Yeterlilik Kodu

TR0030008787

Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumTokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGaziosmanpaşa Üniversitesi, Taşlıçiftlik Yerleşkesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gop.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bilimsel anlayışlı, çağdaş, demokrat, üretken, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı olup çözüm üreten, değişen koşullara uyum gösterebilen, geleceğe yönelik hedefleri olan, ekip çalışması liderlik ve iletişim becerilerine sahip, iletişim ve eğitim teknolojilerini kullanabilen, farklı bilim dalları arasında ilişki kurabilen ve bilgilerini farklı alanlara uygulayabilen, kültüre ve sanata duyarlı, çeşitliliği bir zenginlik olarak algılayan, teori ile uygulamayı birleştiren, özgüveni ve hoşgörüsü olan, yaşam boyu öğrenmeyi ve kendini yenilemeyi ilke edinmiş, kendisiyle ve çevresiyle barışık, mesleğine adanmışlık duygusuna sahip, eleştirel düşünebilen ve düşüncesini uygar bir şekilde ifade edebilen öğretmenler yetiştirmek. 

Öğrenme Ortamları

Eğitim Fakültesi, eğitim-öğretim faaliyetlerini yüz yüze sürdürebilecek yeterli sayıda ve büyüklükte fiziksel mekâna sahip olmakla birlikte uzaktan eğitim sürecinde de eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürebilecek teknolojik alt yapıyı öğrenci ve öğretim elemanlarının kullanımına sunmuştur. Eğitim Fakültesi bünyesinde 2 bina, 70 derslik, 8 laboratuvar, 1 kantin mevcut olup 15542 metrekarelik alana sahiptir. Bazı dersliklerde otuma alanları sabit olup yetişkin eğitimi sınıfı gibi, dramı sınıfı  gibi derslikler hareketli olup sınıf içinde farklı oturma yapılabilmesine ve farklı öğretim etkinliklerinin gerçekleştirilmesine imkan vermektedir. Binalarda bulunan internet bağlantıları sayesinde öğrenciler sınırsız internet bağlantısına sahiptir. Bu bağlantı kolaylığı ödev, görev ve sorumluluklarını yerine getirmekte kolaylık sağlamaktadır. Okuma salonunda öğrenciler bireysel çalışma olanağına sahiptir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1. Öğrencilerinin öğrenme stillerini göz önünde bulundurarak öğrenme ortamları düzenlemek, öğrenme sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğrencilerinin etkin katılımını sağlama

2. Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenleme

3. Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek için merak etme, veri toplama, sonuç çıkarma ve sonuçları değerlendirme basamaklarını hedef alan probleme dayalı öğrenme stratejiler konusunda gelişimlerini destekleme

4. Öğrencilerinin günlük yaşantısında ve derslerinde akıl yürütme, üst düzey düşünme becerilerini geliştiren etkinliklere katılımını sağlama

5. Öğrenme-öğretme sürecinde yer alan etkinlikleri, öğretim yöntem ve teknikleri ile araçlarını, öğrenme ortamında özel gereksinimi olan ve özel eğitim gerektiren öğrencilerine göre uyarlayarak zengin öğrenme ortamları oluşturma

6. Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme aracının içeriğini öğrencileriyle birlikte, ölçme etkinliğinin amacı ve programdaki kazanımları dikkate alarak belirleyerek sürece yönelik değerlendirme yapma

7. Öz-değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimi için gereksinimleri doğrultusunda eğitim programlarına gönüllü ve etkin bir şekilde katılma

8. Öğrencilerinin yaratıcılıklarını ve estetik bakış açılarını yansıtan çalışmalarını okul içinde ve dışında sergilenmesini; Atatürk’ün sanata verdiği önemi öğrencilerinin içselleştirmesini sağlayacak etkinlikler düzenler veya etkinliklere katılımını sağlama

9. Öğrencilerinin Türkçeyi doğru ve etkili şekilde ifade edebilmeleri için onlara yazınsal, işitsel ve görsel ürünleri değerlendirme becerisi kazandırma

10. Öğrencileriyle birlikte onların kendini ve yakın çevresini tanıyacak etkinlikler düzeyerek bu yolla çevreyi koruma ve çevreye duyarlı olma bilincini geliştirme

