Yeterlilik Kodu

TR0030018943

Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİnönü Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya
Sorumlu Kurum URLhttp://inonu.edu.tr/tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, sınıf eğitimi alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Sınıf eğitimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
  • Bağımsız olarak kendi başına sınıf eğitimi alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini yürütebilir.
  • Sınıf eğitimi alanı ile ilgili sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
  • Sınıf eğitimi alanı ile ilgili bir sorunu bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, uygular ve sonuçları değerlendirebilir.
  • Sınıf eğitimi alanında edindiği bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirebilir.
  • Sınıf eğitimi alanındaki çalışmaları, yaşam boyu öğrenme bilinci ile yürütebilir.
  • Sınıf eğitimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak etkili biçimde paylaşabilir.
  • Sınıf eğitimi alanındaki gelişmeleri, bireysel ve mesleki çalışmaları alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili biçimde aktarabilir.
  • Sınıf eğitimi alanındaki geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve bunlardan elde edilen sonuçları değerlendirir.
  • Sınıf eğitimi alanıyla ilgili edindiği bilgi, beceri ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
  • Sınıf eğitimi alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.Tezli Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 27 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.Tezsiz Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 30 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıTezli Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 27 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.Tezsiz Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 30 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tezli Yüksek Lisans: Temel Eğitim Anabilim Dalı Sınıf Eğitimi yüksek lisans programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında ve özel ve devlet üniversitelerinin ilgili anabilim dallarında araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030018943


Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İnönü Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, sınıf eğitimi alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Sınıf eğitimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
  • Bağımsız olarak kendi başına sınıf eğitimi alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini yürütebilir.
  • Sınıf eğitimi alanı ile ilgili sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
  • Sınıf eğitimi alanı ile ilgili bir sorunu bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, uygular ve sonuçları değerlendirebilir.
  • Sınıf eğitimi alanında edindiği bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirebilir.
  • Sınıf eğitimi alanındaki çalışmaları, yaşam boyu öğrenme bilinci ile yürütebilir.
  • Sınıf eğitimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak etkili biçimde paylaşabilir.
  • Sınıf eğitimi alanındaki gelişmeleri, bireysel ve mesleki çalışmaları alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili biçimde aktarabilir.
  • Sınıf eğitimi alanındaki geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve bunlardan elde edilen sonuçları değerlendirir.
  • Sınıf eğitimi alanıyla ilgili edindiği bilgi, beceri ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
  • Sınıf eğitimi alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.Tezli Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 27 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.Tezsiz Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 30 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Tezli Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 27 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.Tezsiz Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 30 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tezli Yüksek Lisans: Temel Eğitim Anabilim Dalı Sınıf Eğitimi yüksek lisans programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında ve özel ve devlet üniversitelerinin ilgili anabilim dallarında araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030018943

Qualification Title
Class Education (Master with Thesis) Graduate Diploma
Awarding BodyInonu University
Awarding Body Contactİnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya
Awarding Body Urlhttp://inonu.edu.tr/tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Develop and deepen general knowledge on educational science in the framework of basic theories and practices in the field of elementary education.
  • Understand the relationship between the theory and practice of elementary education.Independently undertake the scientific research process on the field of elementary education on its own.
  • Develop solutions to problems related to the field of elementary education using quantitative and qualitative scientific research methods.
  • Constructs a problem independently of the classroom area, develops solutions, applies them, and evaluates the results.
  • Evaluates critical thinking and directs learning in the field of elementary learning.
  • Studies in the field of elementary education can be carried out with lifelong learning consciousness.Share information about the field of education in an effective way both verbally and in writing at national / international level.
  • Developments in the field of elementary education can be conveyed in writing, verbally and visually effective ways to groups in and out of individual and professional studies.
  • Evaluate the strategies, policies and practices developed in the field of elementary education and the results obtained therefrom.
  • Can apply the knowledge, skills and problem-solving abilities that are related to the field of elementary education in interdisciplinary studies.
  • Evaluates current developments in the field of elementary education in the direction of national values and country facts.
Key Competencies-
Further Info

Evaluation and assessment methods for each course Course Information Form is defined in detail in.Master degree with thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 27 credits and be at least 3.00 out of 4.00 of the GPAMaster degree without thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 30 credits and be at least 2.50 out of 4.00 of the GPA

Quality Assurance-
Access Requirements

To start the program is valid general admission requirements applying for Turkish and foreign students.

Conditions for SuccessMaster degree with thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 27 credits and be at least 3.00 out of 4.00 of the GPAMaster degree without thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 30 credits and be at least 2.50 out of 4.00 of the GPAGraduation requirements “Qualification Requirements and Regulations” as described in the section.
Progression Paths (Relationship Type)

Students graduating from the Master’s program in elementary school teaching, public and private educational institutions under the Ministry of National Education, and on the private and state universities departments work as a research assistant or teaching assistant.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030018943


Qualification Title
Class Education (Master with Thesis) Graduate Diploma

Awarding Body
Inonu University

Awarding Body Contact
İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Develop and deepen general knowledge on educational science in the framework of basic theories and practices in the field of elementary education.
  • Understand the relationship between the theory and practice of elementary education.Independently undertake the scientific research process on the field of elementary education on its own.
  • Develop solutions to problems related to the field of elementary education using quantitative and qualitative scientific research methods.
  • Constructs a problem independently of the classroom area, develops solutions, applies them, and evaluates the results.
  • Evaluates critical thinking and directs learning in the field of elementary learning.
  • Studies in the field of elementary education can be carried out with lifelong learning consciousness.Share information about the field of education in an effective way both verbally and in writing at national / international level.
  • Developments in the field of elementary education can be conveyed in writing, verbally and visually effective ways to groups in and out of individual and professional studies.
  • Evaluate the strategies, policies and practices developed in the field of elementary education and the results obtained therefrom.
  • Can apply the knowledge, skills and problem-solving abilities that are related to the field of elementary education in interdisciplinary studies.
  • Evaluates current developments in the field of elementary education in the direction of national values and country facts.

Key Competencies
-

Further Info

Evaluation and assessment methods for each course Course Information Form is defined in detail in.Master degree with thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 27 credits and be at least 3.00 out of 4.00 of the GPAMaster degree without thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 30 credits and be at least 2.50 out of 4.00 of the GPA


Quality Assurance
-

Access Requirements

To start the program is valid general admission requirements applying for Turkish and foreign students.


Conditions for Success
Master degree with thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 27 credits and be at least 3.00 out of 4.00 of the GPAMaster degree without thesis: The student who is in this program should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. In this program, the student must have a minimum of 30 credits and be at least 2.50 out of 4.00 of the GPAGraduation requirements “Qualification Requirements and Regulations” as described in the section.

Progression Paths (Relationship Type)

Students graduating from the Master’s program in elementary school teaching, public and private educational institutions under the Ministry of National Education, and on the private and state universities departments work as a research assistant or teaching assistant.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address