Yeterlilik Kodu

TR0030017545

Yeterlilik Adı
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Ticaret Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstanbul Ticaret Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ticaret.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Siyaset bilimleri ve yurttaşlık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü küresel bakış açısı ve analitik düşünce yetilerine sahip mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda bölümümüz öğrencilerine yönelik ekonomi, siyaset, uluslararası ilişkiler, hukuk, evrensel kültür ve yabancı dil bilgisini içeren, etik değerlere sahip disiplinler arası bir eğitim verilmektedir. Programımız öğretim kadrosunun benimsediği yenilikçi eğitim-öğretim yöntemleri sayesinde öğrencilerimiz mezun olduklarında gerekli bilimsel, eleştirel ve etik düşünce yapısına sahip bireyler olarak iş hayatına atılmaktadır. Öğrencilerin ayrıca, toplumsal ilişkilerini ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik topluluk faaliyetleri başta olmak üzere çeşitli sosyal sorumluluk projeleriyle de desteklenmektedir.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgündür. Kurum bünyesindeki derslikler, laboratuvarlar ve stüdyolar teorik ve uygulamalı öğrenme alanlarıdır. Bitirme projesi, kariye planlama ve staj uygulamaları ile sektörde öğrenme imkânı sağlanır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Lisans Programı Öğrenme Kazanımları aşağıdaki gibidir.

  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kavramsal ve kuramsal donanıma sahip öğrenciler yetiştirmek.
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler teorilerini uygulayarak tarihi ve güncel olayları açıklayabilmek.
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırmalar yapabilme becerisini kazandırmak.
  • Öğrencilere, eleştirel ve analitik düşünme yeteneği kazandırmak.
  • Dünyanın farklı bölgelerindeki ülkelerin tarihi, ekonomik, siyasi yapıları hakkında temel bilgi sahibi olmak ve mevcut sorunlara yönelik çözümler geliştirebilmek.
  • Ulusal ve uluslararası iş birliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel gelişimine katkıda bulunmak.
  • Sosyal bilimlerde disiplinler arası yaklaşımları derinleştirerek, multidisipliner bakış açısını genişletip, tartışmaları güçlendirmek.
  • Düşüncelerini etkin biçimde yazılı ve sözlü aktarabilen, araştırma yetileriyle donanmış öğrenciler yetiştirmek.
  • Farklı fikir ve kültürlere saygılı, evrensel değerleri özümsemiş bireyleri topluma kazandırmak.
  • Güncel uluslararası sorunların (nükleer kazalar ve benzeri çevre sorunları, sınır aşan suçlar, kontrolsüz devletlerin nükleer silah edinmesi, çökmüş devletlerin bölgesel ve küresel etkileri vb.) kökleri, boyutları ve sonuçları konusunda teorik ve ampirik bilgi sahibi olmak.
  • Sosyal bilim çalışma ve incelemelerinde dünyanın her yerinde müfredata girmiş olan iktisat, hukuk, sosyoloji, istatistik, iletişim gibi dalların temel konularından mezuniyetten sonra istenirse yoğunlaşmaya imkân ve izin verecek düzeyde haberdar olmak
  • Çağdaş iş hayatının gerektirdiği şekilde yabancı dili (İngilizce) iyi kullanabilmek, sosyal medyayı özel hayat yanında iş hayatıyla ilgili olarak da değerlendirmek.
Anahtar Yetkinlikler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı için belirlenen program eğitim amaçları aşağıda yer almaktadır. Bu amaç doğrultusunda programda öğrenim gören öğrenciler;

  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerin temel kavramları, kuramsal bakış açıları, tarihçesine hâkimdirler.
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerin temel araştırma yöntemlerini uygulayabilir, araştırma deseni yapabilir, veri toplayabilir, analiz edebilir ve yorum yapabilirler.
  • Eleştirel, analitik, sistematik düşünme becerileri geliştirebilir ve üretken şekilde kullanabilirler.
  • Ulusal ve Uluslararası olgu ve olaylara disiplinler arası bakış açısıyla bakıp, etik değerleri gözeterek bireysel ve takım çalışmaları yapabilirler.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, sunum, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıSiyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Bölümü’nden mezun olabilmek için gerekli koşullar ise aşağıda özetlenmektedir; İngilizce hazırlık sınıfının başarıyla tamamlanmış olması, 8 yarıyıllık ders planında yer alan zorunlu, seçimlik ve üniversite seçimlik derslerden oluşan toplam en az 240 AKTS kredisinin tamamlanmış olması, En az 2.00 GNO sahip olunması, Müfredatın tamamlanması için gerekli olan zorunlu ve seçmeli derslerin hepsinin alınmış olması ve bu derslerden başarılı olunması, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler müfredatında yer alan, Bitirme Projesinin bölüm web sayfasında ilan edilen kılavuza ve bilimsel etik kurallara uygun olarak danışmanları eşliğinde tamamlanmasıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030017545


Yeterlilik Adı
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Ticaret Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstanbul Ticaret Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü küresel bakış açısı ve analitik düşünce yetilerine sahip mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda bölümümüz öğrencilerine yönelik ekonomi, siyaset, uluslararası ilişkiler, hukuk, evrensel kültür ve yabancı dil bilgisini içeren, etik değerlere sahip disiplinler arası bir eğitim verilmektedir. Programımız öğretim kadrosunun benimsediği yenilikçi eğitim-öğretim yöntemleri sayesinde öğrencilerimiz mezun olduklarında gerekli bilimsel, eleştirel ve etik düşünce yapısına sahip bireyler olarak iş hayatına atılmaktadır. Öğrencilerin ayrıca, toplumsal ilişkilerini ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik topluluk faaliyetleri başta olmak üzere çeşitli sosyal sorumluluk projeleriyle de desteklenmektedir.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgündür. Kurum bünyesindeki derslikler, laboratuvarlar ve stüdyolar teorik ve uygulamalı öğrenme alanlarıdır. Bitirme projesi, kariye planlama ve staj uygulamaları ile sektörde öğrenme imkânı sağlanır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Lisans Programı Öğrenme Kazanımları aşağıdaki gibidir.

  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kavramsal ve kuramsal donanıma sahip öğrenciler yetiştirmek.
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler teorilerini uygulayarak tarihi ve güncel olayları açıklayabilmek.
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırmalar yapabilme becerisini kazandırmak.
  • Öğrencilere, eleştirel ve analitik düşünme yeteneği kazandırmak.
  • Dünyanın farklı bölgelerindeki ülkelerin tarihi, ekonomik, siyasi yapıları hakkında temel bilgi sahibi olmak ve mevcut sorunlara yönelik çözümler geliştirebilmek.
  • Ulusal ve uluslararası iş birliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel gelişimine katkıda bulunmak.
  • Sosyal bilimlerde disiplinler arası yaklaşımları derinleştirerek, multidisipliner bakış açısını genişletip, tartışmaları güçlendirmek.
  • Düşüncelerini etkin biçimde yazılı ve sözlü aktarabilen, araştırma yetileriyle donanmış öğrenciler yetiştirmek.
  • Farklı fikir ve kültürlere saygılı, evrensel değerleri özümsemiş bireyleri topluma kazandırmak.
  • Güncel uluslararası sorunların (nükleer kazalar ve benzeri çevre sorunları, sınır aşan suçlar, kontrolsüz devletlerin nükleer silah edinmesi, çökmüş devletlerin bölgesel ve küresel etkileri vb.) kökleri, boyutları ve sonuçları konusunda teorik ve ampirik bilgi sahibi olmak.
  • Sosyal bilim çalışma ve incelemelerinde dünyanın her yerinde müfredata girmiş olan iktisat, hukuk, sosyoloji, istatistik, iletişim gibi dalların temel konularından mezuniyetten sonra istenirse yoğunlaşmaya imkân ve izin verecek düzeyde haberdar olmak
  • Çağdaş iş hayatının gerektirdiği şekilde yabancı dili (İngilizce) iyi kullanabilmek, sosyal medyayı özel hayat yanında iş hayatıyla ilgili olarak da değerlendirmek.

Anahtar Yetkinlikler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı için belirlenen program eğitim amaçları aşağıda yer almaktadır. Bu amaç doğrultusunda programda öğrenim gören öğrenciler;

  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerin temel kavramları, kuramsal bakış açıları, tarihçesine hâkimdirler.
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerin temel araştırma yöntemlerini uygulayabilir, araştırma deseni yapabilir, veri toplayabilir, analiz edebilir ve yorum yapabilirler.
  • Eleştirel, analitik, sistematik düşünme becerileri geliştirebilir ve üretken şekilde kullanabilirler.
  • Ulusal ve Uluslararası olgu ve olaylara disiplinler arası bakış açısıyla bakıp, etik değerleri gözeterek bireysel ve takım çalışmaları yapabilirler.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, sunum, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Bölümü’nden mezun olabilmek için gerekli koşullar ise aşağıda özetlenmektedir; İngilizce hazırlık sınıfının başarıyla tamamlanmış olması, 8 yarıyıllık ders planında yer alan zorunlu, seçimlik ve üniversite seçimlik derslerden oluşan toplam en az 240 AKTS kredisinin tamamlanmış olması, En az 2.00 GNO sahip olunması, Müfredatın tamamlanması için gerekli olan zorunlu ve seçmeli derslerin hepsinin alınmış olması ve bu derslerden başarılı olunması, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler müfredatında yer alan, Bitirme Projesinin bölüm web sayfasında ilan edilen kılavuza ve bilimsel etik kurallara uygun olarak danışmanları eşliğinde tamamlanmasıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017545

Qualification Title
Political Science and International Relations (English) Program
Awarding Bodyistanbul commerce university
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ticaret.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasPolitical sciences and civics
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The Department of Political Science and International Relations aims to train students with a global perspective and analytical thinking skills. In line with this purpose, our students are provided with an interdisciplinary education that includes the fields of economics, politics, international relations, law, universal culture, and foreign languages. Thanks to the innovative education and training methods adopted by the teaching staff of our program, our students enter the business life as individuals who have the necessary scientific, critical, and ethical mindset when they graduate. Students are also supported by various social responsibility projects, especially community activities to improve their social relations and communication skills.
Learning Environments
  • Education and training are formal. Classrooms, laboratories, and studios within the institution are areas for theoretical and practical learning. Graduation project, career planning, and internship applications provide the opportunity to gain hands-on experience in the sector.
Description

The Learning Outcomes of Political Science and International Relations (English) Undergraduate Program are as follows.

  • To train students with conceptual and theoretical knowledge in the field of Political Science and International Relations.
  • To be able to explain historical and current events by applying the theories of Political Science and International Relations.
  • To gain the ability to conduct scientific research in the field of Political Science and International Relations.
  • To provide students with the ability to think critically and analytically.
  • To have basic knowledge about the historical, economic, and political structures of countries in different regions of the world and to develop solutions to current problems.
  • To contribute to the scientific and cultural development of society in the spirit of national and international cooperation and solidarity.
  • To deepen interdisciplinary approaches in social sciences, to broaden the multidisciplinary perspective and to strengthen discussions.
  • To educate students who can effectively communicate their thoughts in written and oral form and who are equipped with research skills.
  • To bring individuals who are respectful to different ideas and cultures and who have internalized universal values into society.
  • To have theoretical and empirical knowledge about the roots, dimensions, and consequences of current international problems (nuclear accidents and similar environmental problems, transnational crimes, nuclear weapons acquisition by rogue states, regional and global effects of failed states, etc.).
  • To be aware of the basic subjects of economics, law, sociology, statistics, communication, etc., which are included in the curriculum of social science studies and investigations all over the world, at a level that will allow concentration after graduation if desired.
  • To be able to use foreign language (English) well as required by contemporary business life, to use social media in business life as well as private life.
Key Competencies

The educational objectives of the Political Science and International Relations Undergraduate Program are given below. In line with this aim, students studying in the program;

  • Have a command of the basic concepts, theoretical perspectives and history of Political Science and International Relations.
  • Apply the basic research methods of Political Science and International Relations, develop a research design, collect, analyse, and interpret data.
  • Develop critical, analytical, and systematic thinking skills and use them productively.
  • To be able to look at national and international phenomena and events from an interdisciplinary perspective and conduct individual and team studies by maintaining ethical values.
Further Info
  • Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (HEC).
  • Different methods such as homework, project, application, presentation, midterm, and final exam are used in measurement and evaluation.
  • Letter and/or numeric grading systems are used in the evaluation of student success.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- HEC is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by HEC are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by HEC.

- Every year, HEC publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by HEC.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. HEC determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by HEC on these issues.

1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of HEC.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by HEC.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (HEQC) at the beginning of each year. HEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by HEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. HEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (MSPC), the procedures and principles of which are determined by HEC.
  • To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (VTE) conducted by MSPC, whose procedures and principles are determined by HEC.
Conditions for SuccessThe requirements for graduation from the Department of Political Science and International Relations (English) are summarized below. Successful completion of the English preparatory class, Completion of a total of at least 240 ECTS credits consisting of compulsory, elective and university elective courses in the 8-semester course plan, Having at least 2.00 GPA, All compulsory and elective courses required for the completion of the curriculum must have been taken and must be successful in these courses, Completion of the Graduation Project, which is included in the Political Science and International Relations curriculum, in accordance with the guidelines announced on the department website and scientific ethical rules, in the presence of their advisors.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral programs admitted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017545


Qualification Title
Political Science and International Relations (English) Program

Awarding Body
istanbul commerce university

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The Department of Political Science and International Relations aims to train students with a global perspective and analytical thinking skills. In line with this purpose, our students are provided with an interdisciplinary education that includes the fields of economics, politics, international relations, law, universal culture, and foreign languages. Thanks to the innovative education and training methods adopted by the teaching staff of our program, our students enter the business life as individuals who have the necessary scientific, critical, and ethical mindset when they graduate. Students are also supported by various social responsibility projects, especially community activities to improve their social relations and communication skills.

Learning Environments
  • Education and training are formal. Classrooms, laboratories, and studios within the institution are areas for theoretical and practical learning. Graduation project, career planning, and internship applications provide the opportunity to gain hands-on experience in the sector.

Description

The Learning Outcomes of Political Science and International Relations (English) Undergraduate Program are as follows.

  • To train students with conceptual and theoretical knowledge in the field of Political Science and International Relations.
  • To be able to explain historical and current events by applying the theories of Political Science and International Relations.
  • To gain the ability to conduct scientific research in the field of Political Science and International Relations.
  • To provide students with the ability to think critically and analytically.
  • To have basic knowledge about the historical, economic, and political structures of countries in different regions of the world and to develop solutions to current problems.
  • To contribute to the scientific and cultural development of society in the spirit of national and international cooperation and solidarity.
  • To deepen interdisciplinary approaches in social sciences, to broaden the multidisciplinary perspective and to strengthen discussions.
  • To educate students who can effectively communicate their thoughts in written and oral form and who are equipped with research skills.
  • To bring individuals who are respectful to different ideas and cultures and who have internalized universal values into society.
  • To have theoretical and empirical knowledge about the roots, dimensions, and consequences of current international problems (nuclear accidents and similar environmental problems, transnational crimes, nuclear weapons acquisition by rogue states, regional and global effects of failed states, etc.).
  • To be aware of the basic subjects of economics, law, sociology, statistics, communication, etc., which are included in the curriculum of social science studies and investigations all over the world, at a level that will allow concentration after graduation if desired.
  • To be able to use foreign language (English) well as required by contemporary business life, to use social media in business life as well as private life.

Key Competencies

The educational objectives of the Political Science and International Relations Undergraduate Program are given below. In line with this aim, students studying in the program;

  • Have a command of the basic concepts, theoretical perspectives and history of Political Science and International Relations.
  • Apply the basic research methods of Political Science and International Relations, develop a research design, collect, analyse, and interpret data.
  • Develop critical, analytical, and systematic thinking skills and use them productively.
  • To be able to look at national and international phenomena and events from an interdisciplinary perspective and conduct individual and team studies by maintaining ethical values.

Further Info
  • Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (HEC).
  • Different methods such as homework, project, application, presentation, midterm, and final exam are used in measurement and evaluation.
  • Letter and/or numeric grading systems are used in the evaluation of student success.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- HEC is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by HEC are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by HEC.

- Every year, HEC publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by HEC.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. HEC determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by HEC on these issues.

1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of HEC.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by HEC.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (HEQC) at the beginning of each year. HEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by HEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. HEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (MSPC), the procedures and principles of which are determined by HEC.
  • To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (VTE) conducted by MSPC, whose procedures and principles are determined by HEC.

Conditions for Success
The requirements for graduation from the Department of Political Science and International Relations (English) are summarized below. Successful completion of the English preparatory class, Completion of a total of at least 240 ECTS credits consisting of compulsory, elective and university elective courses in the 8-semester course plan, Having at least 2.00 GPA, All compulsory and elective courses required for the completion of the curriculum must have been taken and must be successful in these courses, Completion of the Graduation Project, which is included in the Political Science and International Relations curriculum, in accordance with the guidelines announced on the department website and scientific ethical rules, in the presence of their advisors.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral programs admitted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode