Yeterlilik Kodu | TR0030222981 | |
Yeterlilik Adı | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması
| |
Sorumlu Kurum | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler MeslekYüksekokulu Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programının eğitim amacı,ulusal ve uluslararası standartlara dayalı mesleki bilgi ve beceri ile donanmış, ekip çalışmalarında etkili görev alabilen, problem çözme becerileri gelişmiş ve meslek etiği bilincine sahip havacılık yöneticileri | |
Öğrenme Ortamları | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programında teorik ve uygulama dersleri örgün olarak dersliklerde gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler havacılık uygulamaları dersinde ve staj uygulamasında havalimanlarında teorik yetkinliklerini uygulamalı eğitim ile destekleme imkânı bulabilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1. Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanındaki genel kavramları ve terminolojiyi tanımlar/açıklar. 2. Hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilir, analiz edebilir, sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | |
Anahtar Yetkinlikler | 1. Sivil hava ulaştırma sektörüne dair temel kavramları, havacılık hukuku, havayolu işletmeciliği, uçuş emniyeti ve havacılık regülasyonlarını anlama. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı öğrencilerinin ders başarıları Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ön lisans ve lisans eğitim- öğretim sınav yönetmeliğine uygun bir biçimde yürütülmektedir. Teorik derslerin % 70, uygulamalı derslerin % 80 i ne devam eden öğrenciler ara sınav ve yıl sonu sınavlarına girebilir. Ara sınav ve yıl sonu sınavları sırasıyla % 40 ve % 60 oranla ortalamaya katılır. Ortalaması 50 nin altında kalan ve yıl sonu sınavından 50 nin altında not alan öğrenciler başarısız sayılır. Sınıf | |
Kalite Güvencesi | Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu hedeflerini gerçekleştirmek üzere paydaşlarımız olan YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ ve MEDEK Kalite Deklarasyonu ilkelerini esas alır ve sürekli araştırma-iyileştirmegeliştirme odaklıdır. Bu kapsamda MAKÜ Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu olarak kalite politikamız; | |
Giriş Şartı | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programına, Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan ve Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı sınavdan yeterli puanı alan ve Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda belirtilen özel şartları yerine getiren adaylar öğrenci olarak kabul edilir. Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu uyarınca, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Önlisans Programı’na yerleşen öğrencilerin kayıt olabilmeleri için “Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak” ve “Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vs)” şartlarını yerine getirmeleri gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ alanında ön-lisans diploması almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | “Sivil Hava Ulaştırma İşletmecisi” unvanı ile ara eleman olarak mezun edilen öğrencilerimiz, ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinde, hava alanları ve hava limanlarında, yer hizmetleri, ikram ve kargo şirketlerinde, lisansa tamamladıktan sonra ise KPSS sınavı ile SHGM ve DHMİ gibi kamu kurumlarında istihdam edilmektedirler. Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında ön lisans diploması verilir. Mezun öğrencilerimiz DGS sınavı ile Havacılık Yönetimi, İşletme, Lojistik, Lojistik Yönetimi, Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Ulaştırma ve Lojistik, Ulaştırma ve Lojistik Yönetimi, Turizm İşletmeciliği gibi 4 yıllık bölümlere geçiş yapabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030222981
ISCO-08
ISCO-08
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler MeslekYüksekokulu Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programının eğitim amacı,ulusal ve uluslararası standartlara dayalı mesleki bilgi ve beceri ile donanmış, ekip çalışmalarında etkili görev alabilen, problem çözme becerileri gelişmiş ve meslek etiği bilincine sahip havacılık yöneticileri
yetiştirmektir.
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programında teorik ve uygulama dersleri örgün olarak dersliklerde gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler havacılık uygulamaları dersinde ve staj uygulamasında havalimanlarında teorik yetkinliklerini uygulamalı eğitim ile destekleme imkânı bulabilmektedir.
1. Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanındaki genel kavramları ve terminolojiyi tanımlar/açıklar.
2. Hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilir, analiz edebilir, sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri getirebilir.
3. Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek uygulayabilir.
4. Hava taşımacılığında kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
5. Havacılık sektörü ile ilgili olarak çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
6. Hava taşımacılığı konusunda güncel gelişmeleri takip eder, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek, edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir.
7. Etik ilkeleri ve yasaları anlayabilir ve uygulayabilir.
8. Hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurabilir.
9. Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi ve işyeri uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.
10. İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kavrar. Fonksiyonlar arası ilişkileri ve etkileşimleri sınıflandırır ve açıklar.
11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
1. Sivil hava ulaştırma sektörüne dair temel kavramları, havacılık hukuku, havayolu işletmeciliği, uçuş emniyeti ve havacılık regülasyonlarını anlama.
