Yeterlilik Kodu | TR0030219245 | |
Yeterlilik Adı | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Siyaset bilimleri ve yurttaşlık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı notu, öğrencinin yıl içerisindeki faaliyetlerinin ve/veya sınavlarının birlikte değerlendirilmesi sonucunda oluşur. Ölçme ve değerlendirme, öncelikle Bağıl Değerlendirme Sistemine (BDS) göre yapılır. Bağıl Değerlendirme Sistemi (BDS) koşullarının sağlanmadığı durumlarda Mutlak Değerlendirme Sistemine (MDS) göre değerlendirme yapılır. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi okuyan öğrenciler lisans derecesini almak için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmesi gerekmektedir:
1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/2012eos.htm http://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/2012eos.htm 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/ing/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi okuyan öğrenciler lisans derecesini almak için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmesi gerekmektedir: Öğrencilerin en az C harf notu ile tüm kredili dersleri, kredisiz dersleri ise en az G harf notu ile geçmek Toplamda 240 AKTS kredi tamamlamış olmak 4.00 üzerinden 2.5 (100 üzerinden 60) Genel Not Ortalaması’na (GNO) sahip olmak Detaylı Bilgi için Lütfen ilgili yönetmeliklere bakınız: Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/2012eos.htm http://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/2012eos.htm Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/ing/yonet/Yatayg3.pdf Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğrencilerinin lisans derecesini alabilmeleri için aşağıdaki mezuniyet şartlarını yerine getirmeleri gerekir: Öğrenciler bütün kredili derslerden en az C harf notu ve bütün kredisiz derslerden en az G harf notu ile geçmek zorundadırlar. En az 240 ECTS alarak programın müfredatında belirtilen derslerin tümünü başarılı olması. 4.00 üzerinden 2.5 (100 üzerinden 60)Genel Not Ortalamasına (GNO) sahip olması. Detaylı bilgi için KARABÜK ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS, LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ ne lütfen bakınız: http://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/2012eos.htm http://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/2012eos.htm | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Lisans Programını bitiren öğrenciler; devlet kurumlarında, özel sektör işletmelerinde, yerel yönetimlerde; yönetici, uzman, araştırıcı ve idari personel olarak çalışabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219245
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Kamu yönetimi disiplininin geçmişi, bugünü ve muhtemel geleceğini değerlendirebilmek.
- Çağdaş kamu yönetimi uygulama ve teorileri hakkında ulusal ve uluslararası düzeydeki bilgiyi değerlendirebilmek.
- Kamu yönetimi disipliniyle ilişkisi olan tarih, sosyoloji, iktisat, işletme, maliye, uluslararası ilişkiler ve diğer alanlar hakkında temel bilgileri kullanabilmek.
- Kamu yönetimi kurumlarının örgütsel yapısı ve işlemlerini değerlendirebilmek.
- Kamu yönetiminin hukuki boyutu ile ilgili temel konular hakkında yaklaşımlar geliştirebilmek.
- Toplumsal ve yönetsel sorunlara siyaset ve sosyal bilimler açısından yaklaşabilmek.
- Yerel yönetimlere ilişkin yapı, uygulama ve sorunlar hakkında değerlendirme ve karşılaştırma yapabilmek.
- Ülkemizin siyasal, bürokratik, hukuksal ve toplumsal gündemini takip edebilmek.
- Türk siyasetinin gelişim çizgisi ve sorunları hakkında yaklaşımlar geliştirebilmek.
- Kentleşme ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgileri kullanabilmek.
- Yönetim bilimi teori ve teknikleri hakkında temel bilgileri değerlendirme ve kullanabilmek.
- Siyaset bilimi, siyaset teorisi, siyasi düşünce ve siyaset psikolojisinin temel kavramları hakkında yaklaşımlar geliştirebilmek.
- Öğrenciler hedef dilde gerekli görülen bilgi, beceri ve kavrama yeteneklerine sahip olacaklar.
- Öğrenciler profesyonel gelişimleri açısından İngilizceyi hem yazılı hem de konuşma dilinde iletişim aracı olarak kullanacaklar.
- Öğrenciler yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olarak kendilerini sürekli olarak geliştirecekler.
- Öğrenciler ilgili alandaki yeni gelişmeleri ve akademik yayınları takip edecekler.
- Öğrenciler ilgili alanlarda ve disiplinler arasındaki problemleri çözmek adına grup çalışması ve bireysel çalışma yapacaklar, sorumluluk alacaklar ve özgüvenleri gelişecektir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bir dersteki başarı notu, öğrencinin yıl içerisindeki faaliyetlerinin ve/veya sınavlarının birlikte değerlendirilmesi sonucunda oluşur. Ölçme ve değerlendirme, öncelikle Bağıl Değerlendirme Sistemine (BDS) göre yapılır. Bağıl Değerlendirme Sistemi (BDS) koşullarının sağlanmadığı durumlarda Mutlak Değerlendirme Sistemine (MDS) göre değerlendirme yapılır. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi okuyan öğrenciler lisans derecesini almak için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmesi gerekmektedir:
- Öğrencilerin en az C harf notu ile tüm kredili dersleri, kredisiz dersleri ise en az G harf notu ile geçmek Toplamda 240 AKTS kredi tamamlamış olmak
- 4.00 üzerinden 2.5 (100 üzerinden 60) Genel Not Ortalaması’na (GNO) sahip olmak Detaylı Bilgi için Lütfen ilgili yönetmeliklere bakınız:
1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/2012eos.htm http://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/2012eos.htm
2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/ing/yonet/Yatayg3.pdf
3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf
4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Bu lisans programı için öğrenci kabulü Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYS adlı ulusal Üniversite Öğrenci Yerleştirme Sınavı ile gerçekleştirilmektedir.
