Yeterlilik Kodu

TR0030219040

Yeterlilik Adı
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuş Alparslan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.alparslan.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Siyaset bilimleri ve yurttaşlık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kamu yönetimi alanında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme.
  • Türkiye’de ve dünyada kamu yönetiminde yeniden yapılanma ve reform, yeni kamu yönetimi, karşılaştırmalı kamu politikaları, kent ve çevre politikaları, yerel yönetimler, siyaset teorisi, modernleşme, küreselleşme ve yerelleşme, demokrasi, modernleşme, insan hakları, Türkiye- AB ilişkileri gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma.
  • Kamu Yönetimi ile yakından ilişkili disiplinlere ait kavramları ve kuramları kavrayabilme, disiplinler arası etkileşimi değerlendirebilme.
  • Türkiye ve dünyadan farklı kamu yönetimi tecrübelerini karşılaştırabilecek birikime sahip olma.
  • Kamu Yönetimi alanında karşılaşılan sorunlarla ilgili kuramsal çerçeveye ve literatüre dayalı olarak araştırma tasarlayabilme, bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapabilme, niceliksel ve niteliksel yöntemler kullanarak analiz yapabilme, elde edilen sonuçları yazılı ve sözlü olarak sunabilme.
  • Kazandığı kuramsal bilgi ve analiz tekniklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni yaklaşımlar ortaya koyabilme.
  • Özel sektör, kamu sektörü ve yerel yönetim kuruluşlarında yönetici olarak istihdam edilebilecek vasıflar kazanma.
  • Bağımsız olarak karar alma yetisine sahip olma, insiyatif sahibi olma ve takım çalışmasına uyumlu hareket edebilme.
  • Kamu Yönetimi alanında akademik bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirme ve yayına dönüştürerek bilimsel bilgi üretebilme yetkinliğine sahip olma.
  • Kamu Yönetimi alanındaki teori ve yaklaşımları kuramsal çerçeve içerisinde yorumlayabilme ve bunlara eleştirel olarak yaklaşabilme.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi.
  • Türkçeyi iyi kullanma ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  • Akademik alanda ve çalışma hayatında gerekli olan bilgisayar teknolojilerini, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme konusunda yetkinlik sahibi olma.
  • Bilimsel ve mesleki alanda etik değerlere uygun davranış ilkelerinin bilincine sahip olma, bilimsel çalışmalarda etik sorumluluğu taşıma.
  • Kamu yönetiminin çalışma alanlarında hayat boyu öğrenme bilinciyle kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
  • Alanıyla ilgili yazılan tezin ilgili enstitünün belirleyeceği tez jürisi tarafından başarılı bulunması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Lisans diplomasına sahip olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen minimum puandan az olmamak koşuluyla ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav puanına sahip olmak.
  • Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anabilim ve anasanat dallarına öğrenci kabulünde ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav puanı aranmaz.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin yükseköğretim kurumunun senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.
Başarma Şartları 120 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumu senatosunun/enstitüsünün belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek. Tezli yüksek lisans programlarına kabul edilen öğrencilerden lisans derecesini kabul edildikleri yüksek lisans programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans derecesini kabul edildikleri yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan yüksek lisans programı adayları için eksikliklerini gidermek amacıyla en çok iki yarıyıl bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. Hazırlık sınıfları hariç, en az on yarıyıl süreli lisans eğitimi alanlar yüksek lisans derecesine sahip sayılır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olanlar doktora programlarına devam edebilirler.
  • Hazırlık sınıfları hariç, en az on yarıyıl süreli lisans eğitimi alanlar yüksek lisans derecesine sahip sayıldığından doktora programlarına devam edebilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219040


Yeterlilik Adı
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muş Alparslan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kamu yönetimi alanında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme.
  • Türkiye’de ve dünyada kamu yönetiminde yeniden yapılanma ve reform, yeni kamu yönetimi, karşılaştırmalı kamu politikaları, kent ve çevre politikaları, yerel yönetimler, siyaset teorisi, modernleşme, küreselleşme ve yerelleşme, demokrasi, modernleşme, insan hakları, Türkiye- AB ilişkileri gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma.
  • Kamu Yönetimi ile yakından ilişkili disiplinlere ait kavramları ve kuramları kavrayabilme, disiplinler arası etkileşimi değerlendirebilme.
  • Türkiye ve dünyadan farklı kamu yönetimi tecrübelerini karşılaştırabilecek birikime sahip olma.
  • Kamu Yönetimi alanında karşılaşılan sorunlarla ilgili kuramsal çerçeveye ve literatüre dayalı olarak araştırma tasarlayabilme, bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapabilme, niceliksel ve niteliksel yöntemler kullanarak analiz yapabilme, elde edilen sonuçları yazılı ve sözlü olarak sunabilme.
  • Kazandığı kuramsal bilgi ve analiz tekniklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni yaklaşımlar ortaya koyabilme.
  • Özel sektör, kamu sektörü ve yerel yönetim kuruluşlarında yönetici olarak istihdam edilebilecek vasıflar kazanma.
  • Bağımsız olarak karar alma yetisine sahip olma, insiyatif sahibi olma ve takım çalışmasına uyumlu hareket edebilme.
  • Kamu Yönetimi alanında akademik bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirme ve yayına dönüştürerek bilimsel bilgi üretebilme yetkinliğine sahip olma.
  • Kamu Yönetimi alanındaki teori ve yaklaşımları kuramsal çerçeve içerisinde yorumlayabilme ve bunlara eleştirel olarak yaklaşabilme.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi.
  • Türkçeyi iyi kullanma ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  • Akademik alanda ve çalışma hayatında gerekli olan bilgisayar teknolojilerini, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme konusunda yetkinlik sahibi olma.
  • Bilimsel ve mesleki alanda etik değerlere uygun davranış ilkelerinin bilincine sahip olma, bilimsel çalışmalarda etik sorumluluğu taşıma.
  • Kamu yönetiminin çalışma alanlarında hayat boyu öğrenme bilinciyle kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
  • Alanıyla ilgili yazılan tezin ilgili enstitünün belirleyeceği tez jürisi tarafından başarılı bulunması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Lisans diplomasına sahip olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen minimum puandan az olmamak koşuluyla ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav puanına sahip olmak.
  • Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anabilim ve anasanat dallarına öğrenci kabulünde ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav puanı aranmaz.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin yükseköğretim kurumunun senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.

