Yeterlilik Kodu

TR0030033803

Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Doktora Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

"Amaç: Sınıf Öğretmenliği Alanında teoriye ve/veya uygulamaya yönelik konularda uzmanlaşmış, dünyadaki tüm yenilikleri takip edebilen, gerek kişilik gerek mesleki alanda çok yönlü düşünüp karar verebilen mesleki yeterliliğe sahip eğitimciler/akademisyenler yetiştirmektir. 

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  Sınıf Öğretmenliği Eğitimi alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen (İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, Temel Matematik, Drama, Hayat Bilgisi Öğretimi, Trafik ve İlkyardım, Öğretmenlik Uygulaması, Rehberlik, Felsefeye Giriş, Sosyoloji, Görsel Sanatlar Öğretimi v.b.) derslerin metot ve konularını yöntem ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürürler.
  • Bilginin kaynağına ulaşma, araştırılma, irdeleyip değerlendirme ve geliştirme yollarını öğrenirler.
  • Öğrenip yorumlayıp geliştirdikleri bilgileri en iyi şekilde aktarabilmek için araç-gereç, iletişim teknolojileri ve bilgisayar kullanımının önemini kavrar
  •  Eğitim bilimleri çerçevesinde bilginin öğretilme metotlarını öğrenirler.
  • Bilginin üretimdeki işlevini seminer, uygulama ve bilimsel toplantılarla kavrarlar.
  • Öğrencilerin gelişim dönemlerine uygun rehberlik yapabilme becerilerini kazanırlar.
  • Alanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri tartışır. 8 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
  • Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.
  •  Türk dilini öğrencilere model olacak biçimde imla ve dilbilgisi kurallarına uygun olarak etkili kullanır.
  • Yaratıcı düşünen, eleştirel bakış açısı kazanmış, çevresinde meydana gelen olaylara duyarlı ve birey olarak sağlıklı karar verebilen vatandaşlar yetiştirmeyi amaç edinir.
  • Bilgi ve teknolojilere kolay ulaşabilen, onları kullanabilen, bilgi üreten ve çevresindeki insanlara bilim konusunda öncülük eden bireyler yetiştirir.
  • Çevre ve doğa sorunlarına karşı duyarlıdır ve bu konuda elinden geldiğince gayret eder.
  • Bedensel ve ruhsal olarak sağlıklı bireyler yetiştirmek için beden eğitimi ve müzik eğitimine gerekli önemi verir.
  • Topluma sağlıklı iletişim kurabilen, duygusal ve sosyal bakımdan gelişmiş insanlar yetiştirir.
  • Ahlaki değerleri, toplumun gelenek, görenek, örf ve adetlerini sayar ve toplumca kabul gören davranışları sergiler.
  • Bilimsel çalışmalar ve gelişmelerle yakından ilgilidir ve bilimsel alanda sürekli kendini yeniler.
  • Öğrencilerin gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemi seçer, eğitim programı ve materyal geliştirir.
  • Öğrencilerinin kazanımlarını farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Bilgiyi ezberlemeyi değil, bilgi üretimine dayalı çağdaş bir eğitimi gerçekleştirecek yetiler kazanırlar.
  • Öğretmen merkezli anlayış yerine öğrenci merkezli anlayışla öğrencinin zihinsel becerilerini geliştirip bilgiyi yapılandırma yetisi kazanırlar
  • Bilgiyi araştıran, keşfeden, yorumlayan ve zihinde yeniden yapılandıran bireyler haline gelirler.
  • Kendini ifade eden, iletişim kurabilen, arkadaşlarıyla işbirliği yapan, tartışma, problem çözme, ortak karar verme ve girişimcilik gibi çeşitli zihinsel ve temel becerileri kazanırlar.
  • Bilimsel düşünen, anlayan, araştıran, inceleyen, eleştiren, sorgulayan, yorumlayan, haklarını ve sorumluluklarını bilen, çevresiyle uyumlu, şartlandırmalara karşı duyarlı fakat farklı düşüncelere karşı hoş görülü bireyler haline gelirler.
  • Okumaktan ve öğrenmekten zevk alan, öğrenmeyi ve öğretmeyi seven, bilgi teknolojilerini kullanan, üreten ve geleceği daha iyi ve doğru yönlendirebilecek olan bireylerdir.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
  • Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Öğrencilerle, velilerle ve ilgili diğer bireylerle etkili iletişim kurar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

 En az 8 ders ve seminer dâhil olmak üzere derslerden en az 60 AKTS kredi, • En az 120, en fazla 180 AKTS kredi değerinde, doktora yeterlik sınavı, tez ve tez çalışması ile ilgili faaliyetler. • ALES’ten en az 80, ÜDS’den en az 65 veya eşdeğeri sınavlardan en az bunların karşılıkları notları alan, AGNO’su 4.00 üzerinden en az 3.00 olan öğrencilerden; dersleri ve semineri ile bunlara ilişkin krediyi ve AKTS krediyi iki yarıyılda, yeterlik sınavını üçüncü yarıyılda başaran ve tez çalışmasına en geç dördüncü yarıyıl başında başlayan yüksek lisans mezunları, doktora için istenen diğer koşulları da sağlamaları şartıyla tezlerini altıncı yarıyıl sonunda 180 AKTS tamamlayarak mezun olabilirler. • TOPLAM AKTS KREDİSİ= 3 Yıl x 60 AKTS = 180 • TOPLAM AKTS KREDİSİ= 4 Yıl x 60 AKTS = 240"

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre; ALES veya eşdeğeri sınav notu, yabancı dil notu, lisans ve yüksek lisans dersleri not ortalaması ve mülâkat sonuçları, Yönetmelikte belirtilen asgari notlardan az olmamak üzere ilgili enstitü yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla belirlenir.

Başarma Şartları En az 8 ders ve seminer dâhil olmak üzere derslerden en az 60 AKTS kredi, • En az 120, en fazla 180 AKTS kredi değerinde, doktora yeterlik sınavı, tez ve tez çalışması ile ilgili faaliyetler. • ALES’ten en az 80, ÜDS’den en az 65 veya eşdeğeri sınavlardan en az bunların karşılıkları notları alan, AGNO’su 4.00 üzerinden en az 3.00 olan öğrencilerden; dersleri ve semineri ile bunlara ilişkin krediyi ve AKTS krediyi iki yarıyılda, yeterlik sınavını üçüncü yarıyılda başaran ve tez çalışmasına en geç dördüncü yarıyıl başında başlayan yüksek lisans mezunları, doktora için istenen diğer koşulları da sağlamaları şartıyla tezlerini altıncı yarıyıl sonunda 180 AKTS tamamlayarak mezun olabilirler. • TOPLAM AKTS KREDİSİ= 3 Yıl x 60 AKTS = 180 • TOPLAM AKTS KREDİSİ= 4 Yıl x 60 AKTS = 240"
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sınıf Öğretmenliği doktora programından mezun olan öğrenciler, eğitim kurumlarında öğretmen olmanın yanı sıra, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde çeşitli departmanlarda görev alabilmekte, eğitim fakültelerinde akademisyen olabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033803


Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

"Amaç: Sınıf Öğretmenliği Alanında teoriye ve/veya uygulamaya yönelik konularda uzmanlaşmış, dünyadaki tüm yenilikleri takip edebilen, gerek kişilik gerek mesleki alanda çok yönlü düşünüp karar verebilen mesleki yeterliliğe sahip eğitimciler/akademisyenler yetiştirmektir. 


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  Sınıf Öğretmenliği Eğitimi alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen (İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, Temel Matematik, Drama, Hayat Bilgisi Öğretimi, Trafik ve İlkyardım, Öğretmenlik Uygulaması, Rehberlik, Felsefeye Giriş, Sosyoloji, Görsel Sanatlar Öğretimi v.b.) derslerin metot ve konularını yöntem ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürürler.
  • Bilginin kaynağına ulaşma, araştırılma, irdeleyip değerlendirme ve geliştirme yollarını öğrenirler.
  • Öğrenip yorumlayıp geliştirdikleri bilgileri en iyi şekilde aktarabilmek için araç-gereç, iletişim teknolojileri ve bilgisayar kullanımının önemini kavrar
  •  Eğitim bilimleri çerçevesinde bilginin öğretilme metotlarını öğrenirler.
  • Bilginin üretimdeki işlevini seminer, uygulama ve bilimsel toplantılarla kavrarlar.
  • Öğrencilerin gelişim dönemlerine uygun rehberlik yapabilme becerilerini kazanırlar.
  • Alanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri tartışır. 8 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
  • Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.
  •  Türk dilini öğrencilere model olacak biçimde imla ve dilbilgisi kurallarına uygun olarak etkili kullanır.
  • Yaratıcı düşünen, eleştirel bakış açısı kazanmış, çevresinde meydana gelen olaylara duyarlı ve birey olarak sağlıklı karar verebilen vatandaşlar yetiştirmeyi amaç edinir.
  • Bilgi ve teknolojilere kolay ulaşabilen, onları kullanabilen, bilgi üreten ve çevresindeki insanlara bilim konusunda öncülük eden bireyler yetiştirir.
  • Çevre ve doğa sorunlarına karşı duyarlıdır ve bu konuda elinden geldiğince gayret eder.
  • Bedensel ve ruhsal olarak sağlıklı bireyler yetiştirmek için beden eğitimi ve müzik eğitimine gerekli önemi verir.
  • Topluma sağlıklı iletişim kurabilen, duygusal ve sosyal bakımdan gelişmiş insanlar yetiştirir.
  • Ahlaki değerleri, toplumun gelenek, görenek, örf ve adetlerini sayar ve toplumca kabul gören davranışları sergiler.
  • Bilimsel çalışmalar ve gelişmelerle yakından ilgilidir ve bilimsel alanda sürekli kendini yeniler.
  • Öğrencilerin gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemi seçer, eğitim programı ve materyal geliştirir.
  • Öğrencilerinin kazanımlarını farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Bilgiyi ezberlemeyi değil, bilgi üretimine dayalı çağdaş bir eğitimi gerçekleştirecek yetiler kazanırlar.
  • Öğretmen merkezli anlayış yerine öğrenci merkezli anlayışla öğrencinin zihinsel becerilerini geliştirip bilgiyi yapılandırma yetisi kazanırlar
  • Bilgiyi araştıran, keşfeden, yorumlayan ve zihinde yeniden yapılandıran bireyler haline gelirler.
  • Kendini ifade eden, iletişim kurabilen, arkadaşlarıyla işbirliği yapan, tartışma, problem çözme, ortak karar verme ve girişimcilik gibi çeşitli zihinsel ve temel becerileri kazanırlar.
  • Bilimsel düşünen, anlayan, araştıran, inceleyen, eleştiren, sorgulayan, yorumlayan, haklarını ve sorumluluklarını bilen, çevresiyle uyumlu, şartlandırmalara karşı duyarlı fakat farklı düşüncelere karşı hoş görülü bireyler haline gelirler.
  • Okumaktan ve öğrenmekten zevk alan, öğrenmeyi ve öğretmeyi seven, bilgi teknolojilerini kullanan, üreten ve geleceği daha iyi ve doğru yönlendirebilecek olan bireylerdir.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
  • Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Öğrencilerle, velilerle ve ilgili diğer bireylerle etkili iletişim kurar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

