Yeterlilik Kodu

TR0030009699

Yeterlilik Adı
Şehir Planlama Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir
Sorumlu Kurum URLhttps://iyte.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ele alınan planlama ve kentleşme problemini sosyal, ekonomik, politik bağlamıyla ilişkilendirebilmek, mekana yönelik öneriler, politikalar geliştirebilmek ve bunların kurumsal ve finansal boyutlarını değerlendirebilmek.
  • Şehir planlama alanının farklı disiplinlerle ilişkisini kurabilmek.
  • Ulusal ve uluslararası planlama kuram ve uygulamalarını anlayabilmek ve bu pratikleri şekillendiren teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel ve diğer etkenleri kavrayabilmek.
  • Planlama sorunlarına sektörler arası ve ölçekler arası yaklaşımlar geliştirebilmek.
  • Şehir planlama disiplininin ilgili uzmanlık alanlarında kuramsal bilgi, niceliksel ve niteliksel araştırma teknikleri ve analitik yöntemler üretebilmek ve etkin bir şekilde kullanabilmek.
  • Şehir planlama, tasarım ve kentleşme alanlarında olgu ve sorunların kuramlarla ve kavramlarla ilişkilerini tanımlayabilmek, teorik bilgi ve kavramlarla ilişkilerini kurabilmek, ve alternatif çözüm önerileri geliştirebilmek.
  • Yazılı, sözlü, grafik tekniklerini bilgisayar destekli araçlar yardımı ile ileri düzeyde kullanabilmek.
  • Bireysel ve çok disiplinli takımlarla planlama projeleri üretebilmek ve yönetebilmek.
  • Farklı planlama problemlerine yönelik bireysel görüşünü geliştirebilmek ve bunu yeni planlama problemlerine uygulayabilmek.
  • Bilimsel araştırmalarını ve yayınlarını uluslararası araştırma etiği kuralları çerçevesinde yürütebilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Öğrenciler ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmalarından başka, bir de yarıyıl sonu sınavına ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders başarı notu, ara sınavları, yarıyıl içi ödev ve proje çalışmaları, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirilmesi ile derse devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. EADB tarafından haklı ve geçerli görülen bir nedenle herhangi bir sınava giremeyen öğrenciye mazeret sınavı verilir. Enstitü anabilim dallarında yapılacak seminer, tasarım, laboratuvar ve atölye derslerinde yarıyıl sonu sınavı yapılmaz, başarı notu yıl içi notudur. Hangi derslerin bu şekilde değerlendirileceği EADB’nin önerisi ile Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Enstitü Kurulunca belirlenir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için, o dersten yarıyıl notu olarak yüksek lisans öğrencisinin en az (CC) alması gerekir. Öğrencilere, aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak takdir olunur. - 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00 - 85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50 - 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00 - 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50 - 70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00 - 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50 - 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00 - 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50 - 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Ortalamalara Katılmayan Notlar: I-Eksik, P-Gelişmekte Olan, S-Yeterli, U-Yetersiz, EX-Muaf, NA-Devamsızlık Nedeniyle Başarısız, NI-Not Ortalamasına KatılmayanÖğrencilerin başarı durumu, her yarıyıl sonunda genel not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Bir öğrencinin bir dersten aldığı toplam kredi, o dersin kredi değeri ile aldığı yarıyıl sonu ders notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Genel not ortalaması, öğrencinin lisansüstü programa kabul edilişinden itibaren EADB’ce belirlenen ve Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsünce kabul edilen en az ders yükünü tamamlamak amacıyla almış olduğu derslerin tümü dikkate alınarak hesaplanır. Genel not ortalamasına tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Notlarda Maddi Hata ÖİDB tarafından açıklanan yarıyıl sonu ders notlarına ilişkin herhangi bir maddi hatanın yapılmış olması halinde, öğrenci EADB’na başvurur. Öğrencinin düzeltme istemi, EADB’nin önerisi ile Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Yarıyıl sonu sınavlarından sonra verilen notlarla ilgili maddi hataların en geç ertesi yarıyıl kayıt süresi içinde düzeltilmiş olması gerekir. Ders Tekrarı Öğrenciler, başarısız oldukları dersleri tekrarlamak veya bu derslere EADB’ce eşdeğer kabul edilen dersleri almak zorundadır. Öğrenciler, genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri tekrarlayabilirler. Yarıyıl sonu ders notları ÖİDBna verildiği anda kesinleşir ve aynı başkanlık tarafından açıklanır. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 120 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 21 krediden az olmamak üzere en az 7 adet kredili ders, seminer dersi, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve tez çalışmasından başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bu programa, Senato tarafından belirlenen ALES puanı ile lisans ve/veya yüksek lisans başarı düzeyi, yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya mülakat ve Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından istenen referans mektubu, neden lisansüstü öğrenim görmek istediğini belirten kompozisyon ve benzeri bilgi ve belgeler değerlendirilerek öğrenci kabul edilir.Bu değerlendirmede ALES puanının etkisi %50’dir. Diğer %50’nin dağılımını her bir Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı kendisi belirler. Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı değerlendirme sonuçlarını Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsüne gönderir. Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile programlara öğrenci kabul edilir.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 120 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 21 krediden az olmamak üzere en az 7 adet kredili ders, seminer dersi, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve tez çalışmasından başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 120 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 21 krediden az olmamak üzere en az 7 adet kredili ders, seminer dersi, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve tez çalışmasından başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, ulusal ve uluslararası kurumlarda, kamu ve özel sektörlerde, ulaşım planlaması, altyapı planlaması, çevresel planlama ve tarihsel koruma gibi planlamanın alt alanlarında uzmanlaşmış uygulamacı ve artaştırmacı olarak çalışabilirler. Yüksek lisans dereceleri ile, ulusal ve uluslararası akademik kurumlarda, doktora programlarına başvurarak, akademik ve araştırma kariyerlerine devam edebilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030009699


Yeterlilik Adı
Şehir Planlama Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Gülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ele alınan planlama ve kentleşme problemini sosyal, ekonomik, politik bağlamıyla ilişkilendirebilmek, mekana yönelik öneriler, politikalar geliştirebilmek ve bunların kurumsal ve finansal boyutlarını değerlendirebilmek.
  • Şehir planlama alanının farklı disiplinlerle ilişkisini kurabilmek.
  • Ulusal ve uluslararası planlama kuram ve uygulamalarını anlayabilmek ve bu pratikleri şekillendiren teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel ve diğer etkenleri kavrayabilmek.
  • Planlama sorunlarına sektörler arası ve ölçekler arası yaklaşımlar geliştirebilmek.
  • Şehir planlama disiplininin ilgili uzmanlık alanlarında kuramsal bilgi, niceliksel ve niteliksel araştırma teknikleri ve analitik yöntemler üretebilmek ve etkin bir şekilde kullanabilmek.
  • Şehir planlama, tasarım ve kentleşme alanlarında olgu ve sorunların kuramlarla ve kavramlarla ilişkilerini tanımlayabilmek, teorik bilgi ve kavramlarla ilişkilerini kurabilmek, ve alternatif çözüm önerileri geliştirebilmek.
  • Yazılı, sözlü, grafik tekniklerini bilgisayar destekli araçlar yardımı ile ileri düzeyde kullanabilmek.
  • Bireysel ve çok disiplinli takımlarla planlama projeleri üretebilmek ve yönetebilmek.
  • Farklı planlama problemlerine yönelik bireysel görüşünü geliştirebilmek ve bunu yeni planlama problemlerine uygulayabilmek.
  • Bilimsel araştırmalarını ve yayınlarını uluslararası araştırma etiği kuralları çerçevesinde yürütebilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Öğrenciler ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmalarından başka, bir de yarıyıl sonu sınavına ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders başarı notu, ara sınavları, yarıyıl içi ödev ve proje çalışmaları, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirilmesi ile derse devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. EADB tarafından haklı ve geçerli görülen bir nedenle herhangi bir sınava giremeyen öğrenciye mazeret sınavı verilir. Enstitü anabilim dallarında yapılacak seminer, tasarım, laboratuvar ve atölye derslerinde yarıyıl sonu sınavı yapılmaz, başarı notu yıl içi notudur. Hangi derslerin bu şekilde değerlendirileceği EADB’nin önerisi ile Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Enstitü Kurulunca belirlenir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için, o dersten yarıyıl notu olarak yüksek lisans öğrencisinin en az (CC) alması gerekir. Öğrencilere, aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak takdir olunur. - 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00 - 85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50 - 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00 - 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50 - 70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00 - 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50 - 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00 - 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50 - 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Ortalamalara Katılmayan Notlar: I-Eksik, P-Gelişmekte Olan, S-Yeterli, U-Yetersiz, EX-Muaf, NA-Devamsızlık Nedeniyle Başarısız, NI-Not Ortalamasına KatılmayanÖğrencilerin başarı durumu, her yarıyıl sonunda genel not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Bir öğrencinin bir dersten aldığı toplam kredi, o dersin kredi değeri ile aldığı yarıyıl sonu ders notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Genel not ortalaması, öğrencinin lisansüstü programa kabul edilişinden itibaren EADB’ce belirlenen ve Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsünce kabul edilen en az ders yükünü tamamlamak amacıyla almış olduğu derslerin tümü dikkate alınarak hesaplanır. Genel not ortalamasına tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Notlarda Maddi Hata ÖİDB tarafından açıklanan yarıyıl sonu ders notlarına ilişkin herhangi bir maddi hatanın yapılmış olması halinde, öğrenci EADB’na başvurur. Öğrencinin düzeltme istemi, EADB’nin önerisi ile Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Yarıyıl sonu sınavlarından sonra verilen notlarla ilgili maddi hataların en geç ertesi yarıyıl kayıt süresi içinde düzeltilmiş olması gerekir. Ders Tekrarı Öğrenciler, başarısız oldukları dersleri tekrarlamak veya bu derslere EADB’ce eşdeğer kabul edilen dersleri almak zorundadır. Öğrenciler, genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri tekrarlayabilirler. Yarıyıl sonu ders notları ÖİDBna verildiği anda kesinleşir ve aynı başkanlık tarafından açıklanır. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 120 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 21 krediden az olmamak üzere en az 7 adet kredili ders, seminer dersi, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve tez çalışmasından başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bu programa, Senato tarafından belirlenen ALES puanı ile lisans ve/veya yüksek lisans başarı düzeyi, yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya mülakat ve Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından istenen referans mektubu, neden lisansüstü öğrenim görmek istediğini belirten kompozisyon ve benzeri bilgi ve belgeler değerlendirilerek öğrenci kabul edilir.Bu değerlendirmede ALES puanının etkisi %50’dir. Diğer %50’nin dağılımını her bir Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı kendisi belirler. Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı değerlendirme sonuçlarını Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsüne gönderir. Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile programlara öğrenci kabul edilir.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 120 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 21 krediden az olmamak üzere en az 7 adet kredili ders, seminer dersi, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve tez çalışmasından başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 120 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 21 krediden az olmamak üzere en az 7 adet kredili ders, seminer dersi, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve tez çalışmasından başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, ulusal ve uluslararası kurumlarda, kamu ve özel sektörlerde, ulaşım planlaması, altyapı planlaması, çevresel planlama ve tarihsel koruma gibi planlamanın alt alanlarında uzmanlaşmış uygulamacı ve artaştırmacı olarak çalışabilirler. Yüksek lisans dereceleri ile, ulusal ve uluslararası akademik kurumlarda, doktora programlarına başvurarak, akademik ve araştırma kariyerlerine devam edebilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030009699

Qualification Title
ŞEHİR PLANLAMA Master of Science
Awarding Bodyİzmir Institute of Technology
Awarding Body ContactGülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir
Awarding Body Urlhttps://iyte.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To be able to relate a planning and urbanization problem with its social, economic, political dimensions, to develop spatial-based suggestions and policies, and to evaluate the institutional and financial implications of the planning problemTo be able to relate urban planning field with different disciplinesTo be able to conceive national and international planning theories and applications, and to apprehend the socio-economic, cultural and other factors influencing these practicesTo be able to develop inter-sectoral and inter-scalar approaches to various planning issuesTo be able to produce and effectively use the theoretical knowledge, quantitative and qualitative research techniques and analytical methods in urban planning specialtiesTo be able to define facts and problems, to relate them with theoretical knowledge and concepts, and to develop alternative proposals for solution in planning, design and urbanization problemsTo be able to use advanced level written, oral and graphic techniques by computer-aided toolsTo be able to produce and manage planning projects individually and with multi-disciplinary teamsTo be able to develop individual opinion in various planning issues and to apply it to new planning issuesTo be able to carry on scientific research and publishing in adhering to international research ethics codes

Key Competencies-
Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Students who can’t take any one of these exams are given a make-up exam if their excuse is considered legitimate and valid by the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Final exams are not given for the seminar, design, laboratory and workshop courses in the departments of the Graduate School. The semester average of a student serves as his/her final grade. The courses which are to be evaluated in this way are decided on by the Board of the Graduate School of Engineering and Sciences upon a proposal by the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Master’s students are to receive a final grade of minimum CC to be considered successful in any one course. One of the letter grades below is assigned as final grade to the students for every course taken by the instructor. - Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00 - Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 - Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00 - Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50 - Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00 - Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50 - Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00 - Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50 - 49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Grades not included in the average: I-Incomplete, P- Showing progress, S- Satisfactory, U-Unsatisfactory, EX-Exempt, NA- Unsuccessful due to non-attendance, NI- Not included in the averageA students academic standing is determined by calculating the general grade point average at the end of each semester. The total credit point for a course is obtained by multiplying the courses credit hours by the coefficient of the final grade. The cumulative grade point average (CGPA) is based on all courses taken from the time of admission to the graduate program to meet the minimal course load stipulated by the Graduate School. The most recent grade obtained for a repeated course is used in the calculation of the cumulative grade point average (CGPA). Errors in grading In the event any errors are found in the final term grades announced by the Registrars Office at the end of the semester, the student applies to the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences.Student’s demand for correction is agreed on by the Board of Institute of Engineering and Science upon the proposal of the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Errors discovered in grades for semester grades must be corrected, at the latest, within the registration period for the next semester. Repeating courses Students are to repeat the courses they have failed or take courses considered equivalent by the relevantDepartment of the Graduate School of Engineering and Sciences. Students can repeat courses thay have successfully completed to increase their CGPA. Term grades are finalized when submitted to Registrar’s Office, which also announces the final term grades.In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 7 credit courses with a minimum of 21 credits and to provide at least 120 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are accepted by evaluating the ALES score, determined by the Senate, and/or by regarding their undergraduate achievement level and/ or by evaluating the written scholastic assessment test and/ or by a letter of good conduct requested by the Head of Department of the Institute and/ or by evaluating an essay on why the candidate would like to have a graduate education and by regarding to an interview and the information and documents required by the Institute Department.The score of the ALES exam registers for 50% of the evaluation process. The distribution of the other 50% is determined by each of the Institute’s Head of Department itself. The evaluation results are sent to the Graduate School of Engineering and Sciences by the Institute’s Head of Department and students are accepted to take part in the programs with the approval of the Institute’s Council.

Conditions for SuccessIn order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 7 credit courses with a minimum of 21 credits and to provide at least 120 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 7 credit courses with a minimum of 21 credits and to provide at least 120 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030009699


Qualification Title
ŞEHİR PLANLAMA Master of Science

Awarding Body
İzmir Institute of Technology

Awarding Body Contact
Gülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To be able to relate a planning and urbanization problem with its social, economic, political dimensions, to develop spatial-based suggestions and policies, and to evaluate the institutional and financial implications of the planning problemTo be able to relate urban planning field with different disciplinesTo be able to conceive national and international planning theories and applications, and to apprehend the socio-economic, cultural and other factors influencing these practicesTo be able to develop inter-sectoral and inter-scalar approaches to various planning issuesTo be able to produce and effectively use the theoretical knowledge, quantitative and qualitative research techniques and analytical methods in urban planning specialtiesTo be able to define facts and problems, to relate them with theoretical knowledge and concepts, and to develop alternative proposals for solution in planning, design and urbanization problemsTo be able to use advanced level written, oral and graphic techniques by computer-aided toolsTo be able to produce and manage planning projects individually and with multi-disciplinary teamsTo be able to develop individual opinion in various planning issues and to apply it to new planning issuesTo be able to carry on scientific research and publishing in adhering to international research ethics codes


Key Competencies
-

Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Students who can’t take any one of these exams are given a make-up exam if their excuse is considered legitimate and valid by the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Final exams are not given for the seminar, design, laboratory and workshop courses in the departments of the Graduate School. The semester average of a student serves as his/her final grade. The courses which are to be evaluated in this way are decided on by the Board of the Graduate School of Engineering and Sciences upon a proposal by the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Master’s students are to receive a final grade of minimum CC to be considered successful in any one course. One of the letter grades below is assigned as final grade to the students for every course taken by the instructor. - Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00 - Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 - Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00 - Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50 - Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00 - Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50 - Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00 - Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50 - 49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Grades not included in the average: I-Incomplete, P- Showing progress, S- Satisfactory, U-Unsatisfactory, EX-Exempt, NA- Unsuccessful due to non-attendance, NI- Not included in the averageA students academic standing is determined by calculating the general grade point average at the end of each semester. The total credit point for a course is obtained by multiplying the courses credit hours by the coefficient of the final grade. The cumulative grade point average (CGPA) is based on all courses taken from the time of admission to the graduate program to meet the minimal course load stipulated by the Graduate School. The most recent grade obtained for a repeated course is used in the calculation of the cumulative grade point average (CGPA). Errors in grading In the event any errors are found in the final term grades announced by the Registrars Office at the end of the semester, the student applies to the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences.Student’s demand for correction is agreed on by the Board of Institute of Engineering and Science upon the proposal of the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Errors discovered in grades for semester grades must be corrected, at the latest, within the registration period for the next semester. Repeating courses Students are to repeat the courses they have failed or take courses considered equivalent by the relevantDepartment of the Graduate School of Engineering and Sciences. Students can repeat courses thay have successfully completed to increase their CGPA. Term grades are finalized when submitted to Registrar’s Office, which also announces the final term grades.In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 7 credit courses with a minimum of 21 credits and to provide at least 120 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are accepted by evaluating the ALES score, determined by the Senate, and/or by regarding their undergraduate achievement level and/ or by evaluating the written scholastic assessment test and/ or by a letter of good conduct requested by the Head of Department of the Institute and/ or by evaluating an essay on why the candidate would like to have a graduate education and by regarding to an interview and the information and documents required by the Institute Department.The score of the ALES exam registers for 50% of the evaluation process. The distribution of the other 50% is determined by each of the Institute’s Head of Department itself. The evaluation results are sent to the Graduate School of Engineering and Sciences by the Institute’s Head of Department and students are accepted to take part in the programs with the approval of the Institute’s Council.


Conditions for Success
In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 7 credit courses with a minimum of 21 credits and to provide at least 120 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 7 credit courses with a minimum of 21 credits and to provide at least 120 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address