Yeterlilik Kodu | TR0030020406 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bartın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 90 | |
Programın Normal Süresi | 1 | |
Program Profili (Amaç) | Sınıf Öğretmenliği, yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü programla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Program mezuniyet yeterliği, en az on adet ders, ve bir dönem projesi çalışmasını tamamlamış olmaktır. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 2016 Ekim öncesi girişli öğrenciler için 90; sonrası için ise 60 AKTS’ dir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları, Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı kurumlarda sınıf öğretmeni veya yönetici olarak görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030020406
ISCO 08
ISCO 08
Sınıf Öğretmenliği, yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü programla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
- Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, sınıf öğretmenliği alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde geliştirir ve derinleştirir.
- Sınıf öğretmenliği eğitimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
- Bağımsız olarak kendi başına sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini yürütebilir.
- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bir sorunu bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, uygular ve sonuçları değerlendirebilir.
- Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirebilir.
- Sınıf öğretmenliği alanındaki çalışmaları, yaşam boyu öğrenme bilinci ile yürütebilir.
- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak etkili biçimde paylaşabilir.
- Sınıf öğretmenliği alanındaki gelişmeleri, bireysel ve mesleki çalışmaları alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili biçimde aktarabilir.
- Sınıf öğretmenliği alanındaki geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve bunlardan elde edilen sonuçları değerlendirir.
- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili edindiği bilgi, beceri ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
Program mezunları, Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı kurumlarda sınıf öğretmeni veya yönetici olarak görev alabilirler.
Qualification Code | TR0030020406 | |
Qualification Title | Classroom Training non-Thesis Masters Degree | |
Awarding Body | BARTIN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Bartın Üniversitesi | |
Awarding Body Url | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 60 | |
Program Duration | 1 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | , | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030020406
ISCO 08
ISCO 08
,
-