Yeterlilik Kodu

TR0030017431

Yeterlilik Adı
Sınıf Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGaziantep Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gantep.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası çerçevede yorumlayabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal/uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını ve güncel gelişmeleri takip edebilme, yorumlayabilme ve kullanabilme.
  • Disiplinler arası yaklaşıma dayalı olarak alanındaki bilgileri işlevsel olarak bütünleştirip, yeni bilgiler oluşturabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunlara bilimsel araştırma yöntem ve süreçlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanındaki kaliteyi arttırmaya yönelik yenilikçi hareketleri takip ederek, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda uygulamaya dönük bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaştığı beklenmedik durumlarda sorumluluk alarak yeni stratejiler geliştirebilme.
  • Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirebilme, karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme.
  • Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde sürdürerek, kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  • Alanı ile ilgili özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.
  • Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlayabilme, sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında insan hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel değerler ile etik ilkeler çerçevesinde hareket edebilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezsiz Yüksek Lisans Programında ALES şartı aranmaz. Mülakat veya yazımı sınav yapılmaz. Adayların lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. ALES şartı aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulüne dair esaslar, ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı kurulunun teklifi ve enstitü kurulunun onayı ile belirlenir. ALES şartı aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde lisans mezuniyet not ortalaması adayın yerleştirme puanını oluşturur. Adaylar puanlarına göre en yüksekten itibaren başvurduğu bilim/sanat dalı içinde sıralanır. Tek bilim/sanat dalından oluşan enstitü anabilim/anasanat dallarında bu sıralama anabilim/anasanat dalı bazında yapılır. Kontenjan dâhilindeki adaylar başvurdukları programlara kesin kayıt hakkı kazanır. Sıralamaya giren diğer adaylar yedek olarak belirlenebilir ve enstitü tarafından ilan edilir.

Başarma ŞartlarıGaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin hükümleri uygulanır. Programa kabul edilen öğrenciler en az 30 ulusal kredilik ders almak ve Dönem Projesini başarıyla tamamlamak zorundadırlar. Avrupa Kredi Transferi Sistemine göre ise öğrenciler, en az 90 AKTS kredilik ders almak ve dönem projesini başarıyla tamamlamak zorundadırlar. Öğrenci, dönem projesinin alındığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırır ve yarıyıl sonunda danışmanına yazılı bir proje raporu sunar. Öğrencinin programdan mezun olabilmesi için dönem projesi dersinden başarılı olması ve akademik ortalamasının en az 2.50 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sınıf Öğretmenliği Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programı mezunları üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde, dershanelerde, eğitim materyalleri tasarım ve pazarlama, yayın kuruluşları gibi sektörlerde, yayın evlerinde, eğitsel materyal geliştiren işyerlerinde bilim uzmanı unvanı ile görev alabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030017431


Yeterlilik Adı
Sınıf Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gaziantep Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak sunulmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası çerçevede yorumlayabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal/uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını ve güncel gelişmeleri takip edebilme, yorumlayabilme ve kullanabilme.
  • Disiplinler arası yaklaşıma dayalı olarak alanındaki bilgileri işlevsel olarak bütünleştirip, yeni bilgiler oluşturabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunlara bilimsel araştırma yöntem ve süreçlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanındaki kaliteyi arttırmaya yönelik yenilikçi hareketleri takip ederek, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda uygulamaya dönük bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaştığı beklenmedik durumlarda sorumluluk alarak yeni stratejiler geliştirebilme.
  • Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirebilme, karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme.
  • Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde sürdürerek, kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  • Alanı ile ilgili özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.
  • Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlayabilme, sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında insan hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel değerler ile etik ilkeler çerçevesinde hareket edebilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezsiz Yüksek Lisans Programında ALES şartı aranmaz. Mülakat veya yazımı sınav yapılmaz. Adayların lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. ALES şartı aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulüne dair esaslar, ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı kurulunun teklifi ve enstitü kurulunun onayı ile belirlenir. ALES şartı aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde lisans mezuniyet not ortalaması adayın yerleştirme puanını oluşturur. Adaylar puanlarına göre en yüksekten itibaren başvurduğu bilim/sanat dalı içinde sıralanır. Tek bilim/sanat dalından oluşan enstitü anabilim/anasanat dallarında bu sıralama anabilim/anasanat dalı bazında yapılır. Kontenjan dâhilindeki adaylar başvurdukları programlara kesin kayıt hakkı kazanır. Sıralamaya giren diğer adaylar yedek olarak belirlenebilir ve enstitü tarafından ilan edilir.


Başarma Şartları
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin hükümleri uygulanır. Programa kabul edilen öğrenciler en az 30 ulusal kredilik ders almak ve Dönem Projesini başarıyla tamamlamak zorundadırlar. Avrupa Kredi Transferi Sistemine göre ise öğrenciler, en az 90 AKTS kredilik ders almak ve dönem projesini başarıyla tamamlamak zorundadırlar. Öğrenci, dönem projesinin alındığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırır ve yarıyıl sonunda danışmanına yazılı bir proje raporu sunar. Öğrencinin programdan mezun olabilmesi için dönem projesi dersinden başarılı olması ve akademik ortalamasının en az 2.50 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sınıf Öğretmenliği Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programı mezunları üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde, dershanelerde, eğitim materyalleri tasarım ve pazarlama, yayın kuruluşları gibi sektörlerde, yayın evlerinde, eğitsel materyal geliştiren işyerlerinde bilim uzmanı unvanı ile görev alabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030017431

Qualification Title
Classroom Education None Thesis Masters Degree
Awarding BodyGaziantep University
Awarding Body ContactAddress University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41
Awarding Body Urlwww.gantep.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value90
Program Duration1
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030017431


Qualification Title
Classroom Education None Thesis Masters Degree

Awarding Body
Gaziantep University

Awarding Body Contact
Address University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
90

Program Duration
1

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address