Yeterlilik Kodu | TR0030006353 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Bilgiler Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Adıyaman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adıyaman Üniversitesi (ADYÜ) Altınşehir Mah. Atatürk Bulvarı No:1 02040, Merkez / ADIYAMAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.adiyaman.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim dalının amacı; sosyal bilimler eğitimi alanında en az dört yıllık lisans eğitimine dayalı eğitim, öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama faaliyetlerinden oluşan lisansüstü düzeyde eğitim vermek ve kalifiye eleman yetiştirmektir. Bu yolla hem ADYÜ Eğitim Fakültesi’nin hem de ülkemizdeki diğer eğitim fakültelerinin Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında öğretim üyesi ihtiyacının karşılanması, hem de Milli Eğitime bağlı kurumlarda görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin kendilerini yetiştirmelerine yardımcı olunması hedeflenmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Lisansüstü derslerde yarıyıl içinde yapılan çalışmalar ve ara sınavlar ile bunların dönem sonu sınavına nasıl katılacağı anabilim/anasanat dalı akademik kurullarınca düzenlenir, her yarıyıl başında ilan edilerek öğrencilere duyurulur ve öğrencilerin başarı durumu dönem sonu sınav notuna katılır. Lisansüstü derslerin dönem sonu sınavları, sınavı yapan öğretim üyesi veya üyeleri tarafından 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Dönem sonu sınavında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 100 üzerinden en az 70, doktora öğrencilerinin ise en az 75 puan almaları gerekir. Lisansüstü derslerde bütünleme sınavı açılmaz. Başarısız olunan bir dersi öğrenci azami ders alma süresi içinde tekrar alabilir veya zorunlu ders olmamak koşuluyla o dersin yerine aynı kredi değerinde başka bir dersi de alabilir. Öğrenciler enstitü yönetim kurulu kararı ile genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri de tekrarlayabilir.Tezli yüksek lisans programındaki tez sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezinin en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi raporu şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine yüksek lisans diploması verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu olmak ve gerekli merkezi sınav puanlarını almış olmak. | |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans programındaki tez sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezinin en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi raporu şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine yüksek lisans diploması verilir.yüksek lisans programındaki derslerden seminer dersinden başarılı olan ve tez eseri sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezinin en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi raporu şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine yüksek lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çeşitli kamu ve özel kurumlar ile vakıf ve devlet üniversiteleri. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030006353
ISCO:08
ISCO:08
Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim dalının amacı; sosyal bilimler eğitimi alanında en az dört yıllık lisans eğitimine dayalı eğitim, öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama faaliyetlerinden oluşan lisansüstü düzeyde eğitim vermek ve kalifiye eleman yetiştirmektir. Bu yolla hem ADYÜ Eğitim Fakültesi’nin hem de ülkemizdeki diğer eğitim fakültelerinin Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında öğretim üyesi ihtiyacının karşılanması, hem de Milli Eğitime bağlı kurumlarda görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin kendilerini yetiştirmelerine yardımcı olunması hedeflenmektedir.
- Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
- Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olur.
- Alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme-değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini Sosyal Bilgiler öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
- İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
- Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilgiyi üretme ve bilgiye ulaşma yollarını, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
- Sosyal Bilgiler-Toplum-Çevre ilişkisini bilir, toplum ve çevre sorunlarına çözüm arar, mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek, dersini farklı disiplinlerle ve alanlarla ilişkilendirebilecek düzeyde Türkçe, biyoloji, tıp, matematik, medya, güzel sanatlar vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur.
- Kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
- Öğrenmeyi öğrenir.
- Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Lisansüstü derslerde yarıyıl içinde yapılan çalışmalar ve ara sınavlar ile bunların dönem sonu sınavına nasıl katılacağı anabilim/anasanat dalı akademik kurullarınca düzenlenir, her yarıyıl başında ilan edilerek öğrencilere duyurulur ve öğrencilerin başarı durumu dönem sonu sınav notuna katılır. Lisansüstü derslerin dönem sonu sınavları, sınavı yapan öğretim üyesi veya üyeleri tarafından 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Dönem sonu sınavında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 100 üzerinden en az 70, doktora öğrencilerinin ise en az 75 puan almaları gerekir. Lisansüstü derslerde bütünleme sınavı açılmaz. Başarısız olunan bir dersi öğrenci azami ders alma süresi içinde tekrar alabilir veya zorunlu ders olmamak koşuluyla o dersin yerine aynı kredi değerinde başka bir dersi de alabilir. Öğrenciler enstitü yönetim kurulu kararı ile genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri de tekrarlayabilir.Tezli yüksek lisans programındaki tez sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezinin en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi raporu şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine yüksek lisans diploması verilir.
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu olmak ve gerekli merkezi sınav puanlarını almış olmak.
Çeşitli kamu ve özel kurumlar ile vakıf ve devlet üniversiteleri.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030006353 | |
Qualification Title | Graduate Diploma in Social Studies Education | |
Awarding Body | Adiyaman University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.adiyaman.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Postgraduate courses by midterm exams during the semester studies and how they attend the final exam science / art branch of the academic councils are organized, were announced at the beginning of each semester, students achievements are announced to the students and participate in the final examination grade. Graduate courses of semester exams, the exam out of 100 evaluated by a faculty member or members. In order to be successful at the end of the period of at least 70 out of 100 graduate students, doctoral students must obtain at least 75 points. Make-up exams for postgraduate courses. During the period of the course, students receive a maximum of a failed course or a required course shall not be permitted to repeat the same credit value of the course rather than take another course. Students graduate with the decision of the board of directors are successful repeat the courses in order to raiseMasters thesis examination program to be successful and provide other conditions, provided that at least three copies of the thesis, master thesis within one month from the date of the exam, thesis report form to the institute in terms of delivery and post-graduate students in the masters degree is appropriate | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Being a graduate in Social Studies Education and the necessary central examination scores must be taken. | |
Conditions for Success | Masters thesis examination program to be successful and provide other conditions, provided that at least three copies of the thesis, master thesis within one month from the date of the exam, thesis report form to the institute in terms of delivery and post-graduate students in the masters degree is appropriatesuccessful seminar course and thesis masters degree program, the courses to be successful at work and provide other conditions, provided that at least three copies of the thesis, master thesis within one month from the date of the exam, thesis report form to the institute in terms of delivery and post-graduate students in accordance with is a high degree. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Several public and private institutions and foundations and public universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030006353
ISCO:08
ISCO:08
- Have the skills of establishing healthy communication with students and colleagues and can use Turkish fluently and correctly according to its rules.
- Have the sufficient level of knowledge about Social Studies Education in order to meet the needs of student.
- Have the pedagogical knowledge about teaching profession and know and apply contemporary teaching methods and techniques and measurement-assessment methods.
- Have the sufficient level of foreign language knowledge in order to monitor foreign resources about his/her field.
- Have the skill of using information and communication technology effectively for Social Studies teaching.
- Know the developmental properties and learning patterns of students who are at the second stage of elementary education and will plan, develop material and make executions according to these properties.Have enough knowledge about structure and the historical development of Turkish Education System.
- Be a teacher who is faithful to Atatürks principles and revolutions, trusting in democracy, conscious about Turkish national, moral, ethical and cultural values and being sensitive to these aspects in his/her profession.
- Have skills of thinking scientific and analytic and will use knowledge generating, knowledge acquiring, scientific research methods and techniques and will use it in classroom activities.
- Know the relation between social studies-society-environment seek for society and environmental problems and use it in professional and daily life.
- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek, dersini farklı disiplinlerle ve alanlarla ilişkilendirebilecek düzeyde Türkçe, biyoloji, tıp, matematik, medya, güzel sanatlar vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur.
- Self-critique.Learn how to learn.Actively participate in social and cultural events.
- Assume responsibility in individual and group tasks.Develop a positive attitude towards life-long learning.
Postgraduate courses by midterm exams during the semester studies and how they attend the final exam science / art branch of the academic councils are organized, were announced at the beginning of each semester, students achievements are announced to the students and participate in the final examination grade. Graduate courses of semester exams, the exam out of 100 evaluated by a faculty member or members. In order to be successful at the end of the period of at least 70 out of 100 graduate students, doctoral students must obtain at least 75 points. Make-up exams for postgraduate courses. During the period of the course, students receive a maximum of a failed course or a required course shall not be permitted to repeat the same credit value of the course rather than take another course. Students graduate with the decision of the board of directors are successful repeat the courses in order to raiseMasters thesis examination program to be successful and provide other conditions, provided that at least three copies of the thesis, master thesis within one month from the date of the exam, thesis report form to the institute in terms of delivery and post-graduate students in the masters degree is appropriate
Being a graduate in Social Studies Education and the necessary central examination scores must be taken.
Several public and private institutions and foundations and public universities.
Qualification is continuous