11. Öğrencileriyle gruplar oluşturarak ritim eğitimiyle dans figürlerini uygulayabilmeleri için ortamlar oluşturur; bireysel ve takım sporlarını yapma konusunda uygun etkinlikler düzenleme

12. Alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek, değişiklikleri öğrenme sürecine yansıtma

13. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıma

14. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilme

15. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirme

16. Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını bilme

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Üniversitede aşağıda belirtilen sınavlar yapılır:

a) Bir dönemlik dersler için en az bir ara sınav yapılır.

b) Dönem sonu sınavı; bir dönemlik derslerden her dönemin sonunda yapılan sınavdır.

c) Yıl sonu sınavı; bir yıl süreli derslerin bitiminde açılan sınavdır.

d) Bütünleme sınavı; dönem sonu veya yılsonu sınavında başarısız olunan dersler için açılan sınavdır.

e) Tek ders sınavı; mezun olabilmek için derse devam şartını yerine getirmiş, ancak başarısız olduğu tek dersi kalan öğrenciler için açılan sınavdır. Tek ders sınavında başarılı olabilmek için 60 almak gerekir. Stajını yapmadığı halde mezun olabilmek için tek dersi kalan öğrenciler tek ders sınavına girerler.

f) Mazeret sınavı; geçerli mazeretinden dolayı ara sınavlara katılamayan öğrenciler için açılan sınavdır. Öğrenciler mazeret belgelerini, mazeretlerinin bitiminden itibaren en geç bir hafta içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe sunarlar. Mazeretleri yerinde bulunan öğrencilere ilgili yönetim kurulu kararı ile mazeret sınav hakkı verilir. Ara sınav dışındaki sınavlarda mazeret kabul edilemez. Mazereti olan bir öğrenci ara sınavlara giremez, girse dahi aldığı not iptal edilerek o ders için açılan mazeret sınavına katılır. Bu sınavdan aldığı not ara sınav notu olarak kabul edilir. Mazeret sınavı için ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez.

Sınav programı, akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapılacak şekilde planlanır ve başlangıcından onbeş gün önce ilgili dekanlık/müdürlük tarafından ilan edilir. Resmi tatil günleri dışında Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir. Aynı günde, aynı sınıfın ikiden fazla dersi için sınav yapılamaz.

Bir dersin başarı notu, dönem içi değerlendirmesinin %40’ı ile dönem sonu değerlendirmesinin %60’ı toplanarak hesaplanır. Dönem içi değerlendirmesi en az bir ara sınav, dönem sonu değerlendirmesi ise bir dönem/yıl sonu/bütünleme sınavından oluşabileceği gibi çoklu yöntem de kullanılabilir. Çoklu değerlendirme yönteminin kullanılması durumunda; dönem içi değerlendirmesi en az biri ara sınav ve dönem sonu değerlendirmesi de en az biri dönem/yılsonu/bütünleme sınavı olmak üzere sınav, ödev, uygulama, laboratuar, proje, arazi çalışması, öğrenci ürün dosyası gibi yöntemlerin dönem içi ve/veya dönem/yıl sonu/bütünleme değerlendirmesine hangi oranda etki edeceği ilgili öğretim elemanının/elemanlarının önerisi ve bölüm akademik kurulunun, sınıf geçme sistemi uygulanan fakültelerde ve anabilim dalı düzeyinde mezun verilen birimlerde anabilim dalı kurulunun onayı ile belirlenir ve dönem başlamadan bir hafta önce öğrenciye duyurulur. Aynı ders için farklı uygulama yapılamaz. Dersin özelliğine göre, bölüm akademik kurulunun, sınıf geçme sistemi uygulanan fakültelerde ve anabilim dalı düzeyinde mezun verilen birimlerde anabilim dalı kurulunun ve ilgili kurullarının onayı ile sınav yapılmamasına karar verilebilir. Ders başarı notu 100 üzerinden verilir. Bir dersten başarılı olabilmek için başarı notunun en az 60 olması gerekir. Ancak dönem sonu/yılsonu sınavından veya bütünleme sınavından alınan notun en az 50 olması gerekir. Başarı notunun kesirli çıkması halinde notun buçuk ve üzeri bir üste, daha küçükleri ise alt tam sayıya tamamlanır.

