Yeterlilik Kodu

TR0030045099

Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumUşak Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Sorumlu Kurum URLhttps://www.usak.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı olmaksızın öğretmen yetiştirme
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerilerin ne olduğunu açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
  • Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları tanımlar.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
  • İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir.
  • Ulusal ve uluslararası eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
  • Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
  • Öğrenmeyi öğrenir.
  • Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
  • Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
  • Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
  • İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.Kalite konularını tanımlarAlanı ile ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini etik kurallarını dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik, çevre konularında ve alanında iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
  • Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip bu bilgileri yeterli düzeyde kullanır ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.(European Language Portfolio Global Scale, Level B1)
  • Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve rapor eder.
  • Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanmaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmeyi yönlendirir.
  • Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan eğitim problemlerini tanımlar ve çözer.
  • Öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını ve ailelerinin-çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanımlar; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir.
  • Öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözer.Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmekde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasında sorumluluğu altındaki etkinlikleri planlar ve yönetir.
  • Fen bilimleri ve sosyal bilimler ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler, değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanımlar, analiz eder, tartışır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Üniversite Senatosu tarafından sınav, değerlendirme ve derecelendirme düzenlemeleri yapılmış olup, İlköğretim Öğretmenliği Anabilim Dalı bu yönetmeliklere tabidir. Her ders, bir ara sınav, kısa sınavlardan, ödevlerden ve ödevlerden oluşan ikinci bir ara sınav ve sırasıyla% 30,% 20 ve% 50 katkı payı ile bir final sınavı ile değerlendirilir. İşaretleme 100den yapılmıştır.

  • 81-100 notlarına AA,
  • 76-80 BA,
  • 70-75 BB,
  • 60-69 CB,
  • 50-59 CC,
  • 45-49 DC,
  • 40-44 DD harf notu verilmiştir.
  • 30-39 FD ve 0-29 FF. AA en yüksek nottur ve
  • 4.00, BA
  • 3.5, BB
  • 3.0, CB
  • 2.5, CC
  • 2.0, DC
  • 1.5, DD
  • 1.0, FD
  • 0.5 ve FF 0.0 notlarına sahiptir.
  • AAdan CCye notlar geçer, DDden FFye başarısız olur ve DC koşullu geçer ve bu terim için en az 2.0 olan bir CGPA gerektirir. Programdaki her ders için verilen detaylar, ikinci ara sınavın bir açıklaması ile birlikte ayrıntılı değerlendirme yöntemlerini içerir. İlköğretim Öğretmenliği Bölümü alanında lisans derecesini güvence altına almak için öğrencilerin

(a)Ders programındaki tüm dersleri başarı ile tamamlamış olmaları,

(b)Toplam brüt notu almaları gerekir. 4.00 üzerinden en az 2.00 puan ortalaması,

(c)Zorunlu okul derslerini tamamlamaları gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  •  Lise Diploması,
  •  ÖSS başarı puanı.
Başarma Şartlarıİlköğretim Öğretmenliği Bölümü alanında lisans derecesini güvence altına almak için öğrencilerin  Ders programındaki tüm dersleri başarı ile tamamlamış olmaları,  Toplam brüt notu almaları gerekir. 4.00 üzerinden en az 2.00 puan ortalaması,  Zorunlu okul derslerini tamamlamaları gerekir. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel ve devlet okullarında çalışma olanağı

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030045099


Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Uşak Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerilerin ne olduğunu açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
  • Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları tanımlar.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
  • İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir.
  • Ulusal ve uluslararası eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
  • Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
  • Öğrenmeyi öğrenir.
  • Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
  • Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
  • Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
  • İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.Kalite konularını tanımlarAlanı ile ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini etik kurallarını dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik, çevre konularında ve alanında iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
  • Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip bu bilgileri yeterli düzeyde kullanır ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.(European Language Portfolio Global Scale, Level B1)
  • Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve rapor eder.
  • Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanmaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmeyi yönlendirir.
  • Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan eğitim problemlerini tanımlar ve çözer.
  • Öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını ve ailelerinin-çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanımlar; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir.
  • Öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözer.Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmekde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasında sorumluluğu altındaki etkinlikleri planlar ve yönetir.
  • Fen bilimleri ve sosyal bilimler ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler, değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanımlar, analiz eder, tartışır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Üniversite Senatosu tarafından sınav, değerlendirme ve derecelendirme düzenlemeleri yapılmış olup, İlköğretim Öğretmenliği Anabilim Dalı bu yönetmeliklere tabidir. Her ders, bir ara sınav, kısa sınavlardan, ödevlerden ve ödevlerden oluşan ikinci bir ara sınav ve sırasıyla% 30,% 20 ve% 50 katkı payı ile bir final sınavı ile değerlendirilir. İşaretleme 100den yapılmıştır.

