Yeterlilik Kodu

TR0030024096

Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKocaeli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKocaeli Üniversitesi / Umuttepe Yerleşkesi 41001, İzmit/KOCAELİ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kocaeli.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Program Anahtar Öğrenim Kazanımları

  1. Eğitimde bilimsel araştırma deseni oluşturma becerisi kazanır
  2. Eğitim araştırmalarında veri toplama ve veri analizi konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
  3. Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili kavram ve yaklaşımları uygulama ortamlarına transfer eder
  4. İlkokul ders programlarındaki bilgi, kazanım, yöntem, teknik ve ölçme değerlendirme süreçlerine hakim olur
  5. Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır
  6. Sınıf eğitimi ile ilgili konuları ve düzenlemeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  7. Ulusal ve uluslararası düzeyde kongre ve sempozyumlara katılarak akademik ve mesleki bilgi ve becerisini geliştirir
  8. İlkokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bireysel farlılıklarını tanır, bunlara uygun öğrenme-öğretme süreçleri planlar
  9. Toplumun ve okulun iyileştirilmesi amacıyla projelerde yer alır, takım çalışması yapar
  10. Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. Kaynak tarama ve makale yazma konusunda bilgi ve deneyim sahibi olur
  11. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur
  12. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır

 

Ortak Anahtar Öğrenim Kazanımları

 

  1. Alanıyla ilgili kazanımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
  2. Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.
  3. Alanıyla ilgili konularda bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  4. Alanıyla ilgili bir araştırmada verileri analiz edebilmek için gerekli istatistik işlemlerini bilme.
  5. Alanında edindiği uzmanlık düzeyinde bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
  6. Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilme.
  7. Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme.
  8. Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
  9. Alanıyla ilgili konularda bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  10. Alanıyla ilgili konularda toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  11. Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme 'Kocaeli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği' esas alınarak yürütülür. Sunulan dersin içeriğine göre ve ilgili öğretim elemanı tarafından bilgi formunda belirtilmek koşulu ile ara sınav, final, kısa sınav, sunum, ödev, proje, portfolyo, uygulama gibi değişik ölçme araçları bu sürece dâhil edilebilir. Bu araçların başarıya etkisi %30 ile %70 arasında değişebilir. Bir öğrencinin final sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, pratik derslerde ise %80 devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması önkoşulu aranmaktadır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları ve final notu esas alınarak saptanır. Devam zorunluluğunu bir kez yerine getiren öğrencinin o dersten kalması durumunda tekrar devam zorunluluğu aranmaz. Yüksekokulun ilgili kurulu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olan öğrenciler için mazeret sınavı uygulanır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

*İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği mezunu olmak yada sınıf öğretmenliği dışındaki alanlardan mezun olup Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Resmi okullarda sınıf öğretmeni olarak çalışmak,*Programa başvurabilmek için; adayların lisans diplomasına sahip olması gerekir. Adaylar, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES sınavına eşdeğer sayılan ve uluslararası düzeyde kabul gören GRE ya da GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almış olması gerekir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denklikleri, Yükseköğretim Kurulunca onaylanmış olmak,*Lisans mezuniyet notu olarak en az 65/100 veya 2,5/4 şartı aranacaktır.*Adayların, İngilizce-Fransızca-Almanca dillerinden herhangi birinden aşağıda belirtilen başarı belgelerinden birine sahip olmak, a) ÜDS veya KPDS’den en az 50 puan almış olmak, b) İngilizce, Fransızca ve Almanca için Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan (TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF’den) ÜDS’nin 50 puanına eşdeğer bir puan almış olmak.*Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES veya eşdeğer sınav sonuç belgelerini, lisans diplomalarını, lisans öğrenim kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notları ile mezuniyet not ortalamalarını gösteren onaylı listeleri, yabancı dil belgelerini, değerlendirilmesinde yarar gördükleri diğer kişisel bilgi ve belgelerle, ilanda istenen ek belgeleri de ekleyerek bir dilekçe ile enstitü müdürlüğüne başvurur. Dilekçede, başvurulan yüksek lisans programı belirtilir. Adayların başvuru kayıt işlemleri, ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Sözlü sınav bölümler tarafından yapılır.

