Yeterlilik Kodu | TR0030220854 | |
Yeterlilik Adı | Savunma Teknolojileri Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Askeri ve savunma | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Savunma Teknolojileri ABD, öğrencilerini profesyonel kariyere hazırlamak, donanımlı öğrenciler yetiştirmek, mezunlarını teorik bilgi ve pratik deneyimlerle donatmayı hedefleyen bir bölümdür. Mezunlarımız aşağıdaki niteliklere sahip olmalarını hedefliyoruz. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Teorik ve uygulamalı lisansüstü dersleri için sırasıyla % 70 ve% 80 katılım zorunludur. Her ders için yapılan sınavlar, ara sınav ve final sınavı olarak düzenlenir. Ayrıca, ara sınav ve final sınavına ek olarak öğrenciler için projeler, ödev ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40ı, final sınavı ise ilgili dersin ortalama puanında% 60tır. Öğrenciler bir yükseklisans dersi için en az 70/100, doktora programı için 75/100 almalıdır. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 2.75/4.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır;
| |
Başarma Şartları | Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 2.75/4.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. 120 AKTSyi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Havacılık endüstrisi, yerli ve yabancı savunma alanında faaliyet gösteren şirketler, fabrikalar, özel sektör kuruluşları, mühendislik firmaları gibi birimlerde istihdam edilmektedirler. Bununla birlikte akademik personel olarak üniversitelerin ilgili birimlerinde görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220854
ISCO:08
ISCO:08
Savunma Teknolojileri ABD, öğrencilerini profesyonel kariyere hazırlamak, donanımlı öğrenciler yetiştirmek, mezunlarını teorik bilgi ve pratik deneyimlerle donatmayı hedefleyen bir bölümdür. Mezunlarımız aşağıdaki niteliklere sahip olmalarını hedefliyoruz.
Savunma teknolojilerinin esaslarını kavramayı sağlayan kapsamlı bir matematiksel ve bilimsel altyapıya, teorik, pratik ve analitik yeteneklere sahip olmak,
Mesleğini sosyal, etik ve profesyonel sorumlulukla icra etme bilincine ve etkin bir iletişim kurma yeteneğine sahip olmak,
Girişimcilik, rekabet edebilirlik ve zorluklarla baş edebilmek için gerekli olan kritik düşünmenin ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavramak.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mühendislik, matematik ve fen konularında yeterli kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimi edinip, Savunma teknolojileri problemlerini saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme
- Savunma teknolojileri problemlerini çözmeye uygun analiz, modelleme ve tasarım yöntemlerini seçebilme ve uygulayabilme
- Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda, Savunma teknolojileri ile ilgili bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilme; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme
- Mühendislik çözümlerini, tasarımın niteliğine göre, güvenlik, dayanıklılık, uyarlanabilirlik, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik gibi öğeleri içeren gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında değerlendirebilme
- Benzetim (simülasyon) veya deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama, verileri çözümleme becerisi
- Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme
- Disiplin içi ve disiplinler arası etkin biçimde bireysel ve takım çalışması yapabilme
- Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi
- Fikirlerini Türkçe sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek etkin iletişim kurabilme
- En az bir yabancı dil bilgisini etkin biçimde kullanabilme
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
- Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında farkındalık; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık; kalite konularında bilinç sahibi olabilme
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilgiye erişebilme; bilim ve teknoloji hakkında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyebilme ve geliştirebilme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Teorik ve uygulamalı lisansüstü dersleri için sırasıyla % 70 ve% 80 katılım zorunludur. Her ders için yapılan sınavlar, ara sınav ve final sınavı olarak düzenlenir. Ayrıca, ara sınav ve final sınavına ek olarak öğrenciler için projeler, ödev ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40ı, final sınavı ise ilgili dersin ortalama puanında% 60tır. Öğrenciler bir yükseklisans dersi için en az 70/100, doktora programı için 75/100 almalıdır. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 2.75/4.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır;
- İlişkili bir alana ait lisans diplomasına sahip olmak.
- ALES sınavının ilgili puan türünden yeterli puana (en az 55) sahip olmak. Lisans diplomasıyla başvuranlar en az 70/100 puana sahip olmalı.
- Kırıkkale Üniversitesi tarafından yapılan yabancı dil yeterlilik sınavından ya da ÖSYM tarafından yapılan YDS sınavından yeterli puana (50/100) veya TOEFL veya IELTS sınavlarından 50 puan karşılığı puan sahip olmak
- Yüksek lisans programına giriş değerlendirmesi şu şekildedir: ALES puanının %50si, lisans ortalamasının %20si, ve mülakat sınavının %30 toplanır. Toplamdaki puanı 65 ve üstü olanlar programa kabul için değerlendirmeye alınır.
