Yeterlilik Kodu | TR0030018943 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İnönü Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Sorumlu Kurum URL | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.Tezli Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 27 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.Tezsiz Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 30 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Tezli Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 27 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.Tezsiz Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 30 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tezli Yüksek Lisans: Temel Eğitim Anabilim Dalı Sınıf Eğitimi yüksek lisans programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında ve özel ve devlet üniversitelerinin ilgili anabilim dallarında araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018943
- Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, sınıf eğitimi alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde geliştirir ve derinleştirir.
- Sınıf eğitimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
- Bağımsız olarak kendi başına sınıf eğitimi alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini yürütebilir.
- Sınıf eğitimi alanı ile ilgili sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
- Sınıf eğitimi alanı ile ilgili bir sorunu bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, uygular ve sonuçları değerlendirebilir.
- Sınıf eğitimi alanında edindiği bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirebilir.
- Sınıf eğitimi alanındaki çalışmaları, yaşam boyu öğrenme bilinci ile yürütebilir.
- Sınıf eğitimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak etkili biçimde paylaşabilir.
- Sınıf eğitimi alanındaki gelişmeleri, bireysel ve mesleki çalışmaları alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili biçimde aktarabilir.
- Sınıf eğitimi alanındaki geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve bunlardan elde edilen sonuçları değerlendirir.
- Sınıf eğitimi alanıyla ilgili edindiği bilgi, beceri ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
- Sınıf eğitimi alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.Tezli Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 27 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.Tezsiz Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 30 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Tezli Yüksek Lisans: Temel Eğitim Anabilim Dalı Sınıf Eğitimi yüksek lisans programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında ve özel ve devlet üniversitelerinin ilgili anabilim dallarında araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030018943 | |
Qualification Title | Class Education (Master with Thesis) Graduate Diploma | |
Awarding Body | Inonu University | |
Awarding Body Contact | İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Awarding Body Url | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Evaluation and assessment methods for each course Course Information Form is defined in detail in.Master degree with thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 27 credits and be at least 3.00 out of 4.00 of the GPAMaster degree without thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 30 credits and be at least 2.50 out of 4.00 of the GPA | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To start the program is valid general admission requirements applying for Turkish and foreign students. | |
Conditions for Success | Master degree with thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 27 credits and be at least 3.00 out of 4.00 of the GPAMaster degree without thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 30 credits and be at least 2.50 out of 4.00 of the GPAGraduation requirements “Qualification Requirements and Regulations” as described in the section. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students graduating from the Master’s program in elementary school teaching, public and private educational institutions under the Ministry of National Education, and on the private and state universities departments work as a research assistant or teaching assistant. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030018943
ISCO:08
ISCO:08
- Develop and deepen general knowledge on educational science in the framework of basic theories and practices in the field of elementary education.
- Understand the relationship between the theory and practice of elementary education.Independently undertake the scientific research process on the field of elementary education on its own.
- Develop solutions to problems related to the field of elementary education using quantitative and qualitative scientific research methods.
- Constructs a problem independently of the classroom area, develops solutions, applies them, and evaluates the results.
- Evaluates critical thinking and directs learning in the field of elementary learning.
- Studies in the field of elementary education can be carried out with lifelong learning consciousness.Share information about the field of education in an effective way both verbally and in writing at national / international level.
- Developments in the field of elementary education can be conveyed in writing, verbally and visually effective ways to groups in and out of individual and professional studies.
- Evaluate the strategies, policies and practices developed in the field of elementary education and the results obtained therefrom.
- Can apply the knowledge, skills and problem-solving abilities that are related to the field of elementary education in interdisciplinary studies.
- Evaluates current developments in the field of elementary education in the direction of national values and country facts.
Evaluation and assessment methods for each course Course Information Form is defined in detail in.Master degree with thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 27 credits and be at least 3.00 out of 4.00 of the GPAMaster degree without thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 30 credits and be at least 2.50 out of 4.00 of the GPA
To start the program is valid general admission requirements applying for Turkish and foreign students.
Students graduating from the Master’s program in elementary school teaching, public and private educational institutions under the Ministry of National Education, and on the private and state universities departments work as a research assistant or teaching assistant.
Qualification is continuous