  • 81-100 notlarına AA,
  • 76-80 BA,
  • 70-75 BB,
  • 60-69 CB,
  • 50-59 CC,
  • 45-49 DC,
  • 40-44 DD harf notu verilmiştir.
  • 30-39 FD ve 0-29 FF. AA en yüksek nottur ve
  • 4.00, BA
  • 3.5, BB
  • 3.0, CB
  • 2.5, CC
  • 2.0, DC
  • 1.5, DD
  • 1.0, FD
  • 0.5 ve FF 0.0 notlarına sahiptir.
  • AAdan CCye notlar geçer, DDden FFye başarısız olur ve DC koşullu geçer ve bu terim için en az 2.0 olan bir CGPA gerektirir. Programdaki her ders için verilen detaylar, ikinci ara sınavın bir açıklaması ile birlikte ayrıntılı değerlendirme yöntemlerini içerir. İlköğretim Öğretmenliği Bölümü alanında lisans derecesini güvence altına almak için öğrencilerin

(a)Ders programındaki tüm dersleri başarı ile tamamlamış olmaları,

(b)Toplam brüt notu almaları gerekir. 4.00 üzerinden en az 2.00 puan ortalaması,

(c)Zorunlu okul derslerini tamamlamaları gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  •  Lise Diploması,
  •  ÖSS başarı puanı.

Başarma Şartları
İlköğretim Öğretmenliği Bölümü alanında lisans derecesini güvence altına almak için öğrencilerin  Ders programındaki tüm dersleri başarı ile tamamlamış olmaları,  Toplam brüt notu almaları gerekir. 4.00 üzerinden en az 2.00 puan ortalaması,  Zorunlu okul derslerini tamamlamaları gerekir. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel ve devlet okullarında çalışma olanağı


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030045099

Qualification Title
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması
Awarding BodyUsak University
Awarding Body ContactAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Awarding Body Urlhttps://www.usak.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training without subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Understands the concepts and relationships between the concepts required by the field of classroom teaching. Examines and evaluates scientific subjects, ideas and data with scientific methods. Generate scientific data to contribute to classroom development and to solve problems. Students interests, desires and needs; know development and learning characteristics and learning difficulties. Recognize the national and international education systems and have enough information about the historical development. Takes active roles in individual and group works. Participates in in-service training and professional development activities related to the field. Develops material appropriate to the needs of the course and the development of the student. Students will have pedagogical knowledge about teaching profession and field, know contemporary teaching methods and techniques and measurement and evaluation methods. Recognizes himself, can make his own self-assessment, uses creative and strengths and develops weaknesses. Takes responsibility individually or as a team member in solving unforeseen problems encountered in professional practices. Evaluates the information acquired in the field from a critical point of view. Be sensitive to society, environment, people, artistic activities and sports; participates in social and cultural activities; educates students who are beneficial to society, who look to the future with confidence and research, question and support lifelong learning. Define national and international contemporary problems. Has an awareness of education problems in a global and social context, and has sufficient awareness of health, safety, environmental issues and occupational health and safety. Implements projects and plans for the development of the social environment. Training works in harmony with stakeholders. Follow the information related to the teaching profession and use this information at a sufficient level and use a foreign language to communicate with colleagues. Uses the educational technologies required by the profession effectively and efficiently. Gains knowledge, skills and attitudes appropriate to global education conditions. Adapts to the professional, cultural and social conditions of the environment. Participates actively in art, sports or cultural activities. Has attitudes and behaviors that will set an example to the society in which he lives. Participates in quality improvement processes. Interacts with stakeholders to ensure school safety. Acts in accordance with the constitutional, legal rights and responsibilities and rules related to the profession. Identifies the learning needs related to the field, learns and directs learning. have the aim of lifelong learning.

Key Competencies-
Further Info

The examination, assessment and grading regulations have been set up for the university by the University Senate and the Department of Primary Teacher Education is bound by these regulations. Each course is assessed via a midterm exam, a second mid-term exam composed of quizzes, homeworks and assignments, and a final end-of-term exam, with contributions of 30%, 20% and 50% respectively. The marking is made out of 100. Grades of 81-100 is assigned a letter grade of AA, 76-80 BA, 70-75 BB, 60-69 CB, 50-59 CC, 45-49 DC, 40-44 DD, 30-39 FD and 0-29 FF. The AA is the highest grade and has a grade credit of 4.00, BA 3.5, BB 3.0, CB 2.5, CC 2.0, DC 1.5, DD 1.0, FD 0.5 and FF 0.0. Grades of AA to CC are pass, DD to FF fail, and DC is conditional pass and requires a CGPA of at least 2.0 for that term. The details given for each course in the programme include the detailed assessment methods together with a description of the second mid-term exam. The degree is awarded to students who successfully completed all the courses in the curriculum, with a CGPA of 2.00 out of 4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

1- To have high school diploma, 2- To be successful and get enough grade at OSS exam ( Student Selection Exam)

Conditions for SuccessThe degree is awarded to students who successfully completed all the courses in the curriculum, with a CGPA of 2.00 out of 4.00. Students who are successful from all lessons and having 2.00 (from 0-4 level) average and above from all lessons get undergraduate diploma at the field of Department of Primary Teacher Education
Progression Paths (Relationship Type)

Both public and private primary schools

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030045099


Qualification Title
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması

Awarding Body
Usak University

Awarding Body Contact
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Understands the concepts and relationships between the concepts required by the field of classroom teaching. Examines and evaluates scientific subjects, ideas and data with scientific methods. Generate scientific data to contribute to classroom development and to solve problems. Students interests, desires and needs; know development and learning characteristics and learning difficulties. Recognize the national and international education systems and have enough information about the historical development. Takes active roles in individual and group works. Participates in in-service training and professional development activities related to the field. Develops material appropriate to the needs of the course and the development of the student. Students will have pedagogical knowledge about teaching profession and field, know contemporary teaching methods and techniques and measurement and evaluation methods. Recognizes himself, can make his own self-assessment, uses creative and strengths and develops weaknesses. Takes responsibility individually or as a team member in solving unforeseen problems encountered in professional practices. Evaluates the information acquired in the field from a critical point of view. Be sensitive to society, environment, people, artistic activities and sports; participates in social and cultural activities; educates students who are beneficial to society, who look to the future with confidence and research, question and support lifelong learning. Define national and international contemporary problems. Has an awareness of education problems in a global and social context, and has sufficient awareness of health, safety, environmental issues and occupational health and safety. Implements projects and plans for the development of the social environment. Training works in harmony with stakeholders. Follow the information related to the teaching profession and use this information at a sufficient level and use a foreign language to communicate with colleagues. Uses the educational technologies required by the profession effectively and efficiently. Gains knowledge, skills and attitudes appropriate to global education conditions. Adapts to the professional, cultural and social conditions of the environment. Participates actively in art, sports or cultural activities. Has attitudes and behaviors that will set an example to the society in which he lives. Participates in quality improvement processes. Interacts with stakeholders to ensure school safety. Acts in accordance with the constitutional, legal rights and responsibilities and rules related to the profession. Identifies the learning needs related to the field, learns and directs learning. have the aim of lifelong learning.


Key Competencies
-

Further Info

The examination, assessment and grading regulations have been set up for the university by the University Senate and the Department of Primary Teacher Education is bound by these regulations. Each course is assessed via a midterm exam, a second mid-term exam composed of quizzes, homeworks and assignments, and a final end-of-term exam, with contributions of 30%, 20% and 50% respectively. The marking is made out of 100. Grades of 81-100 is assigned a letter grade of AA, 76-80 BA, 70-75 BB, 60-69 CB, 50-59 CC, 45-49 DC, 40-44 DD, 30-39 FD and 0-29 FF. The AA is the highest grade and has a grade credit of 4.00, BA 3.5, BB 3.0, CB 2.5, CC 2.0, DC 1.5, DD 1.0, FD 0.5 and FF 0.0. Grades of AA to CC are pass, DD to FF fail, and DC is conditional pass and requires a CGPA of at least 2.0 for that term. The details given for each course in the programme include the detailed assessment methods together with a description of the second mid-term exam. The degree is awarded to students who successfully completed all the courses in the curriculum, with a CGPA of 2.00 out of 4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

1- To have high school diploma, 2- To be successful and get enough grade at OSS exam ( Student Selection Exam)


Conditions for Success
The degree is awarded to students who successfully completed all the courses in the curriculum, with a CGPA of 2.00 out of 4.00. Students who are successful from all lessons and having 2.00 (from 0-4 level) average and above from all lessons get undergraduate diploma at the field of Department of Primary Teacher Education

Progression Paths (Relationship Type)

Both public and private primary schools


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address