Havacılık endüstrisi, yerli ve yabancı savunma alanında faaliyet gösteren şirketler, fabrikalar, özel sektör kuruluşları, mühendislik firmaları gibi birimlerde istihdam edilmektedirler. Bununla birlikte akademik personel olarak üniversitelerin ilgili birimlerinde görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220854 | |
Qualification Title | Savunma Teknolojileri (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Military and defence | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Gaining the necessary theoretical and applied knowledge on engineering, mathematics, and science, gaining the ability for determining, defining, formulating Defence technologies problems. Gaining the ability to choose and apply appropriate analysis, modeling and design methods in Defence technologies problems. Gaining the ability to design a system, process, instrument, or product related to Defence technologies for a specific given purpose, gaining the ability to apply modern design tools. Gaining the ability to evaluate the issues of security, robustness, adaptability, economy, ecological problems, sustainability in engineering solutions under realistic constraints and conditions. Gaining the ability of simulation, experimenting, design, interpreting results. Gaining the ability to use contemporary techniques and tools, information technologies for engineering applications. Gaining the ability to work alone or in a group efficiently in defence technologies discipline or in interdisciplinary studies. Gaining the ability to act independently, to use initiative when needed, and to be creative. Gaining the ability to communicate efficiently by expressing his/her opinions in Turkish verbally or in written form in a concise manner. Gaining ability to communicate with international colleagues. Gaining the ability to be aware of career and ethical responsibility, legal consequences of engineering processes, project management, risk management, entrepreneurship, innovation, sustainable development, quality control. Gaining the ability to reach new information by life-long learning; gaining the ability for self-improvement by following scientific and technological innovations. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and 75/100 for a PhD course to be considered successful. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 2.75/4.00 can graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students, willing to enrol to the Master of Science (second cycle) programme are required: 1. To have a Bachelor of Science (B.Sc.) degree in Chemistry or in a related field. 2. To have sufficient score (at least 55 out of 100) from the ALES Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Examination). 3. To have sufficient score (at least 50 out of 100) from the Language Proficiency Exam conducted by Kirikkale University or YDS (University Language Examination conducted by OSYM-The Student Selection and Placement System) or TOEFL or IELTS score equivalent to YDS score of 50. 4. The assessment for admission to Master of Science program is based on: 50% of ALES, 20% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average (CGPA)) and 30% of interview or written examination grade. The candidates having an assessed score of 65 or above are considered for admission to the Masters programme. | |
Conditions for Success | Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 2.75/4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis can graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | They are employed in units such as aviation industry, local and foreign defense companies, factories, private sector organizations and engineering companies. However, they can work in related departments of universities as academic staff. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220854
Gaining the necessary theoretical and applied knowledge on engineering, mathematics, and science, gaining the ability for determining, defining, formulating Defence technologies problems. Gaining the ability to choose and apply appropriate analysis, modeling and design methods in Defence technologies problems. Gaining the ability to design a system, process, instrument, or product related to Defence technologies for a specific given purpose, gaining the ability to apply modern design tools. Gaining the ability to evaluate the issues of security, robustness, adaptability, economy, ecological problems, sustainability in engineering solutions under realistic constraints and conditions. Gaining the ability of simulation, experimenting, design, interpreting results. Gaining the ability to use contemporary techniques and tools, information technologies for engineering applications. Gaining the ability to work alone or in a group efficiently in defence technologies discipline or in interdisciplinary studies. Gaining the ability to act independently, to use initiative when needed, and to be creative. Gaining the ability to communicate efficiently by expressing his/her opinions in Turkish verbally or in written form in a concise manner. Gaining ability to communicate with international colleagues. Gaining the ability to be aware of career and ethical responsibility, legal consequences of engineering processes, project management, risk management, entrepreneurship, innovation, sustainable development, quality control. Gaining the ability to reach new information by life-long learning; gaining the ability for self-improvement by following scientific and technological innovations.
Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and 75/100 for a PhD course to be considered successful. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 2.75/4.00 can graduate.
Students, willing to enrol to the Master of Science (second cycle) programme are required: 1. To have a Bachelor of Science (B.Sc.) degree in Chemistry or in a related field. 2. To have sufficient score (at least 55 out of 100) from the ALES Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Examination). 3. To have sufficient score (at least 50 out of 100) from the Language Proficiency Exam conducted by Kirikkale University or YDS (University Language Examination conducted by OSYM-The Student Selection and Placement System) or TOEFL or IELTS score equivalent to YDS score of 50. 4. The assessment for admission to Master of Science program is based on: 50% of ALES, 20% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average (CGPA)) and 30% of interview or written examination grade. The candidates having an assessed score of 65 or above are considered for admission to the Masters programme.
They are employed in units such as aviation industry, local and foreign defense companies, factories, private sector organizations and engineering companies. However, they can work in related departments of universities as academic staff.
Qualification is continuous