Yeterlilik Kodu

TR0030021925

Yeterlilik Adı
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Zihni Derin Yerleşkesi-Fener Mahallesi 53100 Merkez/RİZE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.erdogan.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD'nin öncelikli amacı, öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Ayrıca bu program, öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren, öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu program, eleştirel düşünme, kişisel yansıma ve öğretmen adaylarının profesyonel gelişimine vurgu yapar. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında Lisans düzeyinde eğitim verilmekte olup, programını tamamlayanlar, ilköğretimde öğretmen olarak görev alabilir.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; öğretmenlik uygulamaları Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda tamamlanır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal Bilgiler eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabilir.
  • Sosyal Bilgiler öğretimi strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilir.
  • Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanma becerisine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili olay ve olgularda bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Güncel sosyo-bilimsel sorunları tanımlar, araştırma destekli çözüm önerileri bulur.
  • Öğrencilerin bireysel farklılıklarına, gelişim özeliklerine ve kazanımlara uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır ve ölçme, değerlendirme yapar.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal üretir.
  • Bir birey olarak kendinin zayıf ve güçlü yönlerini görerek hareket eder.
  • Grup çalışmalarında istekli ve sorumluluk bilincindedir.
  • Karmaşık sorunların çözümünde bir ekip üyesinin rolünü ve önemini kavrama yanında bağımsız çalışmada da özverili hareket eder.
  • Eleştirel düşünce gücüne sahiptir.
  • Bağımsız öğrenmede kendini yetiştirmiştir.
  • Yaşam boyu öğrenme üzerinde gerekli yetkinliklere sahiptir.
  • Sosyal Bilgilere özgü konularda bilgi edinme yollarını kavramıştır.
  • Sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip etmede yetkinliğe sahiptir.
  • Disiplinler ve kültürlerarası çalışma için iletişim ve sosyal yetkinliklerini kullanır.
  • İşbirliğine dayalı uygulamalarda görev almada çaba sarf eder.
  • Mesleği ve deneyimi ile ilgili konularda bilgi paylaşımı yapar.
  • Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmede gerekli iletişim ve sosyal yetkinliklere sahiptir.
  • En az bir yabancı dil kullanabilmede başarılıdır.
  • Teknoloji liderliği yapabilmede etkin rol oynar.
  • İnsan hakları ve demokrasi kavramlara, bilimsel ve etik değerlere önem verir.
  • Toplum insanları içim bir model ya da örnek insan olma bilincinde hareket eder.
  • Farklı kültürlere uygun ve onları kabullenerek hareket eder.
  • Bilimsel düşüncelerini toplumun her kesimi ile paylaşır.
  • Yaşadığı sosyal çevre için proje geliştirir.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
  • Sosyal bilgilerin bütün konularında alana özgü yetkinliklere sahiptir.
  • Bilimin doğası ve kaynağı, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini kavramada yetkinliğe sahiptir.
  • Çevre koruma ve afet konularında yeterli bilince sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Programa devam eden öğrenciler bir dersten veya uygulamadan yarıyıl/yılsonu ve varsa bütünleme sınavlarına girebilmek için; teorik derslerin en az %70’ine, uygulamalı derslerin ise en az %80’ine devam etmiş olmalıdır.
  • Derse devam eden öğrenciler, her dönem için 1 ara sınav ve 1 final sınavına girerler.
  • Başarı notu ara sınavın %40'ı, final sınavının %60'ı alınarak belirlenir. Bazı derslerin değerlendirilmesi sadece bu sınavlarla değil, ödev ve projelerle yapılabilmektedir.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi yazılı bir kalite politika dokümanına (Kalite El Kitabı) sahiptir. Kalite çalışmaları Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü tarafından gerçekleştirilmektedir (http://kalite.idari.erdogan.edu.tr/tr). Koordinatörlük kalite çalışmalarında “Planla - Uygula - Kontrol et - Önlem al” yaklaşımıyla sürekli uygulamaları değerlendirmek ve gerekli müdahalelerin yapılmasını sağlamak için çalışır. Kalite çalışmaları Eğitim Fakültesinde Birim Kalite Komisyonu tarafından yürütülür (https://egitim.erdogan.edu.tr/tr/page/birim-kalite-komisyonu/3907).

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı YÖK onaylı bağımsız bir dernek olan Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından 24.04.2021 tarihi itibariyle 3+2 seneliğine akredite edilmiştir (https://egitim.erdogan.edu.tr/tr/page/akreditasyon/4528).

