Yeterlilik Kodu | TR0030017308 | |
Yeterlilik Adı | Şehir ve Bölge Planlama Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İzmir Demokrasi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üçkuyular Mahallesi, Gürsel Aksel Bulvarı, No:14 35140 Karabağlar/İZMİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.idu.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler, her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ara sınavın %40ı ve dönem sonu sınavının %60si başarı notunu belirlemektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılır. Yaşam alanında gelişen olay ve olguların farkında olmak, Çizerek düşünebilmek, Fikirlerini görsellerle alıcıya iletebilmek, İnovatif olmak, Çok yönlü düşünebilmek, karakterler arasında bağ kurabilmek, empati kurabilmek, tasarım kabiliyeti yüksek olmak, Mekansal analiz yönü kuvvetli olmak, Çoklu verilerden bilgi sentezleyebilmek. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lisans programına başvuracak adayların; Yüksek Öğretim Kurumunun yapmış olduğu merkezi Giriş Sınavından gerekli puanı almış olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Yaşam alanında gelişen olay ve olguların farkında olmak, Çizerek düşünebilmek, Fikirlerini görsellerle alıcıya iletebilmek, İnovatif olmak, Çok yönlü düşünebilmek, karakterler arasında bağ kurabilmek, empati kurabilmek, tasarım kabiliyeti yüksek olmak, Mekansal analiz yönü kuvvetli olmak, Çoklu verilerden bilgi sentezleyebilmek. Her öğrenci; bölümün lisans programlarında mevcut olan derslerden en az 20 kredilik ders alarak tümünü başarıyla tamamlamak zorundadır. . Aldığı 20 kredilik derslerin her birinden 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde edilmesi gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, özel ve kamu sektöründe şehir ve bölge planlama departmanlarında çalışabilirler. Bunlara ilaveten ilgili bölümlerde yüksek lisans ve doktora yapabilecekler ve üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabileceklerdir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030017308
ISCO:08
ISCO:08
- Planlama ve tasarım meslek alanını uygulayabilmek için gereken bilgi ve becerilere sahip olma.
- Mekânsal, sosyal–kültürel, ekonomik, ekolojik, yasal ve yönetsel açılardan eşgüdümlü sürdürülebilir planlama model ve yaklaşımları geliştirme.
- Planlama ve tasarım alanına ilişkin üst ve alt ölçeklerde bütünsel düşünebilme.
- Yaratıcılık, tasarım, soyut-somut kavramlarını iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürme becerisini kazanmak, mekan bağlamında yorumlayabilme.
- Farklı disiplinlerin kent planlama tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilme, bu verileri temin edebilme ve verileri derleyerek bilgi üretme ve görselleştirme.
- Yerleşmelerin sosyal ve kültürel farklılıklarından kaynaklanan ihtiyaçlarına uygun mesleki yaklaşımları hayata geçirebilme.
- Planlama ve tasarım alanlarında ihtiyaç duyulan bilgileri niteliksel ve niceliksel yöntemlerle elde etme, teknolojiyi kullanabilme.
- Ekip çalışmalarında sorumluluk alabilme, liderlik edebilme, süreç tasarlama ve yönetebilme, bireysel çalışmaları bağımsız yürütebilme ve kendini ifade edebilme becerilerine sahip olma.
- Aktörler–paydaşlar ve kurumlar ile toplum arasındaki etkileşimi sağlayacak yöntemlere yetkin olma.
- Planlama ve tasarım araştırmalarında ve uygulamalarında toplumsal sorumluluk, kamu yararı, bilimsel–akademik etik ve değer bilincini içselleştirmek ve uygulamaya aktarabilme.
- Sürdürülebilir kalkınma, kültürel, tarihi ve doğal miras değerlerinin korunması kavrama becerisi edindirme.
- Mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Eğitimin yaşam boyu devam eden bir süreç olduğunu kavrama ve meslektaşlarıyla kurumsal birlikteliği sürdürebilme.
- Çok yönlü bakış açısı ve eleştirel bakışla uygulama deneyimlerinden öğrenme ve yeni durumlar için kullanabilme.
Öğrenciler, her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ara sınavın %40ı ve dönem sonu sınavının %60si başarı notunu belirlemektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılır. Yaşam alanında gelişen olay ve olguların farkında olmak, Çizerek düşünebilmek, Fikirlerini görsellerle alıcıya iletebilmek, İnovatif olmak, Çok yönlü düşünebilmek, karakterler arasında bağ kurabilmek, empati kurabilmek, tasarım kabiliyeti yüksek olmak, Mekansal analiz yönü kuvvetli olmak, Çoklu verilerden bilgi sentezleyebilmek.
Lisans programına başvuracak adayların; Yüksek Öğretim Kurumunun yapmış olduğu merkezi Giriş Sınavından gerekli puanı almış olması gerekmektedir.
Mezunlar, özel ve kamu sektöründe şehir ve bölge planlama departmanlarında çalışabilirler. Bunlara ilaveten ilgili bölümlerde yüksek lisans ve doktora yapabilecekler ve üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabileceklerdir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030017308 | |
Qualification Title | Urban and Regional Planning License | |
Awarding Body | İzmir Demokrasi University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.idu.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students are subjected to mid-term and final exam for each course. 40% of the midterm and 60% of the final exam determine the grade. All exams are evaluated over 100 points. Students taking one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC are considered successful. To be aware of the events and events in the field of life, To think by drawing, To convey the ideas to the buyer with visuals, Being innovative, To be able to think multidimensionally, be able to make connections between characters, empathy design ability to be high, Being strong in spatial analysis, To be able to synthesize information from multiple data. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates who will apply for undergraduate program; Higher Education Institution should have received the required score from the central entrance exam. | |
Conditions for Success | To be aware of the events and events in the field of life, To think by drawing, To convey the ideas to the buyer with visuals, Being innovative, To be able to think multidimensionally, be able to make connections between characters, empathy design ability to be high, Being strong in spatial analysis, To be able to synthesize information from multiple data. Each student; Students must take at least 20 credits from the courses available in the undergraduate programs of the department. . At least 2.00 out of 4.00 out of 20 credit courses should be obtained. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work in city and regional planning departments in private and public sectors. In addition to these, they will be able to do master and doctorate in related departments and will be able to work as a lecturer in universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030017308
ISCO:08
ISCO:08
- To have the knowledge and skills necessary to apply the field of planning and design.
- To develop sustainable planning models and approaches coordinated in terms of spatial, social-cultural, economic, ecological, legal and managerial aspects.
- To be able to think holistically in the upper and lower scales in the field of planning and design.
- Gaining the ability to transform creativity, design, abstract-concrete concepts into two and three-dimensional compositions, to interpret in the context of space.
- To be able to determine data needs of different disciplines in urban planning based problem solving, to provide these data and to compile the data and to produce information and visualization.
- To be able to implement professional approaches appropriate to the social and cultural differences of settlements.
- To obtain the information needed in the fields of planning and design by using qualitative and quantitative methods, to use the technology.
- To be able to take responsibility in team work, to be able to lead, to design and manage processes, to be able to carry out individual studies independently and to have self-expression skills.
- Actors – to be competent in methods that enable interaction between stakeholders and institutions and society.
- To be able to internalize and implement social responsibility, public interest, scientific – academic ethics and value consciousness in planning and design researches and applications.
- Acquiring the ability to comprehend sustainable development, cultural, historical and natural heritage values.
- To be able to follow professional, up-to-date and developing trends, and to transfer necessary information in written and oral form.
- To understand that education is a life-long process and to be able to maintain an institutional relationship with colleagues.
- To be able to use the application experiences for learning and new situations through a multifaceted perspective and critical view.
Students are subjected to mid-term and final exam for each course. 40% of the midterm and 60% of the final exam determine the grade. All exams are evaluated over 100 points. Students taking one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC are considered successful. To be aware of the events and events in the field of life, To think by drawing, To convey the ideas to the buyer with visuals, Being innovative, To be able to think multidimensionally, be able to make connections between characters, empathy design ability to be high, Being strong in spatial analysis, To be able to synthesize information from multiple data.
Candidates who will apply for undergraduate program; Higher Education Institution should have received the required score from the central entrance exam.
Graduates can work in city and regional planning departments in private and public sectors. In addition to these, they will be able to do master and doctorate in related departments and will be able to work as a lecturer in universities.
Qualification is continuous