Yeterlilik Kodu | TR0030220496 | |
Yeterlilik Adı | Sİyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (YL) Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Siyaset bilimleri ve yurttaşlık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Yüksek Lisans Programı’nın amacı, lisans mezunlarına siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında temel teorik tartışmaları kavrayacak ve yorumlayabilecek, güncel gelişmeleri takip edebilecek bilimsel bilgi birikimini kazandırmaktır. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Yüksek Lisans Programı’nın toplam eğitim süresi dört yarıyıldır. Programın ilk iki yarıyılında siyaset ve sosyal bilimler, yönetim bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk bilimleri alanlarında okutulacak dersler yer almaktadır. Programın üçüncü ve dördüncü yarıyılı tez çalışmasına yöneliktir. Eğitim dili Türkçedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içindeki sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Yarıyıl içi değerlendirmenin %40’ı ve yarıyıl sonu sınav notunun da %60’ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Adayın not ortalamaları 100’lük sisteme göre değerlendirilir. 100’lük sisteme göre notu bulunmayan adaylar için YÖK tarafından belirlenen eşdeğerlik tablosu kullanılır. ALES puanının % 50’si, mezuniyet not ortalamasının % 40’ı, (var ise) yabancı dil puanının % 10’u alınarak toplanır. Yabancı dil belgesi bulunmayan adayların, yabancı dil puanı sıfır kabul edilerek hesaplama yapılır. Adayın başarılı sayılabilmesi için değerlendirme toplamlarının 60 puan ve üstü olması gerekir. | |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Programı toplam 21 ulusal krediden ve bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Programı tamamlama süresi dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Öğrenci ilk iki yarıyılda AKTS ders kredi yükünü tamamlamak ve tez çalışmasında başarılı bulunmak koşuluyla mezun olabilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi derecesi birçok alanda kullanılabilir. Bu dereceyle mezunlar, kamu ve özel sektörde birçok değişik alanda kariyer yapma olanağı bulabilirler. İçişleri Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Adalet Bakanlığı başta olmak üzere bakanlıkların tümünde; yerel yönetimlerin değişik birimlerinde; finans kurumları, bankalar ve medya gibi özel sektör kurumlarında uzman ve yönetici olarak çalışabilirler. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisansüstü derecelerini izleyerek akademik dünyada da bir kariyere sahip olmak mümkündür. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220496
ISCO:08
ISCO:08
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Yüksek Lisans Programı’nın amacı, lisans mezunlarına siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında temel teorik tartışmaları kavrayacak ve yorumlayabilecek, güncel gelişmeleri takip edebilecek bilimsel bilgi birikimini kazandırmaktır. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Yüksek Lisans Programı’nın toplam eğitim süresi dört yarıyıldır. Programın ilk iki yarıyılında siyaset ve sosyal bilimler, yönetim bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk bilimleri alanlarında okutulacak dersler yer almaktadır. Programın üçüncü ve dördüncü yarıyılı tez çalışmasına yöneliktir. Eğitim dili Türkçedir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında tarihsel, kuramsal ve güncel bilgiye sahip olur
- Yerel, ulusal ve uluslararasi düzlemlerde iktidarin toplumsal, kurumsal, iktisadi ve kültürel üretiliş ve kullanılış biçimlerini anlamlandırma ve değerlendirme becerisi
- Sosyal bilimler dünyasının klasik ve yeni yaklaşımlarından kapsayıcı ve eleştirel bir şekilde yararlanabilmeleri
- Türkiyenin siyasal-yönetsel düzenini tarihsel ve güncel değişim süreçleriyle birlikte değerlendirir
- Yerel, ulusal ve küresel sorunların çözümüne yönelik politika önerisi geliştirir
- Siyasal ve yönetsel konularda bir araştırma planlayabilir
- Bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk üstlenerek alanıyla ilgili proje geliştirebilir
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içindeki sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Yarıyıl içi değerlendirmenin %40’ı ve yarıyıl sonu sınav notunun da %60’ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Adayın not ortalamaları 100’lük sisteme göre değerlendirilir. 100’lük sisteme göre notu bulunmayan adaylar için YÖK tarafından belirlenen eşdeğerlik tablosu kullanılır. ALES puanının % 50’si, mezuniyet not ortalamasının % 40’ı, (var ise) yabancı dil puanının % 10’u alınarak toplanır. Yabancı dil belgesi bulunmayan adayların, yabancı dil puanı sıfır kabul edilerek hesaplama yapılır. Adayın başarılı sayılabilmesi için değerlendirme toplamlarının 60 puan ve üstü olması gerekir.
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi derecesi birçok alanda kullanılabilir. Bu dereceyle mezunlar, kamu ve özel sektörde birçok değişik alanda kariyer yapma olanağı bulabilirler. İçişleri Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Adalet Bakanlığı başta olmak üzere bakanlıkların tümünde; yerel yönetimlerin değişik birimlerinde; finans kurumları, bankalar ve medya gibi özel sektör kurumlarında uzman ve yönetici olarak çalışabilirler. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisansüstü derecelerini izleyerek akademik dünyada da bir kariyere sahip olmak mümkündür.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220496 | |
Qualification Title | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ (YL) Master Of Science | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Political sciences and civics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have historical, theoretical and current knowledge in the field of political science and public administration. The ability to make sense of and evaluate the social, institutional, economic and cultural production and use of power at local, national and international levels. To be able to benefit from the classical and new approaches of the world of social sciences in an inclusive and critical way. Evaluates Turkeys political-administrative order together with historical and current change processes. Develops policy proposals for the solution of local, national and global problems. Will be able to plan a research on political and managerial issues. You can develop a project related to his field by assuming responsibility individually or in a group. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the success of the student in studies such as exams, applied studies, homeworks during the semester and the final exam together. The students success grade is calculated by adding 40% of the mid-term evaluation and 60% of the final exam grade. The masters program with thesis consists of at least seven courses, a seminar course and thesis work, with a total of not less than twenty-one credits. Seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. A masters program with thesis consists of a total of at least 120 ECTS credits, including at least eight courses, including the seminar course, provided that it is not less than 60 ECTS credits in one academic term. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates grade point averages are evaluated according to the 100-point system. For candidates who do not have a grade according to the 100-point system, the equivalence table determined by YÖK is used. It is collected by taking 50% of the ALES score, 40% of the graduation grade point average, and 10% of the foreign language score (if any). The foreign language score of the candidates who do not have a foreign language certificate is considered as zero and the calculation is made. In order for the candidate to be considered successful, the evaluation totals must be 60 points or more. | |
Conditions for Success | The masters program with thesis consists of at least seven courses, a seminar course and thesis work, with a total of not less than twenty-one credits. Seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. A masters program with thesis consists of a total of at least 120 ECTS credits, including at least eight courses, including the seminar course, provided that it is not less than 60 ECTS credits in one academic term. The program consists of a total of 21 national credits and a total of at least 120 ECTS credits, of which at least eight courses, including the seminar course, and thesis work, not less than 60 ECTS credits in one academic year. The completion period of the program is four semesters, and the program is completed in six semesters at the most. The student can graduate on the condition that he/she completes the ECTS course credit load in the first two semesters and is successful in the thesis study. | |
Progression Paths (Relationship Type) | A Political Science and Public Administration degree can be used in many fields. With this degree, graduates can find the opportunity to pursue careers in many different fields in the public and private sectors. In all ministries, especially the Ministry of Interior, Ministry of Development, Ministry of Finance, Ministry of Justice; in different units of local governments; They can work as experts and managers in private sector institutions such as financial institutions, banks and media. It is also possible to pursue a career in the academic world by pursuing postgraduate degrees in Political Science and Public Administration. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220496
Have historical, theoretical and current knowledge in the field of political science and public administration. The ability to make sense of and evaluate the social, institutional, economic and cultural production and use of power at local, national and international levels. To be able to benefit from the classical and new approaches of the world of social sciences in an inclusive and critical way. Evaluates Turkeys political-administrative order together with historical and current change processes. Develops policy proposals for the solution of local, national and global problems. Will be able to plan a research on political and managerial issues. You can develop a project related to his field by assuming responsibility individually or in a group.
Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the success of the student in studies such as exams, applied studies, homeworks during the semester and the final exam together. The students success grade is calculated by adding 40% of the mid-term evaluation and 60% of the final exam grade. The masters program with thesis consists of at least seven courses, a seminar course and thesis work, with a total of not less than twenty-one credits. Seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. A masters program with thesis consists of a total of at least 120 ECTS credits, including at least eight courses, including the seminar course, provided that it is not less than 60 ECTS credits in one academic term.
Candidates grade point averages are evaluated according to the 100-point system. For candidates who do not have a grade according to the 100-point system, the equivalence table determined by YÖK is used. It is collected by taking 50% of the ALES score, 40% of the graduation grade point average, and 10% of the foreign language score (if any). The foreign language score of the candidates who do not have a foreign language certificate is considered as zero and the calculation is made. In order for the candidate to be considered successful, the evaluation totals must be 60 points or more.
A Political Science and Public Administration degree can be used in many fields. With this degree, graduates can find the opportunity to pursue careers in many different fields in the public and private sectors. In all ministries, especially the Ministry of Interior, Ministry of Development, Ministry of Finance, Ministry of Justice; in different units of local governments; They can work as experts and managers in private sector institutions such as financial institutions, banks and media. It is also possible to pursue a career in the academic world by pursuing postgraduate degrees in Political Science and Public Administration.
Qualification is continuous