Yeterlilik Kodu | TR0030033145 | |
Yeterlilik Adı | Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İzmir Ekonomi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ieu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri programı; yoğun rekabetin yaşandığı sektörde hızlı tepki verebilen, etkili iletişim becerilerine sahip, müşteri ilişkileri kuvvetli, çözüm odaklı, operasyonel düzeydeki faaliyetlere hakim, kabin hizmetlerini verebilecek ara eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla kabin görevlileri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 120 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri bölümünü başarı ile tamamlayan kişiler, havacılık sektöründe ulusal ve uluslararası hizmet veren yerli ve yabancı havayolu işletmelerinde istihdam edilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033145
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri programı; yoğun rekabetin yaşandığı sektörde hızlı tepki verebilen, etkili iletişim becerilerine sahip, müşteri ilişkileri kuvvetli, çözüm odaklı, operasyonel düzeydeki faaliyetlere hakim, kabin hizmetlerini verebilecek ara eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla kabin görevlileri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
- Havayolu işletmesinin yönetim sistemleri ve işleyiş prensipleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat bilgisine sahip olmak
- Temel havacılık terminolojisi, uçuş teorisi/aerodinamik ve meteoroloji konularında temel bilgi sahibi olmak
- Kabin ekibi üyesinin görev/sorumlulukları, havacılıkta standart operasyon kuralları ve emniyet/güvenlik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
- Havacılıkta ilkyardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilkyardım uygulamalarını yapabilmek
- Tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili ve uçuş operasyonlarında oluşabilecek tüm acil durumlarda hayatta kalabilme teknikleri, kalabalığın kontrolü ve yönetimi metotları hususunda sorumluluklarını kavrayarak hızlı ve doğru müdahale edebilmek
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
- Diksiyon ve anons teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak
- Havacılıkta insan faktörü, çevre, toplum, sağlık koşullarının etkileri, insan performansının limitleri ve kaynakların etkin kullanımının önemini kavrayabilmek
- Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olmak
- Genel görünüm ve kişisel bakımın önemini kavrayarak nezaket ve görgü kuralları çerçevesinde yolcu servis sunumunu gerçekleştirebilmek
- Bir yabancı dili kullanarak sivil havacılıkta kabin hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile ileitişim kurmak
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri bölümünü başarı ile tamamlayan kişiler, havacılık sektöründe ulusal ve uluslararası hizmet veren yerli ve yabancı havayolu işletmelerinde istihdam edilirler.
Qualification Code | TR0030033145 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | İzmir University of Economics | |
Awarding Body Contact | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |
Awarding Body Url | http://www.ieu.edu.tr/tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |