Yeterlilik Kodu | TR0030033446 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Bayburt Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bayburt Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.bayburt.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Siyaset bilimleri ve yurttaşlık | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Programdan mezun olan öğrencilerin merkezi sınavlarla kamu görevlisi ve kariyer mesleklere ilişkin sınavlarla; kaymakamlık, idari yargı hakimliği, müfettiş yardımcılığı vb. mesleklerde çalışabilmeleri mümkündür. Özel sektörde ve bireysel girişimci olarak çalışma yaşamına katılmaları için yeterli donanımla mezun olmaktadırlar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. Uygulamalı eğitimlerle öğrendikleri pekiştirilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Bayburt Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği MADDE 23 – (1) (Değişik:RG-12/2/2024-32458) Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğretim elemanı tarafından aşağıdaki not aralıklarına göre harf notu verilir:
(2) Harf notlarından; a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten (DD), (FD) ve (FF) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılır. c) Bir yarıyılın not ortalaması 2.00 ve üstü olan öğrenciler (DC) harf notlu derslerden başarılı sayılır. Yarıyıl not ortalaması 2.00 den az olan öğrenciler ise (DC) harf notlu derslerinden başarısız sayılır. ç) (Değişik:RG-12/2/2024-32458) (G) harf notu, not ortalamasına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. d) (Değişik:RG-12/2/2024-32458) (K) harf notu, not ortalamasına katılmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir. e) (Mülga:RG-31/8/2014-29105) f) (S) harf notu; bir yarıyıldan daha uzun süren ve başarılı olarak sürdürülen bitirme çalışması ve proje dersi için verilir. g) (Ek:RG-26/2/2017-29991) (D) harf notu; devamsızlığı ifade eder ve GANO hesaplamasında değerlendirmeye katılır. D harf notu ile değerlendirilen ders, verildiği ilk yarıyılda tekrar alınır. Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Paketi/Ders Kataloğu (https://ebp.bayburt.edu.tr/)’nda bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için kendi program alanında; YÖK’ün yükseköğretim kurumları mevzuatı temelinde gerçekleştirilen eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. Bu kapsamda yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır. Bu amaçla: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Üniversitemizde kalite güvencesi, öz değerlendirme ve dış değerlendirme süreçleri kapsamında; YÖK, YÖKAK mevzuatı ve uluslararası standartların gereklerini sağlamak üzere ayrıca aşağıdaki çalışmalar da yürütülmektedir: YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” hazırlanarak yayımlanmaktadır. Bu amaçla, yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girmektedir. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşmaktadır. BAYÜ’de bu konudaki mevzuat kapsamında her yıl YÖK tarafından istenilen veriler ile YÖKAK tarafından istenilen Kurum İç Değerlendirme Raporunu (KİDR) hazırlayarak termine uygun olarak sisteme yüklemekte ve bu kurumlara iletmektedir. Bu raporlara göre hazırlanan ve BAYÜ’ye yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılmakta olup BAYÜ de bu raporları kendi web sayfasında kamuoyu ile paylaşmaktadır. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme ve belgelendirme faaliyetlerini de yapmaktadır. Bu anlamda YÖKAK’ın kurumsal akreditasyon programı (KAP) ile YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da yükseköğretim kurumlarının programlarının yeterlilikleri, kalite güvencesini sağladığını göstermektedir. BAYÜ; hem hizmet kalitesini sürekli iyileştirerek geliştirmek hem de YÖKAK KAP ve program akreditasyonu ile uluslararası standartların (ISO) gereklerini sağlamak üzere, Entegre Kalite Yönetim Sistemi (EKYS) kurmaya yönelik çalışmalar yürütmekte olup, bu anlamda hem Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO) hem de ” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) kapsamında uluslararası ve bölgesel düzeyde geçerliliği olan belgelere sahiptir. Bu kapsamda; 2024 yılı Mart ayında üniversite olarak TS EN ISO 9001-2015 Kalite Yönetim Sistemi belgesini almış, 2025 yılı Nisan ayında YÖKAK KAP ön değerlendirme ve saha değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak iki yıl koşullu akreditasyon sağlamıştır. Ayrıca Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız da TS EN ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi belgesine sahiptir. Program olarak da Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Programımız, Sosyal Beşeri Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından iki yıl süreyle akredite edilmiştir. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:06.03.2025/06.03.2027 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
Accreditation Period: March 6, 2025 – March 6, 2026 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresizdir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030033446
ISCO 08
ISCO 08
Programdan mezun olan öğrencilerin merkezi sınavlarla kamu görevlisi ve kariyer mesleklere ilişkin sınavlarla; kaymakamlık, idari yargı hakimliği, müfettiş yardımcılığı vb. mesleklerde çalışabilmeleri mümkündür.
