Yeterlilik Kodu | TR0030012755 | |
Yeterlilik Adı | Sosyoloji Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yozgat Bozok Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yozgat Bozok Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://bozok.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyoloji ve kültürel çalışmalar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir. ikinci Öğretim olarak da eğitim vermektredir. Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır. Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir. Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 Başarı Notlarından; a) ST notu: Üniversitemize başka yüksek öğretim kurumlarından yatay veya dikey geçiş yolu ile gelen yada ÖSYM sınavı ile üniversitemize yeniden kayıt olan öğrencilere önceden almış oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. Not ortalamasına katılmaz. b) GT notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarı gösteren öğrencilere verilir. Şartlar sağlanırsa BNDS uygulanır. c) UT notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir. Şartlar sağlanırsa BNDS uygulanır. d) PT notu: Not ortalamasına katılmayan derleri sürdürmekte olan öğrencilere verilir. e) ET notu: Üniversitemiz senatosunca belirlenen derslerden ilgili birimlerce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda kredisiz olarak muaf tutulan öğrencilere verilir. Not ortalamasına katılmaz. f) NT notu: Derse devam şartını veya ders uygulamasına ilişkin şartları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. Not ortalaması hesabında “FF” notu işlemi görür. g) BT notu: Kredisiz derslerden veya stajlardan başarılı öğrencilere verilir. “BT” notu ortalamasına katılmaz. BNDS uygulanmaz. h) KT notu: Kredisiz derslerden veya stajlardan başarısız öğrencilere verilir. “KT” notu not ortalamasına katılmaz. BNDS uygulanmaz. Ölçme Yöntemleri: Sosyoloji programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir. • Ara Sınav • Final Sınavı • Telafi Sınavı • Ödev Değerlendirme • Rapor Sunma • Bilgisayarla Sunum Yapma • Tez Sunma • Belge Sunma Sınavlar: Öğrencilerin SOSYOLOJİ programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir. Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav, bir ödev ve kısa sınav (quiz) içerir. Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde "Ölçme ve Değerlendirme" başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır. Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir. Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için en az% 40 ve en fazla % 60 olur. Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve / veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Sosyoloji bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonucunda yeterli puanı almış öğrenciler alınır. ÖSYM tarafından düzenlenen LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sınavında başarılı olanların TM-3 puan türündeki tercih sıralamasına göre yerleştirmesi yapılır. Türk ve Yabancı uyruklu öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %50, yarıyıl sınavının katkısı %50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. . Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sosyologlar, kamu kurum ve kuruluşlarında teknik hizmetler kadrolarında sosyolog unvanı ile ya da farklı bir kadroda çalışabilmelerinin yanı sıra, ilgileri doğrultusunda özel sektörde de geniş bir istihdam alanı bulabilmektedir. Sosyologların çalışabilecekleri kurumlar arasında bakanlıkların merkez kuruluşları, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Tarım İl Müdürlükleri, Adalet Bakanlığı, TÜBİTAK, TRT, YÖK, ÖSYM, Ceza ve Tevkif Evleri Genel Müdürlüğü, Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı, Sivil Savunma Genel Müdürlüğü, Atatürk Araştırma Merkezi, Emniyet Genel Müdürlüğü, Basın, Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü, Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Türkiye İstatistik Kurumu, Devlet Planlama Teşkilatı, Diyanet İşleri Başkanlığı, belediyeler, ticaret ve sanayi odaları, yaşlı bakım evleri, yazılı-görsel medya kuruluşları, araştırma şirketleri, reklam şirketleri, yayınevleri, bankalar, özel şirketlerin insan kaynakları, uluslararası kuruluşlar (UN, ILO, EU gibi) yer almaktadır. Ayrıca formasyon eğitiminin alınması durumunda Felsefe Grubu Öğretmeni olarak istihdam edilebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030012755
- Sosyolojik muhayyilesi (imgelem) gelişkin, toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilen bir zihinsel beceriye sahip olmak.
- Toplumsal sorunları doğru algılama, bu sorunları doğuran çok faktörlü sosyal etmenleri görebilme, tahlil etme ve sosyolojik çözüm önerilerinde bulunabilme yetkinliği taşıyabilmek.
- Sosyolojinin bilim olarak ortaya çıkmasını sağlayan XIX. yüzyıl şartlarını, bunu hızlandıran çifte devrim sürecini derinlemesine tahlil edebilmek.
- Sosyolojinin klasik dönemine damgasını vuran kurucu isimleri, eserleri ve öne çıkan sosyolojik bakış açılarıyla yakından tanımak.
- Sosyolojinin gelişim trendi içersinde XX. yüzyılda tanık olunacak olan belli başlı kuramcıları ve sosyolojik teorideki etkilerini yakından değerlendirebilme yetisini taşımak.
- Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara (örneğin küreselleşme, çokkültürlülük, kimlik, postmodernizm), bu kavramların üretildiği merkezlerin tekyönlü etkisine maruz kalmadan, eleştirel bir boyutta bakabilmek.
- Ülkemizde sosyoloji biliminin başlangıçtan günümüze sürdürmüş olduğu macerayı, bu bilime katkı sağlayan belli başlı öncüleri ekseninde yakından değerlendirebilmek.
- Sosyolojik bilgi birikimini pratik sorunlar önünde kullanabilme doğrultusunda yeterli yöntem bilgisine sahip olabilmek, bu alanda bulunan bilgisayar programlarını (SPSS gibi) etkin bir şekilde kullanabilmek.
- Sosyoloji bilimini teori ve pratik ayrımının ötesine geçerek, her iki yöntemi de yapacağı çalışmalarda kullanabilme becerisine sahip olmak.
- Sosyolojik muhayyilesini daha etkin bir şekilde işletebilmek için sosyolojinin alt disiplinlerini (edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi) yakından tanımak ve bu disiplinlerle çalışabilmek.
- Sosyolojiyi diğer toplum bilimleriyle (tarih, felsefe, psikoloji, siyaset bilimi, edebiyat, işletme, çalışma ekonomisi v.b.) disiplinlerarası bir düzlemde etkili bir şekilde işletebilecek kapasiteye ve çoklu işbirliklerine açık olmak.
- Gerek kamu gerekse de özel sektörün farklı çalışma alanlarında kendisinden istifade edilmesini sağlayacak donanıma sahip olmak.
- Bu doğrultuda kendi disiplininin temel beklentilerini karşılamanın yanı sıra yeterli düzeyde yabancı dil ve bilgisayar bilgisiyle techiz olmak.
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gerekmektedir.
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sınavının katkısı %60 şeklindedir.
Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır.
Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.
ikinci Öğretim olarak da eğitim vermektredir.
Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.
Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.
Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.
Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.
Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur.
Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.
Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir.
Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir:
Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00
Başarı Notlarından;
a) ST notu: Üniversitemize başka yüksek öğretim kurumlarından yatay veya dikey geçiş yolu ile gelen yada ÖSYM sınavı ile üniversitemize yeniden kayıt olan öğrencilere önceden almış oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. Not ortalamasına katılmaz.
b) GT notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarı gösteren öğrencilere verilir. Şartlar sağlanırsa BNDS uygulanır.
c) UT notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir. Şartlar sağlanırsa BNDS uygulanır.
d) PT notu: Not ortalamasına katılmayan derleri sürdürmekte olan öğrencilere verilir.
e) ET notu: Üniversitemiz senatosunca belirlenen derslerden ilgili birimlerce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda kredisiz olarak muaf tutulan öğrencilere verilir. Not ortalamasına katılmaz.
f) NT notu: Derse devam şartını veya ders uygulamasına ilişkin şartları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. Not ortalaması hesabında “FF” notu işlemi görür.
g) BT notu: Kredisiz derslerden veya stajlardan başarılı öğrencilere verilir. “BT” notu ortalamasına katılmaz. BNDS uygulanmaz.
h) KT notu: Kredisiz derslerden veya stajlardan başarısız öğrencilere verilir. “KT” notu not ortalamasına katılmaz.
BNDS uygulanmaz.
Ölçme Yöntemleri: Sosyoloji programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir.
• Ara Sınav
• Final Sınavı
• Telafi Sınavı
• Ödev Değerlendirme
• Rapor Sunma
• Bilgisayarla Sunum Yapma
• Tez Sunma
• Belge Sunma Sınavlar: Öğrencilerin SOSYOLOJİ programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir.
Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav, bir ödev ve kısa sınav (quiz) içerir.
Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir.
Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde "Ölçme ve Değerlendirme" başlığı altında verilmiştir.
Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır.
Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır.
Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir.
Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için en az% 40 ve en fazla % 60 olur.
Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve / veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur.
Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir.
