Yeterlilik Kodu | TR0030012603 | |
Yeterlilik Adı | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Altınbaş Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Altınbaş Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.altinbas.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Siyaset bilimleri ve yurttaşlık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Altınbaş Üniversitesi İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğrencilerini, siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında bilgisi, donanımı ve iletişim becerileri ile fark yaratacak, yenilikçi ve girişimci kişiler olarak yetiştirmeyi hedefler. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğrencileri eğitimleri süresince seçmeli dersler, konferanslar ve seminerler yoluyla mesleğin önde gelen akademisyenleri ve profesyonelleriyle tanışma ve deneyimlerinden yararlanma olanağını elde ederler. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü 4 yıllık bir program çerçevesinde alınan zorunlu, bölüm seçmeli ve Fakülte seçmeli derslerden oluşur. Zorunlu dersler arasında Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, Ekonomik, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İngilizce ve Tarih dersleri yer alır. Bölüm seçmeli dersler arasında, zorunlu dersleri tamamlayıcı siyaset teorisi, karşılaştırma siyaset ve kamu yönetimi/politikaları zorunlu olmayan Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi derslerinden oluşur. Fakülte seçmeli dersler, Uluslararası İlişkiler, Ekonomi, Sosyoloji ve Psikoloji Bölümü tarafından Fakülte'ye sunulan dersleri kapsar. Programın ilk iki yılı siyaset bilimi ve yönetim alanında temel zorunlu derslerinden oluşmaktadır. Üçüncü ve dördüncü yıllarda ise temel derslerin yanı sıra öğrenciler ilgi duydukları alanlarda seçmeli dersler alabilmektedirler. Ayrıca öğrencilerimiz dört yıl boyunca istatistiksel araştırma yöntemlerinden karşılaştırmalı ve tarihsel analize kadar geniş bir yelpazede araştırma yöntemlerine aşinalık edinme fırsatı bulmaktadırlar. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için öğrenciler, ara sınavlardan ve diğer kurslardan ayrı olarak, final sınavına tabi tutulurlar. Dönem başına en az bir ara sınav yapılır. Ara Sınavların yanı sıra, önceden duyuru yapılmadan sınavlar yapılabilir. Final sınavları, üniversitenin ilan ettiği programa göre yapılır. Final notları, final sınavındaki puanı, orta sınav sınavlarındaki puanlar ve yarıyıldaki ders çalışması ve sınıf katılımı dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından belirlenir. Kabul edilebilir mazeretler nedeniyle final sınavına giremeyen öğrencilere makyaj sınavı yapılır. Final notları harf notlarıyla ifade edilir. AA harfi 4.00, BA 3.50, BB 3.00, CB 2.50, CC 2.00, DC 1.50, DD 1.00 ve F 0.00'dir. Öğrencilerin performans düzeyi, dönem not ortalaması ve kümülatif not ortalaması hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten kazandığı kredi puanları, dersin kredi saatlerini ve son harf notunun değerini çarparak hesaplanır. Tekrarlanan kurslar için son sınıf hesaba katılmaz. Tüm notlar öğrencinin transkriptinde gösterilir. Minimum kümülatif not ortalaması ve asgari yarıyıl not ortalaması olan öğrenciler tatmin edici statüsündedir. Kümülatif not ortalamaları 3.00-3.49 olan öğrenciler, onur öğrencisi statüsündedir ve 3.50-4.00 olan öğrenciler yüksek onur statüsündedir. Kümülatif not ortalamasına ve bir dönem not ortalamasının 2.00'ın altındaki öğrencilerin durumu yetersizdir. Yeterli statüye sahip olmayan, ikinci veya daha yüksek yarıyılında birikimli bir not ortalaması 1.80'in altında olan öğrenciler, yalnızca en az 1.80 kümülatif not ortalamasına ulaşana kadar dersleri tekrarlayabilirler. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 04.07.2024 – 04.07.2028 | |
Giriş Şartı | Türkiye’de Lisans düzeyindeki programlar için kayıtlar, Yüksek Öğrenim Yasası uyarınca merkezi sınavlar ile gerçekleştirilmektedir. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi, öğrencilerin tercih, başarı puanları ve okul puanlarını dikkate alarak yerleştirme yapar. | |