Özel sektörde ve bireysel girişimci olarak çalışma yaşamına katılmaları için yeterli donanımla mezun olmaktadırlar.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. Uygulamalı eğitimlerle öğrendikleri pekiştirilir.
- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında; kavramsal, kuramsal, tarihsel, yönetsel ve hukuksal düzeyde bilgi sahibi olur; ilgili alanda yerel, ulusal, bölgesel, küresel düzeyde, siyasal ve yönetsel gelişmeleri öğrenir ve analiz edebilir.
- Siyaset bilimi ve kamu yönetimiyle ilişkili alanlarda; yasal çerçeve, etik, karar verme ve sorumluluk alma, iş bitirme, zaman yönetimi vb. konularda bilgi sahibi olur; edinilen bu bilgilerle, disiplinler arası bağlantı kurabilir, karşılaştırma yapabilme becerisini kazanır; çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmeleri ve olayları karşılaştırmalı olarak analiz edebilir.
- Uygarlıklar, kent, çevre konularında bilgi sahibi olur, bu bilgileri, bu alandaki güncel, politik ve yönetimsel sorunları kavramada ve çözüm üretmede kullanma becerisi edinir; ulusal ve uluslararası düzeyde çevre, kent sorunlarına karşı duyarlılık kazanır.
- Kültür, kimlik, göç ve toplumsal cinsiyet vb. alanlarda bilgi edinir; bu bilgileri yorumlama ve tartışma becerisi kazanır.
- Kamu politikalarının yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde oluşturulması, politika aktörleri ve politika yapıcıları ile kamu yönetiminin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.
- Eleştirel yaklaşım, analitik düşünme ve yaşam boyu öğrenme anlayışı temelinde farklı bakış açıları kazanarak, farklılıklara duyarlı ve saygılı olmayı öğrenir.
- Siyasal ve toplumsal katılımın önemini kavrayarak, ortak akılla çözüm üretme davranışını kazanma, bu yöndeki becerileri geliştirme; mekan, siyaset, yönetim ilişkisini kurabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanır.
- Program alanında, nicel ve/veya nitel araştırma tekniklerini ve araçlarını kullanma ve uygulama becerisine sahip olur; sözlü ve yazılı olarak kendini ifade eder; sunum ve iletişim becerisi ile alanla ilgili akademik yazı yazabilme yetkinliğini kazanır ve geliştirebilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Akademik okuma, yazma, yorumlama yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Program alanında araştırma ve uygulama yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kendi alanında neden- sonuç ilişkisini kurma ve analiz yapma yetkinliği
- Güncel yönetsel siyasal olayları yorumlayabilme becerisi.
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Bayburt Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği
MADDE 23 – (1) (Değişik:RG-12/2/2024-32458) Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğretim elemanı tarafından aşağıdaki not aralıklarına göre harf notu verilir:
Puan |
Harf Notu |
Katsayı |
Başarı Durumu |
Not Ortalaması |
81-100 |
AA |
4.0 |
Başarılı |
Katılır |
76-80 |
BA |
3.5 |
Başarılı |
Katılır |
70-75 |
BB |
3.0 |
Başarılı |
Katılır |
60-69 |
CB |
2.5 |
Başarılı |
Katılır |
50-59 |
CC |
2.0 |
Başarılı |
Katılır |
45-49 |
DC |
1.5 |
Yarıyıl Not Ortalamasına Göre Başarılı/Başarısız |
Katılır |
40-44 |
DD |
1.0 |
Başarısız |
Katılır |
30-39 |
FD |
0.5 |
Başarısız |
Katılır |
0-29 |
FF |
0.0 |
Başarısız |
Katılır |
0 |
D |
0.0 |
Devamsız |
Katılır |
G |
Geçer |
|
|
Katılmaz |
K |
Kalır |
|
|
Katılmaz |
(2) Harf notlarından;
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DD), (FD) ve (FF) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılır.
c) Bir yarıyılın not ortalaması 2.00 ve üstü olan öğrenciler (DC) harf notlu derslerden başarılı sayılır. Yarıyıl not ortalaması 2.00 den az olan öğrenciler ise (DC) harf notlu derslerinden başarısız sayılır.
ç) (Değişik:RG-12/2/2024-32458) (G) harf notu, not ortalamasına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
d) (Değişik:RG-12/2/2024-32458) (K) harf notu, not ortalamasına katılmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
e) (Mülga:RG-31/8/2014-29105)
f) (S) harf notu; bir yarıyıldan daha uzun süren ve başarılı olarak sürdürülen bitirme çalışması ve proje dersi için verilir.
g) (Ek:RG-26/2/2017-29991) (D) harf notu; devamsızlığı ifade eder ve GANO hesaplamasında değerlendirmeye katılır. D harf notu ile değerlendirilen ders, verildiği ilk yarıyılda tekrar alınır.
Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Paketi/Ders Kataloğu (https://ebp.bayburt.edu.tr/)’nda bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için kendi program alanında; YÖK’ün yükseköğretim kurumları mevzuatı temelinde gerçekleştirilen eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. Bu kapsamda yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır. Bu amaçla:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme:
Üniversitemizde kalite güvencesi, öz değerlendirme ve dış değerlendirme süreçleri kapsamında; YÖK, YÖKAK mevzuatı ve uluslararası standartların gereklerini sağlamak üzere ayrıca aşağıdaki çalışmalar da yürütülmektedir:
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” hazırlanarak yayımlanmaktadır. Bu amaçla, yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girmektedir. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşmaktadır. BAYÜ’de bu konudaki mevzuat kapsamında her yıl YÖK tarafından istenilen veriler ile YÖKAK tarafından istenilen Kurum İç Değerlendirme Raporunu (KİDR) hazırlayarak termine uygun olarak sisteme yüklemekte ve bu kurumlara iletmektedir. Bu raporlara göre hazırlanan ve BAYÜ’ye yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılmakta olup BAYÜ de bu raporları kendi web sayfasında kamuoyu ile paylaşmaktadır.
YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme ve belgelendirme faaliyetlerini de yapmaktadır. Bu anlamda YÖKAK’ın kurumsal akreditasyon programı (KAP) ile YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da yükseköğretim kurumlarının programlarının yeterlilikleri, kalite güvencesini sağladığını göstermektedir.
BAYÜ; hem hizmet kalitesini sürekli iyileştirerek geliştirmek hem de YÖKAK KAP ve program akreditasyonu ile uluslararası standartların (ISO) gereklerini sağlamak üzere, Entegre Kalite Yönetim Sistemi (EKYS) kurmaya yönelik çalışmalar yürütmekte olup, bu anlamda hem Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO) hem de ” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) kapsamında uluslararası ve bölgesel düzeyde geçerliliği olan belgelere sahiptir. Bu kapsamda; 2024 yılı Mart ayında üniversite olarak TS EN ISO 9001-2015 Kalite Yönetim Sistemi belgesini almış, 2025 yılı Nisan ayında YÖKAK KAP ön değerlendirme ve saha değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak iki yıl koşullu akreditasyon sağlamıştır. Ayrıca Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız da TS EN ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi belgesine sahiptir. Program olarak da Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Programımız, Sosyal Beşeri Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından iki yıl süreyle akredite edilmiştir.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:06.03.2025/06.03.2027
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığı’nca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Accreditation Period: March 6, 2025 – March 6, 2026
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal ve yandal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. Yandal programından yararlanan öğrenciler de ders aldıkları yandal programından sertifika alabilirler.
- Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler ilgili yüksek lisans programlarına, gerekli koşulları sağlamaları halinde kayıt olabilirler.
- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü mezunlarının istihdam alanı; özel sektörden kamu sektörüne, özerk kuruluşlardan sivil toplum örgütlerine ve çeşitli düşünce kuruluşlarına, siyasal araştırma, reklamcılık ve danışmanlık hizmetlerinden bankacılık sektörüne uzanan oldukça geniş bir yelpazeyi kapsar.
- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü mezunları; kaymakamlık, mülki idare amirliği, İdare Mahkemelerinde, Vergi Mahkemelerinde ve Bölge İdare Mahkemelerinde hakimlik, Danıştay ve Sayıştay’da uzmanlık ve denetçilik; Bakanlıklarda çeşitli kademelerde yöneticilik vb. üst kurullarda uzmanlık, denetçilik ve müfettişlik; kamu ve özel bankalarda, uluslararası kuruluşlarda uzmanlık, denetçilik, müfettişlik ya da orta ve üst kademe yöneticilik yapabilir.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Bayburt Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği,
- Bayburt Üniversitesi Kalite Komisyonu ve Kalite Koordinatörlüğü Yönergesi,
- Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik,
- İlgili diğer mevzuata https://www.bayburt.edu.tr/tr/mevzuat-4 adresinden ulaşılabilir.
Süresizdir.

Qualification Code | TR0030033446 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Political Science and Public Administration | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Bayburt University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.bayburt.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Political sciences and civics | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Graduates of this programme are eligible to apply for various public service and career positions through central exams, including district governorship, administrative judiciary judgeship, assistant inspector roles, etc. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education is delivered in a formal education format. Applied training is conducted in university laboratories, reinforcing theoretical knowledge with practical applications. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Graduates are equipped with the following advanced key competencies: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info |
Bayburt Unıversıty Assocıate and Undergraduate Educatıon and Traınıng Regulatıon ARTICLE 23 - (1) (Change: RG-12/2/2024-32458) Exams are evaluated out of 100 points. Letter grades are given by the instructor according to the following grade ranges:
(2) Letter grades; a) Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from a course are considered successful in that course. b) Students who receive one of the letter grades (DD), (FD) and (FF) from a course are considered unsuccessful in that course. c) Students with a semester grade point average of 2.00 and above are considered successful in courses with a letter grade of (DC). Students with a semester grade point average of less than 2.00 are considered unsuccessful in courses with (DC) letter grade. ç) (Change: RG-12/2/2024-32458) (G) letter grade is given to students who are successful in courses that are not included in the grade point average. d) (Change:RG-12/2/2024-32458) (K) letter grade is given to students who fail the courses that are not included in the grade point average. e) (Repealed:RG-31/8/2014-29105) f) (S) letter grade; It is given for the graduation study and project course that lasts longer than one semester and is successfully continued. g) (Addition: RG-26/2/2017-29991) (D) letter grade indicates absenteeism and is included in the GPA calculation. The course evaluated with a letter grade of D is taken again in the first semester it is given. - The measurement and evaluation system of each course is explained on the course description page of the relevant course in our university's Information Package / Course Catalog (https://ebp.bayburt.edu.tr/?lang=en-US) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | The Department of Political Science and Public Administration is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities carried out on the basis of the legislation of the Council of Higher Education on Higher Education Institutions in its own program area in order to monitor the quality of higher education programs. In this context, the quality assurance of associate degree programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs". For this purpose: 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma Internal and External Evaluation At our university, quality assurance is maintained through internal and external evaluation processes. In compliance with YÖK, the Higher Education Quality Council (YÖKAK) regulations, and international standards, the following activities are conducted:
In accordance with YÖKAK regulations, periodic reviews and documentation related to defined qualifications are carried out. Accreditation decisions made through YÖKAK’s Institutional Accreditation Programme (KAP) or by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK confirm that the quality and qualifications of the programmes offered by higher education institutions are ensured. Bayburt University is actively engaged in establishing an Integrated Quality Management System (IQMS) to meet both YÖKAK KAP and international standards (e.g., ISO) requirements, with a focus on continuous quality improvement. In this context;
Accreditation Period: March 6, 2025 – March 6, 2027 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to graduate from this program, students must successfully complete all courses specified in the curriculum, obtain a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00, and earn 240 ECTS credits. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Undergraduate students have the right to participate in double major and minor programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs may take courses from two degree programs simultaneously and, if successful, receive two separate bachelor's degrees. Students who benefit from a minor program may also obtain a certificate in the field of the minor program. Students who successfully complete their undergraduate program may enroll in relevant graduate (master’s) programs, provided they meet the necessary requirements. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Unlimited | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030033446
ISCO 08
ISCO 08
Graduates of this programme are eligible to apply for various public service and career positions through central exams, including district governorship, administrative judiciary judgeship, assistant inspector roles, etc.
They are also equipped with the necessary skills to work in the private sector or as individual entrepreneurs.
Education is delivered in a formal education format. Applied training is conducted in university laboratories, reinforcing theoretical knowledge with practical applications.
- Graduates of the programme:
- Acquire conceptual, theoretical, historical, administrative, and legal knowledge in political science and public administration; analyze political and administrative developments on local, national, regional, and global levels.
- Understand legal frameworks, ethics, decision-making, responsibility, time management, etc., within political science and related fields; develop interdisciplinary comparative analysis skills.
- Gain knowledge on civilizations, urbanism, and environmental issues; apply this knowledge to identify and solve current political and administrative problems; develop awareness of environmental and urban issues both nationally and internationally.
- Learn about culture, identity, migration, gender studies, etc., and acquire interpretation and discussion skills in these areas.
- Understand public policy formation processes on local to global scales, including roles of policy actors and the functioning of public administration.
- Develop critical thinking, analytical reasoning, and lifelong learning perspectives; gain sensitivity and respect for differences.
- Embrace the importance of political and social participation; develop skills for collaborative problem solving; understand and interpret the relationship between space, politics, and administration.
- Gain the ability to use quantitative and/or qualitative research techniques and tools; effectively express themselves both verbally and in writing; develop academic writing and presentation skills.
Graduates are equipped with the following advanced key competencies:
• Academic reading, writing, and interpretation
• Digital literacy
• Research and application skills in the field
• Entrepreneurial competence
• Causal reasoning and analytical thinking in the field
• Ability to interpret current political and administrative events.
- Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
- Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.
- Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student achievement.
Bayburt Unıversıty Assocıate and Undergraduate Educatıon and Traınıng Regulatıon
ARTICLE 23 - (1) (Change: RG-12/2/2024-32458) Exams are evaluated out of 100 points. Letter grades are given by the instructor according to the following grade ranges:
Score |
Letter Grade |
Coefficent |
Achievement Status |
Grade Point Average |
81-100 |
AA |
4.0 |
Succeeded |
Paticipate |
76-80 |
BA |
3.5 |
Succeeded |
Paticipate |
70-75 |
BB |
3.0 |
Succeeded |
Paticipate |
60-69 |
CB |
2.5 |
Succeeded |
Paticipate |
50-59 |
CC |
2.0 |
Succeeded |
Paticipate |
45-49 |
DC |
1.5 |
According to Semester Grade Point Average Succeeded/Fail |
Paticipate |
40-44 |
DD |
1.0 |
Fail |
Paticipate |
30-39 |
FD |
0.5 |
Fail |
Paticipate |
0-29 |
FF |
0.0 |
Fail |
Paticipate |
0 |
D |
0.0 |
Absent |
Paticipate |
G |
Pass |
|
|
No Participation |
K |
Stay |
|
|
No Participation |
(2) Letter grades;
a) Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from a course are considered successful in that course.
b) Students who receive one of the letter grades (DD), (FD) and (FF) from a course are considered unsuccessful in that course.
c) Students with a semester grade point average of 2.00 and above are considered successful in courses with a letter grade of (DC). Students with a semester grade point average of less than 2.00 are considered unsuccessful in courses with (DC) letter grade.
ç) (Change: RG-12/2/2024-32458) (G) letter grade is given to students who are successful in courses that are not included in the grade point average.
d) (Change:RG-12/2/2024-32458) (K) letter grade is given to students who fail the courses that are not included in the grade point average.
e) (Repealed:RG-31/8/2014-29105)
f) (S) letter grade; It is given for the graduation study and project course that lasts longer than one semester and is successfully continued.
g) (Addition: RG-26/2/2017-29991) (D) letter grade indicates absenteeism and is included in the GPA calculation. The course evaluated with a letter grade of D is taken again in the first semester it is given.
- The measurement and evaluation system of each course is explained on the course description page of the relevant course in our university's Information Package / Course Catalog (https://ebp.bayburt.edu.tr/?lang=en-US)
The Department of Political Science and Public Administration is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities carried out on the basis of the legislation of the Council of Higher Education on Higher Education Institutions in its own program area in order to monitor the quality of higher education programs. In this context, the quality assurance of associate degree programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs". For this purpose:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma
Internal and External Evaluation
At our university, quality assurance is maintained through internal and external evaluation processes. In compliance with YÖK, the Higher Education Quality Council (YÖKAK) regulations, and international standards, the following activities are conducted:
- Annual “University Monitoring and Evaluation Reports” are prepared and published by YÖK based on predetermined criteria.
- As part of continuous monitoring, higher education institutions are required to upload their “Institutional Self-Evaluation Reports (ISER)” for the previous year to the Information System developed by YÖKAK at the beginning of each year.
- YÖKAK prepares and publicly shares a “Institutional Feedback Report” based on the external evaluations conducted.
- At Bayburt University (BAYÜ), the required data and ISER reports are submitted to YÖK and YÖKAK within the specified deadlines and are made publicly accessible through the university’s official website.
In accordance with YÖKAK regulations, periodic reviews and documentation related to defined qualifications are carried out. Accreditation decisions made through YÖKAK’s Institutional Accreditation Programme (KAP) or by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK confirm that the quality and qualifications of the programmes offered by higher education institutions are ensured.
Bayburt University is actively engaged in establishing an Integrated Quality Management System (IQMS) to meet both YÖKAK KAP and international standards (e.g., ISO) requirements, with a focus on continuous quality improvement. In this context;
- As of March 2024, Bayburt University has been awarded the TS EN ISO 9001-2015 Quality Management System certificate.
- In April 2025, the university successfully completed the preliminary and on-site evaluation processes of YÖKAK's KAP and was granted conditional accreditation for two years.
- The university’s Department of Information Technologies holds the TS EN ISO 27001 Information Security Management System certificate.
- The Political Science and Public Administration Programme has been accredited for a two-year period by the Social Sciences Accreditation and Rating Association (STAR).
Accreditation Period: March 6, 2025 – March 6, 2027
- To be a graduate of secondary education institutions or equivalent foreign institutions recognized by the Ministry of National Education of Türkiye.
- • To have been placed in the relevant undergraduate programme of a higher education institution as a result of the national university entrance exam conducted by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
Undergraduate students have the right to participate in double major and minor programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs may take courses from two degree programs simultaneously and, if successful, receive two separate bachelor's degrees. Students who benefit from a minor program may also obtain a certificate in the field of the minor program.
Students who successfully complete their undergraduate program may enroll in relevant graduate (master’s) programs, provided they meet the necessary requirements.
- Higher Education Law No. 2547
- Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
- Bayburt Unıversıty Assocıate and Undergraduate Educatıon and Traınıng Regulatıon
- Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
- Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
- Bayburt University Quality Commission and Quality Coordination Directive,
- Regulation on the Procedures and Principles Regarding the Implementation of the Turkish Qualifications Framework
- For other relevant legislation, see the link below;
- https://www.bayburt.edu.tr/tr/mevzuat-4
Unlimited