Sosyoloji bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonucunda yeterli puanı almış öğrenciler alınır. ÖSYM tarafından düzenlenen LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sınavında başarılı olanların TM-3 puan türündeki tercih sıralamasına göre yerleştirmesi yapılır. Türk ve Yabancı uyruklu öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Sosyologlar, kamu kurum ve kuruluşlarında teknik hizmetler kadrolarında sosyolog unvanı ile ya da farklı bir kadroda çalışabilmelerinin yanı sıra, ilgileri doğrultusunda özel sektörde de geniş bir istihdam alanı bulabilmektedir. Sosyologların çalışabilecekleri kurumlar arasında bakanlıkların merkez kuruluşları, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Tarım İl Müdürlükleri, Adalet Bakanlığı, TÜBİTAK, TRT, YÖK, ÖSYM, Ceza ve Tevkif Evleri Genel Müdürlüğü, Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı, Sivil Savunma Genel Müdürlüğü, Atatürk Araştırma Merkezi, Emniyet Genel Müdürlüğü, Basın, Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü, Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Türkiye İstatistik Kurumu, Devlet Planlama Teşkilatı, Diyanet İşleri Başkanlığı, belediyeler, ticaret ve sanayi odaları, yaşlı bakım evleri, yazılı-görsel medya kuruluşları, araştırma şirketleri, reklam şirketleri, yayınevleri, bankalar, özel şirketlerin insan kaynakları, uluslararası kuruluşlar (UN, ILO, EU gibi) yer almaktadır. Ayrıca formasyon eğitiminin alınması durumunda Felsefe Grubu Öğretmeni olarak istihdam edilebilmektedirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030012755 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Yozgat Bozok University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://bozok.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sociology and cultural studies | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Sociology Department of the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in his Introduction to Higher Education (YGS) and Undergraduate Placement Examination (LYS) is taken as a result students have received enough points. Those who are successful in the LYS (Graduate Placement Examination) examination organized by OSYM will be placed according to the order of preference in TM-3 score type. General acceptance requirements for Turkish and foreign nationals are valid for starting the program | |
Conditions for Success | In order for every student to register for classes at the beginning of the semester and to take the final exam, at least 70% of the courses must be continued. Students are required to take at least one midterm and a final exam for each course. The contribution of the midterm exam is 40% and the contribution of the semester exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. There is a requirement to take at least 45 points from the final exam. . Students who take one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC are deemed to have completed that course. DC and DD grades are conditionally successful grades. In order for a student to achieve a grade of DC or DD grade, a GPA of at least 2.0 is required. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Sociologists, in public institutions and technical services, as well as being able to work with sociologists title in staff or a different staff, in line with the private sector are interested in find a wide field of employment. central organization of the ministry among the institutions could work of sociologists, Ministry of Family and Social Policies Provincial Directorate of Agriculture, Ministry of Justice, TUBITAK, TRT, the Higher Education Council, SSPC, the General Directorate of Prisons and Detention Houses, the General Directorate of State Archives, Public Housing Administration, the General Directorate of Civil Defense Ataturk Research Center, General Directorate of Security, the Press and Information General Directorate of Population and Citizenship Affairs General Directorate of Southeastern Anatolia Project Regional Development Administration, Social Services and Child Protection Agency, the Radio and Television Supreme Council, Turkey Statistical Institute, State Planning organization, Ministry of Religious Affairs, municipalities, trade and industry, homes for the elderly, written-visual media organizations, research companies, advertising companies, publishing houses, banks, human resources of private companies, international organizations (UN, IA LO, EU). In addition, if the training of the formation is taken, the Philosophy Group can be employed as a Teacher. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030012755
- Sociological imagination (imagination) has a mental skill that can reach the developmental, social realities.
- To be able to correctly perceive social problems, to be able to see and analyze multi-factorial social factors that cause these problems, and to be able to make suggestions for sociological solutions XIX which provides the emergence of sociology as science.
- To analyze in depth the conditions of the twentieth century, the double revolution process that accelerated it, Familiarity with the founder names, works, and prominent sociological aspects of sociology that stamped the classical period Within the developmental trend of sociology XX. to be able to evaluate closely the major theoreticians who will be witnessed in the 20th century and their effects on sociological theory.
- To be able to look at the current sociological conceptualizations (eg globalization, multiculturalism, identity, postmodernism) without criticizing the monotony of the centers where these concepts are produced.
- To be able to closely evaluate the adventure of sociology in our country, which has been continuing daily from the beginning, in the axis of the main pioneering contributors.
- To be able to have enough knowledge about using sociological knowledge in front of practical problems, to be able to use computer programs (such as SPSS) Having the ability to use sociology science beyond the distinction of theory and practice.
- To know the sub-disciplines of sociology (literature, art, knowledge, culture, religion, economics, politics, family sociology) in order to operate sociological imagination more effectively and to work with these disciplines.
- Being open to the capacity and multiple collaborations that sociology can operate effectively in an interdisciplinary plane with other social sciences (history, philosophy, psychology, political science literature, business, working economy etc.).
- To have the equipments to ensure that the public sector, as well as the private sector, can benefit from them in different fields of study. In this direction, besides meeting the basic expectations of its own discipline.
- İt is necessary to be equipped with sufficient foreign language and computer knowledge.
- In order for every student to register for classes at the beginning of the semester and to take the final exam, at least 70% of the courses must be continued.
- Students are required to take at least one midterm and a final exam for each course.
- The contribution of the midterm exam is 50% and the contribution of the semester exam is 50%.
- All exams are evaluated over 100 points. There is a requirement to take at least 40 points from the final exam.
- Students who take one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC are deemed to have completed that course.
- DC and DD grades are conditionally successful grades. In order for a student to achieve a grade of DC or DD grade, a GPA of at least 2.0 is required.
- Success Note: The scores obtained from the exams are evaluated over 100 and the achievement score is determined.
- The achievement status of a field is determined by the achievement grade.
- The achievement grade is determined by evaluating the success grades provided during the semester and the success grades provided at the end of the semester.
- Studies carried out within the semester; fieldwork, application, homework, project, internship, workshop, seminar, laboratory and so on.
- In the case that the student's grade is determined within the semester, these studies may be evaluated together with a midterm exam in the final week of the semester specified in the academic calendar.
- The overall score of the general examination may be at least 40% and at most 60%.
- Students will be notified during the first two weeks of the semester by the course instructor in charge of the semester grade and the success rate of the general examination and the application of the semester work to the success of the student.
- A relative evaluation system is used to calculate the success grade.
- Relative evaluation takes into account the arithmetic mean and statistical distribution of the course achievement scores of all students taking the course.
- The practice of the relative evaluation system is determined by the Senate. Course grades and coefficients are determined as follows: Achievement Grades (with letters) Coefficients AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 From Success Notes;
- a) ST grades: ST grades are given to the students who have been re-enrolled to the university by ÖSYM examination, which is coming from another higher education institution to the university by means of horizontal or vertical transition, and for the courses recognized by the relevant board of directors. The note does not participate in the average.
- b) GT grade: It is given to the students who have succeeded in the courses not participating in the GPA. If conditions are met, BNDS applies.
- c) UT note: Students who do not succeed in the courses that do not attend the GPA are given. If conditions are met, BNDS applies.
- d) PT grade: grades not participating in GPA are given to students who are continuing.
- e) ET grade: Students who are exempted from exemption exam applied as a result of the courses determined by our university senate are given to the students. The note does not participate in the average.
- f) NT grade: It is given to students who fail because they can not fulfill the condition of attendance or course application. In the note averaging account, "FF" notes are displayed.
- g) BT grade: awarded to successful students from non-credit courses or internships. "IT" does not participate in the average of notes. BNDS does not apply.
- h) KT grade: awarded to non-credit students or students who have failed from their internship. The "KT" note does not participate in the note average. BNDS does not apply. Measurement Methods: The methods used to measure whether the program learning outputs predicted during the sociology program are achieved are given below.
- • Midterm
- • Final exam
- • Compensation Exam
- • Homework Evaluation
- • Reporting
- • Presenting with a compute
- • Thesis Presentation
- • Document Presentation Exams: The success of each course unit in the SOCIOLOGY program curriculum of pupils without achieving the predicted learning outcomes is measured by in-term activities and final exams at the end of each term.
- Assessment of the activities within the semester includes at least a number of midterm exams, a homework and a quiz (quiz) as mandatory evaluation methods for all the courses in the undergraduate programs determined by the regulation.
- Programs are encouraged to identify more assessment methods in the inter-period activities, depending on the need to measure the success of the program and course-level outcomes in order to achieve educational goals and objectives.
- The nature and number of the evaluation methods used for each course are given under the heading "Assessment and Evaluation" in the course description sections together with contributions to the term end grade.
- These regulations are announced at the beginning of each semester, and part of course descriptions are posted on the website.
- Midterm and final exams are held on the date, place and time determined and announced by the university.
- The students are expected to write the final grades,
Sociology Department of the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in his Introduction to Higher Education (YGS) and Undergraduate Placement Examination (LYS) is taken as a result students have received enough points. Those who are successful in the LYS (Graduate Placement Examination) examination organized by OSYM will be placed according to the order of preference in TM-3 score type. General acceptance requirements for Turkish and foreign nationals are valid for starting the program
Sociologists, in public institutions and technical services, as well as being able to work with sociologists title in staff or a different staff, in line with the private sector are interested in find a wide field of employment. central organization of the ministry among the institutions could work of sociologists, Ministry of Family and Social Policies Provincial Directorate of Agriculture, Ministry of Justice, TUBITAK, TRT, the Higher Education Council, SSPC, the General Directorate of Prisons and Detention Houses, the General Directorate of State Archives, Public Housing Administration, the General Directorate of Civil Defense Ataturk Research Center, General Directorate of Security, the Press and Information General Directorate of Population and Citizenship Affairs General Directorate of Southeastern Anatolia Project Regional Development Administration, Social Services and Child Protection Agency, the Radio and Television Supreme Council, Turkey Statistical Institute, State Planning organization, Ministry of Religious Affairs, municipalities, trade and industry, homes for the elderly, written-visual media organizations, research companies, advertising companies, publishing houses, banks, human resources of private companies, international organizations (UN, IA LO, EU). In addition, if the training of the formation is taken, the Philosophy Group can be employed as a Teacher.
The document is valid continuously.