Yeterlilik Kodu | TR0030016187 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sınıf eğitimi alanında uzmanlar ve ilkokullarda görev yapacak öğretmenler yetiştirmeyi hedefleyen sekiz yarıyıllık bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Uygulamalı dersler ise, Eğitim Fakültesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Uygulama İlkokulları iş birliği ile Uygulama Öğretim Elemanı ve Uygulama Öğretmeni gözetiminde ilkokullarda gerçekleşmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başkent Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre; bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav, her yarıyıl sonunda da bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ayrıca öğretim elemanları kısa yazılı sınav, ödev, proje ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir. Yarıyıl başarı notunun verilmesinde tüm sınav sonuçları, yarıyıl içi çalışmalar ile derslere devam ve katılım göz önünde tutulur. İlgili öğretim elemanı tarafından ağırlıklar belirlenerek, derslerin başlamasını izleyen ilk iki hafta içinde bölüm veya program başkanlığına ve öğrencilere duyurulur. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemi kullanılır. Bir dersten (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. “F1” ve “F2” notları, öğrencinin o dersten başarısız olduğunu gösterir. “F1” derse devam ettiği halde başarısız olan, “F2” ise devamsızlık nedeniyle o dersten başarısız sayılan öğrencilere verilir. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan öğrenciler yarıyıl sonu sınavına giremezler. “F1” veya “F2” notu alan öğrenciler, o dersi, izleyen yarıyıllarda öncelikle tekrarlarlar. Dönem sonunda genel not ortalaması 2,00 veya üstü olan öğrenci başarılı öğrencidir. Genel not ortalaması 1,99 ve altında olan öğrenci başarısız öğrencidir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Sınıf Öğretmenliği Programı ayrıca EPDAD (Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından 24.04.2021 – 24.04.2026 tarihleri arasında 5 yıllık akredite edilmiştir. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve müfredattaki tüm derslerden başarılı olmaları gerekir. Mezuniyet için öğrenci minimum 240 AKTS’yi sağlamalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030016187
ISCO 08
ISCO 08
Sınıf eğitimi alanında uzmanlar ve ilkokullarda görev yapacak öğretmenler yetiştirmeyi hedefleyen sekiz yarıyıllık bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Uygulamalı dersler ise, Eğitim Fakültesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Uygulama İlkokulları iş birliği ile Uygulama Öğretim Elemanı ve Uygulama Öğretmeni gözetiminde ilkokullarda gerçekleşmektedir.
- Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler) sahip çıkabilme.
- Öğrencinin sosyal ve kültürel farklılıklarını ilgi ve yeteneklerini dikkate alarak en yüksek düzeyde öğrenmeleri ve gelişmeleri için çaba harcayabilme.
- Yeni bilgi ve fikirlere açık olarak, kendini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynayabilme.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
- Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata uygun davranma.
- Beden ve ruh sağlığını koruyabilme ve geliştirebilme
- Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilme.
- Alanı ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olma ve karşılaştığı problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilme.
- Bilişim teknolojilerinden yararlanabilme.
- Öğrenme ve öğretme sürecini planlama, uygulama, yönetme ve değerlendirme aşamalarında öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak etkin katılımını sağlayabilme.
- Öğretim sürecine ve öğreteceği konuya uygun araç, gereç ve materyal seçebilme ve tasarlayabilme
- Alana yönelik tarihsel gelişiminde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirme.
- Okulun bulunduğu çevrenin doğal, sosyo-kültürel ekonomik özelliklerini tanıyarak aile ve toplumun katılımıyla okulu çevrenin bir kültür ve bilim merkezi haline getirebilme.
- Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme
- Etkili öğrenme öğretme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme modelleri geliştirme
- Disiplin içi veya disiplinler arası ekiplerde veya bireysel projelerde çalışabilme
- Türkçeyi doğru ve etkili kullanma.
- Yabancı dili mesleki gelişiminde kullanabilme
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Başkent Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre; bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav, her yarıyıl sonunda da bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ayrıca öğretim elemanları kısa yazılı sınav, ödev, proje ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir.
Yarıyıl başarı notunun verilmesinde tüm sınav sonuçları, yarıyıl içi çalışmalar ile derslere devam ve katılım göz önünde tutulur. İlgili öğretim elemanı tarafından ağırlıklar belirlenerek, derslerin başlamasını izleyen ilk iki hafta içinde bölüm veya program başkanlığına ve öğrencilere duyurulur.
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemi kullanılır. Bir dersten (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. “F1” ve “F2” notları, öğrencinin o dersten başarısız olduğunu gösterir. “F1” derse devam ettiği halde başarısız olan, “F2” ise devamsızlık nedeniyle o dersten başarısız sayılan öğrencilere verilir. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan öğrenciler yarıyıl sonu sınavına giremezler. “F1” veya “F2” notu alan öğrenciler, o dersi, izleyen yarıyıllarda öncelikle tekrarlarlar. Dönem sonunda genel not ortalaması 2,00 veya üstü olan öğrenci başarılı öğrencidir. Genel not ortalaması 1,99 ve altında olan öğrenci başarısız öğrencidir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sınıf Öğretmenliği Programı ayrıca EPDAD (Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından 24.04.2021 – 24.04.2026 tarihleri arasında 5 yıllık akredite edilmiştir.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda bu programa yerleştirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030016187 | |
Qualification Title | Primary Education Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is an eight-semester higher education program that aims to train specialists in the field of primary education and teachers to work in primary schools. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal education. Applied courses are carried out in primary schools under the supervision of the Practice Instructor and Practice Teacher in cooperation with the Faculty of Education, Provincial Directorate of National Education and Practice Primary Schools. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | According to “Başkent University Regulation on Undergraduate Education and Exams”; for each course, students are given at least one midterm and one final exam at the end of the term. The instructor can give quizzes, consider homeworks, projects, lab, or similar works as a midterm.
