Yeterlilik Kodu | TR0030005329 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Hizmetler Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyal çalışma ve danışma | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Her öğrencinin derslere, uygulamalara, laboratuvar, proje, atölye, dönem içi çalışmaları, mezuniyet çalışmalarına katılmak zorundadır. Teorik derslerin en az %70, uygulamalı ve laboratuvar çalışmalarının en az %80 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenciler teorik derslerde devam koşulunu yerine getirene kadar ilgili dersi tekrar etmek zorundadır. Sınavlar genellikle yazılı olarak yapılır. Ancak öğretim elemanı sözlü yapılmasına da karar verebilir. Derslerin içeriğine göre bilgi formu üzerinde belirtilmek şartıyla öğrenciler proje çalışmasına da yönlendirilebilir. Derslerin sınavları dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılmaktadır. Mazeret sınavları mazereti olan öğrencilere ara sınav bitiş tarihinden itibaren 15 gün içinde ilgili yönetim kurulu onayı ile yapılabilir. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Sosyal Hizmet alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumları Sınavının(YKS) ilk oturumu olan Temel Yeterlilik Testi (TYT) sonucuna göre yapılan tercihler neticesinde Türkiye’nin her yerinden öğrenci alımı yapılacaktır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. | |
Başarma Şartları | Sosyal Hizmet alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan zorunlu derslerin tümünü(minimum 90 AKTS) ve seçimlik dersleri(minimum 30 AKTS) geçmek ile birlikte, genel akademik not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sosyal Hizmet Önlisans Programı mezunları; •Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı (İl/İlçe Müdürlükleri, Çocuk Yuvaları, Yetiştirme Yurtları, Çocuk Evleri, Huzurevleri, Yaşlı Bakım Merkezleri, Sosyal Hizmet Merkezleri, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarında vb.)•Sağlık Bakanlığı (İl/İlçe Sağlık Müdürlüklerinde, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna bağlı kamu ve özel hastalerde, vb.)•Adalet Bakanlığı (Ceza İnfaz Kurumlarında)•Adliyelerde (Çocuk Mahkemesi ve Aile Mahkemesi) •Milli Eğitim Bakanlığı (rehberlik araştırma merkezlerinde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, kreş ve gündüz bakımevlerinde)•Belediyelerde (Kadın Konukevleri, Sosyal Hizmet Daire Başkanlıkları vb.) •Özel teşebbüse ait sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarında •Sivil toplum kuruluşlarında görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005329
- Sosyal hizmet alanında bilgi sahibi olma ve kullanma becerisi.
- Sosyal sorunlara çözüm olacak toplumsal kaynakları araştırma becerisi.
- Etik ilkelere bağlı kalarak çalışma becerisi.
- Amaçlar çerçevesinde plan yapma, plan uygulama ve sonuçları eleştirel olarak değerlendirebilme becerisi.
- Kendi kişisel-mesleki gelişimlerini sürekli olarak denetleme becerisi.
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma becerisi.
- Alanında geçerli bir yabancı dilde mesleki iletişim kurma becerisiAlanıyla ilgili temel bilgisayar teknolojisini kullanabilme becerisi.
- İnsanlara çevreleri ile ilişkinin başlatılması ve geliştirilmesinde yardım etme becerisi.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma becerisi.
- Farklı mesleklerden gelen kişilerin getirdiği katkıların farkında olma, takım ruhuna sahip ve takımın bir üyesi olmanın bilinciyle etkin bir şekilde sorumluluk alabilme becerisi.
Verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Her öğrencinin derslere, uygulamalara, laboratuvar, proje, atölye, dönem içi çalışmaları, mezuniyet çalışmalarına katılmak zorundadır. Teorik derslerin en az %70, uygulamalı ve laboratuvar çalışmalarının en az %80 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenciler teorik derslerde devam koşulunu yerine getirene kadar ilgili dersi tekrar etmek zorundadır. Sınavlar genellikle yazılı olarak yapılır. Ancak öğretim elemanı sözlü yapılmasına da karar verebilir. Derslerin içeriğine göre bilgi formu üzerinde belirtilmek şartıyla öğrenciler proje çalışmasına da yönlendirilebilir. Derslerin sınavları dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılmaktadır. Mazeret sınavları mazereti olan öğrencilere ara sınav bitiş tarihinden itibaren 15 gün içinde ilgili yönetim kurulu onayı ile yapılabilir. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Sosyal Hizmet alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
Yükseköğretim Kurumları Sınavının(YKS) ilk oturumu olan Temel Yeterlilik Testi (TYT) sonucuna göre yapılan tercihler neticesinde Türkiye’nin her yerinden öğrenci alımı yapılacaktır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir.
Sosyal Hizmet Önlisans Programı mezunları; •Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı (İl/İlçe Müdürlükleri, Çocuk Yuvaları, Yetiştirme Yurtları, Çocuk Evleri, Huzurevleri, Yaşlı Bakım Merkezleri, Sosyal Hizmet Merkezleri, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarında vb.)•Sağlık Bakanlığı (İl/İlçe Sağlık Müdürlüklerinde, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna bağlı kamu ve özel hastalerde, vb.)•Adalet Bakanlığı (Ceza İnfaz Kurumlarında)•Adliyelerde (Çocuk Mahkemesi ve Aile Mahkemesi) •Milli Eğitim Bakanlığı (rehberlik araştırma merkezlerinde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, kreş ve gündüz bakımevlerinde)•Belediyelerde (Kadın Konukevleri, Sosyal Hizmet Daire Başkanlıkları vb.) •Özel teşebbüse ait sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarında •Sivil toplum kuruluşlarında görev alabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005329 | |
Qualification Title | Social services Associate Degree | |
Awarding Body | Mugla Sıtkı Koçman University | |
Awarding Body Contact | Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla | |
Awarding Body Url | http://www.mu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Social work and counselling | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | At least one midterm and final exam are given for each given course. Each student must attend the courses, practices, laboratory, project, workshop, semester work and graduation work. Students who do not attend at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the practical and laboratory studies are not allowed to take the final exams from those courses. The students have to repeat the related course until they fulfill the condition of attendance in the theoretical courses. Examinations are usually made in writing. However, the instructor may also decide to make an oral presentation. According to the content of the courses, students can be directed to the project work provided that they are stated on the information form. The exams of the courses are carried out by the instructor. Make-up exams can be made to students who are excused by the approval of the relevant board within 15 days as of the end of the mid-term. A short examination and homework evaluation can also be done. The effect of midterm, short term exams and homework assignments is 40% and 60% of final exam. In this evaluation; The instructor of the course takes into account the statistical results of the points taken from the mid-term and final exams of the students taking the course and the notes taken are converted into 4-letter system according to the principles determined in the regulation.In order to obtain a associate degree in Social Work, students must successfully complete all compulsory and elective courses (120 ECTS credits in total) and obtain a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Examination of Higher Education Institutions (LDS) The first session of the Basic Competence Test (DMR) in the preferred result made according to the results of student intake will be held all over Turkey. A student who has started his / her education in an equivalent program in Turkey or abroad may apply for transfer. | |
Conditions for Success | In order to obtain a associate degree in Social Work, students must successfully complete all compulsory and elective courses (120 ECTS credits in total) and obtain a GPA of at least 2.00 out of 4.00.In order to complete the program successfully, all of the compulsory courses (minimum 90 ECTS) and elective courses (minimum 30 ECTS) are required to be at least 2.0 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | •Social Work Associate Degree Program graduates;•Ministry of Family and Social Policies (Provincial / District Directorates, Day-care Centers, Nursing Houses, Childrens Houses, Nursing Homes, Elderly Care Centers, Social Service Centers, Social Assistance and Solidarity Foundations, etc.)•Ministry of Health (City / County Department of Health, Public Health Agency of Turkey, Turkey Public Hospitals Authority due to public and private patients, etc.).•Ministry of Justice (Penal Institutions)•Courts (Childrens Court and Family Court)•Ministry of National Education (in guidance research centers, special education and rehabilitation centers, nursery and day care centers)•Municipalities (Womens Guesthouse, Department of Social Work, etc.)•In private social services and organizations•Work in civil society organizations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005329
- Ability to learn and use social services.
- Ability to research social resources to solve social problems.
- Ability to work adhering to ethical principles.
- Ability to plan, plan and evaluate the results critically.
- Ability to continuously monitor their personal-professional development.
- To inform the relevant people and institutions by using the basic knowledge and skills in the subjects related to the field; ability to transfer ideas and solutions to problems in written and orally.
- Ability to communicate professionally in a foreign language.
- Ability to use basic computer technology in the field.
- Ability to help people in starting and developing the relationship with their environment.
- Ability to act in accordance with quality management and processes.
- Being aware of the contributions of people from different professions, having the team spirit and being aware of being a member of the team.
At least one midterm and final exam are given for each given course. Each student must attend the courses, practices, laboratory, project, workshop, semester work and graduation work. Students who do not attend at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the practical and laboratory studies are not allowed to take the final exams from those courses. The students have to repeat the related course until they fulfill the condition of attendance in the theoretical courses. Examinations are usually made in writing. However, the instructor may also decide to make an oral presentation. According to the content of the courses, students can be directed to the project work provided that they are stated on the information form. The exams of the courses are carried out by the instructor. Make-up exams can be made to students who are excused by the approval of the relevant board within 15 days as of the end of the mid-term. A short examination and homework evaluation can also be done. The effect of midterm, short term exams and homework assignments is 40% and 60% of final exam. In this evaluation; The instructor of the course takes into account the statistical results of the points taken from the mid-term and final exams of the students taking the course and the notes taken are converted into 4-letter system according to the principles determined in the regulation.In order to obtain a associate degree in Social Work, students must successfully complete all compulsory and elective courses (120 ECTS credits in total) and obtain a GPA of at least 2.00 out of 4.00.
Examination of Higher Education Institutions (LDS) The first session of the Basic Competence Test (DMR) in the preferred result made according to the results of student intake will be held all over Turkey. A student who has started his / her education in an equivalent program in Turkey or abroad may apply for transfer.
•Social Work Associate Degree Program graduates;•Ministry of Family and Social Policies (Provincial / District Directorates, Day-care Centers, Nursing Houses, Childrens Houses, Nursing Homes, Elderly Care Centers, Social Service Centers, Social Assistance and Solidarity Foundations, etc.)•Ministry of Health (City / County Department of Health, Public Health Agency of Turkey, Turkey Public Hospitals Authority due to public and private patients, etc.).•Ministry of Justice (Penal Institutions)•Courts (Childrens Court and Family Court)•Ministry of National Education (in guidance research centers, special education and rehabilitation centers, nursery and day care centers)•Municipalities (Womens Guesthouse, Department of Social Work, etc.)•In private social services and organizations•Work in civil society organizations.
Qualification is continuous