2. Hava yolu işletmelerinin yönetimi, finansal yönetim, bütçeleme, gelir yönetimi, mali analiz ve maliyet kontrolü gibi işletme becerilerini geliştirmek.
3. Uçuş planlama, yolcu taşımacılığı, yük taşımacılığı ve havaalanı yönetimi gibi alanlarda etkin bir şekilde çalışabilmek.
4. Hava yolu işletmeleri, havaalanları, yolcular ve diğer paydaşlar arasında etkili iletişim kurma, kriz iletişimi ve müşteri ilişkileri yönetimi yetkinliklerini sergileyebilmek.
5. Havaalanı güvenliği, uçuş emniyeti prosedürleri, acil durum yönetimi ve havacılık güvenliği düzenlemeleri konusunda bilgi sahibi olmak.
6. Karar alma süreçlerini anlamak, havacılık işletmelerinde karşılaşılan sorunları çözme yeteneği, analitik düşünme becerilerine sahip olmak.
7. Havacılık sektöründeki farklı disiplinlerle etkin bir şekilde işbirliği yapabilmek ve gerektiğinde liderlik vasıflarını sergileyebilmek.
8. Hızla değişen havacılık sektöründe teknolojideki yenilikleri takip etme, yeniliklere açık olma, yeni bilgi ve beceriler kazanma istekliliği.
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı öğrencilerinin ders başarıları Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ön lisans ve lisans eğitim- öğretim sınav yönetmeliğine uygun bir biçimde yürütülmektedir. Teorik derslerin % 70, uygulamalı derslerin % 80 i ne devam eden öğrenciler ara sınav ve yıl sonu sınavlarına girebilir. Ara sınav ve yıl sonu sınavları sırasıyla % 40 ve % 60 oranla ortalamaya katılır. Ortalaması 50 nin altında kalan ve yıl sonu sınavından 50 nin altında not alan öğrenciler başarısız sayılır. Sınıf
ortalaması 70 puanın altında kalan sınavlar bağıl olarak değerlendirilir.
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu hedeflerini gerçekleştirmek üzere paydaşlarımız olan YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ ve MEDEK Kalite Deklarasyonu ilkelerini esas alır ve sürekli araştırma-iyileştirmegeliştirme odaklıdır. Bu kapsamda MAKÜ Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu olarak kalite politikamız;
• Kalite Politikasının uygulanmasında öğretim, bilimsel, sanatsal ve profesyonel çalışmalarının süreç ve sonuçlarının kullanıcıları, öğretim elemanlarımız, mezunlarımız, öğrencilerimiz ile olduğu gibi dış paydaşlar, yurtiçi ve yurtdışındaki yükseköğretim kurumları ile de iş birliği yaparak gerçekleştirilmesini,
• Gelişen teknolojiyle birlikte iş dünyasının ihtiyaç duyduğu uluslararası standartlarda mesleki ve teknik eğitimin gerektirdiği bilgi, beceri ve anlayışa sahip, çözümleyici, nitelikli eleman yetiştirilmesini,
• Eğitim, araştırma ve bilimsel ve sanatsal çalışmaların başarılı uygulama süreçlerinde iş ve iş süreçlerindeki kullanıcıların gereksinimlerini yerine getirilmesini,
• Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulunun hizmetlerinin kalitesi konusunda şeffaflık ve hesap verilebilirlik ilkelerine bağlı kalarak güven ve memnuniyet sağlanmasını,
• Mezuniyet sonrasını takibinin gerçekleştirilmesini ve kariyer gelişim aktiviteleri ile desteklenmesini,
• Dünyadaki eğitim trendlerine uygun bir şekilde, gerekliliklere ve yeterliklere uygun olarak ders içeriklerinin yenilenmesini
• Öğretim ve öğretim dışı personelin bilgi ve becerilerinin geliştirmesini,
• Malzeme ve insan kaynağının optimum kullanımını,
• Bilimsel araştırma ve sanatsal faaliyetlerin kalitesinin artırılmasını,
• Çalışma koşullarının ve ekipmanların kalitesinin iyileştirilmesini,
• Çalışanların ve öğrencilerin öz değerlendirme ve kalite değerlendirmedeki rolünün güçlendirmesini,
• Meslek Yüksekokulumuzun tüm organizasyonel seviyelerde Kalite Politikasının anlaşılmasını, uygulanmasını ve sürdürülmesini,
• Meslek Yüksekokulumuz bünyesindeki organizasyon birimlerinde görevli tüm çalışanların hak ve yükümlülüğündeki yönetim sürecinin kalitesini esas alır.
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programına, Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan ve Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı sınavdan yeterli puanı alan ve Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda belirtilen özel şartları yerine getiren adaylar öğrenci olarak kabul edilir. Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu uyarınca, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Önlisans Programı’na yerleşen öğrencilerin kayıt olabilmeleri için “Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak” ve “Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vs)” şartlarını yerine getirmeleri gerekmektedir.
