Yeterlilik Kodu | TR0010000149 | |
Yeterlilik Adı | Servis Görevlisi Seviye 3 MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi
| |
Sorumlu Kurum | Mesleki Yeterlilik Kurumu | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balgat Mahallesi, 1420. Sk. No:12, 06520 Çankaya/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.myk.gov.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 3 | 3 Yeterlilik TYÇ’ye 03/10/2022 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 3 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Otel, restoranlar ve catering | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 5131 | |
Kategori | Özel Amaçlı | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | Bu yeterlilik; başlangıç düzeyinde kuramsal bilgi (sınıflamalar, ilkeler, kuramlar, modeller bilgisi) ve orta düzeyde olgusal bilgi (terimler, olaylar ve öğeler bilgisi) kullanılarak öngörülebilir çalışma ortamlarında, alışılmış görevlerin yerine getirilmesinde sorumluluk alınan, görevlerin gerçekleştirilmesinde belirli/tanımlanmış talimatların uygulandığı iş ve mesleklerde önceki öğrenmelerin tanınması amacıyla sunulmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Bu yeterliliğe ait öğrenme kazanımları, örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında edinilebildiği gibi işbaşında ve serbest öğrenme ortamlarında bağımsız olarak da edinilebilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Bu yeterliliğe sahip kişi;
| |
Anahtar Yetkinlikler | Bu yeterlilik, mesleki öğrenme kazanımlarının belgelendirilmesini amaçlamakta olup anahtar yetkinlik içermemektedir. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme; MYK tarafından yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarınca Mesleki Yeterlilik Kurumu Sınav, Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme Yönetmeliği doğrultusunda ilgili Ulusal Yeterlilikte tanımlanan koşul ve yöntemlere uygun gerçekleştirilmektedir. Ölçme ve değerlendirmede yazılı-sözlü sınavlar, performans sınavları, gözlem, mülakat, simülasyon, canlandırma (role-play), portfolyo ve işbaşında gözetim gibi farklı yöntemler kullanılmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Kalite güvence süreçleri, MYK Kalite Güvence Belgesi ve ekinde yer alan Rehberlere uygun olarak gerçekleştirilmektedir. Ulusal Yeterliliklerin Oluşturulması ve Onaylanması: Sektörünü ve meslek alanını temsil gücüne sahip kurum ve kuruluşlar ile MYK çalışma grupları tarafından geliştirilen ulusal yeterlilikler; en az 15 gün süreyle ilgili tüm tarafların görüşüne sunulur, MYK Sektör Komiteleri tarafından doğrulanır ve MYK Yönetim Kurulu tarafından onaylanır. Ulusal yeterlilikler, ulusal meslek standartlarına bağlı olarak en geç beş yılda bir yeniden gözden geçirilir. Ölçme-Değerlendirme: TÜRKAK tarafından ISO/EN 17024 Standardına göre akredite edilen ve MYK tarafından yetkilendirilen belgelendirme kuruluşlarınca MYK mevzuatına ve ulusal yeterliliklerde tanımlanan koşul ve yöntemlere uygun gerçekleştirilir. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri, önceden belirlenen ve ilan edilen sınav programlara uygun olarak gerçekleştirilir. Sınav programlarında yeterlilik formlarına, değerlendiricilere, ölçme ve değerlendirme ölçütleri ve yöntemlerine ilişkin bilgilere yer verilir. Tüm ölçme ve değerlendirme işlemleri kamera kaydına alınır ve saklanır. Kayıtlar MYK mevzuatında tanımlanan şartlar ve sürelerde saklanır. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri iç ve dış doğrulama süreçlerine tabii tutulur. Doğrulama faaliyetlere ilişkin kanıtlar MYK Web Portal üzerinden ilgili kuruluş, dosya sorumluları ve denetim ekibi ile paylaşılır. Belgelendirme: Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları tarafından başarılı olduğuna karar verilen bireylere MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi düzenlenir. MYK Mesleki Yeterlilik Belgesinin tasarım ve basımına yönelik faaliyetler MYK tarafından gerçekleştirilir. MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi için karekod ve hologram gibi güvenlik önlemleri uygulanmakta olup belgelerin doğruluğu MYK Web Portal üzerinden kontrol edilebilir. Öz Değerlendirme: Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları MYK mevzuatı ve TS EN ISO / IEC 17024 Akreditasyon Standardı gereğince her yıl öz değerlendirme faaliyeti gerçekleştirir. Faaliyet sonuçları tüm düzeltici önleyici faaliyet kayıtları ve dayanak dokümanlar saklanır ve öz değerlendirme raporuyla MYK’ya sunulur. Dış Değerlendirme: Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşlarının dış değerlendirmesi TÜRKAK tarafından (TS EN) ISO/IEC 17024 Standardına göre, MYK tarafından ise MYK mevzuatına uygun olarak programlı ve programsız denetimler aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Dış değerlendirme raporları Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları ve MYK Yönetim Kuruluna sunulur. Düzenli Gözden Geçirme: MYK Denetim Dairesi Başkanlığının dış değerlendirme faaliyetleri ve sonuçları MYK Yönetim Kurulunca düzenli olarak gözden geçirilir. Ayrıca TÜRKAK’ın dış değerlendirme faaliyet ve sonuçları ise Avrupa Akreditasyon Birliğinin düzenli gözden geçirmesine tabidir. Bilgi Yönetim Sistemleri: Yetkilendirme, ölçme-değerlendirme, belgelendirme, öz değerlendirme ve dış değerlendirme süreçleri MYK Portal üzerinden gerçekleştirilir. Geri Bildirim Mekanizmaları: Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir ve görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir. | |
Giriş Şartı | Giriş şartı aranmamaktadır. | |
Başarma Şartları | Ulusal yeterliliğe dayalı ölçme-değerlendirme yoluyla edinilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Servis Görevlisi Seviye 3 yeterliliğine sahip bir birey, Bar Görevlisi Seviye 4 ile ortak birimlerin dışında kalan fark birimlerini de alması durumunda Bar Görevlisi Seviye 4 yeterliliğine sahip olabilir. | |
Yasal Dayanağı | Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu Ulusal Meslek Standartlarının ve Ulusal Yeterliliklerin Hazırlanması Hakkında Yönetmelik Mesleki Yeterlilik Kurumu Sınav, Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme Yönetmeliği Mesleki Yeterlilik Kurumu Belgelendirme Kuruluşlarına Yönelik Denetim Usul ve Esasları | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterliliğin düzenlendiği tarihten itibaren 5 yıldır. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0010000149
ISCO 08: 5131
ISCO 08: 5131
Bu yeterlilik; başlangıç düzeyinde kuramsal bilgi (sınıflamalar, ilkeler, kuramlar, modeller bilgisi) ve orta düzeyde olgusal bilgi (terimler, olaylar ve öğeler bilgisi) kullanılarak öngörülebilir çalışma ortamlarında, alışılmış görevlerin yerine getirilmesinde sorumluluk alınan, görevlerin gerçekleştirilmesinde belirli/tanımlanmış talimatların uygulandığı iş ve mesleklerde önceki öğrenmelerin tanınması amacıyla sunulmaktadır.
Bu yeterliliğe ait öğrenme kazanımları, örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında edinilebildiği gibi işbaşında ve serbest öğrenme ortamlarında bağımsız olarak da edinilebilmektedir.
Bu yeterliliğe sahip kişi;
- İş süreçlerinde İSG ve çevre koruma risklerini ve önlemlerini açıklar.
- Çalışma süreçlerindeki olası tehlike ve riskler ile İSG önlemlerini açıklar.
- Acil durumlarda uygun davranış ve önlemleri ayırt eder.
- Çalışma ortamında atıkların bertarafına yönelik yöntem ve prosedürleri açıklar.