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve yönetimsel süreçlerinin kalite kültürü çerçevesinde değerlendirilmesi ve iyileştirilmesine önem verir. Kalite Koordinatörlüğü birimi kalite kültürünü üniversitemizin tamamına yaymak ve sürdürülebilirliğini sağlamak için çalışır. Bu çalışmaların bir sonucu olarak üniversitemiz 2021 yılında başvurusunu yapmış olduğu “TSE 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesini 2022 yılında almaya hak kazanmıştır. Ayrıca üniversitemiz, Yükseköğretim Kalite Kurulu Kurumsal Akreditasyon Belgesini Haziran 2022 tarihi itibariyle almaya hak kazanmıştır.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç/Bitiş Tarihi;24.04.2024 / 24.04.2026

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Başarma Şartları Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) 8 dönemlik derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans diploması almaya hak kazanır. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezun olan öğrenciler, kamu ve özel sektöre bağlı ilköğretim okullarında ve dershanelerde sosyal bilgiler öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030021925


Yeterlilik Adı
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Zihni Derin Yerleşkesi-Fener Mahallesi 53100 Merkez/RİZE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD'nin öncelikli amacı, öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Ayrıca bu program, öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren, öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu program, eleştirel düşünme, kişisel yansıma ve öğretmen adaylarının profesyonel gelişimine vurgu yapar. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında Lisans düzeyinde eğitim verilmekte olup, programını tamamlayanlar, ilköğretimde öğretmen olarak görev alabilir.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; öğretmenlik uygulamaları Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda tamamlanır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal Bilgiler eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabilir.
  • Sosyal Bilgiler öğretimi strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilir.
  • Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanma becerisine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili olay ve olgularda bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Güncel sosyo-bilimsel sorunları tanımlar, araştırma destekli çözüm önerileri bulur.
  • Öğrencilerin bireysel farklılıklarına, gelişim özeliklerine ve kazanımlara uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır ve ölçme, değerlendirme yapar.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal üretir.
  • Bir birey olarak kendinin zayıf ve güçlü yönlerini görerek hareket eder.
  • Grup çalışmalarında istekli ve sorumluluk bilincindedir.
  • Karmaşık sorunların çözümünde bir ekip üyesinin rolünü ve önemini kavrama yanında bağımsız çalışmada da özverili hareket eder.
  • Eleştirel düşünce gücüne sahiptir.
  • Bağımsız öğrenmede kendini yetiştirmiştir.
  • Yaşam boyu öğrenme üzerinde gerekli yetkinliklere sahiptir.
  • Sosyal Bilgilere özgü konularda bilgi edinme yollarını kavramıştır.
  • Sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip etmede yetkinliğe sahiptir.
  • Disiplinler ve kültürlerarası çalışma için iletişim ve sosyal yetkinliklerini kullanır.
  • İşbirliğine dayalı uygulamalarda görev almada çaba sarf eder.
  • Mesleği ve deneyimi ile ilgili konularda bilgi paylaşımı yapar.
  • Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmede gerekli iletişim ve sosyal yetkinliklere sahiptir.
  • En az bir yabancı dil kullanabilmede başarılıdır.
  • Teknoloji liderliği yapabilmede etkin rol oynar.
  • İnsan hakları ve demokrasi kavramlara, bilimsel ve etik değerlere önem verir.
  • Toplum insanları içim bir model ya da örnek insan olma bilincinde hareket eder.
  • Farklı kültürlere uygun ve onları kabullenerek hareket eder.
  • Bilimsel düşüncelerini toplumun her kesimi ile paylaşır.
  • Yaşadığı sosyal çevre için proje geliştirir.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
  • Sosyal bilgilerin bütün konularında alana özgü yetkinliklere sahiptir.
  • Bilimin doğası ve kaynağı, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini kavramada yetkinliğe sahiptir.
  • Çevre koruma ve afet konularında yeterli bilince sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Programa devam eden öğrenciler bir dersten veya uygulamadan yarıyıl/yılsonu ve varsa bütünleme sınavlarına girebilmek için; teorik derslerin en az %70’ine, uygulamalı derslerin ise en az %80’ine devam etmiş olmalıdır.
  • Derse devam eden öğrenciler, her dönem için 1 ara sınav ve 1 final sınavına girerler.
  • Başarı notu ara sınavın %40'ı, final sınavının %60'ı alınarak belirlenir. Bazı derslerin değerlendirilmesi sadece bu sınavlarla değil, ödev ve projelerle yapılabilmektedir.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi yazılı bir kalite politika dokümanına (Kalite El Kitabı) sahiptir. Kalite çalışmaları Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü tarafından gerçekleştirilmektedir (http://kalite.idari.erdogan.edu.tr/tr). Koordinatörlük kalite çalışmalarında “Planla - Uygula - Kontrol et - Önlem al” yaklaşımıyla sürekli uygulamaları değerlendirmek ve gerekli müdahalelerin yapılmasını sağlamak için çalışır. Kalite çalışmaları Eğitim Fakültesinde Birim Kalite Komisyonu tarafından yürütülür (https://egitim.erdogan.edu.tr/tr/page/birim-kalite-komisyonu/3907).

