Yeterlilik Kodu

TR0030030357

Yeterlilik Adı
Sosyoloji (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumYeditepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://yeditepe.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sosyoloji ve kültürel çalışmalar
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Sosyoloji, sistemli ve bilimsel bir yaklaşımla toplumun izlediği yolu ve toplumun davranışlarını inceleyen bir bilim dalıdır. Sosyoloji Bölümü, çeşitli ve farklı araştırmalarda sosyal ilişkiler, günlük etkileşimler ve yaşam kültürü üzerine odaklanarak çalışır. Eleştirel analiz yöntemlerini kullanarak ve aynı zamanda çeşitli araştırma tekniklerine başvurarak sosyal eğilimler ve değişim alanlarında bilgi toplar. Bölümün sahip olduğu konu; sosyal yapı ve sistem etkileşim sistemlerinin, araç gereçlerinin makro düzeyinden bireysel mikro sosyolojik düzeye kadar uzanmaktadır.  Sosyoloji Bölümü, öğrencilere toplumu eleştirebilme, nesnel bir şekilde değerlendirme ve anlama konularında donanım kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, sosyal ve toplumsal akımlarla ilgili ulusal vizyon ve kariyere sahip, sahip olduğu bilgileri her türlü ortamda uygulayabilen, topluma faydalı, ulusal ve uluslararası düzeyde etkili işlerde bulunan, alanlarında yetkin ve profesyonel sosyal bilimciler yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme Ortamlarında, öğrencilere ileri düzeyde teorik, metodolojik ve pratik bilgi ile sorgulayıcı bir bakış açısı kazanma fırsatları sunulmaktadır. Öğrencilere şu olanaklar sağlanmaktadır:

  • Sosyoloji biliminin tüm çağdaş standartlarına sahip, bilimin alt alanlarında birikimli Akademisyenlerden eğitim-öğretim görme, 
  • Bilim dalının standartlarını kazandırmak doğrultusunda zorunlu teori ve yöntem dersleri yürütme,
  • Sosyolojinin alt dallarında bireysel bir formasyon oluşturmak doğrultusunda seçmeli bölüm dersleri yürütme,
  • Öğrencinin akademik ve profesyonel tercihlerini desteklemek üzere Üniversitemizin çok farklı bölümlerinden serbest dersler seçme, 
  • Öğrencide eğitimli bir vatandaş bilinci oluşturmak üzere alanın ve profesyonel hayatın gereksinimlerinden bağımsız Uygarlık Tarihi, Türk Dili gibi dersleri alma,
  • Öğrencinin bir yabancı dilde (İngilizce) akademik yazını takip edebilecek ve yazılı ve sözlü dil becerilerini kazanma,
  • Üniversitemiz dil okulunun sağladığı birçok yabancı dil arasından seçeceği ikinci bir yabancı dili öğrenme,
  • Öğrencinin akademik derinliğini ve zenginliğini arttırmak amacıyla Üniversitemizin çok farklı bölümleriyle Çift Anadal ve Yandal Programları yararlanma, 
  • Akademik ve kültürel altyapısını desteklemek üzere yabancı ülkelerde bir ya da iki dönem eğitim görme,
  • Öğrenciyi mezuniyet sonrası profesyonel hayata hazırlamak üzere araştırma projelerinde görev alma, 
  • Öğrenciyi üniversite içinde ve dışında ilgi alanıyla ilgili kulüp ve dernek faaliyetlerine katılma,
  • Dersler ve Kariyer Planlaması Konularında Danışmanlık Hizmetleri yararlanma,
  • Bilgilendirme Toplantıları ve Duyuru Panoları Yoluyla Danışmanlık, Komisyonların Danışmanlık Hizmeti, Serbest Danışmanlık hizmetleri yararlanma olanakları sunulmaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretim programının öğretim amaçlarına göre belirlenen program çıktıları aşağıda sıralanmıştır.
  • Araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirir 
  • Müfredatta sunulan serbest seçmeli dersler aracılığıyla diğer disiplinlerin sunduğu bakış açıları konusunda bilgi sahibi olan ve bu bakış açılarını sosyolojik düşünme yetileriyle sentezleyebilen, böylece hem bilgi birikimi hem de düşünce ufku geniş ve derin bireyler yetiştirir.
  • İçinde yaşadığı toplumun gündemine hâkim ve toplumsal sorunlara duyarlı bireyler yetiştirir.
  • Modern toplumları anlamlandırma çabasında önemli yeri olan örgüt dinamikleri, örgütler arası etkileşim ve örgüt-toplum ilişkilerini kavrayan sosyal bilimciler yetiştirir.
  • Bireylerin siyasal davranışlarına etkide bulunan toplumsal etkenleri ve toplumsal yapılarla siyasal rejim ve süreçler arasındaki karşılıklı etkileşimi irdeleyip kavrayabilen bireyler yetiştirir.
  • Özel olarak içinde yaşadıkları toplum, genel olarak ise dünya ölçeğinde mevcut eşitsizlikler ile bu eşitsizliklerin kurumsallaştırılıp meşrulaştırılma süreç ve dinamiklerini kavrayan, bu kavrayışı temel alarak yerel ve ulusal yönetim ile sivil toplum kuruluşlarının bu alanlarda proje ve sosyal politikalar oluşturmasına katkıda bulunabilecek bireyler yetiştirir.
  • Kültür ve toplumun karşılıklı etkileşim ve bağımlılık ilişkisine tüm boyutlarıyla hakim sosyal bilimciler yetiştirir. 
  • Sosyal bilimlerin farklı düşünsel akım ve kuramlarına hakim, bunlar üzerinde fikir yürütebilen, tartışabilen ve bu kuramlar arasında kıyaslama ve karşılaştırma yoluyla sentez yapabilme yetisine sahip sosyal bilimciler yetiştirir. 
  • Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilen, akademik yazının ana gereklilikleri konusunda bilgi sahibi olan ve bu bilgiyi uygulayabilen bireyler yetiştirir. 
  • Ulusal ölçekteki kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerinin yanı sıra uluslararası kuruluşların da istihdam şartlarını karşılayabilecek ve bu kuruluşlarda proje geliştirebilecek donanım ve yetilere sahip bireyler yetiştirir. 
Anahtar Yetkinlikler
  • Eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısı,
  • Teorik, Metodolojik ve Pratik bilgi,
  • Multi-disipliner perspektif, 
  • Çoklu Dil Bilgisi,
  • Bireysel, Sosyal ve Öğrenme Becerileri,
  • Vatandaşlık Bilinci,
  • Kültürel Farkındalık ve İfade Yeteneği.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

