Yeterlilik Kodu | TR0030006524 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Eğitimi Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maku.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her bir öğrenci derslere, başvurulan çalışmalara, laboratuarlara, projelere, seminerlere ve kayıt olduğu dönemin diğer çalışmalarına katılmalıdır. Teorik derslerin en azından %30 ve laboratuar çalışmalarının %20 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenci teorik derslerde gereken katılımları gösterdiği zaman, eğer ders sonradan tekrar alınacak ise bu ders için katılım zorunlu değildir. Ara ve final sınavları genelde yazılı şekildedir. Fakat dersin sorumlu öğretim elemanı ders bilgilendirme formunda belirtmek şartıyla, isterse sınavları, projeleri ve ödevleri sözlü şekilde yapabilir. Sınavlar dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılır ve düzenlenir. Mazeret sınavı, final sınavları bittikten sonra 3 gün içerisinde ilgili kurulun denetiminden ve kabulünden sonra belgelenmiş özür belgeleriyle öğrencilere yapılır. Bir dersin dönem sonu notu hesaplaması, ara sınavın %40ı ile final sınavın %60ının hesaplanmasıyla belirlenir. Geçer not CC’dir. Bir dersten başarılı olabilmek için final sınavından en az 70 almalı ve dönem sonu notunun geçer not olan 70 (CC) olması gerekir.Sınıf öğretmenliği alanının mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır; 1.Sınıf öğretmenliği anabilim dalı programında belirtilen zorunlu ve seçmeli dersleri başarmak 240 AKTS krediyi tamamlamış olmak. 2.Programdan mezun olabilmek için Genel not ortalaması en az 2.50 olmalıdır. 3.Seminer, uzmanlık alan dersi ve yaptığı tezi başarı il tamamlamış olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin doktora programına kabul edilebilmesi aşağıdaki şartların sağlanılmasına bağlıdır; 1. Bir yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. 2. ALES sınavından başvurduğu programın puan türünden en az 55 standart puan almış olmaları veya GRE veya GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almaları gerekir. 3. ÜDS, KPDS ve ya YDS sınavlarından birisine ya da eşdeğeri bir sınava (IELTS, TOEFL) girmiş olmaları gerekir. 4. Adayların başvurduğu programa yerleştirilebilmesi için; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %20’si, yabancı dil puanının (ÜDS, KPDS, YDS, IELTS veya TOEFL) %10’u, yazılı ve/veya sözlü sınav notunun %20’si alınarak hesaplanan notun toplamı 60 puandan az olmaması gerekir.. | |
Başarma Şartları | Sınıf öğretmenliği alanının mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır; 1.Sınıf öğretmenliği anabilim dalı programında belirtilen zorunlu ve seçmeli dersleri başarmak 240 AKTS krediyi tamamlamış olmak. 2.Programdan mezun olabilmek için Genel not ortalaması en az 2.50 olmalıdır. 3.Seminer, uzmanlık alan dersi ve yaptığı tezi başarı il tamamlamış olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunların mesleki profilleri aşağıdaki özellikleri içerir; bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular, bilimsel araştırmalarda proje hazırlama, veri toplama, analiz etme ve yorumlama becerilerine sahip olacaklardır, bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur, öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular, alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür, öğrenme ve öğretim teori ve yaklaşımları hakkında fikir sahibi olur, bilimsel amaçlı kaynak tarama, becerisine sahip olur, eğitimde karşılaşılan sorunlara bilimsel yaklaşımla çözümler arayabilme becerisi geliştirebileceklerdir,alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır, güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir, alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalarda uygular, alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030006524
- Alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
- Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
- Bilimsel araştırmalarda proje hazırlama, veri toplama, analiz etme ve yorumlama becerilerine sahip olur.
- Bilimsel düşünme becerilerine sahip olur.
- Eğitimde karşılaşılan sorunlara bilimsel yaklaşımla çözümler arayabilme becerisi geliştirebileceklerdir.
