Yeterlilik Kodu | TR0030044511 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı olmaksızın öğretmen yetiştirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 2341.04 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sınıf Öğretmenliği Programı tam zamanlı/örgün öğretim veren bir programdır. Programın amacı; çağdaş, sorgulayan, eleştiren, demokratik ve etik değerlere saygılı; çevre, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı; bilimsel ve teknolojik okur yazarlığı kazanmış; entelektüel birikime sahip, aklı ve bilimi rehber edinmiş, araştırmacı, merak eden ve analitik düşünme becerisine sahip sınıf öğretmenleri yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Fakültemizde bulunan öğrenme ortamları; derslikler, kütüphane, laboratuvar ve çalışma salonu gibi çeşitli fiziksel alanları kapsamaktadır. Bu ortamlar, öğrencilerin akademik gelişimini desteklemek, araştırma yapmalarına olanak sağlamak ve etkileşimli öğrenme süreçlerini teşvik etmek amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilerin teorik ve pratik becerilerini geliştirmeyi amaçlayan çok boyutlu öğrenme ortamları sunulmaktadır. Fiziksel ortam, modern eğitim teknolojileriyle donatılmış sınıflarda gerçekleşirken, öğrenciler teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak derslerde dijital materyallere erişim sağlayabilmektedir. Sosyal ortamlarda ise grup çalışmaları ve öğretim elemanı-öğrenci etkileşimi, öğrenme süreçlerini zenginleştirmektedir. Öğrenciler, öğretmenlik uygulamaları ile öğretim pratiği yaparak pedagojik becerilerini geliştirme ve mesleki yeterlilik kazanma imkanına sahiptir. Değerlendirme ortamı, sürekli izleme ve farklı ölçme değerlendirme teknikleri kullanılarak öğrencilerin bilgi ve becerilerini ölçerken, tüm bu ortamlar öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik profesyonel gelişimlerini desteklemektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Okuma yazma yetkinliği: Öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştirmek, öğretim programının temel amaçlarından biridir. Bu, dil becerilerinin geliştirilmesiyle doğrudan ilişkilidir. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınıf Öğretmenliği Programında her ders için biri ara sınav diğeri final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılmaktadır. Bununla birlikte derslerde sunum, proje, seminer, kısa sınav, ödev, laboratuvar uygulaması gibi farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri de kullanılmaktadır. Ara sınavın dönem sonu notuna katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60’tır. Ara sınav, dönem içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavı notları toplam 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için teorik derslerin en az %70`ine, uygulama ve/veya laboratuvar derslerinin en az %80'ine devam etmek zorunludur. Bir dersten başarılı olabilmek için yarıyıl içi notları ne olursa olsun yarıyıl sonu sınavından 100 üzerinden en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Başarı notlarının hesaplanmasında, şubedeki öğrenci sayısının 10'dan fazla olduğu durumlarda bağıl değerlendirme, şubedeki öğrenci sayısının 10'dan az olduğunda ise mutlak değerlendirme sistemi uygulanır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Ayrıca, dönemlik ağırlıklı not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler (DC) harf notu aldığı derslerinden de başarılı kabul edilirler. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda o yarıyıla ait başarısız oldukları bütün derslerden bütünleme sınavına girebilirler. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme sistemi hakkında ayrıntılı bilgiye http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.AspxMevzuatKod=8.5.16677&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch= sayfasından ulaşılabilir. | |
Kalite Güvencesi | Kalite güvencesi ve akreditasyon, eğitim-öğretim faaliyetlerinin niteliğinin, kurumun toplumsal ihtiyaçlara cevap verebilirliğinin, öğrenci ve paydaşların memnuniyetinin ve kurumlar arası ve uluslararası tanınırlığın artırılması, akademik performansın sürekliliğinin ve gelişiminin desteklenmesi ve ayrıca şeffaflığın ve hesap verebilirliğin sağlanması için kritik öneme sahiptir. Kırıkkale Üniversitesi, eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme, uluslararasılaşma, sosyal sorumluluk ve toplumsal katkı ve yönetim ve kurumsal yapı alanlarında kaliteyi güvence altına almayı hedeflemekte ve bu doğrultuda iç değerlendirme süreçlerini sürekli olarak iyileştirmektedir. İç kalite güvence sistemi, her yıl periyodik olarak hazırlanan raporlarla güçlendirilmekte ve üniversitenin misyon, vizyon ve stratejik hedefleriyle uyumlu bir kalite politikası uygulanmaktadır. Bu süreç, Bu süreç, eğitim-öğretim programlarının düzenli gözden geçirilmesi ve güncellenmesi, ders içeriklerinin ve öğretim yöntemlerinin değerlendirilmesi, öğrenci geri bildirimleri ve memnuniyet anketleri, akademik ve idari personelin performans değerlendirmeleri, mezun takibi ve mezunların iş hayatındaki performanslarının incelenmesi, kurumsal öz değerlendirme raporları ve sürekli iyileştirme çalışmaları ile yürütülmektedir. Ayrıca, Kırıkkale Üniversitesi, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yürütülen dış değerlendirme programlarında yer almaktadır. Dış değerlendirme, dış değerlendiriciler tarafından yapılan değerlendirmeler ve kurumsal geri bildirim raporlarıyla tamamlanmaktadır. Bu değerlendirmeler, üniversitenin güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini ortaya koymaktadır. Böylece eğitim kalitesinin artırılması ve süreçlerin daha verimli hale getirilmesi sağlanmaktadır. Tüm iç ve dış değerlendirme sonuçları, üniversitenin ve YÖKAK'ın resmi internet sayfalarından kamuoyuna duyurulmaktadır. Sonuç olarak, bu çalışmalar doğrultusunda hem üniversitenin hem de yükseköğretim sisteminin genel kalite seviyesinin yükseltilmesi amaçlanmaktadır. Kırıkkale Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü'nde uygulanan yönetmelik ve yönergeler "https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik" web sitesinde bulunmaktadır. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programdaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız kamuya ve özel sektöre bağlı ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak istihdam edilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | Kırıkkale Üniversitesi, eğitim ve -öğretim, araştırma ve geliştirme, uluslararasılaşma, sosyal sorumluluk ve toplumsal katkı ve yönetim ve kurumsal yapı alanlarında kaliteyi güvence altına almayı hedeflemekte olup bu doğrultuda iç ve dış kalite güvence sistemlerini oluşturmak ve işletmekle yükümlüdür. Kalite güvencesi ve akreditasyon süreçlerinin temel dayanakları, 23.11.2018 tarihli ve 30604 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” ile Kırıkkale Üniversitesi Senatosu’nun 26.03.2021 tarihli ve 08/03 nolu Senato Kararı ile kabul edilen “Kırıkkale Üniversitesi Kalite Güvence ve Akreditasyon Yönergesi”ne dayanmaktadır. 15/5/2019 tarihli ve 30775 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 14/5/2019 tarihli ve 1107 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı uyarınca Türkiye Yeterlikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmenliği kapsamında düzenlemeler yapılmaktadır. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı'nın içeriği hazırlanırken YÖK'ün önerdiği program referans alınmıştır. 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030044511
ISCO:08 2341.04
ISCO:08 2341.04
Sınıf Öğretmenliği Programı tam zamanlı/örgün öğretim veren bir programdır. Programın amacı; çağdaş, sorgulayan, eleştiren, demokratik ve etik değerlere saygılı; çevre, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı; bilimsel ve teknolojik okur yazarlığı kazanmış; entelektüel birikime sahip, aklı ve bilimi rehber edinmiş, araştırmacı, merak eden ve analitik düşünme becerisine sahip sınıf öğretmenleri yetiştirmektir.
