Yeterlilik Kodu | TR0030030717 | |
Yeterlilik Adı | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sakarya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.sakarya.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Siyaset bilimleri ve yurttaşlık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sosyal, siyasal ve yönetsel alandaki yerel, ulusal ve küresel sorunların farkında olan; bu sorunlara farklı, kalıcı ve alternatif çözümler önerebilen; kamu sektörü, sivil toplum kuruluşları, siyasal kurumlar ile piyasanın aradığı niteliklerle donanmış, etik anlayışa sahip bireyler yetiştirmek. | |
Öğrenme Ortamları | 1.Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. 2.Bu programda "Birinci Öğretim" olarak eğitim verilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Ayrıntılar için lütfen Kurs Yapısına bakınız. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Sınav Türleri
proje/tasarım, performans görevi (uygulama, laboratuvar, atölye, seminer, arazi çalışması), iş sağlığı ve güvenliği sınavı (İSG) etkinliklerinden oluşur. Ölçme Sayısı ve Oranlar
Harfli Başarı Notları Tablosu Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bu program Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) Başlangıç /Bitiş Tarihi;22.04.2024 / 22.04.2029 | |
Giriş Şartı | 1. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda programa yerleştirilmiş olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. 3. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. 4. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur. | |
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için öğrencinin; (1) Öğretim planında yer alan zorunlu dersleri ve yeterli sayıda seçmeli dersi başarmış, (2) GNO≥2.00 koşulunu sağlamış, (3) İki yüz kırk (240) AKTS kredisini tamamlamış, olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (8. yarıyılda) istenmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030030717
ISCO:08
ISCO:08
Sosyal, siyasal ve yönetsel alandaki yerel, ulusal ve küresel sorunların farkında olan; bu sorunlara farklı, kalıcı ve alternatif çözümler önerebilen; kamu sektörü, sivil toplum kuruluşları, siyasal kurumlar ile piyasanın aradığı niteliklerle donanmış, etik anlayışa sahip bireyler yetiştirmek.
1.Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
2.Bu programda "Birinci Öğretim" olarak eğitim verilmektedir.
- Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur.
- Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder.
- Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur.
- Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak.
- Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur.
- Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur.
- Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur.
- Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip eder ve bunları etkili bir şekilde kullanır.
- Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur.
- Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır.
- Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Ayrıntılar için lütfen Kurs Yapısına bakınız. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Sınav Türleri
- Bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçme faaliyetleri; ara sınav, kısa sınav, ödev, sözlü sınav,
proje/tasarım, performans görevi (uygulama, laboratuvar, atölye, seminer, arazi çalışması), iş sağlığı ve güvenliği sınavı (İSG) etkinliklerinden oluşur.
Ölçme Sayısı ve Oranlar
- Yarıyıl/yıl sonunda Yeterli/Yetersiz şeklinde değerlendirilen dersler hariç, bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçmesinde en az bir ölçme faaliyeti yapılması zorunludur. Ancak derslerin özelliğine göre, Bölüm ve ilgili birimin Kurul kararı ile değiştirilebilir. Yıliçi faaliyetlerinden her birinin, yıliçi toplam başarı oranına etkisi %10’dan az olamaz.
- Yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu (final) ölçme sonuçlarının başarı notuna katkı oranları (ağırlıkları) eğitim-öğretim yılı başlamadan önce dersin koordinatörü tarafından belirlenir ve değerlendirme yapılırken bu oranlar esas alınır.
- Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş sınavların başarı notuna katkısı en az %40 dır. Yarıyıl/yılsonu sınavının da başarı notuna katkısı en az %40’dır. Her bir yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu ölçme notları 100 puan üzerinden verilir.
- Ölçme sonuçlarına harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, yarıyıl/yıl sonu sınavı dâhil tüm ölçme faaliyetleri tamamlandıktan sonra verilir.
Harfli Başarı Notları Tablosu
Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı
- Pekiyi 90,00 – 100,00 AA 4.00
- İyi-Pekiyi 85,00 - 89,99 BA 3.50
- İyi 80,00 - 84,99 BB 3.00
- Orta-İyi 75,00 - 79,99 CB 2.50
- Orta 65,00 - 74,99 CC 2.00
- Zayıf-Orta 58,00 - 64,99 DC 1.50
- Zayıf 50,00 - 57,99 DD 1.00
- Başarısız 40,00 - 49,99 FD 0.50
- Başarısız 0 - 39,99 FF 0.00
- Devamsız -- DZ 0.00
- Sınava Girmedi -- GR 0.00
- Yeterli -- YT --
- Yetersiz -- YZ --
- Muaf -- MU --
- Eksik -- E --
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu program Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Başlangıç /Bitiş Tarihi;22.04.2024 / 22.04.2029
1. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda programa yerleştirilmiş olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
3. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
4. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.
- Yönetim, toplum bilimi, siyaset, hukuk, kentleşme ve iktisat gibi sosyal bilimlerle ilgili konularda dersler alan bölüm mezunları için, başta kaymakamlık ve idari yargı hakimliği olmak üzere, kamu bürokrasisinin çeşitli kademelerinde geniş istihdam imkanları mevcuttur. Öğrencilerin aldıkları eğitim, özel sektörde de çalışmaya elverişlidir.
- Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimleri alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030030717 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Political Science and Public Administration | |
Awarding Body | Sakarya University | |
Awarding Body Contact | Kemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya | |
Awarding Body Url | https://www.sakarya.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Political sciences and civics | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | To raise individuals who are aware of local, national and global problems in the social, political and administrative fields; who can propose different, permanent and alternative solutions to these problems; who are equipped with the qualities sought by the public sector, non-governmental organizations, political institutions and the market; and who have an ethical understanding. | |
Learning Environments | 1. Education and training is provided in the form of formal, open or distance education. 2. In this program, education is provided as "First Education". | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Civic competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the Course Structure for details. Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success. Exam Types
Number of Measurements and Ratios
Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. This program is accredited by the Association for Accreditation and Rating of Social Sciences, Humanities and Basic Sciences (STAR). Accreditation Body Name; Social Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) Start/End Date: 22.04.2024/22.04.2029 | |
Access Requirements | 1. To be placed in the program as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and whose procedures and principles are determined by the Council of Higher Education (YÖK). 2. To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and whose procedures and principles are determined by YÖK. 3. A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the beginning of the term, considering the conditions of each student and the degree he/she applied for. 4. More detailed information about university admission is available in the Institution Introduction Catalogue. | |
Conditions for Success | In order to successfully complete the program, the student must; (1) Pass the compulsory courses and a sufficient number of elective courses in the curriculum, (2) Meet the GPA≥2.00 condition, (3) Completed two hundred and forty (240) ECTS credits, In addition, the student is required to prepare a graduation thesis at the end of a project and to make an oral thesis presentation on this work (in the 8th semester). | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. For graduates of the department who take courses related to social sciences such as management, social science, politics, law, urbanization and economics, there are wide employment opportunities in various levels of public bureaucracy, especially in district governorships and administrative courts. The education students receive is also suitable for working in the private sector. 2. Students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in the fields of Public Administration, Political Science, Management Sciences or other branches of science that accept students from these fields. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is always valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030030717
ISCO:08
ISCO:08
To raise individuals who are aware of local, national and global problems in the social, political and administrative fields; who can propose different, permanent and alternative solutions to these problems; who are equipped with the qualities sought by the public sector, non-governmental organizations, political institutions and the market; and who have an ethical understanding.
1. Education and training is provided in the form of formal, open or distance education.
2. In this program, education is provided as "First Education".
- Gains theoretical knowledge and equipment in the fields of management science, political science, sociology, legal sciences, urbanization and environmental problems.
- Follows the innovations that emerge in the fields of theory and practice, especially in public administration, law, politics, sociology, urbanization and environmental problems at national and international levels.
- Gains the ability to look at problems and facts from various perspectives, produce solution proposals, and prepare draft policies, programs and decisions by using the theoretical knowledge and analysis techniques he/she has gained.
- Becomes competent in both public law legislation and private law legislation, follows the changes in legislation, interprets legislation and puts it into practice.
- Has the potential and skills to develop himself/herself in public administration fields such as district governorship, administrative judicial judgeship, inspectorship, auditing, controllership and expert assistantship.
- Has the qualifications required by the management fields such as human resources, public relations, finance and auditing of public institutions and organizations, political institutions, as well as the private sector and non-governmental organizations.
- Be aware of the principles of professional and scientific ethical behavior.
- Follows information technologies, basic computer programs and information systems related to the field of public administration in accordance with the principle of lifelong learning and uses them effectively.
- Uses Turkish well, has good written and verbal communication, expresses himself/herself correctly and has empathy skills.
- Conducts research on academic and professional issues, masters research processes, uses package computer programs for qualitative and quantitative data analysis.
- Is compatible with teamwork, has initiative, is open to innovative ideas and has analytical thinking skills.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Civic competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the Course Structure for details. Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success.
Exam Types
- Semester/year measurement activities for a course; midterm exam, quiz, homework, oral exam,
- project/design, performance task (application, laboratory, workshop, seminar, field work), work
- It consists of health and safety examination (OHS) activities.
Number of Measurements and Ratios
- One course, excluding courses evaluated as Satisfactory/Unsatisfactory at the end of the semester/year
- It is mandatory to carry out at least one measurement activity during the semester/year measurement. But your lessons
- Depending on its characteristics, it can be changed by the decision of the Board of the Department and the relevant unit. From yearly activities
- The impact of each of them on the total success rate during the year cannot be less than 10%.
- Contribution of semester/year and end-of-semester (final) measurement results to the success grade. rates (weights) are determined by the course coordinator before the start of the academic year.
- These ratios are taken as basis when determining and evaluating.
- Success grades of the exams determined in the semester/year evaluation
- Each semester/year and end-of-semester/year assessment grades are given out of 100 points. No letter grade is given for the measurement results. Letter passing grades are given after all assessment activities, including the semester/year final exam, are completed.
Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient
- Okay 90.00 – 100.00 AA 4.00
- Good-Excellent 85.00 - 89.99 BA 3.50
- Good 80.00 - 84.99 BB 3.00
- Medium-Good 75.00 - 79.99 CB 2.50
- Medium 65.00 - 74.99 CC 2.00
- Weak-Medium 58.00 - 64.99 DC 1.50
- Weak 50.00 - 57.99 DD 1.00
- Failed 40.00 - 49.99 FD 0.50
- Failed 0 - 39.99 FF 0.00
- Absentee -- DZ 0.00
- Did not take the exam -- GR 0.00
- Adequate -- YT –
- Insufficient -- AI –
- Exempt -- MU –
- Missing -- E –
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
This program is accredited by the Association for Accreditation and Rating of Social Sciences, Humanities and Basic Sciences (STAR).
Accreditation Body Name; Social Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)
Start/End Date: 22.04.2024/22.04.2029
1. To be placed in the program as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and whose procedures and principles are determined by the Council of Higher Education (YÖK).
2. To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and whose procedures and principles are determined by YÖK.
3. A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the beginning of the term, considering the conditions of each student and the degree he/she applied for.
4. More detailed information about university admission is available in the Institution Introduction Catalogue.
1. For graduates of the department who take courses related to social sciences such as management, social science, politics, law, urbanization and economics, there are wide employment opportunities in various levels of public bureaucracy, especially in district governorships and administrative courts. The education students receive is also suitable for working in the private sector.
2. Students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in the fields of Public Administration, Political Science, Management Sciences or other branches of science that accept students from these fields.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is always valid.