- Öğrenciler bu lisans programına (4 yıllık, birinci öğretim) kabul alabilmek için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavına girmek zorundadırlar.
- Sınav iki aşamadan oluşmaktadır.
- İlk aşama Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YGS) dir. Öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılan ikinci sınava girmek için 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir.
- İkinci aşama sınavı olan LYS, 5 ayrı seans olarak uygulanır.
- Öğrenciler, sosyal bilimler, dil gibi kendi çalışma alanına göre ilgili sınava katılırlar.
- 500 üzerinden en az 180 puan alan öğrenciler istediği üniversite ve lisans programını seçebilir. Bu derece programına yerleştirme sınav puanı ve ortaöğretim (Türk Eğitim Sisteminde lise) genel not ortalamasından (GNO) alınan puanlara göre ÖSYM tarafından yapılır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini yaptıktan sonra, Öğrenci Değerlendirme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin YGS puanlarına göre bu programlara öğrencileri yerleştirir.
- Program aynı zamanda lisans için yabancı öğrenci de alır.
- Son zamanlarda, üniversitelere akademik programlarına yabancı öğrencilerin seçimi için hak verilmiştir, fakat kabul kriterlerinin Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanması gerekmektedir.
- Karabük Üniversitesi her yıl Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YOGS) düzenler.
- Sınav sadece lisans (ilk kademe) programlarına başvuru içindir.Karabük Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen YOGS sınavında alacakları puana ek olarak, öğrenciler uluslararası alanda tanınan SAT1, ABITUR gibi sınavlardan birinde alacakları puanlara göre de bu lisans programına kabul edilebilirler.
- Değişim öğrencileri Karabük Üniversitesi ile kendi üniversiteleri arasındaki değişim anlaşmaları çerçevesinde eğitim almak üzere Karabük Üniversitesi ne kabul edilirler.
- Değişim öğrencileri,Karabük Üniversitesi nde bir veya iki dönem öğrenim görebilirler.
- Değişim öğrencileri için başvuru prosedürü Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi aracılığıyla yönetilir.
- Yılın son güncelleme haberleri, iletişim ve detaylı bilgiyi http://uluslararasi.karabuk.edu.tr/ linkinden bulabilirsiniz
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Lisans Programını bitiren öğrenciler; devlet kurumlarında, özel sektör işletmelerinde, yerel yönetimlerde; yönetici, uzman, araştırıcı ve idari personel olarak çalışabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219245 | |
Qualification Title | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Undergraduate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Political sciences and civics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Evaluate the discipline of public administration in the past, present and likely future Assess the knowlegde in national and international arena about modern public administration practise and theories. Use the basic knowledge about history,sociology,economics,business enterprise,public finance,international relations and other fields which have connection with public administration. Evaluate organizational and operational structure of public administration institutions Combine skills and knowledge of juridical dimensions of public administration. Solve social and executive problems in political and social sciences. Compare and analyze the problems related to structure and practice of local governments. Follow up the developments in political, bureaucratic, forensic and social agenda of Turkey. Combine skills about the problems and development process in Turkish politics. Use basic information about urbanizational and environmental problems. Interpret and use theories and technics of administrative science Define basic concepts of political science, political theory, political thought and political psychology. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The success grade in a course is formed as a result of the joint evaluation of the students activities and/or exams during the year. Measurement and evaluation are primarily made according to the Relative Evaluation System. In cases where the Relative Evaluation System conditions are not met, the evaluation is made according to the Absolute Evaluation System. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf In order to qualify for the award of Bachelor’s Degree, the student must complete -all courses in the curriculum, -a minimum CGPA of 2.00/4.00 (50/100) and 240 ECTS and no failing grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the Politicial Science and Public Administration program can work at government institutions,private sector enterprises, local authorities as a specialist, manager,researcher and administrative staff. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219245
Evaluate the discipline of public administration in the past, present and likely future Assess the knowlegde in national and international arena about modern public administration practise and theories. Use the basic knowledge about history,sociology,economics,business enterprise,public finance,international relations and other fields which have connection with public administration. Evaluate organizational and operational structure of public administration institutions Combine skills and knowledge of juridical dimensions of public administration. Solve social and executive problems in political and social sciences. Compare and analyze the problems related to structure and practice of local governments. Follow up the developments in political, bureaucratic, forensic and social agenda of Turkey. Combine skills about the problems and development process in Turkish politics. Use basic information about urbanizational and environmental problems. Interpret and use theories and technics of administrative science Define basic concepts of political science, political theory, political thought and political psychology.
The success grade in a course is formed as a result of the joint evaluation of the students activities and/or exams during the year. Measurement and evaluation are primarily made according to the Relative Evaluation System. In cases where the Relative Evaluation System conditions are not met, the evaluation is made according to the Absolute Evaluation System. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.
Students who graduate from the Politicial Science and Public Administration program can work at government institutions,private sector enterprises, local authorities as a specialist, manager,researcher and administrative staff.
Qualification is continuous