Yeterlilik Kodu

TR0030220808

Yeterlilik Adı
Sınıf Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde meslek ve alan bilgisine yönelik gerekli donanıma sahip olur.
  • Bilimsel düşünme, araştırma ve değerlendirme faaliyetlerine yönelik gerekli donanıma sahip olur.
  • Fen ve matematik okuryazarlığı ile etkili okuma yazma becerilerine yönelik akademik alan yazına hâkim olur.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bilimsel ve mesleki etik değerlerine sahip olur ve çalışmalarını bu değerleri temele alarak yürütür.
  • Teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki çalışmalarda teknolojik araçları etkili bir şekilde kullanır .
  • Sınıf öğretmenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
  • Alanı ile ilgili yaptığı bilimsel araştırma sonuçlarını ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
  • Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgileri ve problem çözme becerisini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kırıkkale Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Doktora derecesi almaya hak kazanırlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Yüksek Lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak.

Başarma ŞartlarıKümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Doktora derecesi almaya hak kazanırlar. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmekte ayrıca devlet ya da özel eğitim kurumlarında sınıf öğretmeni unvanı ile çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220808


Yeterlilik Adı
Sınıf Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde meslek ve alan bilgisine yönelik gerekli donanıma sahip olur.
  • Bilimsel düşünme, araştırma ve değerlendirme faaliyetlerine yönelik gerekli donanıma sahip olur.
  • Fen ve matematik okuryazarlığı ile etkili okuma yazma becerilerine yönelik akademik alan yazına hâkim olur.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bilimsel ve mesleki etik değerlerine sahip olur ve çalışmalarını bu değerleri temele alarak yürütür.
  • Teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki çalışmalarda teknolojik araçları etkili bir şekilde kullanır .
  • Sınıf öğretmenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
  • Alanı ile ilgili yaptığı bilimsel araştırma sonuçlarını ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
  • Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgileri ve problem çözme becerisini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kırıkkale Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Doktora derecesi almaya hak kazanırlar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Yüksek Lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak.


Başarma Şartları
Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Doktora derecesi almaya hak kazanırlar. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmekte ayrıca devlet ya da özel eğitim kurumlarında sınıf öğretmeni unvanı ile çalışabilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220808

Qualification Title
Sınıf Eğitimi (DR) Doctorate
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Have the necessary equipment for professional and field knowledge at the level of expertise in the field of classroom education Have the necessary equipment for scientific thinking, research and evaluation activities. Master the academic literature on science and mathematics literacy and effective literacy skills Have knowledge about scientific research methods and techniques It has scientific and professional ethical values and carries out its studies on the basis of these values. Follows technological developments closely and uses technological tools effectively in scientific and professional studies related to her field. Suggests solutions to problems that require expertise in classroom teaching by using quantitative and qualitative research methods. Shares the scientific research results related to his/her field at national/international level orally and in writing. Uses the knowledge and problem-solving skills acquired in the field of classroom teaching in interdisciplinary studies.

Key Competencies-
Further Info

The assessment and evaluation methods applied for each course are described in detail in the Assessment System tables prepared by the relevant faculty members and included in the Information package. Related articles of Kırıkkale University Postgraduate Education and Examination Regulations are applied regarding exams and course grades. Students who have a cumulative grade point average (CGPA) not less than 3.00 out of 4.00 and have completed 120 ECTS and successfully defended their thesis are entitled to receive a PhD Degree

Quality Assurance-
Access Requirements

To be a graduate and to meet the conditions determined by the relevant institute.

Conditions for SuccessStudents who have a cumulative grade point average (CGPA) not less than 3.00 out of 4.00 and have completed 120 ECTS and successfully defended their thesis are entitled to receive a PhD Degree Students who have a cumulative grade point average (CGPA) not less than 3.00 out of 4.00 and have completed 120 ECTS and successfully defended their thesis are entitled to receive a PhD degree with
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can also be employed as academic staff in the relevant departments of universities, and they can also work as classroom teachers in public or private education institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220808


Qualification Title
Sınıf Eğitimi (DR) Doctorate

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Have the necessary equipment for professional and field knowledge at the level of expertise in the field of classroom education Have the necessary equipment for scientific thinking, research and evaluation activities. Master the academic literature on science and mathematics literacy and effective literacy skills Have knowledge about scientific research methods and techniques It has scientific and professional ethical values and carries out its studies on the basis of these values. Follows technological developments closely and uses technological tools effectively in scientific and professional studies related to her field. Suggests solutions to problems that require expertise in classroom teaching by using quantitative and qualitative research methods. Shares the scientific research results related to his/her field at national/international level orally and in writing. Uses the knowledge and problem-solving skills acquired in the field of classroom teaching in interdisciplinary studies.


Key Competencies
-

Further Info

The assessment and evaluation methods applied for each course are described in detail in the Assessment System tables prepared by the relevant faculty members and included in the Information package. Related articles of Kırıkkale University Postgraduate Education and Examination Regulations are applied regarding exams and course grades. Students who have a cumulative grade point average (CGPA) not less than 3.00 out of 4.00 and have completed 120 ECTS and successfully defended their thesis are entitled to receive a PhD Degree


Quality Assurance
-

Access Requirements

To be a graduate and to meet the conditions determined by the relevant institute.


Conditions for Success
Students who have a cumulative grade point average (CGPA) not less than 3.00 out of 4.00 and have completed 120 ECTS and successfully defended their thesis are entitled to receive a PhD Degree Students who have a cumulative grade point average (CGPA) not less than 3.00 out of 4.00 and have completed 120 ECTS and successfully defended their thesis are entitled to receive a PhD degree with

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can also be employed as academic staff in the relevant departments of universities, and they can also work as classroom teachers in public or private education institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address