, tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Bütün notlar öğrencinin not belgesine geçirilir.

(Değişik fıkra:RG-16/6/2016-29744)  Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak, genel not ortalaması (GNO) CB (2.50) ve üzerinde olan öğrenciler, DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1.50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir. Ödev ve uygulamaların önem kazandığı derslerde, bu çalışmaların ara sınav notunu hangi oranda etkileyeceği, ders niteliğindeki laboratuvar ve proje derslerinde yarıyıl veya yıl içi başarı notunun nasıl belirleneceği ve başarı notuna etki oranı ilgili fakülte veya yüksekokul kurulu tarafından belirlenerek ilan edilir. Sınırsız sınav hakkı verilmiş ve daha önce yarıyıl sonu sınavına girme hakkı kazanılmış olan derslerde başarı notu, eski yarıyıl içindeki çalışma ve ara sınav sonuçlarına bakılmadan, sadece yarıyıl/yıl sonu sınav notu ile belirlenir. Tek ders sınavlarının ve ek sınavların sonuçları, başarı notu olarak kabul edilir ve değerlendirilir.

Ayrıca not belgesinde, aşağıda tanımlanan harf notları da kullanılır:

1) DZ (devamsız) notu; ders kaydı yaptırılan, ancak devam koşulu yerine getirilemeyen kredili dersler için verilir ve FF notu olarak değerlendirilerek ortalamalara katılır.

2) BL (başarılı) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarılı öğrencilere verilir.

3) BZ (başarısız) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarısız veya devamsız öğrencilere verilir.

Kalite Güvencesi

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 11.04.2023 / Bitiş: 30.09.2026

Giriş Şartı

Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YKS) alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıLisans derecesi almak için program yeterliliklerini karşılayan en az 240 AKTS'lik dersi başarı ile tamamlamış ve en az 4 üzerinden 2.00 akademik ortalamaya sahip olmak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu kurum / kuruluşları ve özel sektörde profesyonelleri olarak kariyerlerini sürdürebilir ve isterlerse daha üst düzeyde akademik çalışma yapabilirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030025928


Yeterlilik Adı
Sanat Tarihi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Trakya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Telefonlar +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 - 2633.03 (Sanat Tarihçi)


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 - 2633.03 (Sanat Tarihçi)


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Sanat Tarihi eğitim ve öğretiminde, resim, heykel, mimari ve el sanatları ile oluşan plastik sanat dallarının doğuşu ve geçmiş aşamalarını tanıyıp, günümüzdeki gelişimlerini izleyebilen; Bizans, İslam, Avrupa ve Türk sanatlarının başlıca dönemleri ile temel özelliklerini bilen ve diğer kültür çevreleriyle ilişkilerini, etki alış verişlerini kavrayıp irdeleyebilen; sanat tarihinde henüz bilinmeyenleri araştırma, inceleme, belgeleme, değerlendirme, yorumlama, sunma beceri ve yöntemlerini kazanmış Sanat Tarihçiler yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Sanat Tarihi bilgilerini ilgili alanlarda kullanır.
  • Sanat Tarihi bilgilerini kültür ve sanat birikimini belgeleme, envanterleme ve koruma alanında kullanır.
  • Alan çalışmalarında Sanat Tarihi yöntem/tekniklerini ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Kültürel mirasın gözetilmesi ve korunması konusunda etik değerlere duyarlılık oluşturur ve geliştirir.
  • Toplumda tarihi çevrenin korunmasına dair farkındalık geliştirilmesine katkıda bulunur.
  • Sanat Tarihi uzmanlık alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve gerekli durumlarda ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Kültürel ve sanatsal etkinlikleri düzenlemeye katkıda bulunur.
  • Sanat Tarihi alanında kültürlere ve değerlere eşit mesafede, kültürel mirasın evrenselliğine inanan ve koruma bilinci yüksek, duyarlı, topluma katkı sağlayan, aynı zamanda sosyal adalet bilinci gelişmiş sorumluluk duygusuna sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür.
Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve başarı notu aşağıda gösterildiği şekilde belirlenir:

a) Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının % 30’u, uzaktan eğitim programlarında % 20’si ile yarıyıl/yıl sonu sınavında alınan notun % 70’inin, uzaktan eğitim programlarında % 80’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartı ile ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının % 30’u ile %70’i arasında, yarıyıl/yıl sonu sınavında alınan notun % 70’i ile % 30’u arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı 5’ten küçük ise bir alt tam sayıya, 5 veya 5’ten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

(Ek paragraf:RG-21/8/2013-28742) Ortak zorunlu derslerin not sistemindeki değerlendirmesinde uygulanacak puanlamaya ilişkin usul ve esaslar Senato tarafından belirlenir.

b) (Değişik:RG-1/9/2019-30875) Başarı notu; (a) bendinde belirlenen notlar esas alınarak, Fakülte/Yüksekokul Kurulu kararı ve Senatonun onayı ile mutlak değerlendirme yöntemi veya bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak hesaplanır. Bağıl değerlendirme yöntemi uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Mutlak değerlendirme yönteminde ise (a) bendine göre hesaplanan yarıyıl/yılsonu notu dikkate alınarak (c) bendindeki tablo gereği tespit edilen harf notu başarı notu olarak kabul edilir. Bağıl değerlendirme yöntemi ve mutlak değerlendirme yöntemi kullanılarak elde edilen harfli notlar, katsayılar ve başarı durumları için (c) bendindeki tablo ve esaslar uygulanır.

c) (Değişik:RG-16/6/2016-29744) Bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yönteminde harfli notların katsayıları aşağıdaki tabloya göre belirlenir:

 

100 Puan üzerinden değeri                   Harfli notu                   Katsayı

                      90-100                                  AA                           4.00

                       80-89                                   BA                           3.50

                       70-79                                   BB                           3.00

                       65-69                                   CB                           2.50

                       60-64                                   CC                           2.00

                       50-59                                   DD                           1.50

                       30-49                                   FD                           1.00

                         0-29                                   FF                            0.00

Genel not ortalamasına, tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Bütün notlar öğrencinin not belgesine geçirilir.

(Değişik fıkra:RG-16/6/2016-29744)  Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak, genel not ortalaması (GNO) CB (2.50) ve üzerinde olan öğrenciler, DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1.50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir. Ödev ve uygulamaların önem kazandığı derslerde, bu çalışmaların ara sınav notunu hangi oranda etkileyeceği, ders niteliğindeki laboratuvar ve proje derslerinde yarıyıl veya yıl içi başarı notunun nasıl belirleneceği ve başarı notuna etki oranı ilgili fakülte veya yüksekokul kurulu tarafından belirlenerek ilan edilir. Sınırsız sınav hakkı verilmiş ve daha önce yarıyıl sonu sınavına girme hakkı kazanılmış olan derslerde başarı notu, eski yarıyıl içindeki çalışma ve ara sınav sonuçlarına bakılmadan, sadece yarıyıl/yıl sonu sınav notu ile belirlenir. Tek ders sınavlarının ve ek sınavların sonuçları, başarı notu olarak kabul edilir ve değerlendirilir.

Ayrıca not belgesinde, aşağıda tanımlanan harf notları da kullanılır:

1) DZ (devamsız) notu; ders kaydı yaptırılan, ancak devam koşulu yerine getirilemeyen kredili dersler için verilir ve FF notu olarak değerlendirilerek ortalamalara katılır.

2) BL (başarılı) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarılı öğrencilere verilir.

3) BZ (başarısız) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarısız veya devamsız öğrencilere verilir.


Kalite Güvencesi

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 11.04.2023 / Bitiş: 30.09.2026


Giriş Şartı

Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YKS) alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.


Başarma Şartları
Lisans derecesi almak için program yeterliliklerini karşılayan en az 240 AKTS'lik dersi başarı ile tamamlamış ve en az 4 üzerinden 2.00 akademik ortalamaya sahip olmak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu kurum / kuruluşları ve özel sektörde profesyonelleri olarak kariyerlerini sürdürebilir ve isterlerse daha üst düzeyde akademik çalışma yapabilirler


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025928

Qualification Title
Sertificate of licence Art History
Awarding BodyTrakya University
Awarding Body ContactTrakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Phone +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84
Awarding Body Urlhttp://www.trakya.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasFine arts
National Occupation Classification

ISCO:08 - 2633.03 (Art Historian) 

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

In Art History education and training, it is aimed to train Art Historians who can recognize the birth and past stages of the plastic arts branches consisting of painting, sculpture, architecture and handicrafts and follow their current development; who know the main periods and basic characteristics of Byzantine, Islamic, European and Turkish arts and who can comprehend and examine their relations with other cultural circles and their exchange of influences; and who have acquired the skills and methods to research, examine, document, evaluate, interpret and present what is not yet known in art history.

