Yeterlilik Kodu | TR0030220930 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 60 | |
Programın Normal Süresi | 1 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programın amacı Sınıf Öğretmenliği dalında eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. Bu program ikinci öğretim olarak verilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kırıkkale Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Başvuruda kabul edilen lisans programları: Tüm lisans mezunları başvurabilir. Lisans minimum akademik ortalaması: Lisans düzeyi mezuniyet ortalaması yeterlidir. Anabilim Dalının yazılı /sözlü sınavından geçer not almak. ALES Minimum Puanı: Zorunlu değil. ( x) EA ( ) SÖZ ( ) SAY Yabancı Dil Puanı: Zorunlu değil. | |
Başarma Şartları | Alınması gereken minimum ders sayısı: En az on ders + dönem projesi Kazanılması gereken yerel kredi ve AKTS: 30 Kredi/90 AKTS Minimum akademik not ortalaması: 2.50 | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sınıf Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı mezunları üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde, dershanelerde, eğitim materyalleri tasarım ve pazarlama, yayın kuruluşları gibi sektörlerde, yayın evlerinde, eğitsel materyal geliştiren işyerlerinde bilim uzmanı ünvanı ile görev alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220930
ISCO:08
ISCO:08
Programın amacı Sınıf Öğretmenliği dalında eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
Bu program ikinci öğretim olarak verilmektedir.
- Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde meslek ve alan bilgisine yönelik gerekli donanıma sahip olur
- Bilimsel düşünme, araştırma ve değerlendirme faaliyetlerine yönelik gerekli donanıma sahip olur
- Fen ve matematik okuryazarlığı ile etkili okuma yazma becerilerine yönelik akademik alan yazına hâkim olur
- Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur
- Bilimsel ve mesleki etik değerlerine sahip olur ve çalışmalarını bu değerleri temele alarak yürütür
- Teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki çalışmalarda teknolojik araçları etkili bir şekilde kullanır
- Sınıf öğretmenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir
- Alanı ile ilgili yaptığı bilimsel araştırma sonuçlarını ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır
- Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgileri ve problem çözme becerisini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kırıkkale Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezsiz yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Başvuruda kabul edilen lisans programları: Tüm lisans mezunları başvurabilir. Lisans minimum akademik ortalaması: Lisans düzeyi mezuniyet ortalaması yeterlidir. Anabilim Dalının yazılı /sözlü sınavından geçer not almak. ALES Minimum Puanı: Zorunlu değil. ( x) EA ( ) SÖZ ( ) SAY Yabancı Dil Puanı: Zorunlu değil.
Sınıf Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı mezunları üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde, dershanelerde, eğitim materyalleri tasarım ve pazarlama, yayın kuruluşları gibi sektörlerde, yayın evlerinde, eğitsel materyal geliştiren işyerlerinde bilim uzmanı ünvanı ile görev alabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220930 | |
Qualification Title | Sınıf Eğitimi (YL/Tezsiz)(İÖ) None Thesis Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have the necessary equipment for professional and field knowledge at the level of expertise in the field of classroom education Have the necessary equipment for scientific thinking, research and evaluation activities Master the academic literature on science and mathematics literacy and effective literacy skills. Have knowledge about scientific research methods and techniques It has scientific and professional ethical values and carries out its studies on the basis of these values. Follows technological developments closely and uses technological tools effectively in scientific and professional studies related to his field. Suggests solutions to problems that require expertise in classroom teaching by using quantitative and qualitative research methods. Shares the scientific research results related to his/her field at national/international level orally and in writing. Uses the knowledge and problem-solving skills acquired in the field of classroom teaching in interdisciplinary studies. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The assessment and evaluation methods applied for each course are described in detail in the Assessment System tables prepared by the relevant faculty members and included in the Information package. Related articles of Kırıkkale University Postgraduate Education and Examination Regulations are applied regarding exams and course grades. Minimum number of courses to be taken: At least ten courses + term project Local credits and ECTS to be earned: 30 Credits/90 ECTS Minimum academic GPA: 2.50 | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Undergraduate programs accepted in the application: All undergraduate graduates can apply. Undergraduate minimum academic average: Undergraduate level graduation average is sufficient. To get a passing grade in the written / oral exam of the department. ALES Minimum Score: Not required. ( x) EA ( ) WORD ( ) SAY Foreign Language Score: Not required. | |
Conditions for Success | Minimum number of courses to be taken: At least ten courses + term project Local credits and ECTS to be earned: 30 Credits/90 ECTS Minimum academic GPA: 2.50 Minimum number of courses to be taken: At least ten courses + term project Local credits and ECTS to be earned: 30 Credits/90 ECTS Minimum academic GPA: 2.50 | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of Non-Thesis Masters Program in Classroom Teaching are in the teaching and research staff of universities; They can work in private schools, public schools and various units of the Ministry of National Education, in research, program, supervision and management tasks, in private teaching institutions, in sectors such as educational materials design and marketing, broadcasting organizations, in publishing houses, in workplaces that develop educational materials with the title of science specialist. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220930
Have the necessary equipment for professional and field knowledge at the level of expertise in the field of classroom education Have the necessary equipment for scientific thinking, research and evaluation activities Master the academic literature on science and mathematics literacy and effective literacy skills. Have knowledge about scientific research methods and techniques It has scientific and professional ethical values and carries out its studies on the basis of these values. Follows technological developments closely and uses technological tools effectively in scientific and professional studies related to his field. Suggests solutions to problems that require expertise in classroom teaching by using quantitative and qualitative research methods. Shares the scientific research results related to his/her field at national/international level orally and in writing. Uses the knowledge and problem-solving skills acquired in the field of classroom teaching in interdisciplinary studies.
The assessment and evaluation methods applied for each course are described in detail in the Assessment System tables prepared by the relevant faculty members and included in the Information package. Related articles of Kırıkkale University Postgraduate Education and Examination Regulations are applied regarding exams and course grades. Minimum number of courses to be taken: At least ten courses + term project Local credits and ECTS to be earned: 30 Credits/90 ECTS Minimum academic GPA: 2.50
Undergraduate programs accepted in the application: All undergraduate graduates can apply. Undergraduate minimum academic average: Undergraduate level graduation average is sufficient. To get a passing grade in the written / oral exam of the department. ALES Minimum Score: Not required. ( x) EA ( ) WORD ( ) SAY Foreign Language Score: Not required.
Graduates of Non-Thesis Masters Program in Classroom Teaching are in the teaching and research staff of universities; They can work in private schools, public schools and various units of the Ministry of National Education, in research, program, supervision and management tasks, in private teaching institutions, in sectors such as educational materials design and marketing, broadcasting organizations, in publishing houses, in workplaces that develop educational materials with the title of science specialist.
Qualification is continuous