Yeterlilik Kodu | TR0030220733 | |
Yeterlilik Adı | Savunma Teknolojileri Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Askeri ve savunma | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Teorik ve uygulamalı lisansüstü dersleri için sırasıyla % 70 ve% 80 katılım zorunludur. Her ders için yapılan sınavlar, ara sınav ve final sınavı olarak düzenlenir. Ayrıca, ara sınav ve final sınavına ek olarak öğrenciler için projeler, ödev ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40ı, final sınavı ise ilgili dersin ortalama puanında% 60tır. Öğrenciler bir yükseklisans dersi için en az 70/100, doktora programı için 75/100 almalıdır. Tüm öğrenciler tezlerini başarılı bir şekilde Fen Bilimleri Enstitüsünün yönetmeliğine göre oluşturulmuş bir jüriye savunmalıdırlar. Doktora öğrencileri için, düşünce derslerinin tamamlanmasından sonra bir yeterlilik sınavı (yazılı ve sözlü) vardır. Yeterlilik sınavından başarılı bir şekilde geçtikten sonra doktora öğrencileri tez önerisini bir tez danışmanı kuruluna sunmalı ve savunmalıdır. Doktora derecesi almak için, öğrenciler zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam en az 60 AKTS) ve seminer dersini başarıyla tamamlamak ve orjinal bir araştırmaya dayalı tezi hazırlayıp başarıyla sunmak zorundadır. Ayrıca doktora öğrenciler ortalamalarından 3.00/4.00, 180 AKTS elde etmelidirler. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Doktora programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır;
| |
Başarma Şartları | Doktora derecesi almak için, öğrenciler zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam en az 60 AKTS) ve seminer dersini başarıyla tamamlamak ve orjinal bir araştırmaya dayalı tezi hazırlayıp başarıyla sunmak zorundadır. Ayrıca doktora öğrenciler ortalamalarından 3.00/4.00, 180 AKTS elde etmelidirler. Gerekli toplam krediyi tamamlamak ve tezini başarıyla savunmak. Doktora için toplam alınması gereken AKTS kredisi 240 olup, bunun en az 60 AKTS'si alınan derslerden, en az 180 AKTS kredisi ise tez çalışmalarından elde edilmelidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Havacılık endüstrisi, yerli ve yabancı savunma alanında faaliyet gösteren şirketler, fabrikalar, özel sektör kuruluşları, mühendislik firmaları gibi birimlerde istihdam edilmektedirler. Bununla birlikte akademik personel olarak üniversitelerin ilgili birimlerinde görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220733
ISCO 08
ISCO 08
Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mühendislik, matematik ve fen konularında yeterli kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimi edinip, Savunma teknolojileri problemlerini saptayabilme, tanımlayabilme ve formüle edebilme.
- Metalürji ve Malzeme Mühendisiliği problemlerini çözmeye uygun analiz, modelleme ve tasarım yöntemlerini seçebilme ve uygulayabilme.
- Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda, süreci, cihazı veya ürünü, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilme; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme.
- Mühendislik çözümlerini, tasarımın niteliğine göre, güvenlik, dayanıklılık, uyarlanabilirlik, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik gibi öğeleri içeren gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında değerlendirebilme.
- Benzetim veya deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama, verileri çözümleme becerisi.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli güncel teknikleri ve hesaplama araçlarını ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme.
- Disiplin içi ve disiplinler arası etkin biçimde bireysel ve takım çalışması yapabilme.
- Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
- Fikirlerini Türkçe sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek etkin iletişim kurabilme.
- En az bir yabancı dil bilgisini etkin biçimde kullanabilme.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
- Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında farkındalık; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık; kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilgiye erişebilme; bilim ve teknoloji hakkında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyebilme ve geliştirebilme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Teorik ve uygulamalı lisansüstü dersleri için sırasıyla % 70 ve% 80 katılım zorunludur. Her ders için yapılan sınavlar, ara sınav ve final sınavı olarak düzenlenir. Ayrıca, ara sınav ve final sınavına ek olarak öğrenciler için projeler, ödev ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40ı, final sınavı ise ilgili dersin ortalama puanında% 60tır. Öğrenciler bir yükseklisans dersi için en az 70/100, doktora programı için 75/100 almalıdır.
Tüm öğrenciler tezlerini başarılı bir şekilde Fen Bilimleri Enstitüsünün yönetmeliğine göre oluşturulmuş bir jüriye savunmalıdırlar. Doktora öğrencileri için, düşünce derslerinin tamamlanmasından sonra bir yeterlilik sınavı (yazılı ve sözlü) vardır. Yeterlilik sınavından başarılı bir şekilde geçtikten sonra doktora öğrencileri tez önerisini bir tez danışmanı kuruluna sunmalı ve savunmalıdır. Doktora derecesi almak için, öğrenciler zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam en az 60 AKTS) ve seminer dersini başarıyla tamamlamak ve orjinal bir araştırmaya dayalı tezi hazırlayıp başarıyla sunmak zorundadır. Ayrıca doktora öğrenciler ortalamalarından 3.00/4.00, 180 AKTS elde etmelidirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Doktora programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır;
- Savunma Teknolojileri ile lişkili bir alana ait yüksek lisans ya da lisans diplomasına sahip olmak.
- ALES sınavının ilgili puan türünden yeterli puana (en az 55) sahip olmak.
- ÖSYM tarafından yapılan YDS sınavından yeterli puana (55/100) veya TOEFL veya IELTS sınavlarından 55 puan karşılığı puan sahip olmak.
- Doktora programına giriş değerlendirmesi şu şekildedir: ALES puanının %50'si, lisans üstü ortalamasının %20'si, ve mülakat sınavının %30 toplanır.
- Toplamdaki puanı 65 ve üstü olanlar programa kabul için değerlendirmeye alınır.
Havacılık endüstrisi, yerli ve yabancı savunma alanında faaliyet gösteren şirketler, fabrikalar, özel sektör kuruluşları, mühendislik firmaları gibi birimlerde istihdam edilmektedirler. Bununla birlikte akademik personel olarak üniversitelerin ilgili birimlerinde görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030220733 | |
Qualification Title | Savunma Teknolojileri (DR) Doctorate | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Military and defence | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Gaining the necessarytheoretical and applied knowledge on engineering, mathematics, and science, gainingthe ability for determining, defining, formulating Defence technologies problems. Gaining the ability to choose and apply appropriate analysis, modeling and designmethods in Defence technologies problems. Gainingthe ability to design a system, process, instrument, or product related to Defence technologies for a specific given purpose, gaining the ability toapply modern design tools. Gainingthe ability to evaluate the issues of security, robustness, adaptability,economy, ecological problems, sustainability in engineering solutions underrealistic constraints and conditions. Gainingthe ability of simulation, experimenting, design, interpreting results. Gaining the ability to use contemporary techniques and tools, information technologiesfor engineering applications. Gainingthe ability to work alone or in a group efficiently in defence technologies discipline or in interdisciplinary studies. Gaining the ability toact independently, to use initiative when needed, and to be creative. Gaining the ability to communicate efficiently by expressing his/her opinions inTurkish verbally or in written form in a concise manner. Gaining ability tocommunicate with international colleagues. Gainingthe ability to be aware of career and ethical responsibility, legalconsequences of engineering processes, project management, risk management,entrepreneurship, innovation, sustainable development, quality control. Gainingthe ability to reach new information by life-long learning; gaining the abilityfor self-improvement by following scientific and technological innovations. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and 75/100 for a PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. For PhD students there is a qualification exam (written and oral) after completion of thought courses. Upon successfully passing the qualification exam PhD students must present and defend a thesis proposal to a Thesis Advisory Board. In order to obtain a PhD degree, students must successfully complete compulsory and elective courses (a total of at least 60 ECTS) and a seminar course and prepare and present a thesis based on an original research. In addition, doctorate students must obtain 3.00/4.00, 180 ECTS from their average. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | (Students, willing to enrol to the Doctor of Philosophy (PhD.) (third cycle) programme are required; 1. To have MSc. or BSc. degree. 2. Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Centre (OSYM). Students with BSc. degree must get at least 70/100 from ALES. 3-To have at least 55 out of 100 from YDS (University Language Examination conducted by OSYM) or TOEFL or IELTS score equivalent to YDS score of 55. 4-The assessment for admission to masters programs is based on: 50% of ALES, 20% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average) and 30% of interview or written examination grade. The candidates having an assessed score of 65 or above are considered for admission to the Doctoral programme. | |