 Programda yer alan her ders için uygulanan sınav türleri ve ölçme ve değerlendirme biçimleri "Ders Öğretim Planı"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

BAŞARI NOTU KATSAYISI
AA 4.0
BA 3.5
BB 3.0
CB 2.5
CC 2.0
DC 1.5
DD 1.0
FA 0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle Yarıyıl sonunda sınava girmeye hak kazanamayan)
FF 0.0 Başarısız (Yarıyıl sonu sınava girip başarılı olamayan)

             

Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır:
a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür.
b) L-İzinli (Leave): Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır.

c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır.

ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz.

d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir.

f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir.

g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.) T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır.

ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından ulusal bir kalite güvence kuruluşu olarak tanınan Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK), Sosyoloji Lisans Programını 2023 yılında akredite etmiştir. İlgili akreditasyonun geçerlilik süresi 5 senedir.  

5. Bilgi yönetim sistemleri ve geribildirim mekanizmaları: Programın öğretim amaçları saptanırken paydaşları olarak belirlediği, öğrencilerinin, öğretim üyelerinin, bölüm danışma kurulunda yer alan mezunlarının, kamu ve özel sektörden işveren kurum temsilcilerinin görüşlerine başvurulmuştur. İç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler programın yenilenmesi için dikkate alınmıştır.

Buna göre program öğretim amaçları, iç paydaşlardan elde edilen bilgiler ile güncellenmektedir. Özellikle Bölüm Akademik Kurulundaki görüşmeler, öğrencilerden dönem sonu alınan ders değerlendirme anketleri ve yeni mezunlarımızdan alınan memnuniyet anketleri ile ilgili güncelleme yapılmaktadır. Ayrıca ilgili güncellemede dış paydaşlar olarak mezunlarımızdan bazılarının çalıştığı kurumlardan alınan bilgi formları ve ulusal ve uluslararası diğer akademik kurumlardaki yetkin kişilerle yapılan görüşmeler de dikkate alınmaktadır.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 25.03.2023 / Bitiş: 30.09.2028

Giriş Şartı

Öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi sınav sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.

Programa öğrenci kabulü “Yeditepe Üniversitesi Hakkında” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.