Başarma Şartları
120 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumu senatosunun/enstitüsünün belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek. Tezli yüksek lisans programlarına kabul edilen öğrencilerden lisans derecesini kabul edildikleri yüksek lisans programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans derecesini kabul edildikleri yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan yüksek lisans programı adayları için eksikliklerini gidermek amacıyla en çok iki yarıyıl bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. Hazırlık sınıfları hariç, en az on yarıyıl süreli lisans eğitimi alanlar yüksek lisans derecesine sahip sayılır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olanlar doktora programlarına devam edebilirler.
  • Hazırlık sınıfları hariç, en az on yarıyıl süreli lisans eğitimi alanlar yüksek lisans derecesine sahip sayıldığından doktora programlarına devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219040

Qualification Title
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi MASTER OF SCIENCE (WITH THESIS)
Awarding BodyMUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.alparslan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasPolitical sciences and civics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To follow the theoretical and practical innovations in the field of public administration. To have the knowledge at the level of an expertise on the restructuring and reform of the public administration in Turkey and in the world, the new public administration, comparative public policy, urban and environmental policies, local governments,politicaltheory,modernization, globalization and decentralization, democracy, modernization, human rights issues such as the EU-Turkey relations. To understand the concepts which are closely related diciplines to public adminitration and to evaluate interdisciplinary interaction. To have the knowledge to compare the accumulation of experiences with different public administration in Turkey and around the world. To design research based on the theoretical framework and literature on the problems faced in the field of public administration, to do research by using the techniques of scientific research, to make analysis using quantitative and qualitative methods, to present the results orally and in writing To reveal new approaches by using gained theoretical knowledge and analysis techniques for the field. To gain qualifications to be employed as an administrator in the Private sector, public sector and local government organizations. To be capable of being independent of the decision-making, to have initiative and to be able to move compatible to a team work. To perform academic work independently in the field of Public Administration, and to have the competence to turn it in to the scientific knowledge by publication. To interpret the theories and approaches within a theoretical framework in the field of public administration and to approach them critically. Access to information and to do research for this purpose, the ability to use databases and other information resources. Good use of Turkish language and using a foreign language at least at B2 general level according to European Language Portfolio and using written and oral communication skills. To have competence in the use of computer technologies that are required in the academic field and working life, databases and other information sources. To be conscious of the principles of appropriate behavior in the field of scientific and professional ethics, handling ethical responsibility in scientific studies. To have the potential to self-improvement and ability of working at the areas of public administration with a sense of life-long learning.

Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219040


Qualification Title
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi MASTER OF SCIENCE (WITH THESIS)

Awarding Body
MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To follow the theoretical and practical innovations in the field of public administration. To have the knowledge at the level of an expertise on the restructuring and reform of the public administration in Turkey and in the world, the new public administration, comparative public policy, urban and environmental policies, local governments,politicaltheory,modernization, globalization and decentralization, democracy, modernization, human rights issues such as the EU-Turkey relations. To understand the concepts which are closely related diciplines to public adminitration and to evaluate interdisciplinary interaction. To have the knowledge to compare the accumulation of experiences with different public administration in Turkey and around the world. To design research based on the theoretical framework and literature on the problems faced in the field of public administration, to do research by using the techniques of scientific research, to make analysis using quantitative and qualitative methods, to present the results orally and in writing To reveal new approaches by using gained theoretical knowledge and analysis techniques for the field. To gain qualifications to be employed as an administrator in the Private sector, public sector and local government organizations. To be capable of being independent of the decision-making, to have initiative and to be able to move compatible to a team work. To perform academic work independently in the field of Public Administration, and to have the competence to turn it in to the scientific knowledge by publication. To interpret the theories and approaches within a theoretical framework in the field of public administration and to approach them critically. Access to information and to do research for this purpose, the ability to use databases and other information resources. Good use of Turkish language and using a foreign language at least at B2 general level according to European Language Portfolio and using written and oral communication skills. To have competence in the use of computer technologies that are required in the academic field and working life, databases and other information sources. To be conscious of the principles of appropriate behavior in the field of scientific and professional ethics, handling ethical responsibility in scientific studies. To have the potential to self-improvement and ability of working at the areas of public administration with a sense of life-long learning.


Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address