Her bir öğrenci derslere, başvurulan çalışmalara, laboratuarlara, projelere, seminerlere ve kayıt olduğu dönemin diğer çalışmalarına katılmalıdır. Teorik derslerin en azından %30 ve laboratuar çalışmalarının %20 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenci teorik derslerde gereken katılımları gösterdiği zaman, eğer ders sonradan tekrar alınacak ise bu ders için katılım zorunlu değildir. Ara ve final sınavları genelde yazılı şekildedir. Fakat dersin sorumlu öğretim elemanı ders bilgilendirme formunda belirtmek şartıyla, isterse sınavları, projeleri ve ödevleri sözlü şekilde yapabilir. Sınavlar dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılır ve düzenlenir. Mazeret sınavı, final sınavları bittikten sonra 3 gün içerisinde ilgili kurulun denetiminden ve kabulünden sonra belgelenmiş özür belgeleriyle öğrencilere yapılır. Bir dersin dönem sonu notu hesaplaması, ara sınavın %40ı ile final sınavın %60ının hesaplanmasıyla belirlenir. Geçer not CC’dir. Bir dersten başarılı olabilmek için final sınavından en az 70 almalı ve dönem sonu notunun geçer not olan 70 (CC) olması gerekir.Sınıf öğretmenliği alanının mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır; 1.Sınıf öğretmenliği anabilim dalı programında belirtilen zorunlu ve seçmeli dersleri başarmak 240 AKTS krediyi tamamlamış olmak. 2.Programdan mezun olabilmek için Genel not ortalaması en az 2.50 olmalıdır. 3.Seminer, uzmanlık alan dersi ve yaptığı tezi başarı il tamamlamış olması gerekir.
Öğrencilerin doktora programına kabul edilebilmesi aşağıdaki şartların sağlanılmasına bağlıdır; 1. Bir yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. 2. ALES sınavından başvurduğu programın puan türünden en az 55 standart puan almış olmaları veya GRE veya GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almaları gerekir. 3. ÜDS, KPDS ve ya YDS sınavlarından birisine ya da eşdeğeri bir sınava (IELTS, TOEFL) girmiş olmaları gerekir. 4. Adayların başvurduğu programa yerleştirilebilmesi için; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %20’si, yabancı dil puanının (ÜDS, KPDS, YDS, IELTS veya TOEFL) %10’u, yazılı ve/veya sözlü sınav notunun %20’si alınarak hesaplanan notun toplamı 60 puandan az olmaması gerekir..
Mezunların mesleki profilleri aşağıdaki özellikleri içerir; bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular, bilimsel araştırmalarda proje hazırlama, veri toplama, analiz etme ve yorumlama becerilerine sahip olacaklardır, bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur, öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular, alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür, öğrenme ve öğretim teori ve yaklaşımları hakkında fikir sahibi olur, bilimsel amaçlı kaynak tarama, becerisine sahip olur, eğitimde karşılaşılan sorunlara bilimsel yaklaşımla çözümler arayabilme becerisi geliştirebileceklerdir,alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır, güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir, alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalarda uygular, alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030006524 | |
Qualification Title | Doctorate Diploma in Primary Education | |
Awarding Body | Burdur Mehmet Akif Ersoy University | |
Awarding Body Contact | Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur | |
Awarding Body Url | https://www.maku.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have scientific and anlytical thinking skills. Know research methods and and techniques. Conduct studies in primary education in the framework of life long learning. Have adquate knowledge in contemporary learning and teaching theories and approaches. Acquire skills and knowledge in accessing research resources and rewieving research literature in primary education. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Each student must attend the courses, applied studies, laboratories, projects, seminars and other studies of the semester s/he is enrolled for. Students who have not attended at least 30% of theoretical courses and 20% of applied and laboratory studies are not allowed to take the final exam of those courses. Once the student fulfilles the attendance requirements in theoretical courses, no attendance is required if the course is repeated later.The Mid-term and Final Examinations are generally in written form. However, the instructor of the course may decide to conduct the exam in the form of an oral exam, project or assignment on condition that s/he states it on the course information form (syllabus). Examinations are arranged and conducted by the instructors teaching the courses. Make-up exam is given to students with certified excuses accepted by the relevant executive board within three days after the final examinations are over.A course final grade calculation, with 40% of midterm exams 60% calculate the final exam is determined. To be successful from a course, the final exam score must be at least 70 and the total score at the end of the term must be at least 70 (CC ) which is passing grade.Elementary Teacher Education major is subject to the following graduation requirements; 1.To be succesful in the the elective and compulsory courses defined in the curriculum which is 240 ECTS. 2.To graduate from the program, GPA must be at least 2.50. 3.Studet must complete succesfuly the specialty courses, seminars, and thesis. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students admission to doctoral programme is based on the following requirements;1. Students must have a master degree diploma2. Students must get at least 55 points (which is appropriate for the programme) from ALES or equivalent of this score from GRE or GMAT.3. Students must enter to either one of the exams names ÜDS, KPDS or YDS or equivalent of this exams IELTS or TOEFL.4. For the placement of canditates to the applied programme, students must obtain at least 60 points which is calculated by summing 50 % of ALES, 20 % of General Point Average score, 10 % of foreign language exam (ÜDS, KPDS, YDS, IELTS or TOEFL) and 20 % of verbal or written exam. | |
