Yeterlilik Kodu | TR0030218964 | |
Yeterlilik Adı | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Siyaset bilimleri ve yurttaşlık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav değerlendirmeleri, Muş Alparslan Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği doğrultusunda yapılmaktadır. Muş Alparslan Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki koşulları yerine getirmek, zorunlu ve seçmeli dersler dahil olmak üzere en az 240 AKTS lik ders yükünü tamamlama koşuluyla mezun olunmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise mezunu olmak ve ulusal düzeyde yapılan ÖSYM sınavında TM3 puan türünden gerekli puanı almak. T.C. vatandaşları, ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından üniversitelere giriş için yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sınav sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler ve Yabancı Öğrenci Sınavına (YÖS) girerler. (http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf) | |
Başarma Şartları | Muş Alparslan Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki koşulları yerine getirmek, zorunlu ve seçmeli dersler dahil olmak üzere en az 240 AKTS lik ders yükünü tamamlama koşuluyla mezun olunmaktadır. Muş Alparslan Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki koşulları yerine getirmek, Lisans programından 240 AKTSlik ders yükünü tamamlama koşuluyla mezun olunmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yönetim, toplum bilimi, siyaset, hukuk, kentleşme ve iktisat gibi sosyal bilimlerle ilgili konularda dersler alan bölüm mezunları için, başta kaymakamlık ve idare hakimliği olmak üzere, kamu bürokrasisinin çeşitli kademelerinde geniş istihdam imkanları mevcuttur. Öğrencilerin aldıkları eğitim, özel sektörde de çalışmaya elverişlidir. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Kamu Yönetimi bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218964
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur.
- Sosyoloji, ekonomi, işletme ve maliye alanlarında temel kavramları bilir ve temel kuramsal bilgiye sahip olur.
- Özel hukuk alanında temel bilgi sahibi olur ve kamu hukuku alanındaki bilgileri özümsemiş olur.
- Toplumdaki değişim ile, ülke içi ve dışındaki gelişmeleri sağlıklı değerlendirebilecek bir bilgiye sahip olur.
- Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu personelin sahip olması gereken temel yönetim, iktisat, hukuk ve muhasebe bilgisini meslek hayatında kullanır.
- Sahip olduğu teorik bilgiden hareketle iş veya mesleği ile ilgili güncel olay ve olgularla ilgili verileri toplama, değerlendirme, yorumlama ve sorunlara çözüm önerileri sunar.
- Sahip olduğu bilgiye dayalı olarak KPSS ile kaymakamlık, uzman yardımcılığı, müfettiş yardımcılığı vb meslekler için açılan giriş sınavlarında başarılı olur.
- İş ortamında veya meslek icrası sırasında yüklenilen sorumluluğu tam olarak yerine getirir.
- İş veya mesleğine ilişkin proje geliştirir ve çalışma yürütür, bu çalışmalar sonucunda elde edilen verileri raporlaştırır.
- Gerek bireysel, gerekse takım halinde yapılan çalışmalarda sorumluluk alabilir, üstlenilen görevleri planlayıp zamanında yerine getirir.
- Yapacağı iş veya icra edeceği meslek için gerekli olan bilgiyi belirler ve bunu öğrenmek için özyönledirme yapar.
- İşini veya mesleğini daha iyi yapabilmek için yaşam boyu öğrenme perspektifine sahip olur ve alanıyla ilgili teorik ve güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çevresiyle paylaşır.
- Alanında karşılaştığı bilgiye ve sahip olduğu beceriye gerektiğinde eleştirel yaklaşır.
- Öğrenmiş olduğu bilgi ve becerileri yaşam boyu geliştirir.
- Alanıyla ilgili çalışmaları takip edebilecek yabancı dil ve bilgisayar becerisine sahip olur.
- Yaptığı iş veya meslek ile ilgili olarak gerekli kişi veya kuruluşlarla etkili bir iletişim kurar ve bunu sürdürür.
- Yaptığı iş veya meslek ile ilgili olarak nitel ve nicel verilere dayalı olarak analiz yapar ve bunu çevresiyle paylaşır.
- Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur, bu doğrultuda yaşadığı sosyal çevre için birtakım faaliyetler yürütür.
- Mesleki ve etik sorumlulukların farkında olur ve bunu içselleştirerek davranışlarına yansıtır.
- Toplumun ve bireylerin sahip olduğu sosyo-kültürel haklarla ilgili evrensel bilince ve sosyal duyarlılığa sahip olur.
- İş veya mesleğini icra ederken kültürel mirasın korunması bilincine ve çevresel duyarlılığa sahip olma ve bunu işi ile ilgili faaliyet ve kararlara yansıtma.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınav değerlendirmeleri, Muş Alparslan Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği doğrultusunda yapılmaktadır. Muş Alparslan Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki koşulları yerine getirmek, zorunlu ve seçmeli dersler dahil olmak üzere en az 240 AKTS lik ders yükünü tamamlama koşuluyla mezun olunmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise mezunu olmak ve ulusal düzeyde yapılan ÖSYM sınavında TM3 puan türünden gerekli puanı almak. T.C. vatandaşları, ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından üniversitelere giriş için yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sınav sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler ve Yabancı Öğrenci Sınavına (YÖS) girerler. (http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf)
Yönetim, toplum bilimi, siyaset, hukuk, kentleşme ve iktisat gibi sosyal bilimlerle ilgili konularda dersler alan bölüm mezunları için, başta kaymakamlık ve idare hakimliği olmak üzere, kamu bürokrasisinin çeşitli kademelerinde geniş istihdam imkanları mevcuttur. Öğrencilerin aldıkları eğitim, özel sektörde de çalışmaya elverişlidir. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Kamu Yönetimi bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030218964 | |
Qualification Title | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bachelor | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Political sciences and civics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Having theoretical knowledge and equipment about Political Science, Management, Urbanization and Environment sciences Having basic theoretical knowledge about sociology, economics, business, and finance. Having basic knowledge in the field of private law and internalizing knowledge in the field of public law. Having a knowledge in order to evaluate the changes in the society as well as the domestic and international developments. Being able to use basic economics, law, and accounting knowledge which state and private sectors employees need to have in their professional life. Collecting, evaluating, interpreting data, and offering solutions to problems about current events and facts related to his/her business or profession. Being successful in the entry exams for the governor, assistant specialist, assistant supervisor etc. based on the knowledge he/she has. Being able to fully implement the responsibility taken at the work space or during a professional carry out. Being able to develop a project and conduct a study related to work and profession, and reporting the data as a result of those studies. Being able to take responsibilities in both individual and group studies, and implement the duties with a plan on time. Being able to determine the necessary knowledge which is needed to related work and profession, and self-orientation in order to learn that knowledge. Being able to have lifelong learning perspective in order to make his/her profession in a better way, follow the theoretical and contemporary developments in the field, and share these with others. Being able to approach in a critical way to the knowledge he/she meets in the field. Being able to develop the learned knowledge and skills throughout life. Being able to have the skills of communication and foreign language in order to follow the developments in the field Being able to have an effective communication with the people and the institutions related with the work or profession and maintain that communication. Being able to make analysis based on qualitative and quantitative data related to his/her work or profession and share with others. Having a social responsibility consciousness, and conduct some activities along with the social environment that he/she lives. Being aware of professional and ethical responsibilities and internalize the ethical principles. Having a social sensitivity and universal consciousness about the socio-cultural rights of the society and the individuals. Having a consciousness of the protection of cultural heritage and environmental sensitivity while implementing the work or profession, and reflect this to the activities and decision related to his/her. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The Exams are evaluated accordance with Mus Alparslan University Undergraduate Education and Examination Regulations To fulfill the requirements of Muş Alparslan University Undergraduate Education and Examination Regulation and be taken 240 ECTS credits for graduation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Having a high school diploma, and obtaining an adequate score at ÖSYMs national level exam. Citizens of Turkish Republic are placed according to exams of Higher Education Instutions Exam (YKS) held by OSYM (Measurement, Selection and Placement Centre). Foreign Students are accepted according to MSU Regulations and foreign students must take Foreign Students Exam (YOS). (http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf) | |
Conditions for Success | To fulfill the requirements of Muş Alparslan University Undergraduate Education and Examination Regulation and be taken 240 ECTS credits for graduation. Fulfilling the conditions of Mus Alparslan University Undergraduate Education and Examination Regulations, having received 240 ECTS credits for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduated students who have lessons such as management, sociology, politic, law and financial have opportunity for being district governor and government judge. They also can work in private sector. Upon a successful completion of the programme, student may continue with master and doctoral studies in the same or similar scientific areas, which may accept students from the science of Public Administration. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030218964
Having theoretical knowledge and equipment about Political Science, Management, Urbanization and Environment sciences Having basic theoretical knowledge about sociology, economics, business, and finance. Having basic knowledge in the field of private law and internalizing knowledge in the field of public law. Having a knowledge in order to evaluate the changes in the society as well as the domestic and international developments. Being able to use basic economics, law, and accounting knowledge which state and private sectors employees need to have in their professional life. Collecting, evaluating, interpreting data, and offering solutions to problems about current events and facts related to his/her business or profession. Being successful in the entry exams for the governor, assistant specialist, assistant supervisor etc. based on the knowledge he/she has. Being able to fully implement the responsibility taken at the work space or during a professional carry out. Being able to develop a project and conduct a study related to work and profession, and reporting the data as a result of those studies. Being able to take responsibilities in both individual and group studies, and implement the duties with a plan on time. Being able to determine the necessary knowledge which is needed to related work and profession, and self-orientation in order to learn that knowledge. Being able to have lifelong learning perspective in order to make his/her profession in a better way, follow the theoretical and contemporary developments in the field, and share these with others. Being able to approach in a critical way to the knowledge he/she meets in the field. Being able to develop the learned knowledge and skills throughout life. Being able to have the skills of communication and foreign language in order to follow the developments in the field Being able to have an effective communication with the people and the institutions related with the work or profession and maintain that communication. Being able to make analysis based on qualitative and quantitative data related to his/her work or profession and share with others. Having a social responsibility consciousness, and conduct some activities along with the social environment that he/she lives. Being aware of professional and ethical responsibilities and internalize the ethical principles. Having a social sensitivity and universal consciousness about the socio-cultural rights of the society and the individuals. Having a consciousness of the protection of cultural heritage and environmental sensitivity while implementing the work or profession, and reflect this to the activities and decision related to his/her.
The Exams are evaluated accordance with Mus Alparslan University Undergraduate Education and Examination Regulations To fulfill the requirements of Muş Alparslan University Undergraduate Education and Examination Regulation and be taken 240 ECTS credits for graduation.
Having a high school diploma, and obtaining an adequate score at ÖSYMs national level exam. Citizens of Turkish Republic are placed according to exams of Higher Education Instutions Exam (YKS) held by OSYM (Measurement, Selection and Placement Centre). Foreign Students are accepted according to MSU Regulations and foreign students must take Foreign Students Exam (YOS). (http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf)
Graduated students who have lessons such as management, sociology, politic, law and financial have opportunity for being district governor and government judge. They also can work in private sector. Upon a successful completion of the programme, student may continue with master and doctoral studies in the same or similar scientific areas, which may accept students from the science of Public Administration.
Qualification is continuous