Fakültemizde bulunan öğrenme ortamları; derslikler, kütüphane, laboratuvar ve çalışma salonu gibi çeşitli fiziksel alanları kapsamaktadır. Bu ortamlar, öğrencilerin akademik gelişimini desteklemek, araştırma yapmalarına olanak sağlamak ve etkileşimli öğrenme süreçlerini teşvik etmek amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilerin teorik ve pratik becerilerini geliştirmeyi amaçlayan çok boyutlu öğrenme ortamları sunulmaktadır. Fiziksel ortam, modern eğitim teknolojileriyle donatılmış sınıflarda gerçekleşirken, öğrenciler teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak derslerde dijital materyallere erişim sağlayabilmektedir. Sosyal ortamlarda ise grup çalışmaları ve öğretim elemanı-öğrenci etkileşimi, öğrenme süreçlerini zenginleştirmektedir. Öğrenciler, öğretmenlik uygulamaları ile öğretim pratiği yaparak pedagojik becerilerini geliştirme ve mesleki yeterlilik kazanma imkanına sahiptir. Değerlendirme ortamı, sürekli izleme ve farklı ölçme değerlendirme teknikleri kullanılarak öğrencilerin bilgi ve becerilerini ölçerken, tüm bu ortamlar öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik profesyonel gelişimlerini desteklemektedir.
- Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
- Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
- Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
- Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
- Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
- Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
- Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
- Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
- Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
- Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
- Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
- Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
- Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
- Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
- Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
- Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Okuma yazma yetkinliği: Öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştirmek, öğretim programının temel amaçlarından biridir. Bu, dil becerilerinin geliştirilmesiyle doğrudan ilişkilidir.
Çoklu dil yetkinliği: Programda, dil bilgisi ve iletişim becerilerine büyük önem verildiğinden, çoklu dil yetkinliği de dolaylı olarak kazandırılmaktadır.
Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik: Program, öğrencilerin bu alanlarda temel bilgi ve beceriler edinmelerini hedefler. Bu yetkinlikler, özellikle ders içeriklerinde yer alan STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) alanlarında öğrencilerin gelişimini sağlar.
Dijital yetkinlik: Eğitim teknolojilerini kullanma becerisi, öğrencilerin dijital okuryazarlık kazanmasını amaçlayan programda önemli bir yer tutar.
Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği: Öğrencilerin kişisel gelişimlerini destekleyen ve sosyal etkileşim becerilerini güçlendiren program, aynı zamanda öğrenmeyi öğrenme becerilerini kazandırmayı amaçlar.
Vatandaşlık yetkinliği: İnsan hakları, demokrasi ve etik değerler gibi konulara büyük önem verildiğinden, vatandaşlık yetkinliği programın önemli bir parçasıdır.
Girişimcilik yetkinliği: Öğrencilerin yaratıcı ve girişimci bir yaklaşım geliştirmeleri, programın dolaylı hedeflerinden biridir, özellikle eğitimde yenilikçi yaklaşımlar geliştirilmesine yönelik teşviklerle.
Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği: Kültürel değerler ve çeşitliliği anlama, programda öğrencilerin geliştirmeleri gereken önemli bir beceridir. Ayrıca, etkili iletişim becerileri, kültürel farkındalık ve ifade yetkinliğini güçlendirir.
Sınıf Öğretmenliği Programında her ders için biri ara sınav diğeri final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılmaktadır. Bununla birlikte derslerde sunum, proje, seminer, kısa sınav, ödev, laboratuvar uygulaması gibi farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri de kullanılmaktadır. Ara sınavın dönem sonu notuna katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60’tır. Ara sınav, dönem içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavı notları toplam 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için teorik derslerin en az %70`ine, uygulama ve/veya laboratuvar derslerinin en az %80'ine devam etmek zorunludur. Bir dersten başarılı olabilmek için yarıyıl içi notları ne olursa olsun yarıyıl sonu sınavından 100 üzerinden en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Başarı notlarının hesaplanmasında, şubedeki öğrenci sayısının 10'dan fazla olduğu durumlarda bağıl değerlendirme, şubedeki öğrenci sayısının 10'dan az olduğunda ise mutlak değerlendirme sistemi uygulanır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Ayrıca, dönemlik ağırlıklı not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler (DC) harf notu aldığı derslerinden de başarılı kabul edilirler. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda o yarıyıla ait başarısız oldukları bütün derslerden bütünleme sınavına girebilirler. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme sistemi hakkında ayrıntılı bilgiye http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.AspxMevzuatKod=8.5.16677&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch= sayfasından ulaşılabilir.
Kalite güvencesi ve akreditasyon, eğitim-öğretim faaliyetlerinin niteliğinin, kurumun toplumsal ihtiyaçlara cevap verebilirliğinin, öğrenci ve paydaşların memnuniyetinin ve kurumlar arası ve uluslararası tanınırlığın artırılması, akademik performansın sürekliliğinin ve gelişiminin desteklenmesi ve ayrıca şeffaflığın ve hesap verebilirliğin sağlanması için kritik öneme sahiptir. Kırıkkale Üniversitesi, eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme, uluslararasılaşma, sosyal sorumluluk ve toplumsal katkı ve yönetim ve kurumsal yapı alanlarında kaliteyi güvence altına almayı hedeflemekte ve bu doğrultuda iç değerlendirme süreçlerini sürekli olarak iyileştirmektedir. İç kalite güvence sistemi, her yıl periyodik olarak hazırlanan raporlarla güçlendirilmekte ve üniversitenin misyon, vizyon ve stratejik hedefleriyle uyumlu bir kalite politikası uygulanmaktadır. Bu süreç, Bu süreç, eğitim-öğretim programlarının düzenli gözden geçirilmesi ve güncellenmesi, ders içeriklerinin ve öğretim yöntemlerinin değerlendirilmesi, öğrenci geri bildirimleri ve memnuniyet anketleri, akademik ve idari personelin performans değerlendirmeleri, mezun takibi ve mezunların iş hayatındaki performanslarının incelenmesi, kurumsal öz değerlendirme raporları ve sürekli iyileştirme çalışmaları ile yürütülmektedir. Ayrıca, Kırıkkale Üniversitesi, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yürütülen dış değerlendirme programlarında yer almaktadır. Dış değerlendirme, dış değerlendiriciler tarafından yapılan değerlendirmeler ve kurumsal geri bildirim raporlarıyla tamamlanmaktadır. Bu değerlendirmeler, üniversitenin güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini ortaya koymaktadır. Böylece eğitim kalitesinin artırılması ve süreçlerin daha verimli hale getirilmesi sağlanmaktadır. Tüm iç ve dış değerlendirme sonuçları, üniversitenin ve YÖKAK'ın resmi internet sayfalarından kamuoyuna duyurulmaktadır. Sonuç olarak, bu çalışmalar doğrultusunda hem üniversitenin hem de yükseköğretim sisteminin genel kalite seviyesinin yükseltilmesi amaçlanmaktadır. Kırıkkale Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü'nde uygulanan yönetmelik ve yönergeler "https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik" web sitesinde bulunmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde ön lisans ve lisans diploma programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Lise diplomasına sahip olmak ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak.
- Yatay geçiş şartlarını sağlıyor olmak (Ara sınıflarda yatay geçiş için).
Mezunlarımız kamuya ve özel sektöre bağlı ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak istihdam edilmektedir.
Kırıkkale Üniversitesi, eğitim ve -öğretim, araştırma ve geliştirme, uluslararasılaşma, sosyal sorumluluk ve toplumsal katkı ve yönetim ve kurumsal yapı alanlarında kaliteyi güvence altına almayı hedeflemekte olup bu doğrultuda iç ve dış kalite güvence sistemlerini oluşturmak ve işletmekle yükümlüdür. Kalite güvencesi ve akreditasyon süreçlerinin temel dayanakları, 23.11.2018 tarihli ve 30604 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” ile Kırıkkale Üniversitesi Senatosu’nun 26.03.2021 tarihli ve 08/03 nolu Senato Kararı ile kabul edilen “Kırıkkale Üniversitesi Kalite Güvence ve Akreditasyon Yönergesi”ne dayanmaktadır. 15/5/2019 tarihli ve 30775 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 14/5/2019 tarihli ve 1107 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı uyarınca Türkiye Yeterlikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmenliği kapsamında düzenlemeler yapılmaktadır. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı'nın içeriği hazırlanırken YÖK'ün önerdiği program referans alınmıştır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030044511 | |
Qualification Title | Sınıf Öğretmenliği License | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training without subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 2341.04 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Primary School Teaching Program is a full-time/on-campus program. Its aim is to train primary school teachers who are contemporary, inquisitive, critical, respectful of democratic and ethical values, sensitive to environmental, national, and global issues, scientifically and technologically literate, intellectually equipped, guided by reason and science, research-oriented, curious, and possess analytical thinking skills. | |
Learning Environments | The learning environments in our faculty encompass various physical spaces such as classrooms, the library, laboratories, and study halls. These environments are designed to support students' academic development, facilitate research opportunities, and promote interactive learning processes. Multidimensional learning environments are provided to enhance students' theoretical and practical skills. While the physical environment consists of classrooms equipped with modern educational technologies, students can effectively use technology to access digital learning materials during lessons. In social environments, group work and faculty-student interactions enrich the learning experience. Through teaching practicum, students have the opportunity to develop their pedagogical skills and gain professional competency in teaching. The assessment environment incorporates continuous monitoring and various measurement and evaluation techniques to assess students' knowledge and skills. All these learning environments collectively support students' professional development in the teaching profession. | |
Description |
| |
Key Competencies | Literacy skills: Developing students' reading and writing skills is one of the main goals of the curriculum. This is directly related to the development of language skills. | |
Further Info | Primary School Teaching Program, each course includes two exams: one midterm and one final exam. Additionally, various assessment methods such as presentations, projects, seminars, quizzes, assignments, and laboratory applications are also used in courses. The midterm exam contributes 40% to the final course grade, while the final exam contributes 60%. Midterm, in-term coursework, and final exam grades are all evaluated out of 100 points. To be eligible to take the final exam of a course, students must attend at least 70% of theoretical courses and at least 80% of applied and/or laboratory courses. Regardless of their in-term grades, students must score at least 40 out of 100 on the final exam to pass a course. In grade calculation, a relative grading system is applied if there are more than 10 students in the class, whereas an absolute grading system is used if there are 10 or fewer students. Students who receive one of the following letter grades—(AA), (BA), (BB), (CB), or (CC)—are considered to have passed the course. Additionally, students with a semester GPA of at least 2.00 are also considered successful in courses where they received a (DC) grade. At the end of each semester, students can take the make-up exam for all the courses they failed in that semester. Detailed information about the exam, assessment, and grading system can be accessed at: | |
Quality Assurance | Quality assurance and accreditation are of critical importance in ensuring the quality of educational activities, the institution's ability to meet societal needs, student and stakeholder satisfaction, the enhancement of inter-institutional and international recognition, the continuity and development of academic performance, and the promotion of transparency and accountability. Kırıkkale University aims to ensure quality in the fields of education and training, research and development, internationalization, social responsibility and community engagement, and management and institutional structure. In line with this objective, it continuously improves its internal evaluation processes. The internal quality assurance system is reinforced through periodically prepared reports, and a quality policy aligned with the university’s mission, vision, and strategic objectives is implemented. | |
Access Requirements | To have a high school diploma and to succeed in the relevant exam conducted by the Assessment, Selection, and Placement Center (ÖSYM). | |
Conditions for Success | Students whose cumulative GPA is not less than 2.00 out of 4.00 and who have passed all the courses (240 ECTS) in the program meet the requirements for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates are employed as primary school teachers in public and private primary schools. | |
Legal Basis | Kırıkkale University aims to ensure quality in the fields of education and training, research and development, internationalization, social responsibility and community engagement, and management and institutional structure. In this regard, it is responsible for establishing and operating internal and external quality assurance systems. The fundamental basis of quality assurance and accreditation processes is the "Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation," published in the Official Gazette dated 23.11.2018 and numbered 30604, along with the "Kırıkkale University Quality Assurance and Accreditation Directive," adopted by the Kırıkkale University Senate on 26.03.2021 with Senate Decision No. 08/03. 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030044511
ISCO:08 2341.04
ISCO:08 2341.04
The Primary School Teaching Program is a full-time/on-campus program. Its aim is to train primary school teachers who are contemporary, inquisitive, critical, respectful of democratic and ethical values, sensitive to environmental, national, and global issues, scientifically and technologically literate, intellectually equipped, guided by reason and science, research-oriented, curious, and possess analytical thinking skills.
The learning environments in our faculty encompass various physical spaces such as classrooms, the library, laboratories, and study halls. These environments are designed to support students' academic development, facilitate research opportunities, and promote interactive learning processes. Multidimensional learning environments are provided to enhance students' theoretical and practical skills. While the physical environment consists of classrooms equipped with modern educational technologies, students can effectively use technology to access digital learning materials during lessons. In social environments, group work and faculty-student interactions enrich the learning experience. Through teaching practicum, students have the opportunity to develop their pedagogical skills and gain professional competency in teaching. The assessment environment incorporates continuous monitoring and various measurement and evaluation techniques to assess students' knowledge and skills. All these learning environments collectively support students' professional development in the teaching profession.
- Based on the competencies gained in secondary education; understands concepts related to their field and the relationships between these concepts.
- Is knowledgeable about the nature of information, its sources, boundaries, accuracy, reliability, and validity evaluation.
- Discusses methods related to the production of scientific knowledge.
- Possesses knowledge of curricula, teaching strategies, methods, techniques, and assessment and evaluation related to their field.
- Has knowledge about students' developmental and learning characteristics and difficulties.
- Recognizes national and international cultures.
- Utilizes advanced information sources related to their field.
- Conceptualizes events and phenomena related to their field, investigates them using scientific methods and techniques, interprets and evaluates data.
- Identifies and analyzes issues related to their field, develops evidence- and research-based solutions.
- Applies the most appropriate teaching strategies, methods, and techniques considering the students' developmental characteristics, individual differences, and the features and achievements of the subject area.
- Develops materials suitable for the subject area and the student's needs.
- Evaluates students' achievements from multiple perspectives using various methods.
- Takes responsibility in individual and group work and effectively fulfills assigned tasks.
- Recognizes themselves as an individual; uses their creative and strong aspects, and works on improving their weak points.
- Takes responsibility as an individual and as a team member to solve complex problems encountered in practice.
- Evaluates acquired knowledge and skills with a critical approach.
- Identifies learning needs and guides their learning.
- Develops a positive attitude towards lifelong learning.
- Effectively uses ways to access information.
- Actively participates in artistic and cultural activities.
- Demonstrates sensitivity to events/developments on the agenda of society and the world, and follows these developments.
- Plans and implements professional projects and activities for the social environment they live in with a sense of social responsibility.
- Informs relevant people and institutions about issues related to their field.
- Shares their thoughts and solutions to problems with both experts and non-experts, supported by quantitative and qualitative data.
- Uses a foreign language at least at the B1 level of the European Language Portfolio to follow information in their field and communicate with colleagues.
- Uses information and communication technologies at an advanced level of the European Computer Driving License.
- Lives in different cultures and adapts to social life.
- Acts as a role model to society with their appearance, attitude, behavior, and actions.
- Acts in accordance with democracy, human rights, societal, scientific, and professional ethical values.
- Behaves and participates in quality management and processes.
- Establishes personal and institutional interactions to create and maintain a safe school environment.
- Is sufficiently aware of environmental protection and occupational safety issues.
- Is aware of the national and universal sensitivities expressed in the National Education Basic Law.
- Acts in accordance with laws, regulations, and legislation regarding their individual and professional duties, rights, and responsibilities in their field.
Literacy skills: Developing students' reading and writing skills is one of the main goals of the curriculum. This is directly related to the development of language skills.
Multilingual competence: The program places significant emphasis on language knowledge and communication skills, and thus, multilingual competence is also indirectly acquired.
Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering: The program aims to equip students with basic knowledge and skills in these areas. These competences particularly foster the development of students in STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) fields through course content.
Digital competence: The ability to use educational technologies holds a key place in the program, which aims to develop students' digital literacy.
Personal, social, and learning to learn competence: The program supports students' personal development and strengthens their social interaction skills, while also aiming to equip them with the ability to learn how to learn.
Citizenship competence: Since the program places great importance on topics like human rights, democracy, and ethical values, citizenship competence is an important part of the program.
Entrepreneurial competence: Developing a creative and entrepreneurial approach in students is one of the indirect goals of the program, particularly through encouragement to develop innovative approaches in education.
Cultural awareness and expression competence: Understanding cultural values and diversity is an important skill that students are expected to develop in the program. Moreover, effective communication skills further enhance cultural awareness and expression competence.
Primary School Teaching Program, each course includes two exams: one midterm and one final exam. Additionally, various assessment methods such as presentations, projects, seminars, quizzes, assignments, and laboratory applications are also used in courses. The midterm exam contributes 40% to the final course grade, while the final exam contributes 60%. Midterm, in-term coursework, and final exam grades are all evaluated out of 100 points. To be eligible to take the final exam of a course, students must attend at least 70% of theoretical courses and at least 80% of applied and/or laboratory courses. Regardless of their in-term grades, students must score at least 40 out of 100 on the final exam to pass a course. In grade calculation, a relative grading system is applied if there are more than 10 students in the class, whereas an absolute grading system is used if there are 10 or fewer students. Students who receive one of the following letter grades—(AA), (BA), (BB), (CB), or (CC)—are considered to have passed the course. Additionally, students with a semester GPA of at least 2.00 are also considered successful in courses where they received a (DC) grade. At the end of each semester, students can take the make-up exam for all the courses they failed in that semester. Detailed information about the exam, assessment, and grading system can be accessed at:
http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.AspxMevzuatKod=8.5.16677&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=.
Quality assurance and accreditation are of critical importance in ensuring the quality of educational activities, the institution's ability to meet societal needs, student and stakeholder satisfaction, the enhancement of inter-institutional and international recognition, the continuity and development of academic performance, and the promotion of transparency and accountability. Kırıkkale University aims to ensure quality in the fields of education and training, research and development, internationalization, social responsibility and community engagement, and management and institutional structure. In line with this objective, it continuously improves its internal evaluation processes. The internal quality assurance system is reinforced through periodically prepared reports, and a quality policy aligned with the university’s mission, vision, and strategic objectives is implemented.
This process includes the regular review and updating of educational programs, the evaluation of course content and teaching methods, student feedback and satisfaction surveys, performance evaluations of academic and administrative staff, graduate tracking and analysis of their performance in the professional field, institutional self-assessment reports, and continuous improvement efforts. Additionally, Kırıkkale University participates in external evaluation programs conducted by the Higher Education Quality Council (YÖKAK). External evaluations are completed through assessments conducted by external evaluators and institutional feedback reports. These evaluations identify the university’s strengths and areas requiring improvement, thereby contributing to the enhancement of educational quality and the efficiency of processes.
All internal and external evaluation results are published on the official websites of the university and YÖKAK. Ultimately, these efforts aim to enhance the overall quality level of both the university and the higher education system. The regulations and guidelines implemented by the Kırıkkale University Quality Coordination Office can be accessed at https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik.
1. Establishment and Approval of Educational Programs
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes expected from each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs, after being approved by the relevant Deans' Council, are implemented by higher education institutions upon YÖK’s approval.
2. Assessment and Evaluation
2.1. The assessment and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are conducted according to the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in compliance with the fundamental principles set by YÖK.
2.2. Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree diploma upon successfully completing the required course credits and other academic obligations set by higher education institutions.
2.3. As part of continuous monitoring, higher education institutions submit their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK then shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public.
2.4. Accreditation decisions granted by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that programs meet the necessary quality assurance requirements. In compliance with YÖKAK regulations, periodic review activities are conducted to ensure the ongoing adequacy of these programs.
To have a high school diploma and to succeed in the relevant exam conducted by the Assessment, Selection, and Placement Center (ÖSYM).
To meet the requirements for lateral transfer (for lateral transfer in intermediate classes).
Our graduates are employed as primary school teachers in public and private primary schools.
Kırıkkale University aims to ensure quality in the fields of education and training, research and development, internationalization, social responsibility and community engagement, and management and institutional structure. In this regard, it is responsible for establishing and operating internal and external quality assurance systems. The fundamental basis of quality assurance and accreditation processes is the "Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation," published in the Official Gazette dated 23.11.2018 and numbered 30604, along with the "Kırıkkale University Quality Assurance and Accreditation Directive," adopted by the Kırıkkale University Senate on 26.03.2021 with Senate Decision No. 08/03.
Additionally, in accordance with the Presidential Decree No. 1107 dated 14.05.2019 and published in the Official Gazette dated 15.05.2019 and numbered 30775, regulations have been made within the framework of the "Regulation on Procedures and Principles for the Implementation of the Turkish Qualifications Framework." The curriculum of the Primary School Teacher Education Undergraduate Program was prepared with reference to the program recommended by CHE.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous.