Başarma ŞartlarıAnabilim dalı ile ilgili en az 24 kredilik toplam 120 AKTS'lik dersi ve iki semineri alıp başarıyla tamamlamak; 4.00 üzerinden 3.00 ortalamaya sahip olmak; belirlenen süreler içinde yüksek lisans tezini tamamlamış ve tez jürisince kabul edilmiş olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve devlet okullarında müdür yardımcısı olarak, müfettiş olarak, üniversitelerin açmış olduğu kadrolara bağlı olarak gerekli şartları yerine getirmek şartıyla öğretim görevliliği.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024096


Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kocaeli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kocaeli Üniversitesi / Umuttepe Yerleşkesi 41001, İzmit/KOCAELİ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Program Anahtar Öğrenim Kazanımları

  1. Eğitimde bilimsel araştırma deseni oluşturma becerisi kazanır
  2. Eğitim araştırmalarında veri toplama ve veri analizi konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
  3. Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili kavram ve yaklaşımları uygulama ortamlarına transfer eder
  4. İlkokul ders programlarındaki bilgi, kazanım, yöntem, teknik ve ölçme değerlendirme süreçlerine hakim olur
  5. Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır
  6. Sınıf eğitimi ile ilgili konuları ve düzenlemeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  7. Ulusal ve uluslararası düzeyde kongre ve sempozyumlara katılarak akademik ve mesleki bilgi ve becerisini geliştirir
  8. İlkokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bireysel farlılıklarını tanır, bunlara uygun öğrenme-öğretme süreçleri planlar
  9. Toplumun ve okulun iyileştirilmesi amacıyla projelerde yer alır, takım çalışması yapar
  10. Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. Kaynak tarama ve makale yazma konusunda bilgi ve deneyim sahibi olur
  11. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur
  12. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır

 

Ortak Anahtar Öğrenim Kazanımları

 

  1. Alanıyla ilgili kazanımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
  2. Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.
  3. Alanıyla ilgili konularda bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  4. Alanıyla ilgili bir araştırmada verileri analiz edebilmek için gerekli istatistik işlemlerini bilme.
  5. Alanında edindiği uzmanlık düzeyinde bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
  6. Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilme.
  7. Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme.
  8. Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
  9. Alanıyla ilgili konularda bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  10. Alanıyla ilgili konularda toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  11. Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme 'Kocaeli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği' esas alınarak yürütülür. Sunulan dersin içeriğine göre ve ilgili öğretim elemanı tarafından bilgi formunda belirtilmek koşulu ile ara sınav, final, kısa sınav, sunum, ödev, proje, portfolyo, uygulama gibi değişik ölçme araçları bu sürece dâhil edilebilir. Bu araçların başarıya etkisi %30 ile %70 arasında değişebilir. Bir öğrencinin final sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, pratik derslerde ise %80 devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması önkoşulu aranmaktadır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları ve final notu esas alınarak saptanır. Devam zorunluluğunu bir kez yerine getiren öğrencinin o dersten kalması durumunda tekrar devam zorunluluğu aranmaz. Yüksekokulun ilgili kurulu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olan öğrenciler için mazeret sınavı uygulanır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

*İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği mezunu olmak yada sınıf öğretmenliği dışındaki alanlardan mezun olup Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Resmi okullarda sınıf öğretmeni olarak çalışmak,*Programa başvurabilmek için; adayların lisans diplomasına sahip olması gerekir. Adaylar, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES sınavına eşdeğer sayılan ve uluslararası düzeyde kabul gören GRE ya da GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almış olması gerekir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denklikleri, Yükseköğretim Kurulunca onaylanmış olmak,*Lisans mezuniyet notu olarak en az 65/100 veya 2,5/4 şartı aranacaktır.*Adayların, İngilizce-Fransızca-Almanca dillerinden herhangi birinden aşağıda belirtilen başarı belgelerinden birine sahip olmak, a) ÜDS veya KPDS’den en az 50 puan almış olmak, b) İngilizce, Fransızca ve Almanca için Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan (TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF’den) ÜDS’nin 50 puanına eşdeğer bir puan almış olmak.*Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES veya eşdeğer sınav sonuç belgelerini, lisans diplomalarını, lisans öğrenim kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notları ile mezuniyet not ortalamalarını gösteren onaylı listeleri, yabancı dil belgelerini, değerlendirilmesinde yarar gördükleri diğer kişisel bilgi ve belgelerle, ilanda istenen ek belgeleri de ekleyerek bir dilekçe ile enstitü müdürlüğüne başvurur. Dilekçede, başvurulan yüksek lisans programı belirtilir. Adayların başvuru kayıt işlemleri, ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Sözlü sınav bölümler tarafından yapılır.


Başarma Şartları
Anabilim dalı ile ilgili en az 24 kredilik toplam 120 AKTS'lik dersi ve iki semineri alıp başarıyla tamamlamak; 4.00 üzerinden 3.00 ortalamaya sahip olmak; belirlenen süreler içinde yüksek lisans tezini tamamlamış ve tez jürisince kabul edilmiş olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve devlet okullarında müdür yardımcısı olarak, müfettiş olarak, üniversitelerin açmış olduğu kadrolara bağlı olarak gerekli şartları yerine getirmek şartıyla öğretim görevliliği.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024096

Qualification Title
Elementary Teaching Master's Degree Diploma With Thesis
Awarding BodyKocaeli University
Awarding Body ContactKocaeli University Faculty of Engineering, Department of Chemical Engineering, Umuttepe Campus 41001, İzmit/KOCAELİ 0262 303 3542
Awarding Body Urlhttp://www.kocaeli.edu.tr
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Program Specific Learning Out Comes

  1. Gains skills in designing an educational research
  2. Gains knowledge and skills in collecting and analyzin data in educational research studies.
  3. Transfers concepts and approaches in primary education into classrooms
  4. Becomes familiar with primary school curriculum (content, objectives, instructional methods, measurement and evaluation)
  5. Follows, interprets and uses research articles and reports in primary education at the national and international level
  6. Critically evaluates issues and regulations in primary education
  7. Participates in national and international conferences and symposiums to develop academic and professional knowledge and skills
  8. Becomes familiar with children's development and individual differences, plans teaching-learning processes
  9. Takes part in projects in rehabilitating community and school, takes responsibility in teamwork
  10. Uses academic language, searches database and gains experience in writing research article
  11. Gains knowledge in scientific and professional ethics
  12. Develops and understanding of lifelong learning

Common Learning Outcomes

  1. Integrating field specific gains in interdisciplinary studies
  2. Conveying field specific opions and ideas in verbal, written and visual ways systematically by supporting them with quantitative and qualitative data
  3. Using scientific research skills and knowledge related to the field of study
  4. Conducting required statistics operations in field specific data processing
  5. Evaluating field specific advanced knowledge and skills with a critical eye
  6. Conducting an independent study requiring expertise in the field
  7. Directing and managing a work requiring expertise in the field
  8. Using field specific information and communication technologies at an advanced level
  9. Using a foreign langugage to communicate in field specific subjects
  10. Considering social and cultural values on field specific issues
  11. Internalizing and complying with the rules of scientific ethics
Key Competencies-
Further Info

Examination, assessment and grading procedure is mainly based on Kocaeli University Education and Training Regulations for Associate and Undergraduate Degrees Depending on the nature of the course various instruments such as midterms, final exams, short exams, presentations, assignments, projects, portfolios and applications may be involved in the assessment process of a semester on condition that students are informed about their weights upon registry. Contribution of these activities to final grading range between 30% -70% and So as to be eligible to take the final exam, a student has to fulfill the attendance requirement of 70% for theoretical and 80 % for practical courses. Once this requirement is fulfilled, attendance is not required again in case of a failure and retaking that course. Final grading of a course is determined on the basis of semester studies and final exam. Those with certified and officially approved excuses are also given a makeup exam.

Quality Assurance-
Access Requirements

*To have a degree in elementary or early childhood education, or to be an elementary teacher in a public school with a degree from another program.*A valid diploma (if diploma is received from an international university, accreditation should be given by the Higher Education Council)*A minimum ALES score of 55 or an equivalent score from GRE or GMAT.*To have a minimum undergraduate GPA of 65/100 or 2.5/4.*To have proficiency in English, French, or German:a) A minimum score of 50 on UDS or KPDS.b) An equivalent score on TOEFL, IELTS, CEFLE or ZDF.*Candidates should apply the Graduate School of Social Sciences within the announced dates, with a letter, documents of foreign language and ALES and any other information that needs to be considered. The Graduate School of Social Sciences processes all applications. Applicants are subject to oral exam in each program.