“Sivil Hava Ulaştırma İşletmecisi” unvanı ile ara eleman olarak mezun edilen öğrencilerimiz, ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinde, hava alanları ve hava limanlarında, yer hizmetleri, ikram ve kargo şirketlerinde, lisansa tamamladıktan sonra ise KPSS sınavı ile SHGM ve DHMİ gibi kamu kurumlarında istihdam edilmektedirler. Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında ön lisans diploması verilir. Mezun öğrencilerimiz DGS sınavı ile Havacılık Yönetimi, İşletme, Lojistik, Lojistik Yönetimi, Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Ulaştırma ve Lojistik, Ulaştırma ve Lojistik Yönetimi, Turizm İşletmeciliği gibi 4 yıllık bölümlere geçiş yapabilmektedirler.
• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
• Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu
Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030222981 | |
Qualification Title | Associate Degree | |
Awarding Body | Burdur Mehmet Akif Ersoy University | |
Awarding Body Contact | Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur | |
Awarding Body Url | https://www.maku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The aim of the education in the Civil Air Transportation Management program at the Social Sciences Vocational School of Burdur Mehmet Akif Ersoy University is to train aviation managers who are equipped with professional knowledge and skills based on national and international standards, capable of working effectively in team settings, possess problem-solving skills, and have a strong sense of professional ethics. | |
Learning Environments | In the Civil Air Transportation Management program, theoretical and practical courses are conducted in classrooms in a face-to-face format. Students have the opportunity to reinforce their theoretical competencies with practical training in airport settings through the aviation applications course and internship practice. | |
Description | 1. Defines/explains the general concepts and terminology in the field of Civil Air Transportation Management. | |
Key Competencies | 1. Understanding the fundamental concepts of the civil air transportation sector, aviation law, airline management, flight safety, and aviation regulations. | |
Further Info | The academic performance of students in the Civil Air Transportation Management Program is conducted in accordance with the associate and undergraduate education and examination regulations of Mehmet Akif Ersoy University. Students who attend at least 70% of theoretical courses and 80% of practical courses are eligible to take the midterm and final exams. The midterm and final exams contribute 40% and 60%, respectively, to the overall grade. Students whose average grade is below 50 or who score below 50 in the final exam are considered unsuccessful. Exams with class averages below 70 points are evaluated on a relative basis. | |
Quality Assurance | In order to achieve its goals, the Social Sciences Vocational School follows the principles of the Quality Declaration of our stakeholders, including YÖKAK, | |
Access Requirements | Applicants are admitted to the Civil Aviation Management Program if they holda high school diploma or an equivalent qualification, achieve a sufficient score on the examination administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), and fulfill the specific requirements outlined in the Higher Education Programs and Quotas Guide. According to the Higher Education Institutions Examination (YKS) Guide, students who are placed in the Associate Degree Program in Civil Aviation | |
Conditions for Success | Students who successfully complete all the courses offered in the program (equivalent to a total of 120 ECTS credits) and achieve a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 are awarded an associate degree in Civil Aviation Management. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program are awarded the title of "Civil Aviation Management Specialist" and are trained as mid-level professionals. They find employment | |
Legal Basis | • Higher Education Law No. 2547 | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030222981
ISCO-08
ISCO-08
The aim of the education in the Civil Air Transportation Management program at the Social Sciences Vocational School of Burdur Mehmet Akif Ersoy University is to train aviation managers who are equipped with professional knowledge and skills based on national and international standards, capable of working effectively in team settings, possess problem-solving skills, and have a strong sense of professional ethics.
In the Civil Air Transportation Management program, theoretical and practical courses are conducted in classrooms in a face-to-face format. Students have the opportunity to reinforce their theoretical competencies with practical training in airport settings through the aviation applications course and internship practice.
1. Defines/explains the general concepts and terminology in the field of Civil Air Transportation Management.
2. Can interpret, analyze, identify problems, and propose solutions based on the knowledge acquired about air transportation.
3. Can apply theoretical and practical knowledge related to air transportation by selecting appropriate analytical methods and modeling techniques.
4. Has awareness of career management and lifelong learning in air transportation.
5. Gains sufficient awareness regarding environmental consciousness, occupational health, and safety issues related to the aviation sector.
6. Follows current developments in air transportation, and evaluates the knowledge/skills acquired through critical thinking by keeping up with advancements in science and technology.
7. Can understand and apply ethical principles and laws.
8. Can communicate effectively with individuals and institutions related to air transportation.
9. Has knowledge of the legal implications of the management of businesses in the air transportation sector and workplace practices.
