Yeterlilik Kodu | TR0030025187 | |
Yeterlilik Adı | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hitit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 Kodu: 3155.01 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | 2014 yılında YÖK'ten Havacılıkta Yer Hizmetleri Yönetimi programı olarak onay alınmış olup 2014-2015 eğitim öğretim yılı güz döneminde derslere başlanmıştır. 2015 yılında ismi Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği olarak değiştirilmiştir. Program Amaçları:
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde ve yüz yüze gerçekleştirilir. Bunun dışında öğrencilere katkı sağlayacağı düşünülen teknik geziler, konferanslar, paneller ve sempozyumlar düzenlenmekte ve öğrencilerin bu tür etkinliklere katılımı teşvik edilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir. Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir. Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır. Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır: Harf Notları Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,5 FF 0,0 Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır: 1) B: Kredisiz dersler için başarılı, 2) K: Kredisiz dersler için kalır, 3) D: Devamsız, 4) G: Girmedi, 5) M: Muaf, 6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bölümümüz, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri neticesinde gerçekleştirilen inceleme ve değerlendirmelerle, 01 Ocak 2025 tarihinde MEDEK nezdinde akredite olmuştur. | |
Giriş Şartı | Tüm lise türlerinden çıkışlı öğrenciler YKS sınavından aldıkları TYT puan türüne göre kabul edilmektedir. Özel Kabul Şartları: 1) Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak. 2) Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb). | |
Başarma Şartları | Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olan öğrenciler DGS sınavı ile Havacılık Yönetimi, İşletme, İşletme Yönetimi, Lojistik, Lojistik Yönetimi, Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Ulaştırma ve Lojistik, Ulaştırma ve Lojistik Yönetimi, Turizm İşletmeciliği gibi Lisans Programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler. Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programından mezun olan öğrencilerin başlıca istihdam edilebileceği alanlar şunlardır: Havayolu İşletmeleri, Yer Hizmetleri Kuruluşları, Hava Kargo İşletmeleri, Terminal İşletme Yetkisi Verilmiş Firmalar, Havacılık Temsil, Gözetim ve Denetim Hizmeti Sunan Kuruluşlar, Uçak Özel Güvenlik Hizmet ve Denetimi Sunan Kuruluşlar, Uçaklar İçin İkram Hizmeti Sunan Kuruluşlar, Seyahat Acentaları, Çeşitli Ulaştırma Şirketleri | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030025187
ISCO-08 Kodu: 3155.01
ISCO-08 Kodu: 3155.01
2014 yılında YÖK'ten Havacılıkta Yer Hizmetleri Yönetimi programı olarak onay alınmış olup 2014-2015 eğitim öğretim yılı güz döneminde derslere başlanmıştır. 2015 yılında ismi Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği olarak değiştirilmiştir.
Program Amaçları:
- Havacılık sektöründe ihtiyaç duyulan teknik bilgi ve becerilere sahip,
- Sivil havacılık sektöründeki değişimleri ve yenilikleri takip etme yeteneğine sahip,
- Analitik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirebilen,
- Yabancı dil bilgisini artıran ve mesleki iletişim becerilerini güçlendiren,
- Hayat boyu öğrenme prensibini benimseyerek sürekli gelişime açık bireyler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde ve yüz yüze gerçekleştirilir. Bunun dışında öğrencilere katkı sağlayacağı düşünülen teknik geziler, konferanslar, paneller ve sempozyumlar düzenlenmekte ve öğrencilerin bu tür etkinliklere katılımı teşvik edilmektedir.
- Ulaştırma alanı ile ilgili konulardaki bilgileri içeren ders kitapları, uygulama, araç gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda bilgilere sahiptir.
- Ulaştırma, hava taşımacılığı ve işletmecilik alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
- Havacılık ile ilgili bilgileri işletme yönetiminde kullanır; bunun için sorunları tanımlar ve çözmek için yöntemler geliştirir ve uygular.
- Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bir takım çalışanı olarak sorumluluk alır, çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
- Alanıyla ilgili uygulamalarda bireysel olarak çalışma yürütür, kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
- Mesleki gereksinimleri doğrultusunda öğrenmeye açıktır, alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve ileri bir düzeye hazırlanır.
- Hava taşımacılığı ile ilgili konularda bilgiye erişmek için bilişim ve iletişim teknolojilerini de kullanarak kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
- Ulaştırma, havacılık ve işletmecilik ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini doğru, etkili ve verimli iletişim araçları ile aktarır.
- Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek kadar bir yabancı dili bilir ve kullanır.
- Mesleğinin gerektirdiği örf, adet, gelenek, görenek, etik sorumluluk bilincine ve alanındaki uygulamalarda meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
- Havacılık işletmelerindeki yönetim, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir, bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir.
Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.
Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.
Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:
Harf Notları Katsayılar
AA 4,00
BA 3,50
BB 3,00
CB 2,50
CC 2,00
DC 1,50
DD 1,00
FD 0,5
FF 0,0
Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:
1) B: Kredisiz dersler için başarılı,
2) K: Kredisiz dersler için kalır,
3) D: Devamsız,
4) G: Girmedi,
5) M: Muaf,
6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölümümüz, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri neticesinde gerçekleştirilen inceleme ve değerlendirmelerle, 01 Ocak 2025 tarihinde MEDEK nezdinde akredite olmuştur.
Tüm lise türlerinden çıkışlı öğrenciler YKS sınavından aldıkları TYT puan türüne göre kabul edilmektedir.
Özel Kabul Şartları:
1) Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
2) Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).
Programdan mezun olan öğrenciler DGS sınavı ile Havacılık Yönetimi, İşletme, İşletme Yönetimi, Lojistik, Lojistik Yönetimi, Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Ulaştırma ve Lojistik, Ulaştırma ve Lojistik Yönetimi, Turizm İşletmeciliği gibi Lisans Programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programından mezun olan öğrencilerin başlıca istihdam edilebileceği alanlar şunlardır: Havayolu İşletmeleri, Yer Hizmetleri Kuruluşları, Hava Kargo İşletmeleri, Terminal İşletme Yetkisi Verilmiş Firmalar, Havacılık Temsil, Gözetim ve Denetim Hizmeti Sunan Kuruluşlar, Uçak Özel Güvenlik Hizmet ve Denetimi Sunan Kuruluşlar, Uçaklar İçin İkram Hizmeti Sunan Kuruluşlar, Seyahat Acentaları, Çeşitli Ulaştırma Şirketleri
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030025187 | |
Qualification Title | Associate Degree in Civil Air Transportation Management | |
Awarding Body | Hitit University | |
Awarding Body Contact | Faculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM | |
Awarding Body Url | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 Code: 3155.01 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | In 2014, it was approved by YÖK as the Aviation Ground Services Management program and classes started in the fall semester of the 2014-2015 academic year. In 2015, its name was changed to Civil Air Transportation Management. Program Objectives:
| |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal education and face to face. In addition, technical trips, conferences, panels and symposiums that are thought to contribute to the students are organized and students are encouraged to participate in such events. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has intermediate proficiency in the following key competencies.
| |
Further Info | In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations. The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate. In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used. Letter grades and coefficients are calculated according to the table below: Letter Grades Coefficients AA 4.00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.5 FF 0.0 Letter grades not shown in the table are as follows: 1) B: Successful for non-credit courses, 2) K: Fails for non-credit courses, 3) D: Absentee 4) G: He did not enter, 5) M: Exempt 6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions. Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Teaching Programs: 1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval. 2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions. 4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations. Our department was accredited by MEDEK on January 01, 2025, following the examinations and evaluations carried out as a result of the preparation and application processes carried out in line with the targets of sustainable quality and qualification criteria | |
Access Requirements | Students graduating from all types of high schools are accepted according to the TYT score type they received from the YKS exam. Special Admission Conditions: 1) Not having any Criminal Record or Criminal Archive Record that would prevent them from obtaining an airport entry card. 2) Having a board report from a fully equipped hospital within the last 6 months stating that there is no health problem that would prevent them from performing their profession and/or the duties assigned to them (hearing loss/deficiency, vision loss/deficiency, etc.).The student is required to have completed 120 ECTS credits and have a General Weighted Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00 - provided that he/she does not fail any courses. | |
Conditions for Success | The student is required to have completed 120 ECTS credits and have a General Weighted Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00 - provided that he/she does not fail any courses. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the program can vertically transfer to undergraduate programs such as Aviation Management, Business Administration, Business Administration, Logistics, Logistics Management, Travel Management, Travel Management and Tourism Guidance, Technology and Information Management, Transportation and Logistics, Transportation and Logistics Management, Tourism Management with the DGS exam. The main employment areas for students who graduate from the Civil Air Transportation Management Program are as follows: Airline Companies, Ground Handling Companies, Air Cargo Companies, Companies Authorized to Operate Terminals, Organizations Providing Aviation Representation, Supervision and Control Services, Organizations Providing Aircraft Private Security Services and Control, Organizations Providing Catering Services for Aircraft, Travel Agencies, and Various Transportation Companies | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030025187
ISCO-08 Code: 3155.01
ISCO-08 Code: 3155.01
In 2014, it was approved by YÖK as the Aviation Ground Services Management program and classes started in the fall semester of the 2014-2015 academic year. In 2015, its name was changed to Civil Air Transportation Management.
Program Objectives:
- Having the technical knowledge and skills needed in the aviation industry,
- Ability to follow changes and innovations in the civil aviation sector,
- Able to develop analytical thinking and problem-solving skills,
- Increasing foreign language knowledge and strengthening professional communication skills,
- To raise individuals who are open to continuous development by adopting the principle of lifelong learning.
Education and training are provided in the form of formal education and face to face. In addition, technical trips, conferences, panels and symposiums that are thought to contribute to the students are organized and students are encouraged to participate in such events.
- Has basic theoretical and applied knowledge supported by textbooks, practice, tools, and other resources containing information on subjects related to the field of transportation.
- Knows basic issues related to air transportation and business administration.
- Uses the basic theoretical and applied knowledge gained in the field of transportation, air transportation, and business administration, interprets and evaluates data, defines, and analyzes problems and develops solutions.
- Uses aviation-related information in business management; for this, defines problems, and develops and applies methods to solve it.
- Takes responsibility as a team worker, solves unforeseen complex problems encountered in applications related to the field, and works effectively in multi-disciplinary teams.
- Works individually in the applications related to the field, and fulfills the duties and responsibilities assigned.
- Open to learning in line with professional needs, critically evaluates the basic knowledge and skills has acquired in the field, and is prepared for an advanced level.
- Conducts resource research, and uses databases and other information resources by using information and communication technologies to gather information issues related to air transport.
- Conveys thoughts at the level of basic knowledge and skills on transportation, aviation, and management issues with correct, effective, and efficient communication tools.
- Knows and uses a foreign language enough to be able to follow the information and developments in the field and share it with colleagues.
- Has awareness of the customs, traditions, and ethical responsibility required by the profession and has awareness of protecting professional ethical practicing in the field.
- Conscious about the management, workplace practices, employee health, environment, and occupational safety in aviation enterprises and has awareness of the legal consequences of practices in these areas.
Has intermediate proficiency in the following key competencies.
- Literacy skills
- Multilingual skills
- Mathematical competence and proficiency in science and technology
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression skills
In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations.
The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate.
In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used.
Letter grades and coefficients are calculated according to the table below:
Letter Grades Coefficients
AA 4.00
BA 3,50
BB 3,00
CB 2,50
CC 2,00
DC 1.50
DD 1.00
FD 0.5
FF 0.0
Letter grades not shown in the table are as follows:
1) B: Successful for non-credit courses,
2) K: Fails for non-credit courses,
3) D: Absentee
4) G: He did not enter,
5) M: Exempt
6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project.
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Teaching Programs:
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.
2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.
4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.
Our department was accredited by MEDEK on January 01, 2025, following the examinations and evaluations carried out as a result of the preparation and application processes carried out in line with the targets of sustainable quality and qualification criteria
Students graduating from all types of high schools are accepted according to the TYT score type they received from the YKS exam.
Special Admission Conditions:
1) Not having any Criminal Record or Criminal Archive Record that would prevent them from obtaining an airport entry card.
2) Having a board report from a fully equipped hospital within the last 6 months stating that there is no health problem that would prevent them from performing their profession and/or the duties assigned to them (hearing loss/deficiency, vision loss/deficiency, etc.).The student is required to have completed 120 ECTS credits and have a General Weighted Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00 - provided that he/she does not fail any courses.
Students who graduate from the program can vertically transfer to undergraduate programs such as Aviation Management, Business Administration, Business Administration, Logistics, Logistics Management, Travel Management, Travel Management and Tourism Guidance, Technology and Information Management, Transportation and Logistics, Transportation and Logistics Management, Tourism Management with the DGS exam.
The main employment areas for students who graduate from the Civil Air Transportation Management Program are as follows: Airline Companies, Ground Handling Companies, Air Cargo Companies, Companies Authorized to Operate Terminals, Organizations Providing Aviation Representation, Supervision and Control Services, Organizations Providing Aircraft Private Security Services and Control, Organizations Providing Catering Services for Aircraft, Travel Agencies, and Various Transportation Companies
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
