Yeterlilik Kodu | TR0030033189 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Sinema ve Dijital Medya (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İzmir Ekonomi Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.ieu.edu.tr/tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Sinema ve Dijital Medya programında verdiğimiz eğitim, üniversite kavramının en önde gelen ilkelerinden “eleştirel düşünme” ilkesi ve “yaratıcılık” etrafında tasarlandı. Bunun için de, kuram ile uygulamanın birbirinden kopmadan iç içe geliştiği, yerel gözardı edilmeden, uluslararası nitelik taşıyan bir eğitim anlayışı hayata geçirildi. Entelektüel açıdan meraklı, yaratıcı, eleştirel düşünme alışkanlığı kazanmış, etik değerleri içselleştirmiş, sinema ve dijital medya alanlarına farklılık getirebilecek cesaret, yetenek ve bilgiye sahip öğrenciler yetiştirmeyi amaçlıyoruz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Her harf notunun ayrıca AKTS notu olarak eşdeğeri de bulunmaktadır.
*Bu notlar için yüksek olan not dikkate alınmaktadır. Bir derste başarılı olabilmek için, ön lisans ve lisans öğrencilerinin en az DD/S notu, yüksek lisans öğrencilerinin en az CC notu, doktora öğrencilerinin en az CB notu almaları gerekmektedir. Yukarıdaki tabloda belirtildiği üzere, her harf notunun eşdeğeri olarak bir AKTS notu bulunmaktadır. Bu, öğrencilerin değişim dönemlerinde aldıkları notların Üniversitemiz sistemini de kolaylaştırmaktadır. Ayrıca harf notlarından,
NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen ve/veya dönem içinde yapılan sınavların hiçbirine katılmadığı için dönem sonu sınavına girme hakkını kaybeden öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema ve Dijital Medya Bölümü Lisans Programı, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) değerlendirmesi sonucunda gerekli ölçütleri karşıladığı saptanarak 5 yıl süreyle akredite edilmiştir. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: Genel Değerlendirme: 08.04.2022 - 08.04.2027 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 240 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunları video prodüksyon şirketleri, film yapım şirketleri, televizyon kanalları, çevrimiçi yayıncılık kuruluşları, reklamcılık şirketleri, senaryo yazım ekipleri, web app. geliştirme birimleri ve üniversitelerde çalışabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030033189
ISCO:08
ISCO:08
Sinema ve Dijital Medya programında verdiğimiz eğitim, üniversite kavramının en önde gelen ilkelerinden “eleştirel düşünme” ilkesi ve “yaratıcılık” etrafında tasarlandı. Bunun için de, kuram ile uygulamanın birbirinden kopmadan iç içe geliştiği, yerel gözardı edilmeden, uluslararası nitelik taşıyan bir eğitim anlayışı hayata geçirildi. Entelektüel açıdan meraklı, yaratıcı, eleştirel düşünme alışkanlığı kazanmış, etik değerleri içselleştirmiş, sinema ve dijital medya alanlarına farklılık getirebilecek cesaret, yetenek ve bilgiye sahip öğrenciler yetiştirmeyi amaçlıyoruz.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.
- Sinema ve dijital medyanın tarihini, temelini oluşturan kavram ve kuramları tanımlayıp tartışabilmek.
- Yaratıcılık ve eleştirel düşünceyi kullanarak sinema ve dijital medya sanatları için bir hikaye anlatma fikri geliştirebilme.
- Sinema ve dijital medya sanatları alanlarında uzmanlaşmış teknik ekipmanları çalıştırabilme ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanabilme.
- Senaryo yazımı, prodüksiyon planlama, kamera çalıştırma, ses kaydı, ışıklandırma ve kurgu dahil olmak üzere temel düzeyde bir görsel-işitsel çalışmanın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası ana görevlerini yerine getirebilme.
- Görsel-işitsel bir çalışmanın ön prodüksiyonu, prodüksiyonu veya post prodüksiyonu için ileri düzeyde özel bir görevi yerine getirebilmek.
- Sinema ve dijital medya çalışmaları ile anlamın nasıl oluştuğunu tartışabilmek; ekonomi, politika ve kültürün görsel temsili ne şekilde etkilediği; üretim, tüketim, dağıtım ve yorumlama koşullarının görüntüleri nasıl şekillendirdiği.
- Etkileşimli öğelerle dijital medya anlatıları oluşturmak için özel görevler yapabilmek.
- Bir filmin veya bir dijital medya sanatları yapıtının teknik, entelektüel ve sanatsal açılardan eleştirel bir analizini yapabilme.
- Bir filmin veya bir dijital ortam çalışmasının bireysel sorumluluğunu problem çözme tarzında sıfırdan ürüne taşıyabilmek.
- Etik davranış normlarını takip ederek ve çalışma ortamının etik standartlarını iyileştirmek için inisiyatif alarak ekip üyesi olarak çalışabilmek.
- Yabancı bir dilde Sinema ve Dijital Medya alanlarında veri toplayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
- Orta düzeyde akıcılıkla ikinci bir yabancı dili verimli bir şekilde konuşabilme.
- İnsanlık tarihi boyunca birikmiş bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Her harf notunun ayrıca AKTS notu olarak eşdeğeri de bulunmaktadır.
PUAN |
HARF NOTU |
KATSAYI |
AKTS NOTU |
90-100 |
AA |
4.0 |
A |
85-89 |
BA |
3.5 |
B* |
80-84 |
BB |
3.0 |
B* |
75-79 |
CB |
2.5 |
C* |
70-74 |
CC |
2.0 |
C* |
65-69 |
DC |
1.5 |
D |
60-64 |
DD |
1.0 |
E |
50-59 |
FD |
0.5 |
FX |
49 ve altı |
FF |
0.0 |
F |
*Bu notlar için yüksek olan not dikkate alınmaktadır.
Bir derste başarılı olabilmek için, ön lisans ve lisans öğrencilerinin en az DD/S notu, yüksek lisans öğrencilerinin en az CC notu, doktora öğrencilerinin en az CB notu almaları gerekmektedir.
Yukarıdaki tabloda belirtildiği üzere, her harf notunun eşdeğeri olarak bir AKTS notu bulunmaktadır. Bu, öğrencilerin değişim dönemlerinde aldıkları notların Üniversitemiz sistemini de kolaylaştırmaktadır.
Ayrıca harf notlarından,
I |
Eksik |
S |
Yeterli |
U |
Yetersiz |
P |
Başarılı Devam |
NP |
Başarısız Devam |
EX |
Muaf |
NI |
Not Ortalamaya Katılmayan |
W |
Çekilmiş |
NA |
Devamsız |
- I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının / anabilim dalı baklanlığının önerisi üzerine ve o akademik birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür.
- S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
- U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
- P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir.
- NP (Başarısız devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getirmeyen öğrencilere verilir.
- EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.
- NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz.
- W (çekilmiş) notu, normal ders ekleme ve ders bırakma süresi bittikten sonra öğrencinin dönem başından itibaren ilk on hafta içinde, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki dersler ile tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Bir öğrenciye bir dönemde çift anadal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Bir öğrenci, çekildiği dersi açıldığı ilk dönemde almak zorundadır. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz.
NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen ve/veya dönem içinde yapılan sınavların hiçbirine katılmadığı için dönem sonu sınavına girme hakkını kaybeden öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema ve Dijital Medya Bölümü Lisans Programı, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) değerlendirmesi sonucunda gerekli ölçütleri karşıladığı saptanarak 5 yıl süreyle akredite edilmiştir.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
Genel Değerlendirme: 08.04.2022 - 08.04.2027
- İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci kabul edilir. Sinema ve Dijital Medya Bölümü YKS ile öğrenci kabulünde Sözel (SÖZ) puan türü ile öğrenci kabul eder. Öğrenciler programa burslu veya %50 burs indirimiyle kabul edilirler.
- İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde genel kayıt kabul işlemleri, üniversite tarafından yürütülmekte olup, akademik kayıt işlemleri dekanlık tarafından uygulanmaktadır. İlgili yönetmeliklere ilişkin bilgi, İzmir Ekonomi Üniversitesi web sitesinden bulunabilir:
- Kayıt işlemlerine dair ayrıntılı bilgiye https://oim.ieu.edu.tr/tr/yeni-kayit-islemleri adresinden ulaşılabilir.
