Yeterlilik Kodu | TR0030219244 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Hizmet Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyoloji ve kültürel çalışmalar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine uygun olarak yürütülür. Bu lisans programından mezun olabilmek için, öğrencilerin: Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerin lisans derecesini alabilmeleri için aşağıdaki mezuniyet şartlarını yerine getirmeleri gerekir:
Detaylı bilgi için Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine lütfen bakınız: https://oidb.karabuk.edu.tr/yuklenen/dosyalar/12697202141444.pdf https://karabuk.edu.tr/belgeler/yonergeler/olcmesecme.pdf | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bu lisans programı için öğrenci kabulü Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYS adlı ulusal Üniversite Öğrenci Yerleştirme Sınavı ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler bu lisans programına (4 yıllık, birinci öğretim) kabul alabilmek için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavına girmek zorundadırlar. Sınav iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YGS) dir. Öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılan ikinci sınava girmek için 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir. İkinci aşama sınavı olan LYS, 5 ayrı seans olarak uygulanır. Öğrenciler, sosyal bilimler, dil gibi kendi çalışma alanına göre ilgili sınava katılırlar. 500 üzerinden en az 180 puan alan öğrenciler istediği üniversite ve lisans programını seçebilir. Bu derece programına yerleştirme sınav puanı ve ortaöğretim (Türk Eğitim Sisteminde lise) genel not ortalamasından (GNO) alınan puanlara göre ÖSYM tarafından yapılır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini yaptıktan sonra, Öğrenci Değerlendirme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin YGS puanlarına göre bu programlara öğrencileri yerleştirir. Program aynı zamanda lisans için yabancı öğrenci de alır. Son zamanlarda, üniversitelere akademik programlarına yabancı öğrencilerin seçimi için hakkı verilmiştir, fakat kabul kriterleri Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi her yıl Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YOGS) düzenler. Sınav sadece lisans (ilk kademe) programlarına başvuru içindir. YOGS’ye girmek isteyen öğrenciler için ilk şart, Türkiye (Türk uyruklu sahip ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yurt dışında ortaöğretimin son üç yılda katıldığı bu öğrencilerin de uygulayabilirsiniz) den başka bir milliyetten olmasıdır. İkinci olarak, orta öğretimin son bir yılı içinde olmanız veya başarılıyla orta öğrenimini tamamlamış olması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen YOGS puanına ek olarak, öğrencilerin uluslararası alanda tanınan SAT1, ABITUR gibi sınavları birinin puanlara göre bu lisans programına kabul edilir. Değişim öğrencileri Karabük Üniversitesi değişim öğrencisi olarak Karabük Üniversitesi nde eğitim almak için başvuran öğrencilerin üniversite arasındaki mevcut anlaşmalar çerçevesinde Karabük Üniversitesi ne kabul edilir. Değişim öğrencileri, eğitim programındaki sunulan adresleri almaları ve bir veya iki dönem öğrenim görebilirler. Değişim öğrencileri için başvuru prosedürü Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü aracılığıyla yönetilir. Güncel haberleri ve diğer bilgileri içeren Koordinatörlük safyasına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz: https://uluslararasi.karabuk.edu.tr/index.aspx | |
Başarma Şartları | Bu lisans programından mezun olabilmek için, öğrencilerin: Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerin lisans derecesini alabilmeleri için aşağıdaki mezuniyet şartlarını yerine getirmeleri gerekir: Öğrenciler bütün kredili derslerden en az DC (Koşullu Başarılı) harf notu ve bütün kredisiz derslerden en az G harf notu ile geçmek zorundadırlar. En az 240 AKTS alarak program müfredatında yer alan derslerden başarılı olması. 4.00 üzerinden 2.00 Genel Not Ortalamasına (GNO) sahip olması. Detaylı bilgi için Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine lütfen bakınız: https://oidb.karabuk.edu.tr/yuklenen/dosyalar/12697202141444.pdf https://karabuk.edu.tr/belgeler/yonergeler/olcmesecme.pdf Öğrencilerin lisans derecesini alabilmeleri için aşağıdaki mezuniyet şartlarını yerine getirmeleri gerekir: Öğrenciler bütün kredili derslerden en az DC (Koşullu Başarılı) harf notu ve bütün kredisiz derslerden en az G harf notu ile geçmek zorundadırlar. En az 240 AKTS alarak program müfredatında yer alan derslerden başarılı olması. 4.00 üzerinden 2.00 Genel Not Ortalamasına (GNO) sahip olması. Detaylı bilgi için Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine lütfen bakınız: https://oidb.karabuk.edu.tr/yuklenen/dosyalar/12697202141444.pdf https://karabuk.edu.tr/belgeler/yonergeler/olcmesecme.pdf | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İstihdam avantajı yüksek olan sosyal hizmet bölümünden bugüne kadar mezun olanların sayısı 4000 civarındadır. Mezunlar başta Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı olmak üzere Bakanlıkların çeşitli birimlerinde, belediyelerde, sivil toplum örgütlerinde ve eğitim-öğretim kurumlarında çalışmakta ve sağlık, özel eğitim, sosyal güvenlik, sosyal yardım vb. alanlarda psiko sosyal destek ve hizmet sunmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219244
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) bilgisi kazanır.
- Sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi) bilgisi kazanır.
- İnsan gelişimi ve sosyal çevre bilgisi İletişim becerileri (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla) bilgisi kazanır.
- Yönetim ve yönetim süreçleri (özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi) bilgisi kazanır.
- Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi kazanır.
- Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
- Farklı müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması bilgisi kazanır.
- Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
- Sosyal hizmet uygulama alanları, (Sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim), sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı), insan gelişimi ve sosyal çevre, iletişim (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla), yönetim ve yönetim süreçleri (özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi), araştırma yöntem ve teknikleri, mesleki etik, ilke ve değerler ile farklı müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması becerisi kazanır.
- Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi kazanır.
- Araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine uygun olarak yürütülür. Bu lisans programından mezun olabilmek için, öğrencilerin:
Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerin lisans derecesini alabilmeleri için aşağıdaki mezuniyet şartlarını yerine getirmeleri gerekir:
- Öğrenciler bütün kredili derslerden en az DC (Koşullu Başarılı) harf notu ve bütün kredisiz derslerden en az G harf notu ile geçmek zorundadırlar.
- En az 240 AKTS alarak program müfredatında yer alan derslerden başarılı olması.
- 4.00 üzerinden 2.00 Genel Not Ortalamasına (GNO) sahip olması.
Detaylı bilgi için Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine lütfen bakınız: https://oidb.karabuk.edu.tr/yuklenen/dosyalar/12697202141444.pdf https://karabuk.edu.tr/belgeler/yonergeler/olcmesecme.pdf
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu lisans programı için öğrenci kabulü Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYS adlı ulusal Üniversite Öğrenci Yerleştirme Sınavı ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler bu lisans programına (4 yıllık, birinci öğretim) kabul alabilmek için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavına girmek zorundadırlar. Sınav iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YGS) dir. Öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılan ikinci sınava girmek için 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir. İkinci aşama sınavı olan LYS, 5 ayrı seans olarak uygulanır. Öğrenciler, sosyal bilimler, dil gibi kendi çalışma alanına göre ilgili sınava katılırlar. 500 üzerinden en az 180 puan alan öğrenciler istediği üniversite ve lisans programını seçebilir. Bu derece programına yerleştirme sınav puanı ve ortaöğretim (Türk Eğitim Sisteminde lise) genel not ortalamasından (GNO) alınan puanlara göre ÖSYM tarafından yapılır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini yaptıktan sonra, Öğrenci Değerlendirme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin YGS puanlarına göre bu programlara öğrencileri yerleştirir. Program aynı zamanda lisans için yabancı öğrenci de alır. Son zamanlarda, üniversitelere akademik programlarına yabancı öğrencilerin seçimi için hakkı verilmiştir, fakat kabul kriterleri Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi her yıl Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YOGS) düzenler. Sınav sadece lisans (ilk kademe) programlarına başvuru içindir. YOGS’ye girmek isteyen öğrenciler için ilk şart, Türkiye (Türk uyruklu sahip ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yurt dışında ortaöğretimin son üç yılda katıldığı bu öğrencilerin de uygulayabilirsiniz) den başka bir milliyetten olmasıdır. İkinci olarak, orta öğretimin son bir yılı içinde olmanız veya başarılıyla orta öğrenimini tamamlamış olması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen YOGS puanına ek olarak, öğrencilerin uluslararası alanda tanınan SAT1, ABITUR gibi sınavları birinin puanlara göre bu lisans programına kabul edilir. Değişim öğrencileri Karabük Üniversitesi değişim öğrencisi olarak Karabük Üniversitesi nde eğitim almak için başvuran öğrencilerin üniversite arasındaki mevcut anlaşmalar çerçevesinde Karabük Üniversitesi ne kabul edilir. Değişim öğrencileri, eğitim programındaki sunulan adresleri almaları ve bir veya iki dönem öğrenim görebilirler. Değişim öğrencileri için başvuru prosedürü Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü aracılığıyla yönetilir. Güncel haberleri ve diğer bilgileri içeren Koordinatörlük safyasına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz: https://uluslararasi.karabuk.edu.tr/index.aspx
İstihdam avantajı yüksek olan sosyal hizmet bölümünden bugüne kadar mezun olanların sayısı 4000 civarındadır. Mezunlar başta Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı olmak üzere Bakanlıkların çeşitli birimlerinde, belediyelerde, sivil toplum örgütlerinde ve eğitim-öğretim kurumlarında çalışmakta ve sağlık, özel eğitim, sosyal güvenlik, sosyal yardım vb. alanlarda psiko sosyal destek ve hizmet sunmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219244 | |
Qualification Title | Sosyal Hizmet Undergraduate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sociology and cultural studies | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Knowledge of social work application fields (health, education, social security, civil society, local government etc.) Knowledge of social work theories (system, ecology, strengthening approaches etc.) Knowledge of human development and social environment Knowledge of communication skills (with individuals, families, groups and different social groups) Knowledge of management and management skills ( management of public and private social service agencies and institutes) Knowledge of social work research methods and techniques Knowledge of professional ethics, principles and values Knowledge of social work application with different client groups Ability to carry out planned change process (establishing contact, diagnosis and evaluation, planning, application, evaluation of application, closure and follow up) for clients at any level considering their similarities and differences Ability to carry out social work intervention with different client groups in different social work fields (Health, education, social security, NGO s, local governments) using social work theories (system, ecology, empowerment theories), human development and social environment, communication (with individuals, families, groups and different social communities) management and management processes ( management of public and private social service agencies and institutes), research methods Ability to determine and gather appropriate data for social visits, evaluation and reporting Ability to evaluate research results and professional literature | |
Key Competencies | - | |
Further Info | It is carried out following the conditions in the Regulation of Karabuk University Associate Degree, Undergraduate Education-Training and Examination and Karabuk University the Principles of Measurement and Evaluation. The students who study in the Social Work programme are required to fulfill the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade DC (Conditional Pass), together with non-credited courses with at least the letter grade G. • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Grade Point Average (GPA) of at least 2.00 out of 4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | The students who study in the Social Work programme are required to fulfill the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade DC (Conditional Pass), together with non-credited courses with at least the letter grade G. • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Grade Point Average (GPA) of at least 2.00 out of 4.00. The students who study in the Social Work programme are required to fulfill the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade DC (Conditional Pass), together with non-credited courses with at least the letter grade G. • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Grade Point Average (GPA) of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Since the 2013-2014 academic year, graduates have been around 4000. Graduates work in various units of the Ministries, especially the Ministry of Family and Social Services, municipalities, non-governmental organizations, and educational institutions and services psycho-social support in health, special education, social security, social outreach, etc. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219244
Knowledge of social work application fields (health, education, social security, civil society, local government etc.) Knowledge of social work theories (system, ecology, strengthening approaches etc.) Knowledge of human development and social environment Knowledge of communication skills (with individuals, families, groups and different social groups) Knowledge of management and management skills ( management of public and private social service agencies and institutes) Knowledge of social work research methods and techniques Knowledge of professional ethics, principles and values Knowledge of social work application with different client groups Ability to carry out planned change process (establishing contact, diagnosis and evaluation, planning, application, evaluation of application, closure and follow up) for clients at any level considering their similarities and differences Ability to carry out social work intervention with different client groups in different social work fields (Health, education, social security, NGO s, local governments) using social work theories (system, ecology, empowerment theories), human development and social environment, communication (with individuals, families, groups and different social communities) management and management processes ( management of public and private social service agencies and institutes), research methods Ability to determine and gather appropriate data for social visits, evaluation and reporting Ability to evaluate research results and professional literature
It is carried out following the conditions in the Regulation of Karabuk University Associate Degree, Undergraduate Education-Training and Examination and Karabuk University the Principles of Measurement and Evaluation. The students who study in the Social Work programme are required to fulfill the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade DC (Conditional Pass), together with non-credited courses with at least the letter grade G. • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Grade Point Average (GPA) of at least 2.00 out of 4.00.
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.
Since the 2013-2014 academic year, graduates have been around 4000. Graduates work in various units of the Ministries, especially the Ministry of Family and Social Services, municipalities, non-governmental organizations, and educational institutions and services psycho-social support in health, special education, social security, social outreach, etc.
Qualification is continuous