 En az 8 ders ve seminer dâhil olmak üzere derslerden en az 60 AKTS kredi, • En az 120, en fazla 180 AKTS kredi değerinde, doktora yeterlik sınavı, tez ve tez çalışması ile ilgili faaliyetler. • ALES’ten en az 80, ÜDS’den en az 65 veya eşdeğeri sınavlardan en az bunların karşılıkları notları alan, AGNO’su 4.00 üzerinden en az 3.00 olan öğrencilerden; dersleri ve semineri ile bunlara ilişkin krediyi ve AKTS krediyi iki yarıyılda, yeterlik sınavını üçüncü yarıyılda başaran ve tez çalışmasına en geç dördüncü yarıyıl başında başlayan yüksek lisans mezunları, doktora için istenen diğer koşulları da sağlamaları şartıyla tezlerini altıncı yarıyıl sonunda 180 AKTS tamamlayarak mezun olabilirler. • TOPLAM AKTS KREDİSİ= 3 Yıl x 60 AKTS = 180 • TOPLAM AKTS KREDİSİ= 4 Yıl x 60 AKTS = 240"


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre; ALES veya eşdeğeri sınav notu, yabancı dil notu, lisans ve yüksek lisans dersleri not ortalaması ve mülâkat sonuçları, Yönetmelikte belirtilen asgari notlardan az olmamak üzere ilgili enstitü yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla belirlenir.


Başarma Şartları
 En az 8 ders ve seminer dâhil olmak üzere derslerden en az 60 AKTS kredi, • En az 120, en fazla 180 AKTS kredi değerinde, doktora yeterlik sınavı, tez ve tez çalışması ile ilgili faaliyetler. • ALES’ten en az 80, ÜDS’den en az 65 veya eşdeğeri sınavlardan en az bunların karşılıkları notları alan, AGNO’su 4.00 üzerinden en az 3.00 olan öğrencilerden; dersleri ve semineri ile bunlara ilişkin krediyi ve AKTS krediyi iki yarıyılda, yeterlik sınavını üçüncü yarıyılda başaran ve tez çalışmasına en geç dördüncü yarıyıl başında başlayan yüksek lisans mezunları, doktora için istenen diğer koşulları da sağlamaları şartıyla tezlerini altıncı yarıyıl sonunda 180 AKTS tamamlayarak mezun olabilirler. • TOPLAM AKTS KREDİSİ= 3 Yıl x 60 AKTS = 180 • TOPLAM AKTS KREDİSİ= 4 Yıl x 60 AKTS = 240"

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sınıf Öğretmenliği doktora programından mezun olan öğrenciler, eğitim kurumlarında öğretmen olmanın yanı sıra, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde çeşitli departmanlarda görev alabilmekte, eğitim fakültelerinde akademisyen olabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033803

Qualification Title
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030033803


Qualification Title

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address