- Programa YKS dışında yatay geçiş yolu ile de öğrenci kabul edilmektedir. Yatay geçiş yolu ile öğrenci kabulü, Üniversite programlarına Üniversite dışından veya Üniversite içinden yatay geçiş başvuruları ve değerlendirmeleri, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
- Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yapılır.
- İlgili mevzuat ve üniversite yönetmeliği gereğince, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde özel öğrencilik hakkı uygulanır. Özel öğrenciler, İEÜ’de herhangi bir ön lisans ya da lisans programına kayıtlı olmayan, bir yükseköğretim kurumu mezunu veya öğrencisi olup, sınırlı sayıda derse kaydolarak bu derslerin gereklerini yerine getirmeleri beklenen öğrencilerdir. Özel öğrencilerin ön lisans-lisans düzeyindeki derslere kabulü bölüm başkanı ve/veya dekan/yüksekokul müdürünün onayı ile yapılır. Özel öğrenciler, Üniversitenin öğrencisi sayılmaz ve öğrenci haklarından yararlanamazlar. Bu öğrencilere, talep etmeleri durumunda kayıtlı oldukları dersleri ve bu derslerden aldıkları notları gösteren bir belge verilir. Bu belge, diploma yerine geçmez veya akademik bir dereceyi göstermez. Özel öğrenciler, Üniversite tarafından belirlenen ücreti öderler. Bu öğrenciler, Üniversitenin tüm öğrencilerine uyguladığı kurallara tabidir.
- Programın eğitim-öğretim dili İngilizcedir. Program süresince YÖK’ün zorunlu dersleri olan Türk Dili ve İnkılap Tarihi dersleri dışında tüm dersler İngilizce olarak işlenmekte ve İngilizce olarak değerlendirilmektedir. Programa kabul edilen öğrenciler İngilizce Düzey Belirleme Sınavı’na (İDBS) tabi tutulurlar. Bu sınav üniversiteye yeni kayıtlanan ve İngilizce hazırlık programında öğrenim görecek öğrencilerin dil düzeylerini belirlemeye yönelik uygulanan sınavdır. Bu sınavdan 69,50 ve üzeri not alan öğrenciler İngilizce Yeterlik Sınavı’na (İYS) girmeye hak kazanırlar. İDBS’den yeterli puanı alamayan öğrenciler aldıkları puana göre İngilizce hazırlık programına devam ederler. İDBS’den yeterli puanı alan öğrencilerin dil yeterliği açısından akademik düzeyde alacakları dersleri takip edebilecek düzeyde olup olmadıkları İYS ile belirlenir. Bu sınav öğrencilerin dil bilgisi, okuma, dinleme, not alma, yazılı ifade ve sözlü ifade bakımından dil beceri ve yetkinliklerini ölçer. İYS’den 64,50 puan ve üzeri alan öğrenciler programın ders aşamasına geçerler, bu değerin altında kalan öğrenciler ise aldıkları puana göre İngilizce hazırlık programına devam ederler.
Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunları video prodüksyon şirketleri, film yapım şirketleri, televizyon kanalları, çevrimiçi yayıncılık kuruluşları, reklamcılık şirketleri, senaryo yazım ekipleri, web app. geliştirme birimleri ve üniversitelerde çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033189 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Cinema and Digital Media | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İzmir University of Economics | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.ieu.edu.tr/tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The education we provide in the Cinema and Digital Media program is designed around the principle of "critical thinking" and "creativity", two of the most prominent principles of the university concept. For this purpose, an international education approach has been implemented in which theory and practice develop intertwined without breaking away from each other, without ignoring the local. We aim to raise students who are intellectually curious, creative, have acquired the habit of critical thinking, have internalized ethical values, and have the courage, talent and knowledge to make a difference in the fields of cinema and digital media. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning occurs through formal, open, or distance education modalities. Additionally, practical training takes place either within the laboratories and workshops of higher education institutions or through internships or workplace training in industries, or businesses. This program is also offered as full scholarship. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Advanced proficiency is exhibited in the following key competencies:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Her harf notunun ayrıca AKTS notu olarak eşdeğeri de bulunmaktadır.
*Bu notlar için yüksek olan not dikkate alınmaktadır. Bir derste başarılı olabilmek için, ön lisans ve lisans öğrencilerinin en az DD/S notu, yüksek lisans öğrencilerinin en az CC notu, doktora öğrencilerinin en az CB notu almaları gerekmektedir. Yukarıdaki tabloda belirtildiği üzere, her harf notunun eşdeğeri olarak bir AKTS notu bulunmaktadır. Bu, öğrencilerin değişim dönemlerinde aldıkları notların Üniversitemiz sistemini de kolaylaştırmaktadır. Ayrıca harf notlarından,
NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen ve/veya dönem içinde yapılan sınavların hiçbirine katılmadığı için dönem sonu sınavına girme hakkını kaybeden öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined per the legislation. The Evaluation and Accreditation Board has accredited Cinema and Digital Media undergraduate program at İzmir University of Economics for Communication Education-Turkey (İLEDAK) for 5 years. Accreditation Start/End Date: General Evaluation: 08.04.2022 - 08.04.2027 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | To graduate from this undergraduate program, the students are required to; succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting a grade of at least DD/S with a minimum of 240 ECTS to have a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 to complete their compulsory internship in a specified duration and quality. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Cinema and Digital Media can work in video production companies, film production companies, television channels, online broadcasting organizations, advertising companies, script writing teams, web app. development units and universities. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030033189
ISCO:08
ISCO:08
The education we provide in the Cinema and Digital Media program is designed around the principle of "critical thinking" and "creativity", two of the most prominent principles of the university concept. For this purpose, an international education approach has been implemented in which theory and practice develop intertwined without breaking away from each other, without ignoring the local. We aim to raise students who are intellectually curious, creative, have acquired the habit of critical thinking, have internalized ethical values, and have the courage, talent and knowledge to make a difference in the fields of cinema and digital media.
Learning occurs through formal, open, or distance education modalities. Additionally, practical training takes place either within the laboratories and workshops of higher education institutions or through internships or workplace training in industries, or businesses. This program is also offered as full scholarship.
- To be able to define and discuss the history of cinema and digital media and the concepts and theories that underpin it.
- To be able to develop a storytelling idea for cinema and digital media arts using creativity and critical thinking.
- To be able to operate specialized technical equipment and use software competently in the fields of cinema and digital media arts.
- To be able to perform the main tasks of pre-production, production and post-production of an audiovisual work at a basic level, including script writing, production planning, camera operation, sound recording, lighting and editing.
- To be able to perform a specialized task at an advanced level for the pre-production, production or post-production of an audiovisual work.
- Discuss how meaning is made through the study of cinema and digital media; how economics, politics and culture influence visual representation; how the conditions of production, consumption, distribution and interpretation shape images.
- To be able to perform specific tasks to create digital media narratives with interactive elements.
- To be able to critically analyze a film or a digital media arts work from technical, intellectual and artistic perspectives.
- To be able to take individual responsibility for a film or a digital media work from zero to product in a problem-solving manner.
- To be able to work as a team member by following the norms of ethical behavior and taking the initiative to improve the ethical standards of the work environment.
- To be able to collect data and communicate with colleagues in the fields of Cinema and Digital Media in a foreign language ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
- To be able to speak a second foreign language efficiently with intermediate fluency.
- To be able to relate the knowledge accumulated throughout the history of humanity to the field of specialization.
Advanced proficiency is exhibited in the following key competencies:
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital literacy
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Her harf notunun ayrıca AKTS notu olarak eşdeğeri de bulunmaktadır.
PUAN |
HARF NOTU |
KATSAYI |
AKTS NOTU |
90-100 |
AA |
4.0 |
A |
85-89 |
BA |
3.5 |
B* |
80-84 |
BB |
3.0 |
B* |
75-79 |
CB |
2.5 |
C* |
70-74 |
CC |
2.0 |
C* |
65-69 |
DC |
1.5 |
D |
60-64 |
DD |
1.0 |
E |
50-59 |
FD |
0.5 |
FX |
49 ve altı |
FF |
0.0 |
F |
*Bu notlar için yüksek olan not dikkate alınmaktadır.
Bir derste başarılı olabilmek için, ön lisans ve lisans öğrencilerinin en az DD/S notu, yüksek lisans öğrencilerinin en az CC notu, doktora öğrencilerinin en az CB notu almaları gerekmektedir.
Yukarıdaki tabloda belirtildiği üzere, her harf notunun eşdeğeri olarak bir AKTS notu bulunmaktadır. Bu, öğrencilerin değişim dönemlerinde aldıkları notların Üniversitemiz sistemini de kolaylaştırmaktadır.
Ayrıca harf notlarından,
I |
Eksik |
S |
Yeterli |
U |
Yetersiz |
P |
Başarılı Devam |
NP |
Başarısız Devam |
EX |
Muaf |
NI |
Not Ortalamaya Katılmayan |
W |
Çekilmiş |
NA |
Devamsız |
- I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının / anabilim dalı baklanlığının önerisi üzerine ve o akademik birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür.
- S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
- U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
- P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir.
- NP (Başarısız devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getirmeyen öğrencilere verilir.
- EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.
- NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz.
- W (çekilmiş) notu, normal ders ekleme ve ders bırakma süresi bittikten sonra öğrencinin dönem başından itibaren ilk on hafta içinde, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki dersler ile tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Bir öğrenciye bir dönemde çift anadal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Bir öğrenci, çekildiği dersi açıldığı ilk dönemde almak zorundadır. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz.
NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen ve/veya dönem içinde yapılan sınavların hiçbirine katılmadığı için dönem sonu sınavına girme hakkını kaybeden öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined per the legislation.
The Evaluation and Accreditation Board has accredited Cinema and Digital Media undergraduate program at İzmir University of Economics for Communication Education-Turkey (İLEDAK) for 5 years.
Accreditation Start/End Date:
General Evaluation: 08.04.2022 - 08.04.2027
- İzmir University of Economics admits students through the Higher Education Institutions Examination (YKS) organized by ÖSYM. The Department of Cinema and Digital Media accepts students with the Verbal (SÖZ) score type in the YKS student admission. Students are admitted to the program with a scholarship or a 50% tuition fee discount.
- General registration and admission procedures at İzmir University of Economics are carried out by the university, and academic registration procedures are applied by the dean's office. Information on relevant regulations can be found on the İzmir University of Economics website:
- Detailed information on registration procedures can be found at https://oim.ieu.edu.tr/tr/yeni-kayit-islemleri.
- Students are also admitted to the program through horizontal transfer other than YKS. Admission of students through horizontal transfer is based on the principles determined by the Senate in accordance with the Regulation on the Principles of Transfer Between Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer, published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561, and other legislation.
- In addition to the YKS, students are also accepted into the program through lateral transfers. Admission through lateral transfer, both from outside and within the university, is conducted based on principles determined by the Senate in accordance with the "Regulation on Transition, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions" published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and other related legislation.
- In accordance with the relevant legislation and university regulations, special student status is applied at Izmir University of Economics. Special students are those who are not enrolled in any associate or bachelor's degree program at İEÜ, but are expected to complete the requirements of a limited number of courses by enrolling in them. Admission of special students to associate-bachelor level courses is subject to approval by the department chair and/or dean/school director. Special students are not considered as students of the University and do not benefit from student rights. They receive a document indicating the courses they are enrolled in and the grades they receive upon request. This document does not substitute for a diploma or indicate an academic degree. Special students pay the fee determined by the University and are subject to the rules applied to all students of the University.
- The language of instruction in the program is English. Except for mandatory courses designated by YÖK (Council of Higher Education) such as Turkish Language and History of Revolution courses, all courses are conducted and evaluated in English throughout the program. Students admitted to the program are subject to the English Proficiency Determination Exam (EPDE). This exam is administered to determine the language proficiency levels of newly enrolled students who will attend the English preparatory program. Students who score 69.50 and above in the EPDE are eligible to take the English Proficiency Exam (EPE). Students who do not obtain a sufficient score in the EPDE continue in the English preparatory program based on their scores. The ability of students who obtain a sufficient score in the EPDE to follow the academic level courses in terms of language proficiency is determined by the EPE. This exam measures students' language skills and competencies in grammar, reading, listening, note-taking, written expression, and oral expression. Students who score 64.50 and above in the EPE proceed to the course stage of the program, while those who score below this value continue in the English preparatory program according to their scores.
Graduates of the Department of Cinema and Digital Media can work in video production companies, film production companies, television channels, online broadcasting organizations, advertising companies, script writing teams, web app. development units and universities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous.