Yeterlilik Kodu | TR0030219061 | |
Yeterlilik Adı | Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kamuya sağlanan hizmetler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda ölçme ve değerlendirme sisteminde; her ders için bir ara sınav ve dönem sonu sınavı olarak bir final ve bir bütünleme sınavı bulunmaktadır. Sınavlar yazılı yapılmaktadır. Derslerin başarı notu hesaplamasında yıl içi ortalamasının %40ı, yılsonu notunun (Final veya bütünleme) % 60ı alınmaktadır. Öğrencilerin bir üst sınıftan ders alabilmeleri için birinci yıl Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (AGNO) en az 1.80 ve daha büyük olması ayrıca mezun olabilmesi için bütün derslerden başarılı olması gerekir. AGNO ortalaması 4 üzerinden en az 2.0 olmalıdır. Ayrıca öğrencilerimiz eğitimleri sırasında zorunlu olan (EDÖ) 30 iş günü işletme stajlarını tamamlayarak staj sınavından başarılı olmak zorundadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise diploması, merkezi olarak yapılan yerleştirme sınavı | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla (CC ve üzeri notlarla) tamamlayan ve 30 iş günü mesleki stajını tamamlayan öğrencilere Otel İşletmeciliği alanında ön lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olduktan sonra Kabin Memuru unvanını almaya aday olan öğrencilerimiz, kazandıkları yetiler doğrultusunda havacılık sektöründe ulusal ve uluslararası hizmet veren yerli işletmeler ve tarifesiz sefer düzenleyen havayolu işletmelerinin Genel Müdürlüklerinde, Sivil Havacılıkla ilgili her türlü firma ve şirketlerin yanı sıra yabancı havayolu işletmelerinde istihdam edilebileceklerdir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219061
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi.
- Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi.
- Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
- Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi.
- Etkin iletişim kurma becerisi.
- Mesleki özgüven becerisi.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Programda ölçme ve değerlendirme sisteminde; her ders için bir ara sınav ve dönem sonu sınavı olarak bir final ve bir bütünleme sınavı bulunmaktadır. Sınavlar yazılı yapılmaktadır. Derslerin başarı notu hesaplamasında yıl içi ortalamasının %40ı, yılsonu notunun (Final veya bütünleme) % 60ı alınmaktadır. Öğrencilerin bir üst sınıftan ders alabilmeleri için birinci yıl Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (AGNO) en az 1.80 ve daha büyük olması ayrıca mezun olabilmesi için bütün derslerden başarılı olması gerekir. AGNO ortalaması 4 üzerinden en az 2.0 olmalıdır. Ayrıca öğrencilerimiz eğitimleri sırasında zorunlu olan (EDÖ) 30 iş günü işletme stajlarını tamamlayarak staj sınavından başarılı olmak zorundadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise diploması, merkezi olarak yapılan yerleştirme sınavı
Mezun olduktan sonra Kabin Memuru unvanını almaya aday olan öğrencilerimiz, kazandıkları yetiler doğrultusunda havacılık sektöründe ulusal ve uluslararası hizmet veren yerli işletmeler ve tarifesiz sefer düzenleyen havayolu işletmelerinin Genel Müdürlüklerinde, Sivil Havacılıkla ilgili her türlü firma ve şirketlerin yanı sıra yabancı havayolu işletmelerinde istihdam edilebileceklerdir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219061 | |
Qualification Title | Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri Associate | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Domestic services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Concept and problem solving skills in professional practice An ability to use theoretical knowledge in practice Ability to have knowledge about sectoral problems An ability to manage a process to meet requirements Ability to communicate effectively Professional self-confidence skills | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In the measurement and evaluation system; There is one midterm and one final exam and one make-up exam for each course. Exams are written. In the calculation of the success grade of the courses, 40% of the mid-year average and 60% of the final grade (Final or make-up) are taken. In order for students to take courses from the upper class, the first year weighted grade point average (AGNO) must be at least 1.80 and higher, and they must be successful in all courses in order to graduate. The AGNO average should be at least 2.0 out of 4. In addition, our students must complete 30 business days of internship which is compulsory during their education. The student must be successful in all courses in the program, FF, DZ or YZ grade must be absent. In this program, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High school diploma, centralized placement exam | |
Conditions for Success | The student must be successful in all courses in the program, FF, DZ or YZ grade must be absent. In this program, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00. Students who successfully complete all of the courses in the program (equivalent to 120 ECTS) (with grades of CC and above) and who complete their 30-day professional internship are awarded an associate degree in the field of Hotel Management. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our students, who are candidates for the title of Cabin Officer after graduation, will be able to be employed in the General Directorates of domestic companies that provide national and international services in the aviation sector and airline companies that organize non-scheduled flights, all kinds of companies and companies related to Civil Aviation, as well as in foreign airline companies, in line with the skills they have acquired. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219061
Concept and problem solving skills in professional practice An ability to use theoretical knowledge in practice Ability to have knowledge about sectoral problems An ability to manage a process to meet requirements Ability to communicate effectively Professional self-confidence skills
In the measurement and evaluation system; There is one midterm and one final exam and one make-up exam for each course. Exams are written. In the calculation of the success grade of the courses, 40% of the mid-year average and 60% of the final grade (Final or make-up) are taken. In order for students to take courses from the upper class, the first year weighted grade point average (AGNO) must be at least 1.80 and higher, and they must be successful in all courses in order to graduate. The AGNO average should be at least 2.0 out of 4. In addition, our students must complete 30 business days of internship which is compulsory during their education. The student must be successful in all courses in the program, FF, DZ or YZ grade must be absent. In this program, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00.
High school diploma, centralized placement exam
Our students, who are candidates for the title of Cabin Officer after graduation, will be able to be employed in the General Directorates of domestic companies that provide national and international services in the aviation sector and airline companies that organize non-scheduled flights, all kinds of companies and companies related to Civil Aviation, as well as in foreign airline companies, in line with the skills they have acquired.
Qualification is continuous