While assessing term success grade, all the exam results, half-year studies, attendance, and participation is considered. Their percentages are determined by the instructor and declared within two weeks of the course starts to the department or program chairs and students.
Letter grading systems are used to evaluate student achievement. At the end of a semester, one of the following letter grades for each course is given to the students with the appreciation of the lecturer. The student who gets one of the grades (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) is considered to have succeeded in the course. 'F1' and 'F2' grades show that the student has failed the course. 'F1' is given to students who have attended but failed, whereas 'F2' is given to students who have failed the course due to unattendance. The students who have failed due to unattendance cannot take the end-term exam or if it's given resit exam. Students who got an ‘F1’ or ‘F2’ repeat the course in the following terms. A student whose ATGA and GGA is at least 2.00 and has no repeat courses is considered as a successful student, and with an ATGA and GGA of 1.99 and below is considered to be unsuccessful. | |
Quality Assurance | To observe the quality of higher education programs;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
The Primary Teaching Program has also been accredited by EPDAD (Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs) for 5 years between 24.04.2021 - 24.04.2026. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | For graduation, students of this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses in the curriculum. The minimum ECTS required for graduation is 240. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Act No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Act No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The proficiency is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030016187
ISCO 08
ISCO 08
It is an eight-semester higher education program that aims to train specialists in the field of primary education and teachers to work in primary schools.
Education and training is carried out in the form of formal education. Applied courses are carried out in primary schools under the supervision of the Practice Instructor and Practice Teacher in cooperation with the Faculty of Education, Provincial Directorate of National Education and Practice Primary Schools.
- Care for universal and cultural values such as democracy, human rights, environmental awareness scientific, ethical and esthetical values.
- Support students' understandings and developments considering the social and cultural differences as well as their abilities and interests.
- Participate willingly to develop her/himself and her/his institution as being open to new information and ideas.
- Recognition of the need for life long learning and an ability to apply acquired knowledge.
- Apply the basic values and principles of the educational system and approaches, aims, goals and methods of the specific field of the teaching program.
- Protect and develop the health of body and soul.
- Encourage students' participation in planning, applicating, managing and evaluating the steps of the teaching and learning process.
- Have adequate knowledge in the specilazied fileld and apply this knowledge to solve problems in these fields.
- Ability to use information and communications technologies effectively.
- Plan the teaching-learning process based on the students' developmental characteristics, individual differences and the specifications of the field-specific domains.
- Develop appropriate learning materials to create an effective learning-teaching process.
- To be able to evaluate the people, events and facts in the specialized field and educational history according to their contributions to educational applications.
- Construct a cultural and scientific center in the school neighbourhood with the participation of the parents and the society by considering the natural, socio-cultural and economical qualifications of the school environment.
- Follow students' developments by using various measurement and evaluation methods.
- Develop appropriate learning models to design effective learning and teaching process.
- Work efficiently in disciplinary and multi-disciplinary teams, and individually.
- Use Turkish language accurately and effectively.
- To be able to use English language for academic improvement.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expressive competence
According to “Başkent University Regulation on Undergraduate Education and Exams”; for each course, students are given at least one midterm and one final exam at the end of the term. The instructor can give quizzes, consider homeworks, projects, lab, or similar works as a midterm.
While assessing term success grade, all the exam results, half-year studies, attendance, and participation is considered. Their percentages are determined by the instructor and declared within two weeks of the course starts to the department or program chairs and students.
Letter grading systems are used to evaluate student achievement. At the end of a semester, one of the following letter grades for each course is given to the students with the appreciation of the lecturer. The student who gets one of the grades (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) is considered to have succeeded in the course. 'F1' and 'F2' grades show that the student has failed the course. 'F1' is given to students who have attended but failed, whereas 'F2' is given to students who have failed the course due to unattendance. The students who have failed due to unattendance cannot take the end-term exam or if it's given resit exam. Students who got an ‘F1’ or ‘F2’ repeat the course in the following terms. A student whose ATGA and GGA is at least 2.00 and has no repeat courses is considered as a successful student, and with an ATGA and GGA of 1.99 and below is considered to be unsuccessful.
To observe the quality of higher education programs;
- CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
- Every year, CoHE publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
- Creation and Approval of Curricula:
- CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
- The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the CoHE.
- Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor’s degree.
- Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The Primary Teaching Program has also been accredited by EPDAD (Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs) for 5 years between 24.04.2021 - 24.04.2026.
- Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
- To be assigned in this program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center, whose procedures and principles are determined by CoHE.
- Those who have a bachelor’s degree can attend to master’s degree programs and, if they meet the relevant requirements, they will be accepted to doctorate programs by a bachelor’s degree.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
1. Act No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Act No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The proficiency is valid at all times.