Başarma Şartları | Öğrenciler en az 240 AKTS kredisini tamamlamış ve en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak zorundadır. Öğrenciler, stajlarını, programlarında tanımlandığı gibi bir süre ve diğer şartlar için tamamlamalıdırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olanlar siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kamu sektöründe ve özel sektörde çalışırlar. Mezunlar bu alanlarda çalışabilmek üzere gerekli temel ve teknik bilgilerle ve iletişim, yabancı dil, takım çalışması gibi becerilerle donatılmış olarak yetiştirilirler. Bu programını başarıyla tamamlayan mezunlar Türkiye Cumhuriyeti Bakanlıkları başta olmak üzere çeşitli kamu kuruluşunda, yerel yönetimlerde, uluslararası kuruluşlarda, düşünce kuruluşlarında, sivil toplum örgütlerinde, akademide ve özel sektörün hemen her alanında çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030012603
ISCO:08
ISCO:08
Altınbaş Üniversitesi İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğrencilerini, siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında bilgisi, donanımı ve iletişim becerileri ile fark yaratacak, yenilikçi ve girişimci kişiler olarak yetiştirmeyi hedefler. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğrencileri eğitimleri süresince seçmeli dersler, konferanslar ve seminerler yoluyla mesleğin önde gelen akademisyenleri ve profesyonelleriyle tanışma ve deneyimlerinden yararlanma olanağını elde ederler. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü 4 yıllık bir program çerçevesinde alınan zorunlu, bölüm seçmeli ve Fakülte seçmeli derslerden oluşur. Zorunlu dersler arasında Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, Ekonomik, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İngilizce ve Tarih dersleri yer alır. Bölüm seçmeli dersler arasında, zorunlu dersleri tamamlayıcı siyaset teorisi, karşılaştırma siyaset ve kamu yönetimi/politikaları zorunlu olmayan Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi derslerinden oluşur. Fakülte seçmeli dersler, Uluslararası İlişkiler, Ekonomi, Sosyoloji ve Psikoloji Bölümü tarafından Fakülte'ye sunulan dersleri kapsar. Programın ilk iki yılı siyaset bilimi ve yönetim alanında temel zorunlu derslerinden oluşmaktadır. Üçüncü ve dördüncü yıllarda ise temel derslerin yanı sıra öğrenciler ilgi duydukları alanlarda seçmeli dersler alabilmektedirler. Ayrıca öğrencilerimiz dört yıl boyunca istatistiksel araştırma yöntemlerinden karşılaştırmalı ve tarihsel analize kadar geniş bir yelpazede araştırma yöntemlerine aşinalık edinme fırsatı bulmaktadırlar.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.
- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki kuram ve kavramları tanımlar, sınıflandırır ve yorumlar.
- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimiyle yakından ilişkili uluslararası ilişkiler, hukuk, iktisat, sosyoloji ve tarih alanları ile ilgili temel kavram ve kuramları tanımlar, sınıflandırır ve yorumlar.
- Yerel, bölgesel ve küresel siyasi olguları ve ilişkileri inceler ve açıklar.
- Siyaset ve yönetim alanındaki sorunları değerlendirir ve çözüme yönelik politikalar üretir.
- Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini sınıflandırabilir ve siyasi olgu ve ilişkileri ölçmek ve incelemek için uygular.
- Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
- Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
- Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
- Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
- Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
- Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
- Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
- Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır, bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
- Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Öğrenme Yetkinliği
- İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için öğrenciler, ara sınavlardan ve diğer kurslardan ayrı olarak, final sınavına tabi tutulurlar. Dönem başına en az bir ara sınav yapılır. Ara Sınavların yanı sıra, önceden duyuru yapılmadan sınavlar yapılabilir. Final sınavları, üniversitenin ilan ettiği programa göre yapılır. Final notları, final sınavındaki puanı, orta sınav sınavlarındaki puanlar ve yarıyıldaki ders çalışması ve sınıf katılımı dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından belirlenir. Kabul edilebilir mazeretler nedeniyle final sınavına giremeyen öğrencilere makyaj sınavı yapılır. Final notları harf notlarıyla ifade edilir. AA harfi 4.00, BA 3.50, BB 3.00, CB 2.50, CC 2.00, DC 1.50, DD 1.00 ve F 0.00'dir.
Öğrencilerin performans düzeyi, dönem not ortalaması ve kümülatif not ortalaması hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten kazandığı kredi puanları, dersin kredi saatlerini ve son harf notunun değerini çarparak hesaplanır. Tekrarlanan kurslar için son sınıf hesaba katılmaz. Tüm notlar öğrencinin transkriptinde gösterilir. Minimum kümülatif not ortalaması ve asgari yarıyıl not ortalaması olan öğrenciler tatmin edici statüsündedir. Kümülatif not ortalamaları 3.00-3.49 olan öğrenciler, onur öğrencisi statüsündedir ve 3.50-4.00 olan öğrenciler yüksek onur statüsündedir. Kümülatif not ortalamasına ve bir dönem not ortalamasının 2.00'ın altındaki öğrencilerin durumu yetersizdir. Yeterli statüye sahip olmayan, ikinci veya daha yüksek yarıyılında birikimli bir not ortalaması 1.80'in altında olan öğrenciler, yalnızca en az 1.80 kümülatif not ortalamasına ulaşana kadar dersleri tekrarlayabilirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
04.07.2024 – 04.07.2028
Türkiye’de Lisans düzeyindeki programlar için kayıtlar, Yüksek Öğrenim Yasası uyarınca merkezi sınavlar ile gerçekleştirilmektedir. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi, öğrencilerin tercih, başarı puanları ve okul puanlarını dikkate alarak yerleştirme yapar.
Bu programdan mezun olanlar siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kamu sektöründe ve özel sektörde çalışırlar. Mezunlar bu alanlarda çalışabilmek üzere gerekli temel ve teknik bilgilerle ve iletişim, yabancı dil, takım çalışması gibi becerilerle donatılmış olarak yetiştirilirler. Bu programını başarıyla tamamlayan mezunlar Türkiye Cumhuriyeti Bakanlıkları başta olmak üzere çeşitli kamu kuruluşunda, yerel yönetimlerde, uluslararası kuruluşlarda, düşünce kuruluşlarında, sivil toplum örgütlerinde, akademide ve özel sektörün hemen her alanında çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030012603 | |
Qualification Title | Bachelor’s Degree in Political Science and Public Administration | |
Awarding Body | Altinbas University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.altinbas.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Political sciences and civics | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Department of Political Science and Public Administration at the School of Economics and Administrative Sciences at Altınbaş University aims to educate innovative and entrepreneurial graduates who possess the necessary knowledge and communication skills to make a difference in their fields. Students at the Department of Political Science and Public Administration take a wide range of elective courses throughout their education as well as participate in conferences and seminars, where they find the opportunity to meet the leading academics and professionals in their field and learn from their experiences. The program consists of compulsory and elective courses. Compulsory courses include courses in the fields of Political Science and Public Administration, International Relations, Economics, Law, Sociology, Math, English and History. Department elective courses include courses offered by the International Relations, Economics, Sociology and Psychology to the Faculty. The first two years of the program consists of main compulsory courses in political science and management. Besides these compulsory courses students have the opportunity to take elective courses in the fields they are interested in during the third and fourth years. Throughout the four-year program, students also become familiar with a wide range of research methodologies from statistical methods to comparative-historical analysis. | |
Learning Environments | Learning takes place through formal, online, or distance education. Additionally, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions, or in industries, healthcare facilities, and workplaces as internships or on-the-job training. This program is offered in English. | |
Description |
| |
Key Competencies | The following key competencies are acquired at an advanced level.
| |
Further Info | Each course requires students to take a final exam, separate from midterm exams and other coursework. At least one midterm exam is conducted per semester. In addition to midterms, unannounced quizzes or exams may also be administered. Final exams are held according to the schedule announced by the university. Final grades are determined by the instructors, taking into account the final exam score, midterm exam scores, coursework, and class participation throughout the semester. Students who cannot attend the final exam due to acceptable excuses are allowed to take a makeup exam. Final grades are expressed using letter grades: AA corresponds to 4.00, BA to 3.50, BB to 3.00, CB to 2.50, CC to 2.00, DC to 1.50, DD to 1.00, and F to 0.00. Students’ performance levels are determined by calculating the semester grade point average (GPA) and cumulative grade point average (CGPA). The credit points earned from a course are calculated by multiplying the course's credit hours by the numerical value of the final letter grade. For repeated courses, only the most recent grade is considered. All grades are displayed on the student’s transcript. Students with a minimum cumulative GPA and semester GPA are considered to be in satisfactory academic standing. Students with a CGPA between 3.00 and 3.49 are recognized as honor students, and those with a CGPA between 3.50 and 4.00 are recognized as high honor students. Students with a CGPA or semester GPA below 2.00 are deemed academically deficient. Students who do not maintain satisfactory academic standing and whose CGPA falls below 1.80 in their second or subsequent semesters may only retake courses until their CGPA reaches at least 1.80. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Curricula 1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes each program aims to impart to students are determined by the senates of higher education institutions, in accordance with the fundamental principles set by CoHE. 1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following their approval by CoHE, after being adopted by the relevant Deans' Councils. 2. Assessment and Evaluation The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are implemented in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles set by CoHE. 3. Certification Students enrolled in undergraduate programs receive bachelor's degrees upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. 4. Self-Evaluation and External Evaluation Higher education institutions, within the scope of continuous monitoring, input their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," prepared for the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK conducts regular reviews of qualifications in accordance with its regulations. Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association Accreditation Start/End Date: 04.07.2024 – 04.07.2028 | |
Access Requirements | Enrollment of students in programs at bachelor’s and vocational degree levels in Turkey is done according to the results of centrally organized exam in Turkey according to the Higher Education Act. Center for Student Selection and Placement (OSYM) places students into programs they are willing to study according to their scores in the central placement exam and high school scores. | |
Conditions for Success | Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the program (equivalent to a total of 240 ECTS). Students with a cumulative grade point average and a semester grade point average below 2.00 are in unsatisfactory status. Students in unsatisfactory status who are in their second or higher semesters with a cumulative grade point average below 1.80 can only repeat courses until they have a cumulative grade point average of at least 1.80. Students who successfully complete this program earn a Bachelor’s Degree in Political Science and Public Administration. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of this program work as political science and public administration experts in the public and the private sectors. The graduates of this program are equipped with fundamental and technical knowledge and communication skills, foreign language abilities, and teamwork skills that are necessary to work in these sectors. The graduates of the program can find employment at the government, including the Ministries of the Turkish Republic, as well as local administration, international institutions, think-tanks, civil society organizations, academia and the private sector. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfers Between Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030012603
ISCO:08
ISCO:08
The Department of Political Science and Public Administration at the School of Economics and Administrative Sciences at Altınbaş University aims to educate innovative and entrepreneurial graduates who possess the necessary knowledge and communication skills to make a difference in their fields. Students at the Department of Political Science and Public Administration take a wide range of elective courses throughout their education as well as participate in conferences and seminars, where they find the opportunity to meet the leading academics and professionals in their field and learn from their experiences. The program consists of compulsory and elective courses. Compulsory courses include courses in the fields of Political Science and Public Administration, International Relations, Economics, Law, Sociology, Math, English and History. Department elective courses include courses offered by the International Relations, Economics, Sociology and Psychology to the Faculty. The first two years of the program consists of main compulsory courses in political science and management. Besides these compulsory courses students have the opportunity to take elective courses in the fields they are interested in during the third and fourth years. Throughout the four-year program, students also become familiar with a wide range of research methodologies from statistical methods to comparative-historical analysis.
Learning takes place through formal, online, or distance education. Additionally, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions, or in industries, healthcare facilities, and workplaces as internships or on-the-job training. This program is offered in English.
- Identifies and interprets concepts, theories and methods in the field of Political Science and Public Administration
- Identifies and interprets concepts, theories and methods in cognate fields including International Relations, Law, Economics, Sociology and History
- Examines and explains local, national and global political phenomena and relationships
- Assesses problems in politics and administration, designs solutions
- Classifies and applies qualitative and quantitative research methods to measure and study political phenomena and relationships
- Outlines the major global actors, conditions and dynamics in the globalized world and international milieu
- Makes use of methods and tools required to effectively collect and analyze data
- Adapts himself/herself to complex and ever-changing conditions in a global world
- Relates the national and international legal framework regulating the national and international activities in the field to his/her work in the field
- Interprets his/her world, country, society and himself/herself; demonstrates awareness of the ethical issues, social rights, values and responsibilities towards others and self
- Makes use of not only his/her own discipline but related fields as well; develops an interdisciplinary approach and practice
- Evaluates the developments and trends in science and technology; shows personal and institutional entrepreneurship; improves himself/herself through life-long learning
- Communicates his/her opinions effectively using oral, written, graphic and technological means; fluently explains his/her perspective in English
- Assumes responsibility in individual and collective settings; solves problems both as an individual and a member or leader of a team
The following key competencies are acquired at an advanced level.
- Ability to Work Independently and Take Responsibility
- Learning Competence
- Communication and Social Competence
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expressive competence
Each course requires students to take a final exam, separate from midterm exams and other coursework. At least one midterm exam is conducted per semester. In addition to midterms, unannounced quizzes or exams may also be administered. Final exams are held according to the schedule announced by the university. Final grades are determined by the instructors, taking into account the final exam score, midterm exam scores, coursework, and class participation throughout the semester. Students who cannot attend the final exam due to acceptable excuses are allowed to take a makeup exam. Final grades are expressed using letter grades: AA corresponds to 4.00, BA to 3.50, BB to 3.00, CB to 2.50, CC to 2.00, DC to 1.50, DD to 1.00, and F to 0.00.
Students’ performance levels are determined by calculating the semester grade point average (GPA) and cumulative grade point average (CGPA). The credit points earned from a course are calculated by multiplying the course's credit hours by the numerical value of the final letter grade. For repeated courses, only the most recent grade is considered. All grades are displayed on the student’s transcript. Students with a minimum cumulative GPA and semester GPA are considered to be in satisfactory academic standing. Students with a CGPA between 3.00 and 3.49 are recognized as honor students, and those with a CGPA between 3.50 and 4.00 are recognized as high honor students. Students with a CGPA or semester GPA below 2.00 are deemed academically deficient. Students who do not maintain satisfactory academic standing and whose CGPA falls below 1.80 in their second or subsequent semesters may only retake courses until their CGPA reaches at least 1.80.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (CoHE) is responsible for planning, organizing, managing, and auditing education, training, and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared for higher education institutions based on criteria set by CoHE are published annually. Quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, prepared based on these reports, are also shared with the public by CoHE.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by CoHE. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Curricula
1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes each program aims to impart to students are determined by the senates of higher education institutions, in accordance with the fundamental principles set by CoHE.
1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following their approval by CoHE, after being adopted by the relevant Deans' Councils.
2. Assessment and Evaluation
The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are implemented in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles set by CoHE.
3. Certification
Students enrolled in undergraduate programs receive bachelor's degrees upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
4. Self-Evaluation and External Evaluation
Higher education institutions, within the scope of continuous monitoring, input their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," prepared for the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK conducts regular reviews of qualifications in accordance with its regulations.
Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association
(STAR)
Accreditation Start/End Date:
04.07.2024 – 04.07.2028
Enrollment of students in programs at bachelor’s and vocational degree levels in Turkey is done according to the results of centrally organized exam in Turkey according to the Higher Education Act. Center for Student Selection and Placement (OSYM) places students into programs they are willing to study according to their scores in the central placement exam and high school scores.
The graduates of this program work as political science and public administration experts in the public and the private sectors. The graduates of this program are equipped with fundamental and technical knowledge and communication skills, foreign language abilities, and teamwork skills that are necessary to work in these sectors. The graduates of the program can find employment at the government, including the Ministries of the Turkish Republic, as well as local administration, international institutions, think-tanks, civil society organizations, academia and the private sector.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfers Between Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.