https://ogr.gop.edu.tr/depo/menuler/birim_10307/mevzuat_49/dosya_icerik/8696513/mevzuat_20231117104202.pdf

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

EPDAD : Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği

Başlangıç: 01.05.2025 – Bitiş: 01.05.2028

Giriş Şartı

Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak

YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Y-EA (Yerleştirme Eşit Ağırlık) puan türüne göre ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarıyla tamamlayanlar tezli ve tezsiz yüksek lisans programına ya da lisans sonrası bütünleşik doktora programlarına (Başvuracakları programın kabul koşullarını sağlamak şartıyla) başlayabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008787


Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Taşlıçiftlik Yerleşkesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bilimsel anlayışlı, çağdaş, demokrat, üretken, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı olup çözüm üreten, değişen koşullara uyum gösterebilen, geleceğe yönelik hedefleri olan, ekip çalışması liderlik ve iletişim becerilerine sahip, iletişim ve eğitim teknolojilerini kullanabilen, farklı bilim dalları arasında ilişki kurabilen ve bilgilerini farklı alanlara uygulayabilen, kültüre ve sanata duyarlı, çeşitliliği bir zenginlik olarak algılayan, teori ile uygulamayı birleştiren, özgüveni ve hoşgörüsü olan, yaşam boyu öğrenmeyi ve kendini yenilemeyi ilke edinmiş, kendisiyle ve çevresiyle barışık, mesleğine adanmışlık duygusuna sahip, eleştirel düşünebilen ve düşüncesini uygar bir şekilde ifade edebilen öğretmenler yetiştirmek. 


Öğrenme Ortamları

Eğitim Fakültesi, eğitim-öğretim faaliyetlerini yüz yüze sürdürebilecek yeterli sayıda ve büyüklükte fiziksel mekâna sahip olmakla birlikte uzaktan eğitim sürecinde de eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürebilecek teknolojik alt yapıyı öğrenci ve öğretim elemanlarının kullanımına sunmuştur. Eğitim Fakültesi bünyesinde 2 bina, 70 derslik, 8 laboratuvar, 1 kantin mevcut olup 15542 metrekarelik alana sahiptir. Bazı dersliklerde otuma alanları sabit olup yetişkin eğitimi sınıfı gibi, dramı sınıfı  gibi derslikler hareketli olup sınıf içinde farklı oturma yapılabilmesine ve farklı öğretim etkinliklerinin gerçekleştirilmesine imkan vermektedir. Binalarda bulunan internet bağlantıları sayesinde öğrenciler sınırsız internet bağlantısına sahiptir. Bu bağlantı kolaylığı ödev, görev ve sorumluluklarını yerine getirmekte kolaylık sağlamaktadır. Okuma salonunda öğrenciler bireysel çalışma olanağına sahiptir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1. Öğrencilerinin öğrenme stillerini göz önünde bulundurarak öğrenme ortamları düzenlemek, öğrenme sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğrencilerinin etkin katılımını sağlama

2. Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenleme

3. Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek için merak etme, veri toplama, sonuç çıkarma ve sonuçları değerlendirme basamaklarını hedef alan probleme dayalı öğrenme stratejiler konusunda gelişimlerini destekleme

4. Öğrencilerinin günlük yaşantısında ve derslerinde akıl yürütme, üst düzey düşünme becerilerini geliştiren etkinliklere katılımını sağlama

5. Öğrenme-öğretme sürecinde yer alan etkinlikleri, öğretim yöntem ve teknikleri ile araçlarını, öğrenme ortamında özel gereksinimi olan ve özel eğitim gerektiren öğrencilerine göre uyarlayarak zengin öğrenme ortamları oluşturma

6. Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme aracının içeriğini öğrencileriyle birlikte, ölçme etkinliğinin amacı ve programdaki kazanımları dikkate alarak belirleyerek sürece yönelik değerlendirme yapma

7. Öz-değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimi için gereksinimleri doğrultusunda eğitim programlarına gönüllü ve etkin bir şekilde katılma

8. Öğrencilerinin yaratıcılıklarını ve estetik bakış açılarını yansıtan çalışmalarını okul içinde ve dışında sergilenmesini; Atatürk’ün sanata verdiği önemi öğrencilerinin içselleştirmesini sağlayacak etkinlikler düzenler veya etkinliklere katılımını sağlama

9. Öğrencilerinin Türkçeyi doğru ve etkili şekilde ifade edebilmeleri için onlara yazınsal, işitsel ve görsel ürünleri değerlendirme becerisi kazandırma

10. Öğrencileriyle birlikte onların kendini ve yakın çevresini tanıyacak etkinlikler düzeyerek bu yolla çevreyi koruma ve çevreye duyarlı olma bilincini geliştirme

11. Öğrencileriyle gruplar oluşturarak ritim eğitimiyle dans figürlerini uygulayabilmeleri için ortamlar oluşturur; bireysel ve takım sporlarını yapma konusunda uygun etkinlikler düzenleme

12. Alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek, değişiklikleri öğrenme sürecine yansıtma

13. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıma

14. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilme

15. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirme

16. Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını bilme


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Üniversitede aşağıda belirtilen sınavlar yapılır:

a) Bir dönemlik dersler için en az bir ara sınav yapılır.

b) Dönem sonu sınavı; bir dönemlik derslerden her dönemin sonunda yapılan sınavdır.

c) Yıl sonu sınavı; bir yıl süreli derslerin bitiminde açılan sınavdır.

d) Bütünleme sınavı; dönem sonu veya yılsonu sınavında başarısız olunan dersler için açılan sınavdır.

e) Tek ders sınavı; mezun olabilmek için derse devam şartını yerine getirmiş, ancak başarısız olduğu tek dersi kalan öğrenciler için açılan sınavdır. Tek ders sınavında başarılı olabilmek için 60 almak gerekir. Stajını yapmadığı halde mezun olabilmek için tek dersi kalan öğrenciler tek ders sınavına girerler.

f) Mazeret sınavı; geçerli mazeretinden dolayı ara sınavlara katılamayan öğrenciler için açılan sınavdır. Öğrenciler mazeret belgelerini, mazeretlerinin bitiminden itibaren en geç bir hafta içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe sunarlar. Mazeretleri yerinde bulunan öğrencilere ilgili yönetim kurulu kararı ile mazeret sınav hakkı verilir. Ara sınav dışındaki sınavlarda mazeret kabul edilemez. Mazereti olan bir öğrenci ara sınavlara giremez, girse dahi aldığı not iptal edilerek o ders için açılan mazeret sınavına katılır. Bu sınavdan aldığı not ara sınav notu olarak kabul edilir. Mazeret sınavı için ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez.

Sınav programı, akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapılacak şekilde planlanır ve başlangıcından onbeş gün önce ilgili dekanlık/müdürlük tarafından ilan edilir. Resmi tatil günleri dışında Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir. Aynı günde, aynı sınıfın ikiden fazla dersi için sınav yapılamaz.

Bir dersin başarı notu, dönem içi değerlendirmesinin %40’ı ile dönem sonu değerlendirmesinin %60’ı toplanarak hesaplanır. Dönem içi değerlendirmesi en az bir ara sınav, dönem sonu değerlendirmesi ise bir dönem/yıl sonu/bütünleme sınavından oluşabileceği gibi çoklu yöntem de kullanılabilir. Çoklu değerlendirme yönteminin kullanılması durumunda; dönem içi değerlendirmesi en az biri ara sınav ve dönem sonu değerlendirmesi de en az biri dönem/yılsonu/bütünleme sınavı olmak üzere sınav, ödev, uygulama, laboratuar, proje, arazi çalışması, öğrenci ürün dosyası gibi yöntemlerin dönem içi ve/veya dönem/yıl sonu/bütünleme değerlendirmesine hangi oranda etki edeceği ilgili öğretim elemanının/elemanlarının önerisi ve bölüm akademik kurulunun, sınıf geçme sistemi uygulanan fakültelerde ve anabilim dalı düzeyinde mezun verilen birimlerde anabilim dalı kurulunun onayı ile belirlenir ve dönem başlamadan bir hafta önce öğrenciye duyurulur. Aynı ders için farklı uygulama yapılamaz. Dersin özelliğine göre, bölüm akademik kurulunun, sınıf geçme sistemi uygulanan fakültelerde ve anabilim dalı düzeyinde mezun verilen birimlerde anabilim dalı kurulunun ve ilgili kurullarının onayı ile sınav yapılmamasına karar verilebilir. Ders başarı notu 100 üzerinden verilir. Bir dersten başarılı olabilmek için başarı notunun en az 60 olması gerekir. Ancak dönem sonu/yılsonu sınavından veya bütünleme sınavından alınan notun en az 50 olması gerekir. Başarı notunun kesirli çıkması halinde notun buçuk ve üzeri bir üste, daha küçükleri ise alt tam sayıya tamamlanır.

https://ogr.gop.edu.tr/depo/menuler/birim_10307/mevzuat_49/dosya_icerik/8696513/mevzuat_20231117104202.pdf

 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

EPDAD : Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği

Başlangıç: 01.05.2025 – Bitiş: 01.05.2028


Giriş Şartı

Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak

YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Y-EA (Yerleştirme Eşit Ağırlık) puan türüne göre ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarıyla tamamlayanlar tezli ve tezsiz yüksek lisans programına ya da lisans sonrası bütünleşik doktora programlarına (Başvuracakları programın kabul koşullarını sağlamak şartıyla) başlayabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008787

Qualification Title
Bachelor’s Degree in Primary School Teaching
Awarding BodyTokat Gaziosmanpaşa University
Awarding Body ContactResponsible Institution Contact Information Tokat Gaziosmanpaşa University, Taşlıçiftlik Campus, 60250 Tokat
Awarding Body Urlhttp://www.gop.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of this program is to train teachers who are scientifically minded, contemporary, democratic, and productive; who are sensitive to national and global issues and capable of producing solutions; who can adapt to changing conditions and have future-oriented goals; who possess teamwork, leadership, and communication skills; who are competent in the use of communication and educational technologies; who can establish interdisciplinary connections and apply their knowledge across various fields; who are sensitive to culture and the arts, perceive diversity as a strength, and integrate theory with practice; who have self-confidence and tolerance, are committed to lifelong learning and self-renewal, are at peace with themselves and their environment, are dedicated to their profession, and who are able to think critically and express their ideas in a civilized manner.

Learning Environments

The Faculty of Education provides sufficient physical spaces in both quantity and size to conduct face-to-face educational activities. Additionally, it offers the technological infrastructure necessary to carry out educational activities during distance education processes, accessible to both students and academic staff. The faculty comprises 2 buildings, 70 classrooms, 8 laboratories, and 1 cafeteria, covering a total area of 15,542 square meters. Some classrooms have fixed seating arrangements—such as those designed for adult education—while others, like drama classrooms, are equipped with movable furniture, allowing for flexible seating and the implementation of diverse instructional activities. Thanks to the internet access available throughout the buildings, students benefit from unlimited connectivity, which facilitates the completion of assignments, tasks, and responsibilities. The reading room also provides students with the opportunity for individual study.

Description
  1. Organizing learning environments by taking into account students' learning styles, and ensuring active student participation in the planning, implementation, and evaluation phases of the learning process.
  2. Designing individual and group activities aimed at developing students’ interpretation, evaluation, critical, and creative thinking skills.
  3. Supporting students' development in problem-based learning strategies that target curiosity, data collection, inference, and evaluation of results to enhance their problem-solving skills.
  4. Encouraging student participation in activities that develop reasoning and higher-order thinking skills in both daily life and classroom settings.
  5. Creating rich learning environments by adapting learning activities, instructional methods, techniques, and tools to the needs of students with special requirements or those needing special education.
  6. Collaboratively determining the content of assessment tools with students, taking into account the purpose of the assessment and the intended learning outcomes, and conducting formative evaluation accordingly.
  7. Participating voluntarily and effectively in educational programs based on self-assessment and identified needs for personal and professional development.
  8. Organizing or encouraging participation in activities that enable students to showcase their creativity and aesthetic perspective both within and outside the school, and internalize Atatürk’s emphasis on the importance of art.
  9. Enabling students to develop the ability to interpret literary, auditory, and visual materials to express themselves effectively in Turkish.
  10. Organizing activities with students that help them understand themselves and their immediate environment, thereby fostering environmental awareness and sensitivity.
  11. Creating environments where students can form groups and practice rhythm and dance figures, and organizing suitable activities to promote individual and team sports.
  12. Following developments in the field and integrating changes into the learning process.
  13. Gaining comprehensive knowledge of the Turkish National Education System, the teaching profession, and the field of educational sciences.
  14. Understanding different learning approaches in line with students' developmental characteristics.
  15. Planning, delivering, and evaluating a specific course using the knowledge and skills acquired in the program.
  16. Understanding the guidance responsibilities of a teacher and the methods for recognizing and understanding students
Key Competencies

Has an advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

The university conducts the following types of examinations:

a) Midterm Exam: At least one midterm exam is administered for each semester course.
b) End-of-Semester Exam: Conducted at the end of each semester for semester-long courses.
c) End-of-Year Exam: Administered at the end of the academic year for year-long courses.
d) Make-up Exam: Offered for courses in which students were unsuccessful in the end-of-semester or end-of-year exams.
e) Single Course Exam: Conducted for students who have met the attendance requirement but failed in only one course that prevents graduation. A minimum score of 60 is required to pass this exam. Students who have not completed their internship but have only one remaining course must also take this exam.
f) Excuse Exam: Given to students who miss the midterm exams due to a valid excuse. The excuse must be submitted to the relevant faculty/administration within one week after the end of the excuse. If accepted by the administrative board, the student is granted the right to take a make-up exam for the midterm. Excuses are not accepted for exams other than the midterm. If a student with an accepted excuse takes the original midterm, the grade is invalidated, and only the make-up exam grade is considered. No second excuse exam is granted.

The exam schedule is planned to take place within the dates indicated in the academic calendar and is announced by the relevant faculty/administration at least fifteen days prior to the exam period. Exams can be held on Saturdays and Sundays, except on official holidays. No more than two exams for the same class may be held on the same day.

The final grade for a course is calculated by combining 40% of the midterm evaluation and 60% of the final evaluation. The midterm evaluation includes at least one midterm exam. The final evaluation may consist of an end-of-semester/year/make-up exam or a combination of various methods such as exams, assignments, practice, lab work, projects, field studies, and student portfolios. The weight of each component is determined based on the recommendation of the instructor(s), the approval of the department academic board, and, in faculties that implement a pass/fail system, the department council. This distribution is communicated to students one week before the semester starts. No different application may be used for the same course.

Depending on the nature of the course, it may be decided—subject to approval by the relevant boards—that an exam will not be conducted. Course grades are given on a scale of 0 to 100. A minimum of 60 is required to pass a course. However, at least 50 must be obtained from the end-of-semester/year or make-up exam. If the calculated grade includes a decimal, it is rounded up if it is 0.5 or higher, and rounded down otherwise.

Quality Assurance

Quality Assurance in Higher Education Programs

To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other academic activities conducted at higher education institutions.

Each year, YÖK publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" based on predetermined criteria. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are made available to the public.

YÖK also publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” annually, which contains academic, administrative, and financial data related to foundation universities. These reports also include qualitative and quantitative assessments and are shared with the public.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is maintained in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs,” as follows:

  1. Curriculum Development and Approval
    1.1. YÖK defines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes expected from each program are determined by the senates of higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
    1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following the approval of YÖK, after being adopted by the relevant Deans' Council.
  2. Assessment and Evaluation
    The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are conducted in accordance with the regulations on education, training, and examinations prepared by the institutions, in alignment with the principles set by YÖK.
  3. Certification
    Students enrolled in undergraduate programs who successfully complete the required course credits and fulfill all obligations determined by the institution are awarded a bachelor’s degree.
  4. Internal and External Evaluation
    As part of continuous monitoring, each higher education institution is required to submit its “Institutional Self-Evaluation Report” to the Information System developed by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
    YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” regarding the external evaluations of institutions with the public.
    In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence of quality assurance in meeting qualification standards.
    YÖKAK also regularly conducts reviews of qualifications as required by its legislation.

EPDAD: Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs
Validity Period: 01.05.2025 – 01.05.2028

Access Requirements

Admission Requirements


Graduation from a secondary education institution in Türkiye or an equivalent institution abroad recognized by the Ministry of National Education. Placement into the relevant undergraduate program based on the centrally administered university entrance examination conducted by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK), using the Equal Weight (Y-EA) score type.

Conditions for SuccessIn order to graduate, students must successfully complete all courses in the program, totaling 240 ECTS credits, and achieve a minimum cumulative grade point average of 60 out of 100.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the undergraduate program may pursue master's programs with or without a thesis, or integrated doctoral programs, provided they meet the admission requirements of the respective programs.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

            1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

            2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Tokat Gaziosmanpaşa University Associate and Undergraduate Education, Instruction and Examination Regulations

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008787


Qualification Title
Bachelor’s Degree in Primary School Teaching

Awarding Body
Tokat Gaziosmanpaşa University

Awarding Body Contact
Responsible Institution Contact Information Tokat Gaziosmanpaşa University, Taşlıçiftlik Campus, 60250 Tokat

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of this program is to train teachers who are scientifically minded, contemporary, democratic, and productive; who are sensitive to national and global issues and capable of producing solutions; who can adapt to changing conditions and have future-oriented goals; who possess teamwork, leadership, and communication skills; who are competent in the use of communication and educational technologies; who can establish interdisciplinary connections and apply their knowledge across various fields; who are sensitive to culture and the arts, perceive diversity as a strength, and integrate theory with practice; who have self-confidence and tolerance, are committed to lifelong learning and self-renewal, are at peace with themselves and their environment, are dedicated to their profession, and who are able to think critically and express their ideas in a civilized manner.


Learning Environments

The Faculty of Education provides sufficient physical spaces in both quantity and size to conduct face-to-face educational activities. Additionally, it offers the technological infrastructure necessary to carry out educational activities during distance education processes, accessible to both students and academic staff. The faculty comprises 2 buildings, 70 classrooms, 8 laboratories, and 1 cafeteria, covering a total area of 15,542 square meters. Some classrooms have fixed seating arrangements—such as those designed for adult education—while others, like drama classrooms, are equipped with movable furniture, allowing for flexible seating and the implementation of diverse instructional activities. Thanks to the internet access available throughout the buildings, students benefit from unlimited connectivity, which facilitates the completion of assignments, tasks, and responsibilities. The reading room also provides students with the opportunity for individual study.


Description
  1. Organizing learning environments by taking into account students' learning styles, and ensuring active student participation in the planning, implementation, and evaluation phases of the learning process.
  2. Designing individual and group activities aimed at developing students’ interpretation, evaluation, critical, and creative thinking skills.
  3. Supporting students' development in problem-based learning strategies that target curiosity, data collection, inference, and evaluation of results to enhance their problem-solving skills.
  4. Encouraging student participation in activities that develop reasoning and higher-order thinking skills in both daily life and classroom settings.
  5. Creating rich learning environments by adapting learning activities, instructional methods, techniques, and tools to the needs of students with special requirements or those needing special education.
  6. Collaboratively determining the content of assessment tools with students, taking into account the purpose of the assessment and the intended learning outcomes, and conducting formative evaluation accordingly.
  7. Participating voluntarily and effectively in educational programs based on self-assessment and identified needs for personal and professional development.
  8. Organizing or encouraging participation in activities that enable students to showcase their creativity and aesthetic perspective both within and outside the school, and internalize Atatürk’s emphasis on the importance of art.
  9. Enabling students to develop the ability to interpret literary, auditory, and visual materials to express themselves effectively in Turkish.
  10. Organizing activities with students that help them understand themselves and their immediate environment, thereby fostering environmental awareness and sensitivity.
  11. Creating environments where students can form groups and practice rhythm and dance figures, and organizing suitable activities to promote individual and team sports.
  12. Following developments in the field and integrating changes into the learning process.
  13. Gaining comprehensive knowledge of the Turkish National Education System, the teaching profession, and the field of educational sciences.
  14. Understanding different learning approaches in line with students' developmental characteristics.
  15. Planning, delivering, and evaluating a specific course using the knowledge and skills acquired in the program.
  16. Understanding the guidance responsibilities of a teacher and the methods for recognizing and understanding students

Key Competencies

Has an advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

The university conducts the following types of examinations:

a) Midterm Exam: At least one midterm exam is administered for each semester course.
b) End-of-Semester Exam: Conducted at the end of each semester for semester-long courses.
c) End-of-Year Exam: Administered at the end of the academic year for year-long courses.
d) Make-up Exam: Offered for courses in which students were unsuccessful in the end-of-semester or end-of-year exams.
e) Single Course Exam: Conducted for students who have met the attendance requirement but failed in only one course that prevents graduation. A minimum score of 60 is required to pass this exam. Students who have not completed their internship but have only one remaining course must also take this exam.
f) Excuse Exam: Given to students who miss the midterm exams due to a valid excuse. The excuse must be submitted to the relevant faculty/administration within one week after the end of the excuse. If accepted by the administrative board, the student is granted the right to take a make-up exam for the midterm. Excuses are not accepted for exams other than the midterm. If a student with an accepted excuse takes the original midterm, the grade is invalidated, and only the make-up exam grade is considered. No second excuse exam is granted.

The exam schedule is planned to take place within the dates indicated in the academic calendar and is announced by the relevant faculty/administration at least fifteen days prior to the exam period. Exams can be held on Saturdays and Sundays, except on official holidays. No more than two exams for the same class may be held on the same day.

The final grade for a course is calculated by combining 40% of the midterm evaluation and 60% of the final evaluation. The midterm evaluation includes at least one midterm exam. The final evaluation may consist of an end-of-semester/year/make-up exam or a combination of various methods such as exams, assignments, practice, lab work, projects, field studies, and student portfolios. The weight of each component is determined based on the recommendation of the instructor(s), the approval of the department academic board, and, in faculties that implement a pass/fail system, the department council. This distribution is communicated to students one week before the semester starts. No different application may be used for the same course.

Depending on the nature of the course, it may be decided—subject to approval by the relevant boards—that an exam will not be conducted. Course grades are given on a scale of 0 to 100. A minimum of 60 is required to pass a course. However, at least 50 must be obtained from the end-of-semester/year or make-up exam. If the calculated grade includes a decimal, it is rounded up if it is 0.5 or higher, and rounded down otherwise.


Quality Assurance

Quality Assurance in Higher Education Programs

To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other academic activities conducted at higher education institutions.

Each year, YÖK publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" based on predetermined criteria. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are made available to the public.

YÖK also publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” annually, which contains academic, administrative, and financial data related to foundation universities. These reports also include qualitative and quantitative assessments and are shared with the public.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is maintained in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs,” as follows:

  1. Curriculum Development and Approval
    1.1. YÖK defines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes expected from each program are determined by the senates of higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
    1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following the approval of YÖK, after being adopted by the relevant Deans' Council.
  2. Assessment and Evaluation
    The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are conducted in accordance with the regulations on education, training, and examinations prepared by the institutions, in alignment with the principles set by YÖK.
  3. Certification
    Students enrolled in undergraduate programs who successfully complete the required course credits and fulfill all obligations determined by the institution are awarded a bachelor’s degree.
  4. Internal and External Evaluation
    As part of continuous monitoring, each higher education institution is required to submit its “Institutional Self-Evaluation Report” to the Information System developed by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
    YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” regarding the external evaluations of institutions with the public.
    In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence of quality assurance in meeting qualification standards.
    YÖKAK also regularly conducts reviews of qualifications as required by its legislation.

EPDAD: Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs
Validity Period: 01.05.2025 – 01.05.2028


Access Requirements

Admission Requirements


Graduation from a secondary education institution in Türkiye or an equivalent institution abroad recognized by the Ministry of National Education. Placement into the relevant undergraduate program based on the centrally administered university entrance examination conducted by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK), using the Equal Weight (Y-EA) score type.


Conditions for Success
In order to graduate, students must successfully complete all courses in the program, totaling 240 ECTS credits, and achieve a minimum cumulative grade point average of 60 out of 100.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the undergraduate program may pursue master's programs with or without a thesis, or integrated doctoral programs, provided they meet the admission requirements of the respective programs.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

            1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

            2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Tokat Gaziosmanpaşa University Associate and Undergraduate Education, Instruction and Examination Regulations


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address