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı YÖK onaylı bağımsız bir dernek olan Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından 24.04.2021 tarihi itibariyle 3+2 seneliğine akredite edilmiştir (https://egitim.erdogan.edu.tr/tr/page/akreditasyon/4528).

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve yönetimsel süreçlerinin kalite kültürü çerçevesinde değerlendirilmesi ve iyileştirilmesine önem verir. Kalite Koordinatörlüğü birimi kalite kültürünü üniversitemizin tamamına yaymak ve sürdürülebilirliğini sağlamak için çalışır. Bu çalışmaların bir sonucu olarak üniversitemiz 2021 yılında başvurusunu yapmış olduğu “TSE 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesini 2022 yılında almaya hak kazanmıştır. Ayrıca üniversitemiz, Yükseköğretim Kalite Kurulu Kurumsal Akreditasyon Belgesini Haziran 2022 tarihi itibariyle almaya hak kazanmıştır.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç/Bitiş Tarihi;24.04.2024 / 24.04.2026


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) 8 dönemlik derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans diploması almaya hak kazanır. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezun olan öğrenciler, kamu ve özel sektöre bağlı ilköğretim okullarında ve dershanelerde sosyal bilgiler öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030021925

Qualification Title
Social Studies Education Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyRecep Tayyip Erdogan University
Awarding Body ContactRecep Tayyip Erdoğan University Zihni Derin Campus- Fener District 53100 Center/RİZE
Awarding Body Urlwww.erdogan.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The primary goal of the Social Studies Education Department is to educate teachers who foster positive attitudes towards teaching and have professional skills in their field. Graduates of this program are expected to serve as correct models for their own students in terms of both personal and professional life, follow innovations in their field for their professional development and have effective communication skills. Additionally, this program aims to educate teachers who have a comprehensive understanding of how students learn, are confident in using technology, possess problem-solving skills, and value human rights, democracy, and ethics. Furthermore, the program emphasizes critical thinking, personal reflection, and the professional development of teacher candidates. Social Studies Education is offered at the undergraduate level, and those who graduated from Social Studies Education program are employed as Social Studies Teachers in the secondary schools under the Ministry of National Education.
Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. The students complete their teaching practicum in schools affiliated with the Ministry of National Education.
Description
  • Explaining social, political, economic, and cultural developments through social studies education.
  • Using strategies, methods, and techniques of social studies teaching.
  • Using advanced knowledge sources related to the field.
  • Using scientific methods and techniques in events and phenomena related to the field.
  • Identifing current socio-scientific issues, finds research-supported solutions.
  • Using teaching strategies, methods, and techniques suitable for individual differences, developmental characteristics, and achievements of students and conducts assessment and evaluation.
  • Producing materials suitable for the needs of students using information and communication technologies.
  • Acting based on recognizing one's own strengths and weaknesses as an individual.
  • Willing and being responsible in group work.
  • Acting selflessly in independent work besides understanding the role and importance of a team member in solving complex problems.
  • Having critical thinking skills.
  • Having self-educated in independent learning.
  • Having necessary competencies for lifelong learning.
  • Having grasped ways of acquiring knowledge in social studies-specific subjects.
  • Being competent in following artistic and cultural activities.
  • Using communication and social skills for interdisciplinary and intercultural work.
  • Making efforts to take part in collaborative practices.
  • Sharing knowledge about their profession and experience.
  • Having necessary communication and social skills to produce solutions to current social issues.
  • Using at least one foreign language successfully.
  • Playing an active role in technology leadership.
  • Valuing human rights, democracy concepts, scientific and ethical values.
  • Acting with consciousness to be a model or exemplary person for society.
  • Acting in accordance with different cultures by accepting them.
  • Sharing their scientific thoughts with all segments of society.
  • Developing projects for the environment in which they live.
  • Demonstrating sensitivity to current events/developments in society and the world and follows these developments.
  • Having field-specific competencies in all subjects of social studies.
  • Having competence in understanding the nature and source of science, its accuracy, reliability, and validity.
  • Having sufficient awareness in environmental protection and disaster issues.
Key Competencies

Advanced proficiency is demonstrated in the following key competencies:

  • Literacy proficiency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competency and competency in science, technology, and engineering
  • Digital competency
  • Personal, social, and learning to learn competency
  • Citizenship competency
  • Entrepreneurship competency
  • Cultural awareness and expression competency
Further Info
  • In order to be eligible to enter final examinations, students must have attended at least 70% of theoretical lessons and 80% of practical lessons
  • Lack of attendance for any reason disqualifies a student from sitting the examination. Students attending a course undergo 1 midterm exam and 1 final exam per semester.
  • The overall grade is determined by taking 40% of the midterm exam score and 60% of the final exam score.
  • Evaluation of some courses may include assignments and projects in addition to exams.
  • Students who receive grades of (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in a course are considered to have passed that course. Grades of (DC) and (DD) are conditional passing grades. For a student to pass a course with a (DC) or (DD) grade, the overall grade point average must be at least 2.0.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

"Recep Tayyip Erdoğan University has a written quality policy document (Quality Handbook). Quality activities are carried out by the Recep Tayyip Erdoğan University Quality Coordination Office (http://kalite.idari.erdogan.edu.tr/en). The coordination office works to evaluate continuous practices with the approach of "Plan-Do-Check-Act" in quality work and ensure necessary interventions are made. Quality activities are carried out by the Unit Quality Committee in the Faculty of Education (https://egitim.erdogan.edu.tr/en/page/unit-quality-committee/3907).

The Social Studies Teaching Program of Recep Tayyip Erdoğan University has been accredited by the Teacher Training Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD), an independent association approved by the Higher Education Council (YÖK), as of April 24, 2021, for a period of 3+2 years (https://egitim.erdogan.edu.tr/en/page/accreditation/4528).

Recep Tayyip Erdoğan University places importance on evaluating and improving its educational, research and development, and administrative processes within the framework of a quality culture. The Quality Coordination Office works to disseminate the unit quality culture throughout our university and ensure its sustainability. As a result of these efforts, our university has been awarded the "TSE 10002 Customer Satisfaction Management System Certificate" in 2022 for which it applied in 2021. Additionally, our university has been awarded the Higher Education Quality Council Institutional Accreditation Certificate as of June 2022."

Accreditation Body Name; Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)

Start/End Date: 24.04.2024/24.04.2026

Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education, and meeting the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs.
  • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution based on the centralized exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the principles and procedures determined by CoHE.
Conditions for Success The necessary qualification for graduation is to successfully complete all courses available in the program (totaling 240 ECTS credits) and to have a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00. Students who successfully complete all courses of the 8-semester program (totaling 240 ECTS credits) and have a cumulative weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00 are eligible to receive a Bachelor's degree in Social Studies Education.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates can work as social studies teachers in primary schools affiliated with both public and private sectors, as well as in private tutoring centers.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030021925


Qualification Title
Social Studies Education Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Recep Tayyip Erdogan University

Awarding Body Contact
Recep Tayyip Erdoğan University Zihni Derin Campus- Fener District 53100 Center/RİZE

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The primary goal of the Social Studies Education Department is to educate teachers who foster positive attitudes towards teaching and have professional skills in their field. Graduates of this program are expected to serve as correct models for their own students in terms of both personal and professional life, follow innovations in their field for their professional development and have effective communication skills. Additionally, this program aims to educate teachers who have a comprehensive understanding of how students learn, are confident in using technology, possess problem-solving skills, and value human rights, democracy, and ethics. Furthermore, the program emphasizes critical thinking, personal reflection, and the professional development of teacher candidates. Social Studies Education is offered at the undergraduate level, and those who graduated from Social Studies Education program are employed as Social Studies Teachers in the secondary schools under the Ministry of National Education.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. The students complete their teaching practicum in schools affiliated with the Ministry of National Education.

Description
  • Explaining social, political, economic, and cultural developments through social studies education.
  • Using strategies, methods, and techniques of social studies teaching.
  • Using advanced knowledge sources related to the field.
  • Using scientific methods and techniques in events and phenomena related to the field.
  • Identifing current socio-scientific issues, finds research-supported solutions.
  • Using teaching strategies, methods, and techniques suitable for individual differences, developmental characteristics, and achievements of students and conducts assessment and evaluation.
  • Producing materials suitable for the needs of students using information and communication technologies.
  • Acting based on recognizing one's own strengths and weaknesses as an individual.
  • Willing and being responsible in group work.
  • Acting selflessly in independent work besides understanding the role and importance of a team member in solving complex problems.
  • Having critical thinking skills.
  • Having self-educated in independent learning.
  • Having necessary competencies for lifelong learning.
  • Having grasped ways of acquiring knowledge in social studies-specific subjects.
  • Being competent in following artistic and cultural activities.
  • Using communication and social skills for interdisciplinary and intercultural work.
  • Making efforts to take part in collaborative practices.
  • Sharing knowledge about their profession and experience.
  • Having necessary communication and social skills to produce solutions to current social issues.
  • Using at least one foreign language successfully.
  • Playing an active role in technology leadership.
  • Valuing human rights, democracy concepts, scientific and ethical values.
  • Acting with consciousness to be a model or exemplary person for society.
  • Acting in accordance with different cultures by accepting them.
  • Sharing their scientific thoughts with all segments of society.
  • Developing projects for the environment in which they live.
  • Demonstrating sensitivity to current events/developments in society and the world and follows these developments.
  • Having field-specific competencies in all subjects of social studies.
  • Having competence in understanding the nature and source of science, its accuracy, reliability, and validity.
  • Having sufficient awareness in environmental protection and disaster issues.

Key Competencies

Advanced proficiency is demonstrated in the following key competencies:

  • Literacy proficiency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competency and competency in science, technology, and engineering
  • Digital competency
  • Personal, social, and learning to learn competency
  • Citizenship competency
  • Entrepreneurship competency
  • Cultural awareness and expression competency

Further Info
  • In order to be eligible to enter final examinations, students must have attended at least 70% of theoretical lessons and 80% of practical lessons
  • Lack of attendance for any reason disqualifies a student from sitting the examination. Students attending a course undergo 1 midterm exam and 1 final exam per semester.
  • The overall grade is determined by taking 40% of the midterm exam score and 60% of the final exam score.
  • Evaluation of some courses may include assignments and projects in addition to exams.
  • Students who receive grades of (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in a course are considered to have passed that course. Grades of (DC) and (DD) are conditional passing grades. For a student to pass a course with a (DC) or (DD) grade, the overall grade point average must be at least 2.0.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

"Recep Tayyip Erdoğan University has a written quality policy document (Quality Handbook). Quality activities are carried out by the Recep Tayyip Erdoğan University Quality Coordination Office (http://kalite.idari.erdogan.edu.tr/en). The coordination office works to evaluate continuous practices with the approach of "Plan-Do-Check-Act" in quality work and ensure necessary interventions are made. Quality activities are carried out by the Unit Quality Committee in the Faculty of Education (https://egitim.erdogan.edu.tr/en/page/unit-quality-committee/3907).

The Social Studies Teaching Program of Recep Tayyip Erdoğan University has been accredited by the Teacher Training Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD), an independent association approved by the Higher Education Council (YÖK), as of April 24, 2021, for a period of 3+2 years (https://egitim.erdogan.edu.tr/en/page/accreditation/4528).

Recep Tayyip Erdoğan University places importance on evaluating and improving its educational, research and development, and administrative processes within the framework of a quality culture. The Quality Coordination Office works to disseminate the unit quality culture throughout our university and ensure its sustainability. As a result of these efforts, our university has been awarded the "TSE 10002 Customer Satisfaction Management System Certificate" in 2022 for which it applied in 2021. Additionally, our university has been awarded the Higher Education Quality Council Institutional Accreditation Certificate as of June 2022."

Accreditation Body Name; Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)

Start/End Date: 24.04.2024/24.04.2026


Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education, and meeting the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs.
  • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution based on the centralized exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the principles and procedures determined by CoHE.

Conditions for Success
The necessary qualification for graduation is to successfully complete all courses available in the program (totaling 240 ECTS credits) and to have a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00. Students who successfully complete all courses of the 8-semester program (totaling 240 ECTS credits) and have a cumulative weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00 are eligible to receive a Bachelor's degree in Social Studies Education.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates can work as social studies teachers in primary schools affiliated with both public and private sectors, as well as in private tutoring centers.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode