Yeterlilik Kodu | TR0030015746 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ordu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.odu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı olmaksızın öğretmen yetiştirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına girerler. Başarı notu ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı dikkate alınarak hesaplanır. Yarıyıl içi çalışmaları (ara sınav, ödev, küçük sınavlar vb.) %40, yarıyıl sonu sınavı %60 olarak değerlendirilerek başarı durumu belirlenir. Başarılı olmak için yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma ve o ders için başarı notu ortalamasının 60 olma zorunluluğu vardır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Anabilim Dalı mezunları Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Resmi ve Özel Eğitim Kurumlarında Sınıf Öğretmeni olarak görev almaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030015746
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
- Sınıf öğretmenliği alanına ait bilgi kazanımlarının kavratılmasına katkı sağlar ve demokratik bir öğrenme ortamı oluşturur.
- Sınıf öğretmenliğiyle ilgili gelişmeleri takip ederek, değişiklikleri öğrenme sürecine yansıtır.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
- Türkçe’yi kurallarına uygun ve etkili şekilde kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
- Uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır.
- Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan eğitim problemlerini tanımlar ve çözer.
- Sorumluluk bilincinin oluşturulmasına katkı sağlar.
- Teknolojik araçları etkili şekilde kullanır.
- Ölçme değerlendirme sürecinde uygun yöntem, teknik ve yaklaşımları kullanır.
Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına girerler. Başarı notu ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı dikkate alınarak hesaplanır. Yarıyıl içi çalışmaları (ara sınav, ödev, küçük sınavlar vb.) %40, yarıyıl sonu sınavı %60 olarak değerlendirilerek başarı durumu belirlenir. Başarılı olmak için yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma ve o ders için başarı notu ortalamasının 60 olma zorunluluğu vardır.
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
Anabilim Dalı mezunları Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Resmi ve Özel Eğitim Kurumlarında Sınıf Öğretmeni olarak görev almaktadır.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015746 | |
Qualification Title | Primary School Teaching Bachelor's Degree Diploma | |
Awarding Body | Ordu University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.odu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training without subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 60. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. To succeed in a course, students must get at least 50 points from the final exam and have at least 60 points average. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates must have high school diploma and an eligible score from the University Entrance Exam. | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 60/100 | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduated students of this department can work as teacher in schools of Ministry of National Education in public and private | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030015746
- Recognize all aspects of teaching profession and educational sciences and Turkish National Education system and school management.
- Contribute to comprehend the field of Primary Teacher knowledge acquisitions and create a democratic learning environment.
- Follow the recent developments in Primary Teaching field and to apply them into his teaching.
- Become teacher who is dedicated to Ataturk’s Principles and Reforms, believing in democracy, and conscious about Turkish national, spiritual, moral and cultural values and sensitive towards these values in their profession.
- Use Turkish language appropriately accordance with rules and effectively and have skills to be able to communicate with pupils healthy.
- Use the appropriate teaching strategies, methods and techniques.
- Characterize and solve the education problems of Classroom Teaching field.
- Contribute to the creation of the responsibility sense.
- Use the technological tools as effectively.
- Use methods, techniques and approaches according the measurement evaluation process.
Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 60. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. To succeed in a course, students must get at least 50 points from the final exam and have at least 60 points average.
Candidates must have high school diploma and an eligible score from the University Entrance Exam.
Graduated students of this department can work as teacher in schools of Ministry of National Education in public and private
The document is valid continuously.