Yeterlilik Kodu | TR0030028098 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Hizmet Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Aydın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyal çalışma ve danışma | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Derslerin yapıldığı derslikler üçe ayrılmaktadır. Bunlardan ilki olarak farklı kapasitelerde ve oturma düzenlerinde kollu sandalyeler ve akıllı kürsülerle donatılmış, daha çok teorik dersler için uygun olan sınıflar ve amfilerdir. İkinci tür derslik ise yalnızca öğretim elemanlarının kullandığı uzaktan eğitim dersleri için özel online stüdyoları içerir. Bir diğer derslik türü ise hibrit dersler için özel olarak tasarlanmış oturma düzenleri, akıllı kürsüler ve 360 derece görüş açısına sahip kameraları bulunan hibrit dersliklerdir. İstanbul Aydın Üniversitesi Kütüphanesi (Bilgi Merkezi), Florya yerleşkesinde P ve T Blok olmak üzere iki farklı mekânda faaliyetlerine aktif olarak devam etmekte; kitap, periyodik, dergi ve veri tabanı hem öğrencilere hem de akademisyenlere hizmet vermektedir. İstanbul Aydın Üniversitesi (İAÜ) Uzaktan Eğitim Merkezi (UZEM) tarafından yönetilen çevrim içi öğrenme ortamları da bulunmaktadır. Üniversitenin uzaktan veya karma derslerinde kullanılan öğretim yönetim sistemlerinin başında Adobe Connect uygulaması gelmektedir Bunun yanı sıra, üniversitenin çevrim içi öğrenme ortamları arasında Moodle ve MS Teams gibi UBİS ile entegre olan uygulamalar da bulunmaktadır. Sosyal Hizmet Uygulama Sınıfı ise uygulamaya dayalı derslerle öğrencileri birey ve gruplara yönelik sosyal hizmet müdahalesi yapmaya hazırlayan bir laboratuvar olma özelliği taşır. Uygulamalı derslerde birey ve grup çalışması, oyunla iletişim, yaratıcı drama ve benzeri yöntemlerle öğrencilere süpervizyon eşliğinde temel iletişim ve müdahale becerileri kazandırmayı amaçlar. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Üniversite ve bölümün standart ölçme değerlendirme yöntemleri olan ödev, sınav, proje ve sunumların değerlendirilmesi için “İstanbul Aydın Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölümünde Sınav, Değerlendirme ve Not Sistemi yer almaktadır. Bu sisteme göre UBİS-Eğitim Bilgi Sistemi-Ders Planı sekmesinden her bir derse ait ders bilgileri yer almaktadır. Ders bilgileri kısmında her dönem başında derslerin sorumlu öğretim üyeleri tarafından tanımlanan “Ölçme ve Değerlendirme” yöntemleri belirlenmektedir. Belirtilen bu yöntemler ders tanıtım formlarında öğrencilere her ders dönemi başında sunulmaktadır. Öğrencilere aldıkları her ders için, öğretim elemanı tarafından dönem sonunda takdir edilen ham not, Senato tarafından belirlenecek esaslar çerçevesinde ve bağıl değerlendirme esas alınarak ikinci fıkradaki eşdeğer harf notuna dönüştürülür. (2) AKTS ve harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir: Puan Katsayısı Harf Notu 90-100 4,0 AA 85-89 3,5 BA 80-84 3,0 BB 75-79 2,5 CB 70-74 2,0 CC 60-69 1,5 DC 50-59 1,0 DD 40-49 0,5 FD 39 ve altı 0,0 FF | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği Akreditasayon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 20.03.2023/30.09.2026 İstanbul Aydın Üniversitesi, stratejik hedeflerine ulaşmak için tüm süreçlerinde Standartlara Uyum ve Amaca Uygunluk yaklaşımlarını birlikte içeren kalite güvencesi yaklaşımını benimsemiştir. Bu çerçevede, Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından Bologna Süreci Standartları (ESG 2015-European Standards and Guidelines) ve Avrupa Standartları (ENQA-European Standards and Guidelines) ile ulusal kalite güvence sistemine uyumlu şekilde kendi kalite sistemini oluşturmayı benimsemiştir. Üniversitemizde demokratik ve katılımcı bir yaklaşım benimsenmiştir. Senato, Yönetim Kurulları, Etik Kurulu, BAP Komisyonu, Stratejik Planlama ve Kalite Komisyonu, Yayın Komisyonu vb. bütün kurullar işler durumdadır. Kalite çalışmaları süreklilik gösteren Üniversitemiz, YÖKAK tarafından 2021 yılında beş yıl süre ile akredite edilmiştir. ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 10002:2018, ISO 27001:2013 standardları da iç kalite güvence sistemimizin önemli bileşenlerindendir. Kurumda UBIS Entegre Bilgi Yönetim Sistemi kullanılmakta olup bu sistem yönetim destek sistemi olarak değerlendirilebilir ve iç kalite güvence mekanizmasının bilişim ayağını oluşturmaktadır. “Hedeflere Göre Yönetim Süreci”(HGY) kapsamında ilk aşamada, “Eğitim ve Öğretim” başlığında 8, “Uluslararasılaşma” başlığında 4, “Araştırma” başlığında 7, “Toplumsal Katkı” başlığında 4, “Kurumsallaşma” başlığında ise 5 hedefi periyodik olarak Dekanlarla yapılan toplantılarla izlemektedir. Uluslarasılaşma ve TTPYO koordinatörleri Mütevelli Heyet Başkanı ile düzenli olarak sunumlar yapmakta ayrıca her Dekan/MYO/YO yöneticisi aylık faaliyetlerini aktarmaktadırlar. İç paydaş katılımında senatoda öğrenci temsilcisi öğrencilerle ilgili başlıklarda yer almaktadır. Öğrencilerden aktarılan geri bildirimler burada görüşülerek alınan kararlar takip edilmektedir. İç ve dış paydaş memnuniyetini ölçmek ve süreç iyileştirmelerinde değerlendirmek üzere UBIS üzerinden Öğrenci Memnuniyet Anketi, Çalışan Memnuniyeti Anketi, Toplum Memnuniyeti Anketi, Ders Değerlendirme Anketi, Danışman Değerlendirme Anketi, Öz Değerlendirme Anketi, Lider Davranış Etkinliği Anketi, Yerinde Uygulama Değerlendirme Anketi, Mezun ve İşveren Anketi ve Marka İmajı Anketi vb. anketler gerçekleştirilmektedir. Ayrıca Geribildirim (geribildirim.aydin.edu.tr) sistemi üzerinden personel, öğrenci ya da üçüncü şahısların tüm soru, şikayet ve önerilerine en geç 72 saat içinde mutlaka dönülmektedir. | |
Giriş Şartı | Türk öğrenciler, Sosyal Hizmet bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre kabul edilirler. Daha fazla bilgi için https://www.osym.gov.tr/ adresinden yararlanılabilir. Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Bu konuda kapsamlı bilgi için Üniversitemiz web sayfasında yer alan Kurumsal Bilgiler menüsünde bulunan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürleri ve bölümü ziyaret edilebilir. | |
Başarma Şartları | Bir öğrencinin programdan mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, Eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, Programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, Toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, İlgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte İngilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. İstanbul Aydın Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030028098
ISCO 08
ISCO 08
- Sosyal Hizmet bilgi temeli ve genelci yaklaşım doğrultusunda planlı müdahale sürecini gerçekleştirerek mesleki becerileri birey, grup, aile ve toplum düzeyindeki uygulamalara aktarma becerisine sahip;
- Disiplinler arası bir anlayışla insan hakları ve sosyal adalet odağında sosyal hizmetin etik ilke ve standartlarını uygulamaya yansıtan;
- Ulusal ve uluslararası ölçekte sosyal hizmetin değişen ve çeşitlenen sorun alanlarına duyarlı, etkili iletişim kurabilen, farklılıkları gözeten, eleştirel ve analitik düşünce ile güncel mesleki literatür bilgisi ile araştırma yapma, planlama ve uygulama becerisine sahip;
- Sosyal hizmet sunumunda bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek yeni hizmet modelleri yapılandırma sürecine katkı veren ve sorunlara çözüm üretebilen, paydaşlarla işbirliği yapabilen sosyal çalışmacılar yetiştirmektir
Derslerin yapıldığı derslikler üçe ayrılmaktadır. Bunlardan ilki olarak farklı kapasitelerde ve oturma düzenlerinde kollu sandalyeler ve akıllı kürsülerle donatılmış, daha çok teorik dersler için uygun olan sınıflar ve amfilerdir. İkinci tür derslik ise yalnızca öğretim elemanlarının kullandığı uzaktan eğitim dersleri için özel online stüdyoları içerir. Bir diğer derslik türü ise hibrit dersler için özel olarak tasarlanmış oturma düzenleri, akıllı kürsüler ve 360 derece görüş açısına sahip kameraları bulunan hibrit dersliklerdir. İstanbul Aydın Üniversitesi Kütüphanesi (Bilgi Merkezi), Florya yerleşkesinde P ve T Blok olmak üzere iki farklı mekânda faaliyetlerine aktif olarak devam etmekte; kitap, periyodik, dergi ve veri tabanı hem öğrencilere hem de akademisyenlere hizmet vermektedir.
