Yeterlilik Kodu

TR0030008126

Yeterlilik Adı
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.beun.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Motorlu taşıtlar, gemiler ve uçaklar
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş alanında mesleğini yapabilecek ileri öncesi düzeyde kuramsal ve olgusal kapsamlı bilgilere sahip olup bu bilgilerin sınırlarının farkındadır.
  • Bir iş alanında mesleğine özgü ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulama becerilerine sahip olup bunları yakın iş alanlarında da kullanır.
  • Bir iş alanındaki sorunları sahip olduğu ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulamalı becerilerle analiz eder, yorumlar ve bunlara yönelik kanıta dayalı yeni çözümler geliştirir.
  • Bireysel ya da ekip üyesi olarak mesleğini icra eder ve mesleğine ilişkin beklenmeyen durumları algılar, gözetir ve yönetir.
  • Kendisinin ve başkalarının performans düzeyini değerlendirir ve geliştirir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az
  • Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma
  • Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
  • İş alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alan içi veya alan dışı gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Temel haklara, kültürel ve evrensel değerlere, sosyal adalete uygun hareket eder.
  • Mesleğini icra ederken bilimsel, toplumsal ve etik değerler ile mesleki mevzuat, iş sağlığı ve güvenliğine uygun davranır.
  • Mesleğini icra ederken çevreyi korur.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri öncesi düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Giriş Şartı

TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre yada Üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.

DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN
Değişim öğrencilerinin kabulü, BEÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN
Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıtlanabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin bazı derslerde İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıtlanabilmesi için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir

LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİ İÇİN
Adaylar, BEÜ web sayfasından ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle ilgili enstitüye başvururlar. Başvuru koşulları ve belgeler BEÜ.Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenmiştir.

Başarma Şartları Mezuniyet için gerekli 120 AKTS'lik tüm derslerini (öğretim planında yer alan zorunlu, mesleki seçmeli ve Programı yansıtan diğer programlara yönelik derslerini) almak ve başarılı olmak, Aldığı tüm derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak,
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör havayolu işletmelerinde kabin memuru olarak çalışabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008126


Yeterlilik Adı
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş alanında mesleğini yapabilecek ileri öncesi düzeyde kuramsal ve olgusal kapsamlı bilgilere sahip olup bu bilgilerin sınırlarının farkındadır.
  • Bir iş alanında mesleğine özgü ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulama becerilerine sahip olup bunları yakın iş alanlarında da kullanır.
  • Bir iş alanındaki sorunları sahip olduğu ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulamalı becerilerle analiz eder, yorumlar ve bunlara yönelik kanıta dayalı yeni çözümler geliştirir.
  • Bireysel ya da ekip üyesi olarak mesleğini icra eder ve mesleğine ilişkin beklenmeyen durumları algılar, gözetir ve yönetir.
  • Kendisinin ve başkalarının performans düzeyini değerlendirir ve geliştirir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az
  • Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma
  • Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
  • İş alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alan içi veya alan dışı gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Temel haklara, kültürel ve evrensel değerlere, sosyal adalete uygun hareket eder.
  • Mesleğini icra ederken bilimsel, toplumsal ve etik değerler ile mesleki mevzuat, iş sağlığı ve güvenliğine uygun davranır.
  • Mesleğini icra ederken çevreyi korur.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri öncesi düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 


Giriş Şartı

TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre yada Üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.

DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN
Değişim öğrencilerinin kabulü, BEÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN
Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıtlanabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin bazı derslerde İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıtlanabilmesi için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir

LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİ İÇİN
Adaylar, BEÜ web sayfasından ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle ilgili enstitüye başvururlar. Başvuru koşulları ve belgeler BEÜ.Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenmiştir.


Başarma Şartları
Mezuniyet için gerekli 120 AKTS'lik tüm derslerini (öğretim planında yer alan zorunlu, mesleki seçmeli ve Programı yansıtan diğer programlara yönelik derslerini) almak ve başarılı olmak, Aldığı tüm derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak,

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör havayolu işletmelerinde kabin memuru olarak çalışabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008126

