Yeterlilik Kodu | TR0030023810 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı olmaksızın öğretmen yetiştirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sınıf Öğretmenliği Programının öncelikli amacı, öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip; insana, topluma, doğaya duyarlı, kendisinin ve mesleğinin toplumsal, eğitimsel gelişmedeki yerini, rolünü kavramış; sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayan; bilimsel düşünme ve çalışma biçimini benimsemiş; kamusal yararları gözeten, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen öğretmenler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | • Üniversitenin içerisinde bulunan sınıf ve amfiler. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Çukurova Üniversitesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, öğrenme-öğretme süreçlerinin değerlendirilmesinde “Çukurova Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”ni esas almaktadır.
| |
Kalite Güvencesi |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş; 16.04.2022/16.04.2025 | |
Giriş Şartı | Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları ve lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS tamamlayarak en az 2.00 GNO’ya sahip olmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunların büyük çoğunluğu bu alanda çalışırken, bir kısmı da özel okullarda görev almaktadır. Programdan mezun olan öğrenci, öğrenim hayatına lisansüstü eğitimlerle devam edebilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030023810
ISCO 08
ISCO 08
Sınıf Öğretmenliği Programının öncelikli amacı, öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip; insana, topluma, doğaya duyarlı, kendisinin ve mesleğinin toplumsal, eğitimsel gelişmedeki yerini, rolünü kavramış; sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayan; bilimsel düşünme ve çalışma biçimini benimsemiş; kamusal yararları gözeten, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen öğretmenler yetiştirmektir.
• Üniversitenin içerisinde bulunan sınıf ve amfiler.
• Program kapsamında yer alan Öğretmenlik Uygulaması-I ve Öğretmenlik Uygulaması-II dersleri Milli Eğitime bağlı okullarda, bakanlıkla kurulan işbirliği kapsamında gerçekleştirilmektedir.
- Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar.
- İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir.
- Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
- İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır.
- Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar.
- Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır.
- Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
- Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir.
- Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir.
- Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır.
- Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır.
- Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur.
- Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
- Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır.
- Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir.
- Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır.
- Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir.
- Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar/kişisel görüşünü ifade eder.
• Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
• Öğrenme Yetkinliği
• İletişim ve Sosyal Yetkinlik
• Alana Özgü Yetkinlik
Çukurova Üniversitesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, öğrenme-öğretme süreçlerinin değerlendirilmesinde “Çukurova Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”ni esas almaktadır.
(https://genelsekreterlik.cu.edu.tr/cu/mevzuat/universitemiz-mevzuati/ogrenci-mevzuati)
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş; 16.04.2022/16.04.2025
Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir.
Mezunların büyük çoğunluğu bu alanda çalışırken, bir kısmı da özel okullarda görev almaktadır. Programdan mezun olan öğrenci, öğrenim hayatına lisansüstü eğitimlerle devam edebilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023810 | |
Qualification Title | Classroom Teaching Bachelor's Degree Diploma | |
Awarding Body | Çukurova University | |
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training without subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The main purpose of the Primary Education Program is to train teachers who develop positive attitudes towards teaching and have professional skills, are sensitive to people, society and nature, understand their place and role in social and educational development, perceive continuous development as a way of life, and adopt scientific thinking and working style. They are teachers who are adoptive, consider public benefits, and can think creatively and critically. | |
Learning Environments | • Classrooms and lecture halls inside the university. | |
Description | • Explains the concepts and principles related to the lessons (Mathematics, Turkish, Science, Life Sciences, Social Studies, Visual Arts, Music, Games and Physical Activities, etc.) within the scope of primary school teachers.
| |
Key Competencies | • Ability to Work Independently and Take Responsibility | |
Further Info | Çukurova University Department of Primay School Teaching is based on "Çukurova University Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations" in the evaluation of learning-teaching processes. (https://genelsekreterlik.cu.edu.tr/cu/mevzuat/universitemiz-mevzuati/ogrenci-mevzuati)
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) 16.04.2022/16.04.2025 | |
Access Requirements | Students are accepted to this program with the placement result document issued by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). | |
Conditions for Success | They must be successful in all courses, practices and studies in the curriculum of the department or program in which they are registered, and have a GPA of at least 2.00 by completing two hundred forty (240) ECTS at the undergraduate level | |
Progression Paths (Relationship Type) | While the majority of graduates work in this field, some of them work in private schools. Students who graduate from the program can continue their education with postgraduate studies. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030023810
ISCO 08
ISCO 08
The main purpose of the Primary Education Program is to train teachers who develop positive attitudes towards teaching and have professional skills, are sensitive to people, society and nature, understand their place and role in social and educational development, perceive continuous development as a way of life, and adopt scientific thinking and working style. They are teachers who are adoptive, consider public benefits, and can think creatively and critically.
• Classrooms and lecture halls inside the university.
• Teaching Practice-I and Teaching Practice-II courses within the scope of the program are carried out in schools affiliated to the National Education within the scope of the cooperation established with the ministry.
• Explains the concepts and principles related to the lessons (Mathematics, Turkish, Science, Life Sciences, Social Studies, Visual Arts, Music, Games and Physical Activities, etc.) within the scope of primary school teachers.
• It creates unique learning environments according to the developmental characteristics of students studying in the primary school (1st, 2nd, 3rd, 4th grade).
• Relates important people (scientists, journalists, painters, writers, etc.) in the historical process with educational practices.
• Use appropriate teaching strategies, methods and techniques in the teaching of the courses (Mathematics, Turkish, Science, Life Sciences, Social Studies, Visual Arts, Music, Games and Physical Activities, etc.) in the primary school (1st, 2nd, 3rd, 4th grade) curriculum.
• Becomes aware of the contribution of artistic works and studies to student development and reflects them on teaching practices.
• Uses scientific process skills in solving problems in the field of primary school teachers.
• Uses appropriate methods and techniques for the development of high-level thinking skills of students.
• Plans, implements and evaluates the teaching-learning process, taking into account the developmental characteristics of students, their individual differences and the characteristics of the subject area.
• It uses different measurement and evaluation methods and techniques in the evaluation of teaching processes and learning products.
• Develops appropriate materials to create effective teaching-learning processes and uses information technologies effectively in this process.
• Takes responsibility both individually and together with other relevant persons (family, teacher, administrator, etc.) in solving the problems encountered while carrying out the teaching processes.
• Develops professional knowledge and skills by self-assessment.
• Evaluates the knowledge gained through individual learning skills with a critical approach.
• It meets the educational needs in scientific, cultural, artistic, social and technological fields in line with its interests and abilities.
• He/she shares his/her thoughts and suggestions on issues related to his/her field, both orally and in writing.
• It communicates effectively with its stakeholders (students, teacher friends, school management and parents) in the educational process and develops strategies to ensure family participation.
• In the education-teaching process, it acts in accordance with the general aims and basic principles of education.
• Within the scope of lifelong learning, it designs projects and activities to improve its students, social environment and society.
• It follows the scientific, artistic, social, economic and technological phenomena and events that occur in its immediate surroundings, in its country and in the world, and reflects it on its educational practices.
• It takes into account the multidisciplinary and interdisciplinary nature of the primary school teachers field in planning, implementing and evaluating instruction.
• Gains knowledge and skills of planning, implementing and evaluating instruction in multigrade classes.
• Follows the developments in her/his field from foreign/international sources.
• By adopting universal and root values, she/he becomes a role model for her students and her environment.
• Becomes a model by using Turkish correctly and effectively in her/his daily and professional life.
• As a primary school teacher, she/he is knowledgeable and sensitive about the universality of human and child rights, social justice, quality culture, environment, health and work safety.
• It analyzes the relationship between educational philosophies and educational programs and reflects them on teaching practices.
• Ability to Work Independently and Take Responsibility
• Learning Competence
• Communication and Social Competence
• Domain Specific Competence
Çukurova University Department of Primay School Teaching is based on "Çukurova University Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations" in the evaluation of learning-teaching processes.
(https://genelsekreterlik.cu.edu.tr/cu/mevzuat/universitemiz-mevzuati/ogrenci-mevzuati)
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
16.04.2022/16.04.2025
Students are accepted to this program with the placement result document issued by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM).
While the majority of graduates work in this field, some of them work in private schools. Students who graduate from the program can continue their education with postgraduate studies.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continious.