Learning Environments

Learning takes place through formal, open, or distance education.

Description
  • Has theoretical and applied knowledge in the field of Art History.
  • Uses Art History knowledge in related fields. Uses Art History knowledge in the field of documenting, inventorying and protecting cultural and artistic accumulation.
  • Uses Art History methods/techniques and information/communication technologies in field studies.
  • Creates and develops sensitivity to ethical values ​​in the protection and preservation of cultural heritage.
  • Contributes to the development of awareness in society regarding the protection of historical environment.
  • Collects, analyzes, interprets information related to the field of Art History expertise and shares it with relevant persons, institutions and organizations when necessary.
  • Continuously improves professional knowledge and skills.
  • Contributes to the organization of cultural and artistic events. In the field of Art History, has an equal distance to cultures and values, believes in the universality of cultural heritage and has a high level of protection awareness, is sensitive, contributes to society and also has a sense of responsibility with a developed sense of social justice.
Key Competencies

Has the following key competences at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

It is conducted in accordance with the conditions specified in the Trakya University Undergraduate Education, Teaching, and Examination Regulation.

The evaluation of exam results and the determination of the achievement grade are as follows:
a) Exams are graded out of 100 full points. The semester/year-end grade of a course is calculated by taking 30% of the arithmetic average of the midterm(s) (20% in distance education programs) and 70% of the semester/year-end exam score (80% in distance education programs). However, with the decision of the relevant faculty/school board and its announcement at the beginning of the semester, the semester/year-end grade of a course may also be calculated in a way that the midterm(s) arithmetic average contributes between 30% and 70%, and the semester/year-end exam contributes between 70% and 30%, ensuring that the total ratio remains 100%. After calculation, if the first digit after the decimal point is less than 5, it is rounded down; if it is 5 or greater, it is rounded up to the nearest whole number.
(Additional paragraph: Official Gazette-21/8/2013-28742) The procedures and principles regarding the scoring system for common compulsory courses are determined by the Senate.

b) (Amended: Official Gazette-1/9/2019-30875) The achievement grade is determined based on the scores specified in clause (a), using either the absolute grading method or the relative grading method, as decided by the Faculty/School Board and approved by the Senate. The principles of applying the relative grading method are determined by the Senate. In the absolute grading method, the semester/year-end grade calculated according to clause (a) is taken into account, and the letter grade is assigned based on the table in clause (c). The letter grades obtained through both the relative and absolute grading methods, along with their coefficients and success status, are applied as per the table and principles in clause (c).

c) (Amended: Official Gazette-16/6/2016-29744) In both relative and absolute grading methods, letter grade coefficients are determined according to the following table:

Score Range (out of 100)

Letter Grade

Coefficient

90-100

AA

4.00

80-89

BA

3.50

70-79

BB

3.00

65-69

CB

2.50

60-64

CC

2.00

50-59

DD

1.50

30-49

FD

1.00

0-29

FF

0.00

The most recent grade obtained in repeated courses is included in the overall grade point average (GPA). All grades are recorded on the student's transcript.
(Amended paragraph: Official Gazette-16/6/2016-29744) To be considered successful in a course, the achievement grade must be at least CC. However, students with a cumulative GPA of CB (2.50) or above are considered successful with a DD grade, and their achievement grade is recorded as DB with a coefficient of 1.50. The proportion of assignments and practical work affecting the midterm grade, as well as how the semester or year-long success grade is determined in laboratory and project courses, is decided and announced by the relevant faculty or school board. For courses where students have unlimited exam rights and have previously earned the right to take the semester-end exam, the achievement grade is determined solely based on the semester/year-end exam score, disregarding previous coursework and midterm results. The results of single-course and additional exams are accepted as achievement grades and evaluated accordingly.

Additionally, the following letter grades are used on transcripts:

  1. DZ (absent) grade is assigned to credit courses where the student registered but failed to meet attendance requirements, and it is treated as an FF grade in GPA calculations.
  2. BL (successful) grade is given to students who pass non-credit courses, and it does not affect the GPA.
  3. BZ (unsuccessful) grade is given to students who fail or do not attend non-credit courses, and it does not affect the GPA.
Quality Assurance
  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports” are published annually by YÖK, detailing quantitative and qualitative assessments of higher education institutions.
  • YÖK also releases the “Foundation Higher Education Institutions Report” annually, which includes academic, administrative, and financial data on foundation universities and presents quantitative and qualitative evaluations to the public. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
  1. Curriculum Development and Approval:YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes for students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with YÖK’s fundamental principles.The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after approval by YÖK, following its adoption by the relevant Deans' Council.
  2. Assessment and Evaluation:The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are conducted in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with YÖK’s principles.
  3. Certification:Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations set by the higher education institution.
  4. Self-Evaluation and External Evaluation:Higher education institutions submit their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report" on the external evaluation of higher education institutions with the public.Accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK indicate that programs meet quality assurance standards.YÖKAK conducts regular reviews to ensure compliance with determined qualifications.

Association for the Evaluation and Accreditation of Science, Literature, Science-Literature, Language, and History-Geography Faculty Programs (FEDEK)
Start: 11.04.2023 / End: 30.09.2026

Access Requirements

Applicants must have completed Turkish secondary education or an equivalent education abroad and must obtain the required score in the national university entrance exam (YKS).

Conditions for SuccessTo earn a bachelor's degree, students must successfully complete at least 240 ECTS credits and have a minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can pursue careers as professionals in public institutions, organizations, and the private sector or continue with higher-level academic studies.

Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education
    • Regulation on Transfer between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
    • Regulation on the Continuation of Higher Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
  2. Law No. 2547 (Additional Article 35)
    • Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025928


Qualification Title
Sertificate of licence Art History

Awarding Body
Trakya University

Awarding Body Contact
Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Phone +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08 - 2633.03 (Art Historian) 


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO:08 - 2633.03 (Art Historian) 


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

In Art History education and training, it is aimed to train Art Historians who can recognize the birth and past stages of the plastic arts branches consisting of painting, sculpture, architecture and handicrafts and follow their current development; who know the main periods and basic characteristics of Byzantine, Islamic, European and Turkish arts and who can comprehend and examine their relations with other cultural circles and their exchange of influences; and who have acquired the skills and methods to research, examine, document, evaluate, interpret and present what is not yet known in art history.


Learning Environments

Learning takes place through formal, open, or distance education.


Description
  • Has theoretical and applied knowledge in the field of Art History.
  • Uses Art History knowledge in related fields. Uses Art History knowledge in the field of documenting, inventorying and protecting cultural and artistic accumulation.
  • Uses Art History methods/techniques and information/communication technologies in field studies.
  • Creates and develops sensitivity to ethical values ​​in the protection and preservation of cultural heritage.
  • Contributes to the development of awareness in society regarding the protection of historical environment.
  • Collects, analyzes, interprets information related to the field of Art History expertise and shares it with relevant persons, institutions and organizations when necessary.
  • Continuously improves professional knowledge and skills.
  • Contributes to the organization of cultural and artistic events. In the field of Art History, has an equal distance to cultures and values, believes in the universality of cultural heritage and has a high level of protection awareness, is sensitive, contributes to society and also has a sense of responsibility with a developed sense of social justice.

Key Competencies

Has the following key competences at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

It is conducted in accordance with the conditions specified in the Trakya University Undergraduate Education, Teaching, and Examination Regulation.

