Yeterlilik Kodu | TR0030027748 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.comu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı olmaksızın öğretmen yetiştirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bu program, devlet ve özel okullarda görev yapmak üzere sınıf öğretmeni yetiştiren bir programdır. | |
Öğrenme Ortamları | Sınıf, laboratuvar | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınav sonuçları on beş gün içinde ilgili öğretim elemanı tarafından bölüm başkanlığına verilir ve ilan edilir. Sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren sınav belgeleri ile uygulamalı derslerin sınav kayıtları iki yıl süreli saklanır. Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Yazılı sınavlar bölüm başkanının belirleyeceği iki gözetmenin katılımı ile yapılır. Uygulamalı derslerin maket, resim, el sanatı türü değerlendirme çalışmalarıyla ilgili öğrenci ve yönetim tarafından düzenlenen bir tutanak ile işlem yapılır. Staj ve uygulama sonunda, sınav yapma mecburiyeti olan fakülte ve yüksekokullarda, staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı fakülte ve yüksekokul kurulları tarafından belirlenir. Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Programımız akreditasyon belgesine sahiptir. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 16.04.2022 /16.04.2025
| |
Giriş Şartı | Yüksek Öğrenim kurumunca belirlenen taban giriş puanı esas olmak üzere öğrenci alınmaktadır. | |
Başarma Şartları | Bu lisansüstü programdan mezun olabilmeleri için, öğrencilerin en az DD/S notu alarak program müfredatında yer alan derslerin tümünü başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. 240 ECTS* 'den 4.00 üzerinden 4.00 üzerinden kümülatif not ortalamasına (CGPA) sahip olmak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 4 yıllık lisans programını bitiren öğrenciler istekleri doğrultusunda Lisansüstü programlarına geçiş yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 11.07.1992 tarih ve 21281 sayılı resmi gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumlan Teşkilatı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair 2809 Sayılı Kanun ile 78 ve 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun kapsamındaki Ek 21.A maddesi uyarınca kurulan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde faaliyet göstermektedir. | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030027748
ISCO 08
ISCO 08
Bu program, devlet ve özel okullarda görev yapmak üzere sınıf öğretmeni yetiştiren bir programdır.
Sınıf, laboratuvar
- Sınıf öğretmenliği için gerekli olan derslerin öğretimine ilişkin becerileri uygular.
- Öğretmenlik mesleğine ilişkin temel yeterlikleri açıklar.
- Meslek bilgisine ilişkin becerileri uygular.
- Genel kültür bilgisini öğretmenlik becerilerinde kullanır.
- Alanıyla ilgi araştırmaları ve yenilikleri takip eder.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınav sonuçları on beş gün içinde ilgili öğretim elemanı tarafından bölüm başkanlığına verilir ve ilan edilir. Sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren sınav belgeleri ile uygulamalı derslerin sınav kayıtları iki yıl süreli saklanır. Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Yazılı sınavlar bölüm başkanının belirleyeceği iki gözetmenin katılımı ile yapılır. Uygulamalı derslerin maket, resim, el sanatı türü değerlendirme çalışmalarıyla ilgili öğrenci ve yönetim tarafından düzenlenen bir tutanak ile işlem yapılır. Staj ve uygulama sonunda, sınav yapma mecburiyeti olan fakülte ve yüksekokullarda, staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı fakülte ve yüksekokul kurulları tarafından belirlenir. Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Programımız akreditasyon belgesine sahiptir.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 16.04.2022 /16.04.2025
Yüksek Öğrenim kurumunca belirlenen taban giriş puanı esas olmak üzere öğrenci alınmaktadır.
4 yıllık lisans programını bitiren öğrenciler istekleri doğrultusunda Lisansüstü programlarına geçiş yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
11.07.1992 tarih ve 21281 sayılı resmi gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumlan Teşkilatı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair 2809 Sayılı Kanun ile 78 ve 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun kapsamındaki Ek 21.A maddesi uyarınca kurulan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde faaliyet göstermektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030027748 | |
Qualification Title | Bachelor’s Degree in Classroom teaching | |
Awarding Body | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://global.comu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training without subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | This program trains classroom teachers to work in public and private schools. | |
Learning Environments | Classroom, laboratory | |
Description |
| |
Key Competencies | 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Digital, scientific and technological competence 4. Personal, social and learning to learn competence 5. Citizenship competence 6. Entrepreneurship competence 7. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Exams are given as written, oral or practical. Exam results are given to the department chair and announced by the relevant instructor within fifteen days. Exam documents and exam records of applied courses are kept for two years after the announcement of the exam results. Exams are administered by the instructors assigned to teach that course. Written exams are held with the participation of two invigilators determined by the department head. A report is prepared by the student and the administration regarding the evaluation studies of applied courses such as models, paintings and handicrafts. In faculties and colleges that are obliged to take exams at the end of internship and practice, how the internship and practice exams will be held is determined by the faculty and college boards. Success grade; It is determined by taking the contribution of 40% of the midterm exam grade average and 60% of the final or make-up exam grade. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared every year within the framework of criteria determined by YÖK are published. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared according to these reports are also shared with the public by YÖK. The “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans’ Council. 2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Our program has an accreditation certificate. Our program has an accreditation certificate. | |
Access Requirements | Students are admitted on the basis of the base entrance score determined by the Higher Education institution. | |
Conditions for Success | In order to graduate from this graduate program, students must successfully complete all courses in the program curriculum with at least a DD / S grade. Have a cumulative grade point average (CGPA) of 4.00 out of 4.00 out of 240 ECTS* | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who complete the 4-year undergraduate program can transfer to graduate programs if they wish. | |
Legal Basis | 1. Law on Higher Education No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law on Higher Education No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Validity Period (If Applicable) Qualification continuous valid. Çanakkale Onsekiz Mart University Education was established in accordance with the Law No. 2809 on the Amendment and Adoption of the Decree Law No. 41 on the Organization of Higher Education Institutions published in the Official Gazette No. 21281 dated 11.07.1992 and Annex 21.A within the scope of the Law on Amendments to the Decree Laws No. 78 and 190. It operates within the faculty. | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030027748
ISCO 08
ISCO 08
This program trains classroom teachers to work in public and private schools.
Classroom, laboratory
- Apply the skills related to teaching the courses required for classroom teaching.
- Explains the basic competencies related to the teaching profession.
- Applies skills related to professional knowledge.
- Uses general cultural knowledge in teaching skills.
- Follows research and innovations related to his field.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Digital, scientific and technological competence
4. Personal, social and learning to learn competence
5. Citizenship competence
6. Entrepreneurship competence
7. Cultural awareness and expression competence
Exams are given as written, oral or practical. Exam results are given to the department chair and announced by the relevant instructor within fifteen days. Exam documents and exam records of applied courses are kept for two years after the announcement of the exam results. Exams are administered by the instructors assigned to teach that course. Written exams are held with the participation of two invigilators determined by the department head. A report is prepared by the student and the administration regarding the evaluation studies of applied courses such as models, paintings and handicrafts. In faculties and colleges that are obliged to take exams at the end of internship and practice, how the internship and practice exams will be held is determined by the faculty and college boards. Success grade; It is determined by taking the contribution of 40% of the midterm exam grade average and 60% of the final or make-up exam grade.
In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared every year within the framework of criteria determined by YÖK are published. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared according to these reports are also shared with the public by YÖK.
The “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK.
These reports containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans’ Council.
2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided.
YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Our program has an accreditation certificate. Our program has an accreditation certificate.
Students are admitted on the basis of the base entrance score determined by the Higher Education institution.
Students who complete the 4-year undergraduate program can transfer to graduate programs if they wish.
1. Law on Higher Education No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law on Higher Education No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Validity Period (If Applicable) Qualification continuous valid.
Çanakkale Onsekiz Mart University Education was established in accordance with the Law No. 2809 on the Amendment and Adoption of the Decree Law No. 41 on the Organization of Higher Education Institutions published in the Official Gazette No. 21281 dated 11.07.1992 and Annex 21.A within the scope of the Law on Amendments to the Decree Laws No. 78 and 190. It operates within the faculty.
The qualification is valid at all times.