Conditions for Success | In order to obtain a PhD degree, students must successfully complete compulsory and elective courses (a total of at least 60 ECTS) and a seminar course and prepare and present a thesis based on an original research. In addition, doctorate students must obtain 3.00/4.00, 180 ECTS from their average. To obtain the required credits and successfully defending a thesis. For PhD, required total credit is 240 ETCS which contains 60 ETCS from thought courses and 180 ETCS from thesis work. | |
Progression Paths (Relationship Type) | They are employed in units such as aviation industry, local and foreign defense companies, factories, private sector organizations and engineering companies. However, they can work in related departments of universities as academic staff. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220733
Gaining the necessarytheoretical and applied knowledge on engineering, mathematics, and science, gainingthe ability for determining, defining, formulating Defence technologies problems. Gaining the ability to choose and apply appropriate analysis, modeling and designmethods in Defence technologies problems. Gainingthe ability to design a system, process, instrument, or product related to Defence technologies for a specific given purpose, gaining the ability toapply modern design tools. Gainingthe ability to evaluate the issues of security, robustness, adaptability,economy, ecological problems, sustainability in engineering solutions underrealistic constraints and conditions. Gainingthe ability of simulation, experimenting, design, interpreting results. Gaining the ability to use contemporary techniques and tools, information technologiesfor engineering applications. Gainingthe ability to work alone or in a group efficiently in defence technologies discipline or in interdisciplinary studies. Gaining the ability toact independently, to use initiative when needed, and to be creative. Gaining the ability to communicate efficiently by expressing his/her opinions inTurkish verbally or in written form in a concise manner. Gaining ability tocommunicate with international colleagues. Gainingthe ability to be aware of career and ethical responsibility, legalconsequences of engineering processes, project management, risk management,entrepreneurship, innovation, sustainable development, quality control. Gainingthe ability to reach new information by life-long learning; gaining the abilityfor self-improvement by following scientific and technological innovations.
Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and 75/100 for a PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. For PhD students there is a qualification exam (written and oral) after completion of thought courses. Upon successfully passing the qualification exam PhD students must present and defend a thesis proposal to a Thesis Advisory Board. In order to obtain a PhD degree, students must successfully complete compulsory and elective courses (a total of at least 60 ECTS) and a seminar course and prepare and present a thesis based on an original research. In addition, doctorate students must obtain 3.00/4.00, 180 ECTS from their average.
(Students, willing to enrol to the Doctor of Philosophy (PhD.) (third cycle) programme are required; 1. To have MSc. or BSc. degree. 2. Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Centre (OSYM). Students with BSc. degree must get at least 70/100 from ALES. 3-To have at least 55 out of 100 from YDS (University Language Examination conducted by OSYM) or TOEFL or IELTS score equivalent to YDS score of 55. 4-The assessment for admission to masters programs is based on: 50% of ALES, 20% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average) and 30% of interview or written examination grade. The candidates having an assessed score of 65 or above are considered for admission to the Doctoral programme.
They are employed in units such as aviation industry, local and foreign defense companies, factories, private sector organizations and engineering companies. However, they can work in related departments of universities as academic staff.
Qualification is continuous