İstanbul Aydın Üniversitesi (İAÜ) Uzaktan Eğitim Merkezi (UZEM) tarafından yönetilen çevrim içi öğrenme ortamları da bulunmaktadır. Üniversitenin uzaktan veya karma derslerinde kullanılan öğretim yönetim sistemlerinin başında Adobe Connect uygulaması gelmektedir Bunun yanı sıra, üniversitenin çevrim içi öğrenme ortamları arasında Moodle ve MS Teams gibi UBİS ile entegre olan uygulamalar da bulunmaktadır. Sosyal Hizmet Uygulama Sınıfı ise uygulamaya dayalı derslerle öğrencileri birey ve gruplara yönelik sosyal hizmet müdahalesi yapmaya hazırlayan bir laboratuvar olma özelliği taşır. Uygulamalı derslerde birey ve grup çalışması, oyunla iletişim, yaratıcı drama ve benzeri yöntemlerle öğrencilere süpervizyon eşliğinde temel iletişim ve müdahale becerileri kazandırmayı amaçlar.
- Sosyal hizmet disiplini ile ilgili temel kuram, yaklaşım, model, mevzuat, etik bilgisi ile insan hakları ve sosyal adalet bilgisine sahiptir.
- Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri, bilgi teknolojileri, etkin iletişim kurma ile disiplinlerarası çalışma bilgisine sahiptir.
- Genelci anlayış perspektifini kavrayarak birey, aile, grup toplum ve topluluk düzeyinde planlı müdahale sürecini gerçekleştirme bilgisine sahiptir.
- Sosyal hizmet müdahalelerinde alana özgü bilgi, beceri ve değerleri bütünleştirerek mesleki görüşme, gözlem, rapor, kayıt tutma, sosyal inceleme, planlama, sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
- Sosyal hizmet alanlarında araştırma yapma, diğer araştırma sonuçlarından yararlanma, çağdaş bilgi teknolojilerini kullanarak eleştirel ve analitik düşünme ile uygulama becerisine sahip olur.
- Güncel yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevleri gerçekleştirme, değişen toplumsal sorun alanlarını izleyerek kurumlar arası işbirliği ve ekip anlayışı ile yeni hizmet modelleri geliştirme becerisine sahip olur.
- Genelci anlayış ile müracaatçı sistemleri ile planlı müdahale sürecini gerçekleştirme becerisine sahip olur.
- İnsan hakları, sosyal adalet, hak savunuculuğu, farklılıklar ve kültürel çeşitlilik odağında mesleki etik ilke ve değerleri sosyal hizmet alanlarında kullanabilme becerisine sahip olur.
- Sosyal hizmet alanlarına ilişkin bilgi birikimini kullanarak sosyal hizmet müdahalesini bireysel ya da ekip üyesi olarak yürütür, sorumluluk alır, rehberlik ve danışmanlık yapar.
- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; yabancı dil, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini öğrenerek yetkinliğini arttırır; bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olarak yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
- Sosyal hizmet alanlarında gündemdeki gelişmeleri izler, kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır, toplumsal sorumluluk bilinci ile projelendirir ve uygular.
- Sosyal hizmet mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları belirleyebilir; mesleğin gelişimini destekler, mevzuat, mesleki etik, norm ve standartlar ile kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
- Sosyal hizmet disiplinine özgü bilgi ve becerilerini sosyal adalet ve hak temelli yaklaşım odağında uygular.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Üniversite ve bölümün standart ölçme değerlendirme yöntemleri olan ödev, sınav, proje ve sunumların değerlendirilmesi için “İstanbul Aydın Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölümünde Sınav, Değerlendirme ve Not Sistemi yer almaktadır. Bu sisteme göre UBİS-Eğitim Bilgi Sistemi-Ders Planı sekmesinden her bir derse ait ders bilgileri yer almaktadır. Ders bilgileri kısmında her dönem başında derslerin sorumlu öğretim üyeleri tarafından tanımlanan “Ölçme ve Değerlendirme” yöntemleri belirlenmektedir. Belirtilen bu yöntemler ders tanıtım formlarında öğrencilere her ders dönemi başında sunulmaktadır.
Öğrencilere aldıkları her ders için, öğretim elemanı tarafından dönem sonunda takdir edilen ham not, Senato tarafından belirlenecek esaslar çerçevesinde ve bağıl değerlendirme esas alınarak ikinci fıkradaki eşdeğer harf notuna dönüştürülür. (2) AKTS ve harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir:
Puan Katsayısı Harf Notu
90-100 4,0 AA
85-89 3,5 BA
80-84 3,0 BB
75-79 2,5 CB
70-74 2,0 CC
60-69 1,5 DC
50-59 1,0 DD
40-49 0,5 FD
39 ve altı 0,0 FF
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Akreditasayon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 20.03.2023/30.09.2026
İstanbul Aydın Üniversitesi, stratejik hedeflerine ulaşmak için tüm süreçlerinde Standartlara Uyum ve Amaca Uygunluk yaklaşımlarını birlikte içeren kalite güvencesi yaklaşımını benimsemiştir. Bu çerçevede, Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından Bologna Süreci Standartları (ESG 2015-European Standards and Guidelines) ve Avrupa Standartları (ENQA-European Standards and Guidelines) ile ulusal kalite güvence sistemine uyumlu şekilde kendi kalite sistemini oluşturmayı benimsemiştir. Üniversitemizde demokratik ve katılımcı bir yaklaşım benimsenmiştir. Senato, Yönetim Kurulları, Etik Kurulu, BAP Komisyonu, Stratejik Planlama ve Kalite Komisyonu, Yayın Komisyonu vb. bütün kurullar işler durumdadır. Kalite çalışmaları süreklilik gösteren Üniversitemiz, YÖKAK tarafından 2021 yılında beş yıl süre ile akredite edilmiştir. ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 10002:2018, ISO 27001:2013 standardları da iç kalite güvence sistemimizin önemli bileşenlerindendir. Kurumda UBIS Entegre Bilgi Yönetim Sistemi kullanılmakta olup bu sistem yönetim destek sistemi olarak değerlendirilebilir ve iç kalite güvence mekanizmasının bilişim ayağını oluşturmaktadır. “Hedeflere Göre Yönetim Süreci”(HGY) kapsamında ilk aşamada, “Eğitim ve Öğretim” başlığında 8, “Uluslararasılaşma” başlığında 4, “Araştırma” başlığında 7, “Toplumsal Katkı” başlığında 4, “Kurumsallaşma” başlığında ise 5 hedefi periyodik olarak Dekanlarla yapılan toplantılarla izlemektedir. Uluslarasılaşma ve TTPYO koordinatörleri Mütevelli Heyet Başkanı ile düzenli olarak sunumlar yapmakta ayrıca her Dekan/MYO/YO yöneticisi aylık faaliyetlerini aktarmaktadırlar. İç paydaş katılımında senatoda öğrenci temsilcisi öğrencilerle ilgili başlıklarda yer almaktadır. Öğrencilerden aktarılan geri bildirimler burada görüşülerek alınan kararlar takip edilmektedir. İç ve dış paydaş memnuniyetini ölçmek ve süreç iyileştirmelerinde değerlendirmek üzere UBIS üzerinden Öğrenci Memnuniyet Anketi, Çalışan Memnuniyeti Anketi, Toplum Memnuniyeti Anketi, Ders Değerlendirme Anketi, Danışman Değerlendirme Anketi, Öz Değerlendirme Anketi, Lider Davranış Etkinliği Anketi, Yerinde Uygulama Değerlendirme Anketi, Mezun ve İşveren Anketi ve Marka İmajı Anketi vb. anketler gerçekleştirilmektedir. Ayrıca Geribildirim (geribildirim.aydin.edu.tr) sistemi üzerinden personel, öğrenci ya da üçüncü şahısların tüm soru, şikayet ve önerilerine en geç 72 saat içinde mutlaka dönülmektedir.
Türk öğrenciler, Sosyal Hizmet bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre kabul edilirler. Daha fazla bilgi için https://www.osym.gov.tr/ adresinden yararlanılabilir. Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Bu konuda kapsamlı bilgi için Üniversitemiz web sayfasında yer alan Kurumsal Bilgiler menüsünde bulunan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürleri ve bölümü ziyaret edilebilir.
- Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim (1 veya 2 yarıyıl)
- Çift Anadal
- Yandal
- İkinci yabancı dil öğrenme olanağı
- Mezuniyet sonrası yüksek lisans programlarına devam olanağı
- Genel not ortalaması 3.00 ve üstü olan öğrenciler onur programına dahil olarak onur veya yüksek onur öğrencisi olarak mezun olabilmekte ve yüksek lisans başarı bursu elde edebilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. İstanbul Aydın Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030028098 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Istanbul Aydın University | |
Awarding Body Contact | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Awarding Body Url | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Social work and counselling | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |