Yeterlilik Kodu | TR0030015550 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bayburt Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bayburt Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bayburt.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD'nin öncelikli amacı, öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarı ile tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere “Sosyal Bilgiler Öğretmenliği” alanında lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Devlet ve özel eğitim kurumlarında istihdam edilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030015550
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD'nin öncelikli amacı, öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir.
- Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme.
- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilme, dersini farklı disiplinlerle ve alanlarla ilişkilendirebilecek düzeyde Türkçe, biyoloji, tıp, matematik, medya, güzel sanatlar vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olabilme.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
- Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olabilme.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini Sosyal Bilgiler öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilme.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olabilme.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olabilme.
- Sosyal ve kültürel etkinliklere katılabilme.
- Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olabilme.
- Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme.
- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olabilme, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme-değerlendirme yöntemlerini bilme ve uygulayabilme.
- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olabilme, bilgiyi üretme ve bilgiye ulaşma yollarını, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilme ve sınıf içi uygulamalarında kullanabilme.
- Sosyal Bilgiler-Toplum-Çevre ilişkisini bilme, toplum ve çevre sorunlarına çözüm arar, mesleki ve günlük yaşamında kullanabilme.
- İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilme, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilme.
- Kendi öz değerlendirmesini yapabilme.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme.
- Öğrenmeyi öğrenebilme.
- Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme.
Devlet ve özel eğitim kurumlarında istihdam edilir.
Qualification Code | TR0030015550 | |
Qualification Title | Social Sciences and the Turkish Education Department Social Studies Teacher | |
Awarding Body | Bayburt University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bayburt.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olabilme Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olabilme, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme-değerlendirme yöntemlerini bilme ve uygulayabilme Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olabilme, bilgiyi üretme ve bilgiye ulaşma yollarını, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilme ve sınıf içi uygulamalarında kullanabilme Sosyal Bilgiler-Toplum-Çevre ilişkisini bilme, toplum ve çevre sorunlarına çözüm arar, mesleki ve günlük yaşamında kullanabilme İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilme, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilme Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme Disiplinler arası çalışmalar yürütebilme, dersini farklı disiplinlerle ve alanlarla ilişkilendirebilecek düzeyde Türkçe, biyoloji, tıp, matematik, medya, güzel sanatlar vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olabilme Kendi öz değerlendirmesini yapabilme Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme Öğrenmeyi öğrenebilme Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olabilme Bilgi ve iletişim teknolojilerini Sosyal Bilgiler öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilme Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olabilme Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olabilme Sosyal ve kültürel etkinliklere katılabilme Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030015550
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olabilme Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olabilme, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme-değerlendirme yöntemlerini bilme ve uygulayabilme Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olabilme, bilgiyi üretme ve bilgiye ulaşma yollarını, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilme ve sınıf içi uygulamalarında kullanabilme Sosyal Bilgiler-Toplum-Çevre ilişkisini bilme, toplum ve çevre sorunlarına çözüm arar, mesleki ve günlük yaşamında kullanabilme İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilme, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilme Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme Disiplinler arası çalışmalar yürütebilme, dersini farklı disiplinlerle ve alanlarla ilişkilendirebilecek düzeyde Türkçe, biyoloji, tıp, matematik, medya, güzel sanatlar vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olabilme Kendi öz değerlendirmesini yapabilme Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme Öğrenmeyi öğrenebilme Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olabilme Bilgi ve iletişim teknolojilerini Sosyal Bilgiler öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilme Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olabilme Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olabilme Sosyal ve kültürel etkinliklere katılabilme Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme
The document is valid continuously.