The evaluation of exam results and the determination of the achievement grade are as follows:
a) Exams are graded out of 100 full points. The semester/year-end grade of a course is calculated by taking 30% of the arithmetic average of the midterm(s) (20% in distance education programs) and 70% of the semester/year-end exam score (80% in distance education programs). However, with the decision of the relevant faculty/school board and its announcement at the beginning of the semester, the semester/year-end grade of a course may also be calculated in a way that the midterm(s) arithmetic average contributes between 30% and 70%, and the semester/year-end exam contributes between 70% and 30%, ensuring that the total ratio remains 100%. After calculation, if the first digit after the decimal point is less than 5, it is rounded down; if it is 5 or greater, it is rounded up to the nearest whole number.
(Additional paragraph: Official Gazette-21/8/2013-28742) The procedures and principles regarding the scoring system for common compulsory courses are determined by the Senate.

b) (Amended: Official Gazette-1/9/2019-30875) The achievement grade is determined based on the scores specified in clause (a), using either the absolute grading method or the relative grading method, as decided by the Faculty/School Board and approved by the Senate. The principles of applying the relative grading method are determined by the Senate. In the absolute grading method, the semester/year-end grade calculated according to clause (a) is taken into account, and the letter grade is assigned based on the table in clause (c). The letter grades obtained through both the relative and absolute grading methods, along with their coefficients and success status, are applied as per the table and principles in clause (c).

c) (Amended: Official Gazette-16/6/2016-29744) In both relative and absolute grading methods, letter grade coefficients are determined according to the following table:

Score Range (out of 100)

Letter Grade

Coefficient

90-100

AA

4.00

80-89

BA

3.50

70-79

BB

3.00

65-69

CB

2.50

60-64

CC

2.00

50-59

DD

1.50

30-49

FD

1.00

0-29

FF

0.00

The most recent grade obtained in repeated courses is included in the overall grade point average (GPA). All grades are recorded on the student's transcript.
(Amended paragraph: Official Gazette-16/6/2016-29744) To be considered successful in a course, the achievement grade must be at least CC. However, students with a cumulative GPA of CB (2.50) or above are considered successful with a DD grade, and their achievement grade is recorded as DB with a coefficient of 1.50. The proportion of assignments and practical work affecting the midterm grade, as well as how the semester or year-long success grade is determined in laboratory and project courses, is decided and announced by the relevant faculty or school board. For courses where students have unlimited exam rights and have previously earned the right to take the semester-end exam, the achievement grade is determined solely based on the semester/year-end exam score, disregarding previous coursework and midterm results. The results of single-course and additional exams are accepted as achievement grades and evaluated accordingly.

Additionally, the following letter grades are used on transcripts:

  1. DZ (absent) grade is assigned to credit courses where the student registered but failed to meet attendance requirements, and it is treated as an FF grade in GPA calculations.
  2. BL (successful) grade is given to students who pass non-credit courses, and it does not affect the GPA.
  3. BZ (unsuccessful) grade is given to students who fail or do not attend non-credit courses, and it does not affect the GPA.

Quality Assurance
  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports” are published annually by YÖK, detailing quantitative and qualitative assessments of higher education institutions.
  • YÖK also releases the “Foundation Higher Education Institutions Report” annually, which includes academic, administrative, and financial data on foundation universities and presents quantitative and qualitative evaluations to the public. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
  1. Curriculum Development and Approval:YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes for students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with YÖK’s fundamental principles.The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after approval by YÖK, following its adoption by the relevant Deans' Council.
  2. Assessment and Evaluation:The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are conducted in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with YÖK’s principles.
  3. Certification:Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations set by the higher education institution.
  4. Self-Evaluation and External Evaluation:Higher education institutions submit their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report" on the external evaluation of higher education institutions with the public.Accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK indicate that programs meet quality assurance standards.YÖKAK conducts regular reviews to ensure compliance with determined qualifications.

Association for the Evaluation and Accreditation of Science, Literature, Science-Literature, Language, and History-Geography Faculty Programs (FEDEK)
Start: 11.04.2023 / End: 30.09.2026


Access Requirements

Applicants must have completed Turkish secondary education or an equivalent education abroad and must obtain the required score in the national university entrance exam (YKS).


Conditions for Success
To earn a bachelor's degree, students must successfully complete at least 240 ECTS credits and have a minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can pursue careers as professionals in public institutions, organizations, and the private sector or continue with higher-level academic studies.


Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education
    • Regulation on Transfer between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
    • Regulation on the Continuation of Higher Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
  2. Law No. 2547 (Additional Article 35)
    • Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode