Yeterlilik Kodu | TR0030016987 | |
Yeterlilik Adı | Şehir ve Bölge Planlama Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.itu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | - Alınan derslerin %50'sinin 600 kodlu olması, - Toplamda başarılan kredinin 21 olması, - Her dersten en az CC notu alınmış olması, - Tüm alınan derslerden %30 İngilizce şartının sağlanmış olması, - Seminer dersinden başarılı olunması, - Doktora Yeterlilik dersinden başarılı olunması, - Not ortalamasının 3.0/4.0 ve üzerinde olması, - Tez çalışması savunmasından “Başarılı” olunması ve Tez Tesliminin yapılması, - Araştırma sonuçlarını SCI’da indekselen dergilerde en az bir makale olarak yayınlamak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız kamu ve özel sektörde istihdam olanaklarının yanısıra üniversitelerin Şehir ve Bölge Planlama Bölümlerinde ve ilgili diğer bölümlerinde akademisyen olarak istihdam edilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016987
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Şehir ve Bölge Planlama alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme (bilgi).
- Şehir ve Bölge Planlama alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme (bilgi).
- Şehir ve Bölge Planlama alanında yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme (beceri).
- Şehir ve Bölge Planlama alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir yere uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme (beceri).
- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme (beceri).
- Şehir ve Bölge Planlama alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma (beceri).
- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).
- Şehir ve Bölge Planlama alanı ile ilgili en az bir adet bilimsel çalışmayı ulusal, uluslararası hakemli dergilerde (A1,A2,A3 Kategorisinde) yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).
- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme (Öğrenme Yetkinliği).
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
- Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile Şehir ve Bölge Planlama alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
- Şehir ve Bölge Planlama alanındaki bilimsel, teknolojik sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme (Alana Özgü Yetkinlik).
- Şehir ve Bölge Planlama alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak çözüm üretebilme (Alana Özgü Yetkinlik).
- Şehir ve Bölge Planlama alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme (Alana Özgü Yetkinlik).
Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
Mükemmel AA 4.00, Çok İyi BA 3.50, İyi BB 3.00, İyi – Yeterli CB 2.50, Yeterli CC 2.00, Başarısız FF 0.00
İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir.
Mezunlarımız kamu ve özel sektörde istihdam olanaklarının yanısıra üniversitelerin Şehir ve Bölge Planlama Bölümlerinde ve ilgili diğer bölümlerinde akademisyen olarak istihdam edilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030016987 | |
Qualification Title | Urban and Regional Planning Doctor of Philosophy | |
Awarding Body | İstanbul Technical University | |
Awarding Body Contact | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Awarding Body Url | http://www.itu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates are employed private and public sectors as well as academics in urban planning and other related departments at universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030016987
- Developing and intensifying the current and high-level knowledge in the area with the use of original thinking and/or research processes and in a specialist level, based upon the competency in M.S. level (knowledge).
- Grasping the inter-disciplinary interaction related to one’s area; reaching original results by using the specialist knowledge in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas (knowledge).
- The ability to evaluate and use new information in the area with a systematical approach (skill).
- Developing a new idea, method, design and/or application which brings about innovation in the area; or, applying a conventional idea, method, design and/or application to a different environment; researching, grasping, designing and applying an original subject (skill).
- The ability to critically analyze, synthesize and evaluate the new and complex ideas (skill).
- Acquiring the most developed skills about using the research methods in studies in the related area (skill).
- Contributing to the progress in the area by independently carrying out a study which uses a new idea, method, design and/or application which brings about innovation in the area; or, applying a conventional idea, method, design and/or application to a different environment (Competence to work independently and take responsibility).
- Expanding the limits of knowledge in the area by publishing at least one scientific article in an international journal (A,B,C, Categories) and/or creating or interpreting an original work(Competence to work independently and take responsibility).
- Fulfilling the leader role in the environments where solutions are sought for the original and inter-disciplinary problems (Competence to work independently and take responsibility).
- Developing area-related new ideas and methods by making use of high level intellectual processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making (Learning Competence).
- Ability to see and develop social relationships and the norms directing these relationships with a critical look and the ability to direct the actions to change these when necessary. (Communication and Social Competency).
- The ability to establish effective communication with experts in the international environments to discuss the area-related subjects and to defend original opinions, showing one’s competency in the area (Communication and Social Competency).
- Proficiency in a foreign language –at least European Language Portfolio C1 Level- and establishing written, oral and visual communication and developing argumentation skills with that language (Communication and Social Competency).
- Contributing to the society’s state and progress towards being an information society by announcing and promoting the technological, scientific and social developments in one’s area (Area Specific Competency).
- Ability to establish effective communication in the solving of the problems faced in the area, by using the strategic decision making processes (Area Specific Competency
- Contributing to the solution of area-related social, scientific, cultural and ethical problems and promoting the development of these values (Area Specific Competency).
Our graduates are employed private and public sectors as well as academics in urban planning and other related departments at universities.
Qualification is valid indefinetely.