Qualification Title
Civil Aviation Cabin Services Associate Degree Diploma
Awarding BodyZonguldak Bülent Ecevit University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://w3.beun.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMotor vehicles, ships and aircraft
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Civil aviation has a basic knowledge of theories, case concepts and principles.
  • They can take duty and responsibility within the team and can work individually. It manages applications for emergency and safety procedures in applications.
  • It has knowledge of legal regulations, professional standards and practices in civil aviation.
  • It effectively communicates with experts and non-experts in the aviation sector.It is aware of the importance and detailed implementation of flight safety and other technical procedures.
  • It uses the appropriate body language to satisfy passengers in the direction of passenger relations and management and becomes gul-face.
  • The universality of social rights, social justice, and the cultural values have enough consciousness and cultural differences are respectful.
  • Responsible as an individual or team member in carrying out complicated activities that are encountered and unpredictable in field related applications
  • .Evaluates advanced knowledge and skills in his field with a critical approach.
  • Determine learning needs; plans and directs activities to improve the performance of the person himself / herself and his / her responsibility in the direction of learning objectives
  • It informs the related persons and institutions about the issues related to the field; ideas and suggestions for solutions to problems in writing and verbally.
  • Using a foreign language (English) at least at European Language Portfolio B1 General Level, it tracks the information in the field and communicates with colleagues.Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and apply them
  • .Scientific, cultural and ethical values in the process of collecting, interpreting, implementing and reporting results related to the field.
  • The universality of social rights, social justice, quality culture and preservation of cultural values, as well as environmental protection, occupational health and safety, have sufficient consensus.
Key Competencies-
Further Info

Course gradeARTICLE 27(1) success in a field; the midterm study grade and the overall examination success which will be calculated considering the midterm exams, homeworks, applications and project studies within the semester are determined together. The overall score may be 40%, 50% or 60% effective on the course grade. In joint compulsory courses, 60% is the effect of the general examination on course success grade. The effect of the midterm success and the general examination on the achievement grade of the course is determined by the opinion of the responsible lecturer and the decision of the relevant board and announced to the students.(2) In order for a course to be considered successful, it must be at least 50 out of 100 points.(3) Students who fail to obtain 50 out of 100 from the General or Complementary examination are deemed unsuccessful.Course credits in the calculation, student workload are based on determined for the associate programme on the basis of the projected Türkiye Higher Education Qualifications Framework and to be gained knowledge, skills and competencies predicted on the basis of the program. Student workload refers to all the time spent on activities such as education homework, practice, project, presentation, test preparation, testing, training, workplace education in addition to lessons. 1 credit (ECTS) corresponds to 30 hours student workload. Civil Aviation and Cabin Services associate degree programme in educational programs include 120 ECTS courses.

Quality Assurance-
Access Requirements

FOR TURKISH STUDENTSWithin the scope of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), this program is made with the central examination system called student acceptance ÖSYS. Students are informed of the program preferences they wish to study and then placed in the relevant programs by the Measurement Selection and Placement Center according to the score they receive from this examination.FOR FOREIGN STUDENTSForeign students, this program has international validity SAT I, ACT, GCE and so on. are accepted according to the exam results such as Yada University or Turkish universities, Foreign Students Examination is accepted candidates with valid points within the framework of related regulations.FOR CHANGE PROGRAMSThe acceptance of the exchange students is based on the bilateral agreements signed between BEU and partner university (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol).FOR SPECIAL STUDENTSSpecial students can be enrolled in courses offered in this program if they are approved by the relevant academic unit. Because the language of instruction at our university is English in some of the courses, students are required to certify English Language Proficiency at the same timeFOR GRADUATE STUDENTSCandidates apply to the relevant institute for the required documents within the application period declared on the web page of BEU. The application conditions and documents have been determined in the Regulations of the Undergraduate Education and Examination.

Conditions for SuccessCourse credits in the calculation, student workload are based on determined for the associate programme on the basis of the projected Türkiye Higher Education Qualifications Framework and to be gained knowledge, skills and competencies predicted on the basis of the program. Student workload refers to all the time spent on activities such as education homework, practice, project, presentation, test preparation, testing, training, workplace education in addition to lessons. 1 credit (ECTS) corresponds to 30 hours student workload. Civil Aviation and Cabin Services associate degree programme in educational programs include 120 ECTS courses.To take all the courses of 120 ECTS required for graduation (compulsory, vocational elective and other courses that reflect the program) and to be successful,To be successful from all the courses you have taken, you should complete the program that is going on with the condition with a weighted GPA of at least 2.00,Do 30 workday internships and be successful.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduated from the Civil Aviation and Cabin Services Program are required to fulfill their qualifications. can function as a cabin attendant in all public and private sector airlines.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008126


Qualification Title
Civil Aviation Cabin Services Associate Degree Diploma

Awarding Body
Zonguldak Bülent Ecevit University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Civil aviation has a basic knowledge of theories, case concepts and principles.
  • They can take duty and responsibility within the team and can work individually. It manages applications for emergency and safety procedures in applications.
  • It has knowledge of legal regulations, professional standards and practices in civil aviation.
  • It effectively communicates with experts and non-experts in the aviation sector.It is aware of the importance and detailed implementation of flight safety and other technical procedures.
  • It uses the appropriate body language to satisfy passengers in the direction of passenger relations and management and becomes gul-face.
  • The universality of social rights, social justice, and the cultural values have enough consciousness and cultural differences are respectful.
  • Responsible as an individual or team member in carrying out complicated activities that are encountered and unpredictable in field related applications
  • .Evaluates advanced knowledge and skills in his field with a critical approach.
  • Determine learning needs; plans and directs activities to improve the performance of the person himself / herself and his / her responsibility in the direction of learning objectives
  • It informs the related persons and institutions about the issues related to the field; ideas and suggestions for solutions to problems in writing and verbally.
  • Using a foreign language (English) at least at European Language Portfolio B1 General Level, it tracks the information in the field and communicates with colleagues.Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and apply them
  • .Scientific, cultural and ethical values in the process of collecting, interpreting, implementing and reporting results related to the field.
  • The universality of social rights, social justice, quality culture and preservation of cultural values, as well as environmental protection, occupational health and safety, have sufficient consensus.

Key Competencies
-

Further Info

Course gradeARTICLE 27(1) success in a field; the midterm study grade and the overall examination success which will be calculated considering the midterm exams, homeworks, applications and project studies within the semester are determined together. The overall score may be 40%, 50% or 60% effective on the course grade. In joint compulsory courses, 60% is the effect of the general examination on course success grade. The effect of the midterm success and the general examination on the achievement grade of the course is determined by the opinion of the responsible lecturer and the decision of the relevant board and announced to the students.(2) In order for a course to be considered successful, it must be at least 50 out of 100 points.(3) Students who fail to obtain 50 out of 100 from the General or Complementary examination are deemed unsuccessful.Course credits in the calculation, student workload are based on determined for the associate programme on the basis of the projected Türkiye Higher Education Qualifications Framework and to be gained knowledge, skills and competencies predicted on the basis of the program. Student workload refers to all the time spent on activities such as education homework, practice, project, presentation, test preparation, testing, training, workplace education in addition to lessons. 1 credit (ECTS) corresponds to 30 hours student workload. Civil Aviation and Cabin Services associate degree programme in educational programs include 120 ECTS courses.


Quality Assurance
-

Access Requirements

FOR TURKISH STUDENTSWithin the scope of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), this program is made with the central examination system called student acceptance ÖSYS. Students are informed of the program preferences they wish to study and then placed in the relevant programs by the Measurement Selection and Placement Center according to the score they receive from this examination.FOR FOREIGN STUDENTSForeign students, this program has international validity SAT I, ACT, GCE and so on. are accepted according to the exam results such as Yada University or Turkish universities, Foreign Students Examination is accepted candidates with valid points within the framework of related regulations.FOR CHANGE PROGRAMSThe acceptance of the exchange students is based on the bilateral agreements signed between BEU and partner university (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol).FOR SPECIAL STUDENTSSpecial students can be enrolled in courses offered in this program if they are approved by the relevant academic unit. Because the language of instruction at our university is English in some of the courses, students are required to certify English Language Proficiency at the same timeFOR GRADUATE STUDENTSCandidates apply to the relevant institute for the required documents within the application period declared on the web page of BEU. The application conditions and documents have been determined in the Regulations of the Undergraduate Education and Examination.


Conditions for Success
Course credits in the calculation, student workload are based on determined for the associate programme on the basis of the projected Türkiye Higher Education Qualifications Framework and to be gained knowledge, skills and competencies predicted on the basis of the program. Student workload refers to all the time spent on activities such as education homework, practice, project, presentation, test preparation, testing, training, workplace education in addition to lessons. 1 credit (ECTS) corresponds to 30 hours student workload. Civil Aviation and Cabin Services associate degree programme in educational programs include 120 ECTS courses.To take all the courses of 120 ECTS required for graduation (compulsory, vocational elective and other courses that reflect the program) and to be successful,To be successful from all the courses you have taken, you should complete the program that is going on with the condition with a weighted GPA of at least 2.00,Do 30 workday internships and be successful.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduated from the Civil Aviation and Cabin Services Program are required to fulfill their qualifications. can function as a cabin attendant in all public and private sector airlines.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address