Conditions for Success | Elementary Teacher Education major is subject to the following graduation requirements;1.To be succesful in the the elective and compulsory courses defined in the curriculum which is 240 ECTS.2.To graduate from the program, GPA must be at least 2.50. 3.Studet must complete succesfuly the specialty courses, seminars, and thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Occupational profiles of graduates includes the following features;student teachers acquire foreign language skills at the level of following resources written in foreign languages, have scientific and analytical thinking skills,know research methods and and techniques,design a research project, collect data, analyse and interpret data,student teachers acquire sufficient technical and pedagogical skills in using Information and Communications Technology for educational purposes,student teachers acquire sufficient pedagogical content knowledge in primary education; know and apply contemporary teaching, measurement and assessment methods and techniques, conduct studies in primary education in the framework of life long learning, have adquate knowledge in contemporary learning and teaching theories and approaches,acquire skills and knowledge in accessing research resources and rewieving research literature in primary education, acquire skills in finding solutions to problems faced in primary education, effectively participate in team work tasks, evaluate contemporary developments in paralel with national values and realities,implement field knowledge to interdiciplinary studies. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030006524
Have scientific and anlytical thinking skills. Know research methods and and techniques. Conduct studies in primary education in the framework of life long learning. Have adquate knowledge in contemporary learning and teaching theories and approaches. Acquire skills and knowledge in accessing research resources and rewieving research literature in primary education.
Each student must attend the courses, applied studies, laboratories, projects, seminars and other studies of the semester s/he is enrolled for. Students who have not attended at least 30% of theoretical courses and 20% of applied and laboratory studies are not allowed to take the final exam of those courses. Once the student fulfilles the attendance requirements in theoretical courses, no attendance is required if the course is repeated later.The Mid-term and Final Examinations are generally in written form. However, the instructor of the course may decide to conduct the exam in the form of an oral exam, project or assignment on condition that s/he states it on the course information form (syllabus). Examinations are arranged and conducted by the instructors teaching the courses. Make-up exam is given to students with certified excuses accepted by the relevant executive board within three days after the final examinations are over.A course final grade calculation, with 40% of midterm exams 60% calculate the final exam is determined. To be successful from a course, the final exam score must be at least 70 and the total score at the end of the term must be at least 70 (CC ) which is passing grade.Elementary Teacher Education major is subject to the following graduation requirements; 1.To be succesful in the the elective and compulsory courses defined in the curriculum which is 240 ECTS. 2.To graduate from the program, GPA must be at least 2.50. 3.Studet must complete succesfuly the specialty courses, seminars, and thesis.
Students admission to doctoral programme is based on the following requirements;1. Students must have a master degree diploma2. Students must get at least 55 points (which is appropriate for the programme) from ALES or equivalent of this score from GRE or GMAT.3. Students must enter to either one of the exams names ÜDS, KPDS or YDS or equivalent of this exams IELTS or TOEFL.4. For the placement of canditates to the applied programme, students must obtain at least 60 points which is calculated by summing 50 % of ALES, 20 % of General Point Average score, 10 % of foreign language exam (ÜDS, KPDS, YDS, IELTS or TOEFL) and 20 % of verbal or written exam.
Occupational profiles of graduates includes the following features;student teachers acquire foreign language skills at the level of following resources written in foreign languages, have scientific and analytical thinking skills,know research methods and and techniques,design a research project, collect data, analyse and interpret data,student teachers acquire sufficient technical and pedagogical skills in using Information and Communications Technology for educational purposes,student teachers acquire sufficient pedagogical content knowledge in primary education; know and apply contemporary teaching, measurement and assessment methods and techniques, conduct studies in primary education in the framework of life long learning, have adquate knowledge in contemporary learning and teaching theories and approaches,acquire skills and knowledge in accessing research resources and rewieving research literature in primary education, acquire skills in finding solutions to problems faced in primary education, effectively participate in team work tasks, evaluate contemporary developments in paralel with national values and realities,implement field knowledge to interdiciplinary studies.
Qualification is continuous.