- Sağlık ve hijyeni sağlamaya yönelik kural ve prosedürleri açıklar.
- Kişisel hijyen ve sağlığını korumaya yönelik önlem ve uygulamaları açıklar.
- Çalışma ortamının hijyen ve sanitasyon kurallarını sağlamaya yönelik önlem ve uygulamaları açıklar.
- Gıda güvenliği ve kalite gerekliliklerini açıklar.
- Sorumluluğundaki işlerin gıda güvenliğini ve kalitesini belirleyen yasal mevzuatı açıklar.
- Sorumluluğundaki işleri gıda güvenliği ve kalite gerekliliklerine göre açıklar.
- Vardiyalar arası koordinasyonu sağlar.
- Bir önceki vardiyadan kalan işler hakkında bilgi alma ve bir sonraki vardiyaya sorumluluk alanlarındaki görevleri devretmek için uygun sistem ve otomasyonları kullanır.
- Amirinin talimatlarını astlarına iletir.
- Astlarını denetler.
- İşi ile ilgili ön hazırlıkları yapar.
- Sorumluluğundaki işlerin İSG kurallarına ve kalite gerekliliklerine uygun yapılmasını sağlar.
- Sorumlu olduğu servis alanındaki son denetimleri yapar.
- Servis öncesi işlemleri yapar.
- Servis sırasında kullanılacak malzemeleri temin eder.
- Servis alanını ve servis malzemelerini servise hazırlar.
- Konukları karşılayarak yemek kartlarını takdim eder.
- Konukları karşılar.
- Konuklara yemek kartlarını takdim eder.
- Su ve ekmek servisini yapar.
- Servis kurallarına uygun şekilde su servisini yapar.
- Servis kurallarına uygun şekilde ekmek servisini yapar.
- Siparişleri alarak ilgili birimlere iletilmesini sağlar.
- İşletme standartları ve servis kurallarına göre konukların siparişlerini alır.
- Aldığı siparişleri ilgili birimlere ileterek takibini yapar.
- Konuk istek ve şikâyetleri ile ilgilenir.
- Konukların istek ve şikayetleri ile ilgilenir.
- Konukların istek ve şikayetlerini amirine bildirir.
- İşletme içerisinde oluşan kazalarla ve iş akışındaki aksaklıklarla ilgilenir.
- İşletme içerisinde oluşan kazalarla ilgilenir.
- İş akışında oluşan aksaklıklarla ilgilenir.
- İçecek servis eder.
- Sıcak içecek servis eder.
- Soğuk içecek servis eder.
- Alkollü içecek servis eder.
- Yiyecek servis eder.
- Başlangıç yiyeceklerini servis eder.
- Ana yemek servis eder.
- Tatlı ve meyve servis eder.
- Servis sonrası işlemleri uygular.
- Hesap pusulasındaki bilgilere göre hesabı alır.
- Masayı bir sonraki servis için hazırlar.
- Salonu bir sonraki vardiyaya hazırlayarak devreder.
- Konuklar tarafından verilen hediyeleri işletme standartlarına uygun olarak kabul eder.
- Kayıp ve bulunmuş eşya ile ilgili işletme standartlarını uygular.
- Servis depolarını sayarak düzenler.
- Malzeme sayımı yapar.
- Servis depolarını düzenler.
Bu yeterlilik, mesleki öğrenme kazanımlarının belgelendirilmesini amaçlamakta olup anahtar yetkinlik içermemektedir.
Ölçme ve değerlendirme; MYK tarafından yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarınca Mesleki Yeterlilik Kurumu Sınav, Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme Yönetmeliği doğrultusunda ilgili Ulusal Yeterlilikte tanımlanan koşul ve yöntemlere uygun gerçekleştirilmektedir. Ölçme ve değerlendirmede yazılı-sözlü sınavlar, performans sınavları, gözlem, mülakat, simülasyon, canlandırma (role-play), portfolyo ve işbaşında gözetim gibi farklı yöntemler kullanılmaktadır.
Kalite güvence süreçleri, MYK Kalite Güvence Belgesi ve ekinde yer alan Rehberlere uygun olarak gerçekleştirilmektedir.
Ulusal Yeterliliklerin Oluşturulması ve Onaylanması:
Sektörünü ve meslek alanını temsil gücüne sahip kurum ve kuruluşlar ile MYK çalışma grupları tarafından geliştirilen ulusal yeterlilikler; en az 15 gün süreyle ilgili tüm tarafların görüşüne sunulur, MYK Sektör Komiteleri tarafından doğrulanır ve MYK Yönetim Kurulu tarafından onaylanır. Ulusal yeterlilikler, ulusal meslek standartlarına bağlı olarak en geç beş yılda bir yeniden gözden geçirilir.
Ölçme-Değerlendirme:
TÜRKAK tarafından ISO/EN 17024 Standardına göre akredite edilen ve MYK tarafından yetkilendirilen belgelendirme kuruluşlarınca MYK mevzuatına ve ulusal yeterliliklerde tanımlanan koşul ve yöntemlere uygun gerçekleştirilir. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri, önceden belirlenen ve ilan edilen sınav programlara uygun olarak gerçekleştirilir. Sınav programlarında yeterlilik formlarına, değerlendiricilere, ölçme ve değerlendirme ölçütleri ve yöntemlerine ilişkin bilgilere yer verilir. Tüm ölçme ve değerlendirme işlemleri kamera kaydına alınır ve saklanır. Kayıtlar MYK mevzuatında tanımlanan şartlar ve sürelerde saklanır. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri iç ve dış doğrulama süreçlerine tabii tutulur. Doğrulama faaliyetlere ilişkin kanıtlar MYK Web Portal üzerinden ilgili kuruluş, dosya sorumluları ve denetim ekibi ile paylaşılır.
Belgelendirme:
Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları tarafından başarılı olduğuna karar verilen bireylere MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi düzenlenir. MYK Mesleki Yeterlilik Belgesinin tasarım ve basımına yönelik faaliyetler MYK tarafından gerçekleştirilir. MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi için karekod ve hologram gibi güvenlik önlemleri uygulanmakta olup belgelerin doğruluğu MYK Web Portal üzerinden kontrol edilebilir. Öz Değerlendirme: Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları MYK mevzuatı ve TS EN ISO / IEC 17024 Akreditasyon Standardı gereğince her yıl öz değerlendirme faaliyeti gerçekleştirir. Faaliyet sonuçları tüm düzeltici önleyici faaliyet kayıtları ve dayanak dokümanlar saklanır ve öz değerlendirme raporuyla MYK’ya sunulur.
Dış Değerlendirme:
Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşlarının dış değerlendirmesi TÜRKAK tarafından (TS EN) ISO/IEC 17024 Standardına göre, MYK tarafından ise MYK mevzuatına uygun olarak programlı ve programsız denetimler aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Dış değerlendirme raporları Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları ve MYK Yönetim Kuruluna sunulur.
Düzenli Gözden Geçirme:
MYK Denetim Dairesi Başkanlığının dış değerlendirme faaliyetleri ve sonuçları MYK Yönetim Kurulunca düzenli olarak gözden geçirilir. Ayrıca TÜRKAK’ın dış değerlendirme faaliyet ve sonuçları ise Avrupa Akreditasyon Birliğinin düzenli gözden geçirmesine tabidir. Bilgi Yönetim Sistemleri: Yetkilendirme, ölçme-değerlendirme, belgelendirme, öz değerlendirme ve dış değerlendirme süreçleri MYK Portal üzerinden gerçekleştirilir. Geri Bildirim Mekanizmaları: Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir ve görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir.
Giriş şartı aranmamaktadır.
Servis Görevlisi Seviye 3 yeterliliğine sahip bir birey, Bar Görevlisi Seviye 4 ile ortak birimlerin dışında kalan fark birimlerini de alması durumunda Bar Görevlisi Seviye 4 yeterliliğine sahip olabilir.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu
Ulusal Meslek Standartlarının ve Ulusal Yeterliliklerin Hazırlanması Hakkında Yönetmelik
Mesleki Yeterlilik Kurumu Sınav, Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme Yönetmeliği
Mesleki Yeterlilik Kurumu Belgelendirme Kuruluşlarına Yönelik Denetim Usul ve Esasları
Yeterliliğin düzenlendiği tarihten itibaren 5 yıldır.
Qualification Code | TR0010000149 | |
Qualification Title | Busser Level 3 VQA Vocational Qualification Certificate
| |
Awarding Body | Vocational Qualifications Authority | |
Awarding Body Contact | Balgat 1420. Street No:12 06520 Çankaya/Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.myk.gov.tr/index.php/en | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 3 | 3 The Qualification has been included in TQF on 03/10/2022 |
TQF Level | 3 | |
Thematic Areas | Hotel, restaurants and catering | |
National Occupation Classification |
ISCO 08: 5131 | |
Category | Specific Purpose | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | This qualification; in predictable work environments using initial theoretical knowledge (knowledge of classifications, principles, theories, models) and intermediate level factual knowledge (knowledge of terms, events and elements), in jobs and occupations where responsibility is taken for the fulfillment of routine tasks and specific/defined instructions are applied in the performance of tasks presented for recognition of learning. | |
Learning Environments | The learning outcomes of this qualification can be acquired in formal and non-formal learning environments, as well as independently in on-the-job and free learning environments. | |
Description | The person with this qualification;
Organizes service repositories. | |
Key Competencies | This qualification aims to document professional learning outcomes and does not contain key competences. | |
Further Info | Quantification and consideration; It is carried out in accordance with the conditions and methods defined in the relevant National Competence, in line with the Vocational Qualifications Authority Examination, Measurement, Evaluation and Certification Regulation by the certification bodies authorized by MYK. In measurement and evaluation, different methods such as written and oral exams, performance exams, observation, interview, simulation, role-play, portfolio and on-the-job supervision are used. | |
Quality Assurance | Quality assurance processes are carried out in accordance with the VQA Quality Assurance Document and the Guidelines in its annex. Establishment and Approval of National Qualifications: National qualifications developed by institutions and organizations that have the power to represent the sector and profession, and VQA working groups; It is submitted for the opinion of all relevant parties for at least 15 days, verified by VQA Sector Committees and approved by VQA Executive Board. National qualifications are reviewed every five years at the latest, depending on national occupational standards. Assesment and evaluation: It is carried out by certification bodies accredited by TURKAK according to ISO/EN 17024 Standard and authorized by VQA in accordance with VQA legislation and conditions and methods defined in national qualifications. Measurement and evaluation activities are carried out in accordance with the pre-determined and announced exam programs. Information on qualification forms, evaluators, measurement and evaluation criteria and methods are included in the exam programs. All measurement and evaluation processes are recorded and stored on camera. Records are kept under the conditions and periods defined in VQA legislation. Measurement and evaluation activities are subject to internal and external verification processes. Evidence of verification activities is shared with the relevant institution, file managers and audit team via VQA Web Portal. Certification: VQA Vocational Qualification Certificate is issued to individuals who are determined to be successful by the Authorized Certification Bodies. The activities for the design and printing of VQA Vocational Qualification Certificate are carried out by VQA. Security measures such as data matrix and hologram are applied for VQA Vocational Qualification Certificate, and the accuracy of the documents can be checked on VQA Web Portal. Self-Assessment: Authorized Certification Bodies carry out self-assessment activities every year in accordance with VQA legislation and TS EN ISO / IEC 17024 Accreditation Standard. All corrective and preventive action records and supporting documents are kept and submitted to VQA with a self-assessment report. External Evaluation: External evaluation of Authorized Certification Bodies is carried out by TÜRKAK (TS EN) in accordance with ISO/IEC 17024 Standard, and by VQA through programmed and unscheduled audits in accordance with VQA legislation. External evaluation reports are submitted to Authorized Certification Bodies and VQA Board of Directors. Regular Review: The external evaluation activities and results of VQA Audit Department are regularly reviewed by VQA Executive Board. In addition, TÜRKAK's external evaluation activities and results are subject to regular review by the European Accreditation Union. Information Management Systems: Authorization, measurement-evaluation, certification, self-assessment and external evaluation processes are carried out through VQA Portal. Feedback Mechanisms: In all processes related to qualification, stakeholder participation is ensured at the highest level and opinions, suggestions, objections and complaints are evaluated in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | Entry condition is not required. | |
Conditions for Success | Obtained through measurement-evaluation based on National Qualification. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Service Personnel Level 3 qualification certificate holder might obtain Bar Personnel Level 4 qualification certificate after accomplishing the qualification units beyond the common units. | |
Legal Basis | Vocational Qualifications Authority Law Regulation on Preparation of National Occupational Standards and National Qualifications Vocational Qualifications Authority Examination, Measurement, Evaluation and Certification Regulation Audit Procedures and Principles for Vocational Qualifications Authority Certification Bodies | |
Validity Period (If Any) | Qualification certificate is valid for 5 years from the date of issue. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0010000149
ISCO 08: 5131
ISCO 08: 5131
This qualification; in predictable work environments using initial theoretical knowledge (knowledge of classifications, principles, theories, models) and intermediate level factual knowledge (knowledge of terms, events and elements), in jobs and occupations where responsibility is taken for the fulfillment of routine tasks and specific/defined instructions are applied in the performance of tasks presented for recognition of learning.
The learning outcomes of this qualification can be acquired in formal and non-formal learning environments, as well as independently in on-the-job and free learning environments.
Ayrıntılara bakın
The person with this qualification;
- Explains OHS and environmental protection risks and measures in business processes.
- Explains possible hazards and risks in working processes and OHS measures.
- Distinguish appropriate behavior and measures in emergency situations.
- Explains the methods and procedures for the disposal of waste in the working environment.
- Explains the rules and procedures to ensure health and hygiene.
- Explains the measures and practices to protect personal hygiene and health.
- Explains the precautions and practices to ensure the hygiene and sanitation rules of the working environment.
- Explains food safety and quality requirements.
- Explains the legal regulations that determine the food safety and quality of the works under his/her responsibility.
- Explains the jobs under his/her responsibility according to food safety and quality requirements.
- Provides inter-shift coordination.
- It uses appropriate systems and automations to get information about the remaining work from the previous shift and to delegate the tasks in the areas of responsibility to the next shift.
- He conveys the instructions of his superior to his subordinates.
- Supervises his subordinates.
- He makes preliminary preparations for his job.
- It ensures that the works under its responsibility are carried out in accordance with OHS rules and quality requirements.
- Makes the final inspections in the service area he is responsible for.
- Performs pre-service operations.
- Provides the materials to be used during the service.
- Prepares the service area and service materials for service.
- He greets the guests and presents their meal cards.
- Greets guests.
- Presents food cards to guests.
- It serves water and bread.
- Provides water service in accordance with service rules.
- Serves bread in accordance with service rules.
- It takes orders and ensures that they are forwarded to the relevant units.
- It takes the orders of the guests according to the business standards and service rules.
- Follows up by forwarding the orders received to the relevant units.
- Deals with guest requests and complaints.
- It deals with the requests and complaints of the guests.
- Reports guests' requests and complaints to their supervisor.
- It deals with the accidents that occur in the business and the disruptions in the workflow.
- It deals with the accidents that occur in the business.
- It deals with the disruptions in the workflow.
- It serves drinks.
- Serves hot beverage.
- Serves cold drinks.
- Serves alcoholic beverages.
- It serves food.
- Serves starters.
- Serves main course.
- Serves dessert and fruit.
- Applies post-service operations.
- Receives the account according to the information on the account slip.
- Prepares the table for the next serving.
- He hands over the hall, preparing it for the next shift.
- Accepts gifts given by guests in accordance with business standards.
- Applies business standards related to lost and found property.
- Organizes the service repositories by counting.
- Counts materials.
Organizes service repositories.
This qualification aims to document professional learning outcomes and does not contain key competences.
Quantification and consideration; It is carried out in accordance with the conditions and methods defined in the relevant National Competence, in line with the Vocational Qualifications Authority Examination, Measurement, Evaluation and Certification Regulation by the certification bodies authorized by MYK. In measurement and evaluation, different methods such as written and oral exams, performance exams, observation, interview, simulation, role-play, portfolio and on-the-job supervision are used.
Quality assurance processes are carried out in accordance with the VQA Quality Assurance Document and the Guidelines in its annex.
Establishment and Approval of National Qualifications:
National qualifications developed by institutions and organizations that have the power to represent the sector and profession, and VQA working groups; It is submitted for the opinion of all relevant parties for at least 15 days, verified by VQA Sector Committees and approved by VQA Executive Board. National qualifications are reviewed every five years at the latest, depending on national occupational standards.
Assesment and evaluation:
It is carried out by certification bodies accredited by TURKAK according to ISO/EN 17024 Standard and authorized by VQA in accordance with VQA legislation and conditions and methods defined in national qualifications. Measurement and evaluation activities are carried out in accordance with the pre-determined and announced exam programs. Information on qualification forms, evaluators, measurement and evaluation criteria and methods are included in the exam programs. All measurement and evaluation processes are recorded and stored on camera. Records are kept under the conditions and periods defined in VQA legislation. Measurement and evaluation activities are subject to internal and external verification processes. Evidence of verification activities is shared with the relevant institution, file managers and audit team via VQA Web Portal.
Certification:
VQA Vocational Qualification Certificate is issued to individuals who are determined to be successful by the Authorized Certification Bodies. The activities for the design and printing of VQA Vocational Qualification Certificate are carried out by VQA. Security measures such as data matrix and hologram are applied for VQA Vocational Qualification Certificate, and the accuracy of the documents can be checked on VQA Web Portal. Self-Assessment: Authorized Certification Bodies carry out self-assessment activities every year in accordance with VQA legislation and TS EN ISO / IEC 17024 Accreditation Standard. All corrective and preventive action records and supporting documents are kept and submitted to VQA with a self-assessment report.
External Evaluation:
External evaluation of Authorized Certification Bodies is carried out by TÜRKAK (TS EN) in accordance with ISO/IEC 17024 Standard, and by VQA through programmed and unscheduled audits in accordance with VQA legislation. External evaluation reports are submitted to Authorized Certification Bodies and VQA Board of Directors.
Regular Review:
The external evaluation activities and results of VQA Audit Department are regularly reviewed by VQA Executive Board. In addition, TÜRKAK's external evaluation activities and results are subject to regular review by the European Accreditation Union. Information Management Systems: Authorization, measurement-evaluation, certification, self-assessment and external evaluation processes are carried out through VQA Portal. Feedback Mechanisms: In all processes related to qualification, stakeholder participation is ensured at the highest level and opinions, suggestions, objections and complaints are evaluated in accordance with the legislation.
Entry condition is not required.
Service Personnel Level 3 qualification certificate holder might obtain Bar Personnel Level 4 qualification certificate after accomplishing the qualification units beyond the common units.
Vocational Qualifications Authority Law
Regulation on Preparation of National Occupational Standards and National Qualifications
Vocational Qualifications Authority Examination, Measurement, Evaluation and Certification Regulation
Audit Procedures and Principles for Vocational Qualifications Authority Certification Bodies
Qualification certificate is valid for 5 years from the date of issue.