Yeterlilik Kodu | TR0030010684 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Bilgiler Eğitimi Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Sözel puan türünde en az 55 ALES (Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı) puanına sahip olmak, ÜDS, KPDS veya eşdeğer bir yabancı dil sınavından (TOFEL vb) en az 55 puan almış olmak, Akademik Lisans Üstü Sınavının(ALES) % 60, lisans mezuniyet ortalamasının %20 ve yüksek lisans mezuniyet ortalamasının %20'si alınarak oluşturulan puanlarla belirlenen sıralamada kontenjan sayısına göre gerekli sıralamaya girebilmek | |
Başarma Şartları | 240 AKTS karşılığı dersi başarı ile tamamlamak ve hazırlayacağı Doktora Tezini jüri önünde başarı ile sunmak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Doktora programımızdan mezun olan öğrenciler çeşitli üniversitelerde akademik hayata başlayabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030010684
- Bağımsız veya bir ekibin parçası olarak farklı bilimsel çalışma ve projeleri yürütebilir.
- Görüş ve düşüncelerini uzman bir topluluk karşısında mantıklı, açık ve anlaşılır bir dille savunabilir.
- Sosyal Bilgiler eğitimi, eğitim tarihi ve bu alanlarla ilişkili diğer disiplinlerde elde edilen bilgi ve bulgulardan yeni ve özgün sonuçlara ulaşabilir.
- Sosyal Bilgiler eğitimi ve eğitim tarihi alanlarında özgün bir araştırmayı veya yöntemi tasarlayabilir ve uygulayabilir.
- Yayınlanabilir özgün bir çalışma ile Sosyal Bilgiler eğitimi ve eğitim tarihine katkıda bulunabilir.
- Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü C1 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
- Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları ulusal ve uluslararası düzeylerde sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir.
- Sosyal bilgiler eğitiminde meydana gelen gelişmeleri toplumun farklı kesimlerine tanıtarak bu gelişmelerin kabul görmesi ve yaygınlaşmasına katkıda bulunabilir.
- Sosyal bilgiler eğitiminde yaşanan toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümü için başlatılan ulusal ve uluslararası faaliyetleri destekleyip katkıda bulunabilir.
- Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında sahip olduğu alan ve meslek bilgisini derinleştirerek yeni ve özgün tanımlar ortaya koyabilir.
- Alanında ki bilgilerini arttırır ve bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişebilir.
- Bilgiyi bilimsel kriterlere uygun olarak değerlendirir, yorumlar ve uygulama yapabilir.
- Sosyal Bilgiler eğitimi ve eğitim tarihi alanlarında ortaya atılan yeni fikir ve yöntemlerin eleştirel değerlendirmesini yazılı ve sözlü olarak yapabilir.
- Eğitim-öğretim faaliyetlerinde yol gösterici ve açıklayıcı rol üstlenebilir.
- Sosyal Bilgiler eğitimi ve eğitim tarihiyle ilgili bilgi, beceri ve tutumları öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirip uygulayabilir.
Sözel puan türünde en az 55 ALES (Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı) puanına sahip olmak, ÜDS, KPDS veya eşdeğer bir yabancı dil sınavından (TOFEL vb) en az 55 puan almış olmak, Akademik Lisans Üstü Sınavının(ALES) % 60, lisans mezuniyet ortalamasının %20 ve yüksek lisans mezuniyet ortalamasının %20'si alınarak oluşturulan puanlarla belirlenen sıralamada kontenjan sayısına göre gerekli sıralamaya girebilmek
Doktora programımızdan mezun olan öğrenciler çeşitli üniversitelerde akademik hayata başlayabilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030010684 | |
Qualification Title | Teacher Traaining in Social Studies Master Degree | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and evaluation system for each course is described in detail under Course Instruction Plan | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | to have a score of minimum 55 from ALES (academic test for graduate studies) exam, to have a score of minimum 55 from UDS (Interuniversity Board Foreign Language Examination) or KPSD (Test of Foreign Language for Public Servants) exams or equivalent score from TOEFL or similar exams, to be in the line according to the qouta of the programme as result of the mark graded by taking %60 of the mark candidates get from Academic Graduate Exam, % 20 of their General Point Average(GPA) of their graduate programme and % 20 of their General Point Average(GPA) of their undergraduate programme from graduate programme | |
Conditions for Success | Successful completion of all courses equivalent 240 ECTS credits and succesful defence of Doctorate Thesis | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduate students of PhD program may start their academic life at universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030010684
- Make written or oral critics of new ideas and methods in the fields of social studies teaching and history of education.
- Under take guiding and explanatory role in educational activities
- Develop and apply educational strategies to transmit knowledge, skills and attitudes related social studies teaching and history of education
- Run various scientific projects or studies one or as part of a team
- Defend his/her opinion or ideas logically and with a clear, understandble language before experts
- Reach new and original results by using obtained information and findings of social studies teaching, history of education or other disciplines
- Design and implement an original method or research in the fields of social studies teaching and history of eduation
- Contributeto fields of social studies teaching and history of education with an original and publishables study
- Achieve written and verbal communication by using at least one foreign language, at the level of the “European Language Portfolio C1 General
- Share research findings related to social studies teaching in writting at national and international levels
- Contributeto acceptance and spread of new developments in social studies education by introducing these developments to different segments of society
- Contribute and support national and international activities to solve social, scientific and ethical problems in social studies teaching
- Develop new and original definitions in the field of social studies education by deepening his/her field and frofessional knowledge
- Can increas the information in his field and can access to information by using scientific research
- Can evaluate the information in accordance with scientific criterion, reviews and the application
Measurement and evaluation system for each course is described in detail under Course Instruction Plan
to have a score of minimum 55 from ALES (academic test for graduate studies) exam, to have a score of minimum 55 from UDS (Interuniversity Board Foreign Language Examination) or KPSD (Test of Foreign Language for Public Servants) exams or equivalent score from TOEFL or similar exams, to be in the line according to the qouta of the programme as result of the mark graded by taking %60 of the mark candidates get from Academic Graduate Exam, % 20 of their General Point Average(GPA) of their graduate programme and % 20 of their General Point Average(GPA) of their undergraduate programme from graduate programme
Graduate students of PhD program may start their academic life at universities.