Yeterlilik Kodu | TR0030220753 | |
Yeterlilik Adı | Sosyoloji Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyoloji ve kültürel çalışmalar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür: Puan Dönem Ders Notu Katsayı;
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bu Anabilim Dalı doktora programına lisans veya tezli yüksek lisans mezuniyetinin en az biri Sosyoloji Bölümü/Anabilim Dalı olanlar, ALES'ten en az 60 puan alanlar, diploma notu en az 3.00 olanlar başvurabilir. | |
Başarma Şartları | Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. Doktora İçin; En az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer, Doktora Yeterlilik Sınavı, Doktora Tez Önerisi Savunma Sınavı, en az 3 ara rapor, en az 4 dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olan ve 21 kredi, 240 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınav sonucı başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Doktora tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için tez konusu ile ilgili en az bir makalesinin ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya kitapta bölüm olarak yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması gerekmektedir. Süre: Doktora süresi 4 yıl, azami süre 6 yıldır | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sosyoloji Bölümü mezunlarının başlıca çalışma sahalarını; Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu, Türkiye İstatistik Kurumu, Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı, Kültür Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Kredi ve Yurtlar Kurumu, Kalkınma Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, bankaların araştırma daireleri ve personel müdürlükleri ile üniversitelerdeki akademik kurumlar oluşturur. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220753
ISCO 08
ISCO 08
Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir kullanabilme.
- Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahip olma, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme ve Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahip olabilme ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
- Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenme, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretme.
- Sosyoloji müktesebatını tarihsel gelişimi içinde değerlendirebilme ve yorumlayabilme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:
Puan Dönem Ders Notu Katsayı;
- 90-100 AA 4.0
- 85-89 BA 3.5
- 80-84 BB 3.0
- 75-79 CB 2.5
- 70-74 CC 2.0
- 65-69 DC 1.5
- 60-64 DD 1.0
- 50-59 FD
- 0.5 49 ve aşağısı FF 0.0
- Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu Anabilim Dalı doktora programına lisans veya tezli yüksek lisans mezuniyetinin en az biri Sosyoloji Bölümü/Anabilim Dalı olanlar, ALES'ten en az 60 puan alanlar, diploma notu en az 3.00 olanlar başvurabilir.
Sosyoloji Bölümü mezunlarının başlıca çalışma sahalarını; Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu, Türkiye İstatistik Kurumu, Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı, Kültür Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Kredi ve Yurtlar Kurumu, Kalkınma Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, bankaların araştırma daireleri ve personel müdürlükleri ile üniversitelerdeki akademik kurumlar oluşturur.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030220753 | |
Qualification Title | Sosyoloji (DR) Doctorate | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Sociology and cultural studies | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To be able to understand and solve the particular social problems and closely acquainted with related branches of Sociology To be able to provide the usage of interdisciplinary knowledge for social problems concerning science as political sciences, history, philosophy To be able to provide the usage of interdisciplinary knowledge for social problems To be able to provide the usage of interdisciplinary knowledge for the universal and local problems concerning society To be able to take responsibilities related to sociological research and be actice in team work To be able to learn and analyse sociology in historical perspective To be able to do researches and to improve a method about the sociological problems and produce solutions | |
Key Competencies | - | |
Further Info | To have at least 60 full points for postgraduate students in the final exam; grade point average from the relevant course must be at least 70 (seventy) points (CC) out of 100 points for master’s degree, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate/ arts. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and are finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are converted into letter grade by the system, taking into account the following values: Grade Point Average (GPA) Letter Grade 4-point scale 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and less than 49 FF 0.0 Academic standing of students at Seminar, Term Project and Specialized Topic Courses; it is entered into grading system of the institute as “Successful” or “Unsuccessful” at the and of the semester and announced by the lecturer. These courses are not counted in GPA. The request for increasing grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition. A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The students whose thesis work continues cannot request to increase their GPA within the thesis submission period or after the thesis submission. To acquire the knowledge of methods to carry out both theoretical and applied sociological research. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Those who have at least one graduation from the Department Sociology, those who have at least 60 points from ALES, those who have at least a 3.00 diploma score and those who have a language score of at least 55 can apply this Department’ doctorate program. | |
Conditions for Success | To acquire the knowledge of methods to carry out both theoretical and applied sociological research. For the PhD; at least 7 courses, Scientific Research and Publication Ethics, Seminar, PhD Qualifying Examination, PhD Thesis Proposal Defense, at least 3 interim reports, at least 4 semesters of Fields of Specialization and a thesis defense exam with 21 credits, 240 ECTS are required. The student who succeed resulting is entitled to graduate. In order for doctoral thesis to be concluded and the thesis defense examination process to be initiated, at least one article to the thesis topic mush have been published in national/international refereed journals or published as a chapter in the book or it must be approved for publication. The period of PhD is 4 years; the maximum period for a PhD is 6 years. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The main fields of study of the graduates of the Sociology Department are; Ministry of Family and Social Policy, Ministry of Education, Ministry of Labor, Social Security Institution, Turkey Statistical Institute, Ministry of Agriculture and Rural Affairs, Ministry of Culture, Ministry of Health, Youth and Sports Ministry, Credit and Hostels Institution, Ministry of Development, Environment and Urban Planning Ministry The Ministry of Justice, the research departments of the banks and staff offices and the academic institutions in the universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220753
To be able to understand and solve the particular social problems and closely acquainted with related branches of Sociology To be able to provide the usage of interdisciplinary knowledge for social problems concerning science as political sciences, history, philosophy To be able to provide the usage of interdisciplinary knowledge for social problems To be able to provide the usage of interdisciplinary knowledge for the universal and local problems concerning society To be able to take responsibilities related to sociological research and be actice in team work To be able to learn and analyse sociology in historical perspective To be able to do researches and to improve a method about the sociological problems and produce solutions
To have at least 60 full points for postgraduate students in the final exam; grade point average from the relevant course must be at least 70 (seventy) points (CC) out of 100 points for master’s degree, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate/ arts. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and are finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are converted into letter grade by the system, taking into account the following values: Grade Point Average (GPA) Letter Grade 4-point scale 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and less than 49 FF 0.0 Academic standing of students at Seminar, Term Project and Specialized Topic Courses; it is entered into grading system of the institute as “Successful” or “Unsuccessful” at the and of the semester and announced by the lecturer. These courses are not counted in GPA. The request for increasing grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition. A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The students whose thesis work continues cannot request to increase their GPA within the thesis submission period or after the thesis submission. To acquire the knowledge of methods to carry out both theoretical and applied sociological research.
Those who have at least one graduation from the Department Sociology, those who have at least 60 points from ALES, those who have at least a 3.00 diploma score and those who have a language score of at least 55 can apply this Department’ doctorate program.
The main fields of study of the graduates of the Sociology Department are; Ministry of Family and Social Policy, Ministry of Education, Ministry of Labor, Social Security Institution, Turkey Statistical Institute, Ministry of Agriculture and Rural Affairs, Ministry of Culture, Ministry of Health, Youth and Sports Ministry, Credit and Hostels Institution, Ministry of Development, Environment and Urban Planning Ministry The Ministry of Justice, the research departments of the banks and staff offices and the academic institutions in the universities.
Qualification is continuous