Conditions for SuccessSo as to be awarded a degree, candidates are required to complete the courses and two seminars with a workload of 120 ECTS, have minimum cumulative GPA of 3.00 out of 4.00; submit a thesis and successfully defend it in the presence of academic committee members.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the program can be employed in Ministry of Education as an inspector and as a deputy at state schools, as university instructors when necessary conditions are fulfilled.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely

Url Open Address
Qualification Code

TR0030024096


Qualification Title
Elementary Teaching Master's Degree Diploma With Thesis

Awarding Body
Kocaeli University

Awarding Body Contact
Kocaeli University Faculty of Engineering, Department of Chemical Engineering, Umuttepe Campus 41001, İzmit/KOCAELİ 0262 303 3542

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Program Specific Learning Out Comes

  1. Gains skills in designing an educational research
  2. Gains knowledge and skills in collecting and analyzin data in educational research studies.
  3. Transfers concepts and approaches in primary education into classrooms
  4. Becomes familiar with primary school curriculum (content, objectives, instructional methods, measurement and evaluation)
  5. Follows, interprets and uses research articles and reports in primary education at the national and international level
  6. Critically evaluates issues and regulations in primary education
  7. Participates in national and international conferences and symposiums to develop academic and professional knowledge and skills
  8. Becomes familiar with children's development and individual differences, plans teaching-learning processes
  9. Takes part in projects in rehabilitating community and school, takes responsibility in teamwork
  10. Uses academic language, searches database and gains experience in writing research article
  11. Gains knowledge in scientific and professional ethics
  12. Develops and understanding of lifelong learning

Common Learning Outcomes

  1. Integrating field specific gains in interdisciplinary studies
  2. Conveying field specific opions and ideas in verbal, written and visual ways systematically by supporting them with quantitative and qualitative data
  3. Using scientific research skills and knowledge related to the field of study
  4. Conducting required statistics operations in field specific data processing
  5. Evaluating field specific advanced knowledge and skills with a critical eye
  6. Conducting an independent study requiring expertise in the field
  7. Directing and managing a work requiring expertise in the field
  8. Using field specific information and communication technologies at an advanced level
  9. Using a foreign langugage to communicate in field specific subjects
  10. Considering social and cultural values on field specific issues
  11. Internalizing and complying with the rules of scientific ethics

Key Competencies
-

Further Info

Examination, assessment and grading procedure is mainly based on Kocaeli University Education and Training Regulations for Associate and Undergraduate Degrees Depending on the nature of the course various instruments such as midterms, final exams, short exams, presentations, assignments, projects, portfolios and applications may be involved in the assessment process of a semester on condition that students are informed about their weights upon registry. Contribution of these activities to final grading range between 30% -70% and So as to be eligible to take the final exam, a student has to fulfill the attendance requirement of 70% for theoretical and 80 % for practical courses. Once this requirement is fulfilled, attendance is not required again in case of a failure and retaking that course. Final grading of a course is determined on the basis of semester studies and final exam. Those with certified and officially approved excuses are also given a makeup exam.


Quality Assurance
-

Access Requirements

*To have a degree in elementary or early childhood education, or to be an elementary teacher in a public school with a degree from another program.*A valid diploma (if diploma is received from an international university, accreditation should be given by the Higher Education Council)*A minimum ALES score of 55 or an equivalent score from GRE or GMAT.*To have a minimum undergraduate GPA of 65/100 or 2.5/4.*To have proficiency in English, French, or German:a) A minimum score of 50 on UDS or KPDS.b) An equivalent score on TOEFL, IELTS, CEFLE or ZDF.*Candidates should apply the Graduate School of Social Sciences within the announced dates, with a letter, documents of foreign language and ALES and any other information that needs to be considered. The Graduate School of Social Sciences processes all applications. Applicants are subject to oral exam in each program.


Conditions for Success
So as to be awarded a degree, candidates are required to complete the courses and two seminars with a workload of 120 ECTS, have minimum cumulative GPA of 3.00 out of 4.00; submit a thesis and successfully defend it in the presence of academic committee members.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the program can be employed in Ministry of Education as an inspector and as a deputy at state schools, as university instructors when necessary conditions are fulfilled.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely


Url
Open Address