10. Understands the relationships between the basic functions of an organization. Can classify and explain inter-functional relationships and interactions.
11. Can use a foreign language at least at the A2 General Level of the European Language Portfolio to follow relevant information in their field and communicate with colleagues.
1. Understanding the fundamental concepts of the civil air transportation sector, aviation law, airline management, flight safety, and aviation regulations.
2. Developing business skills such as airline management, financial management, budgeting, revenue management, financial analysis, and cost control.
3. Being able to work effectively in areas such as flight planning, passenger transportation, cargo transportation, and airport management.
4. Demonstrating effective communication skills between airline operations, airports, passengers, and other stakeholders, along with competencies in crisis communication and customer relations management.
5. Having knowledge of airport security, flight safety procedures, emergency management, and aviation safety regulations.
6. Understanding decision-making processes, possessing the ability to solve problems encountered in aviation businesses, and having analytical thinking skills.
7. Being able to collaborate effectively with different disciplines in the aviation sector and demonstrate leadership skills when needed.
8. Keeping up with technological innovations in the rapidly changing aviation sector, being open to innovations, and having a willingness to acquire new knowledge and skills.
The academic performance of students in the Civil Air Transportation Management Program is conducted in accordance with the associate and undergraduate education and examination regulations of Mehmet Akif Ersoy University. Students who attend at least 70% of theoretical courses and 80% of practical courses are eligible to take the midterm and final exams. The midterm and final exams contribute 40% and 60%, respectively, to the overall grade. Students whose average grade is below 50 or who score below 50 in the final exam are considered unsuccessful. Exams with class averages below 70 points are evaluated on a relative basis.
In order to achieve its goals, the Social Sciences Vocational School follows the principles of the Quality Declaration of our stakeholders, including YÖKAK,
YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ, and MEDEK, and is focused on continuous research, improvement, and development. In this context, our quality policy at MAKÜ Social Sciences Vocational School is:
• To implement the Quality Policy through cooperation with users, teaching staff, alumni, students, as well as external stakeholders, and higher education institutions both domestic and international, in the processes and outcomes of teaching, scientific, artistic, and professional work.
• To train qualified personnel with the knowledge, skills, and understanding required by the developing technology and the professional and technical education standards needed by the business world, with an analytical and solution-oriented approach.
• To meet the needs of users in the successful implementation of education, research, and scientific and artistic works in business and work processes.
• To ensure trust and satisfaction by adhering to the principles of transparency and accountability in the quality of services provided by the Social Sciences Vocational School.
• To track post-graduation activities and provide support through career development activities.
• To update course content in accordance with global education trends and the required qualifications and competencies.
• To improve the knowledge and skills of both teaching and non-teaching staff.
• To optimize the use of material and human resources.
• To enhance the quality of scientific research and artistic activities.
• To improve the quality of working conditions and equipment.
• To strengthen the role of staff and students in self-assessment and quality evaluation.
• To ensure the understanding, implementation, and maintenance of the Quality Policy at all organizational levels of our Vocational School.
• To base the quality of the management process on the rights and responsibilities of all employees working in organizational units within the Vocational School.
Applicants are admitted to the Civil Aviation Management Program if they holda high school diploma or an equivalent qualification, achieve a sufficient score on the examination administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), and fulfill the specific requirements outlined in the Higher Education Programs and Quotas Guide. According to the Higher Education Institutions Examination (YKS) Guide, students who are placed in the Associate Degree Program in Civil Aviation
Management must meet the following conditions to complete their registration:
1. They must not have any criminal record or criminal archive record that would prevent them from obtaining an airport access card.
2. They must obtain a medical board report from a fully equipped hospital within the last six months, certifying that they have no health issues thatwould prevent them from performing the duties required by the profession and/or the roles assigned in the profession. This includes the absence of impairments such as hearing loss or deficiency, vision loss or deficiency, and other relevant health conditions.
Graduates of the program are awarded the title of "Civil Aviation Management Specialist" and are trained as mid-level professionals. They find employment
opportunities in national and international airline companies, airports, ground services, catering companies, and cargo companies. After completing a bachelor’s degree, they may also qualify for positions in public institutions such as the Directorate General of Civil Aviation (SHGM) and the General Directorate of State Airports Authority (DHMİ) by passing the Public Personnel Selection Examination (KPSS). Students who successfully complete the program are granted an associate degree
in Civil Aviation Management. Additionally, graduates can transition to bachelor's degree programs such as Aviation Management, Business Administration, Logistics, Logistics Management, Travel Management, Travel Management and Tourism Guidance, Technology and Information Management, Transportation and Logistics, Transportation and Logistics Management, and Tourism Management by passing the Vertical Transfer Exam (DGS).
• Higher Education Law No. 2547
• Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
• Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Regulation
The qualification is valid at all times.