Başarma ŞartlarıLisans öğrencileri mezun olabilmek için ders programında bulunan zorunlu, bölüm seçmeli ve serbest seçmeli dersleri (toplam 127 kredi 240 AKTS ) tamamlamak ve 2.00 ortalamayı sağlamak zorundadırlar. Bu koşulun sağlanmadığı durumda son dört dönemde almış oldukları derslerden tekrar ederek 2.00 ortalama ile mezun olurlar. Mezuniyet genel not ortalaması 4.00 üzerinden hesaplanır; bu ortalama hesaplanırken alınan tüm dersler hesaba katılır. Öğrenimlerini en çok 9 yarıyılda, hiç F notu ve disiplin cezası almaksızın tamamlayan öğrencilerden genel not ortalaması 3.50 ya da üstü olanlar "yüksek onur”, 3.00 ile 3.49 arasında olanlar "onur” listesine alınırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, topluma dair metodlu bilgi derleme ve kullanma ihtiyacı olan tüm kurumlarda istihdam olanaklarına sahiptirler. Öğrencilerin sosyal hayata dair aldıkları teorik altyapı ve araştırma teknikleri konusundaki yetkinlikleriyle Kamu kuruluşları, özel sektör, sivil toplum örgütleri uluslar arası araştırma kuruluşları gibi çok farklı kurumlarda iş olanakları bulabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030030357


Yeterlilik Adı
Sosyoloji (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yeditepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Sosyoloji, sistemli ve bilimsel bir yaklaşımla toplumun izlediği yolu ve toplumun davranışlarını inceleyen bir bilim dalıdır. Sosyoloji Bölümü, çeşitli ve farklı araştırmalarda sosyal ilişkiler, günlük etkileşimler ve yaşam kültürü üzerine odaklanarak çalışır. Eleştirel analiz yöntemlerini kullanarak ve aynı zamanda çeşitli araştırma tekniklerine başvurarak sosyal eğilimler ve değişim alanlarında bilgi toplar. Bölümün sahip olduğu konu; sosyal yapı ve sistem etkileşim sistemlerinin, araç gereçlerinin makro düzeyinden bireysel mikro sosyolojik düzeye kadar uzanmaktadır.  Sosyoloji Bölümü, öğrencilere toplumu eleştirebilme, nesnel bir şekilde değerlendirme ve anlama konularında donanım kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, sosyal ve toplumsal akımlarla ilgili ulusal vizyon ve kariyere sahip, sahip olduğu bilgileri her türlü ortamda uygulayabilen, topluma faydalı, ulusal ve uluslararası düzeyde etkili işlerde bulunan, alanlarında yetkin ve profesyonel sosyal bilimciler yetiştirmeyi hedeflemektedir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme Ortamlarında, öğrencilere ileri düzeyde teorik, metodolojik ve pratik bilgi ile sorgulayıcı bir bakış açısı kazanma fırsatları sunulmaktadır. Öğrencilere şu olanaklar sağlanmaktadır:

  • Sosyoloji biliminin tüm çağdaş standartlarına sahip, bilimin alt alanlarında birikimli Akademisyenlerden eğitim-öğretim görme, 
  • Bilim dalının standartlarını kazandırmak doğrultusunda zorunlu teori ve yöntem dersleri yürütme,
  • Sosyolojinin alt dallarında bireysel bir formasyon oluşturmak doğrultusunda seçmeli bölüm dersleri yürütme,
  • Öğrencinin akademik ve profesyonel tercihlerini desteklemek üzere Üniversitemizin çok farklı bölümlerinden serbest dersler seçme, 
  • Öğrencide eğitimli bir vatandaş bilinci oluşturmak üzere alanın ve profesyonel hayatın gereksinimlerinden bağımsız Uygarlık Tarihi, Türk Dili gibi dersleri alma,
  • Öğrencinin bir yabancı dilde (İngilizce) akademik yazını takip edebilecek ve yazılı ve sözlü dil becerilerini kazanma,
  • Üniversitemiz dil okulunun sağladığı birçok yabancı dil arasından seçeceği ikinci bir yabancı dili öğrenme,
  • Öğrencinin akademik derinliğini ve zenginliğini arttırmak amacıyla Üniversitemizin çok farklı bölümleriyle Çift Anadal ve Yandal Programları yararlanma, 
  • Akademik ve kültürel altyapısını desteklemek üzere yabancı ülkelerde bir ya da iki dönem eğitim görme,
  • Öğrenciyi mezuniyet sonrası profesyonel hayata hazırlamak üzere araştırma projelerinde görev alma, 
  • Öğrenciyi üniversite içinde ve dışında ilgi alanıyla ilgili kulüp ve dernek faaliyetlerine katılma,
  • Dersler ve Kariyer Planlaması Konularında Danışmanlık Hizmetleri yararlanma,
  • Bilgilendirme Toplantıları ve Duyuru Panoları Yoluyla Danışmanlık, Komisyonların Danışmanlık Hizmeti, Serbest Danışmanlık hizmetleri yararlanma olanakları sunulmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretim programının öğretim amaçlarına göre belirlenen program çıktıları aşağıda sıralanmıştır.
  • Araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirir 
  • Müfredatta sunulan serbest seçmeli dersler aracılığıyla diğer disiplinlerin sunduğu bakış açıları konusunda bilgi sahibi olan ve bu bakış açılarını sosyolojik düşünme yetileriyle sentezleyebilen, böylece hem bilgi birikimi hem de düşünce ufku geniş ve derin bireyler yetiştirir.
  • İçinde yaşadığı toplumun gündemine hâkim ve toplumsal sorunlara duyarlı bireyler yetiştirir.
  • Modern toplumları anlamlandırma çabasında önemli yeri olan örgüt dinamikleri, örgütler arası etkileşim ve örgüt-toplum ilişkilerini kavrayan sosyal bilimciler yetiştirir.
  • Bireylerin siyasal davranışlarına etkide bulunan toplumsal etkenleri ve toplumsal yapılarla siyasal rejim ve süreçler arasındaki karşılıklı etkileşimi irdeleyip kavrayabilen bireyler yetiştirir.
  • Özel olarak içinde yaşadıkları toplum, genel olarak ise dünya ölçeğinde mevcut eşitsizlikler ile bu eşitsizliklerin kurumsallaştırılıp meşrulaştırılma süreç ve dinamiklerini kavrayan, bu kavrayışı temel alarak yerel ve ulusal yönetim ile sivil toplum kuruluşlarının bu alanlarda proje ve sosyal politikalar oluşturmasına katkıda bulunabilecek bireyler yetiştirir.
  • Kültür ve toplumun karşılıklı etkileşim ve bağımlılık ilişkisine tüm boyutlarıyla hakim sosyal bilimciler yetiştirir. 
  • Sosyal bilimlerin farklı düşünsel akım ve kuramlarına hakim, bunlar üzerinde fikir yürütebilen, tartışabilen ve bu kuramlar arasında kıyaslama ve karşılaştırma yoluyla sentez yapabilme yetisine sahip sosyal bilimciler yetiştirir. 
  • Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilen, akademik yazının ana gereklilikleri konusunda bilgi sahibi olan ve bu bilgiyi uygulayabilen bireyler yetiştirir. 
  • Ulusal ölçekteki kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerinin yanı sıra uluslararası kuruluşların da istihdam şartlarını karşılayabilecek ve bu kuruluşlarda proje geliştirebilecek donanım ve yetilere sahip bireyler yetiştirir. 

Anahtar Yetkinlikler
  • Eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısı,
  • Teorik, Metodolojik ve Pratik bilgi,
  • Multi-disipliner perspektif, 
  • Çoklu Dil Bilgisi,
  • Bireysel, Sosyal ve Öğrenme Becerileri,
  • Vatandaşlık Bilinci,
  • Kültürel Farkındalık ve İfade Yeteneği.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

 Programda yer alan her ders için uygulanan sınav türleri ve ölçme ve değerlendirme biçimleri "Ders Öğretim Planı"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

BAŞARI NOTU KATSAYISI
AA 4.0
BA 3.5
BB 3.0
CB 2.5
CC 2.0
DC 1.5
DD 1.0
FA 0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle Yarıyıl sonunda sınava girmeye hak kazanamayan)
FF 0.0 Başarısız (Yarıyıl sonu sınava girip başarılı olamayan)

             

Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır:
a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür.
b) L-İzinli (Leave): Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır.

c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır.

ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz.

d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir.

f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir.

g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.) T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır.

ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından ulusal bir kalite güvence kuruluşu olarak tanınan Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK), Sosyoloji Lisans Programını 2023 yılında akredite etmiştir. İlgili akreditasyonun geçerlilik süresi 5 senedir.  

5. Bilgi yönetim sistemleri ve geribildirim mekanizmaları: Programın öğretim amaçları saptanırken paydaşları olarak belirlediği, öğrencilerinin, öğretim üyelerinin, bölüm danışma kurulunda yer alan mezunlarının, kamu ve özel sektörden işveren kurum temsilcilerinin görüşlerine başvurulmuştur. İç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler programın yenilenmesi için dikkate alınmıştır.

Buna göre program öğretim amaçları, iç paydaşlardan elde edilen bilgiler ile güncellenmektedir. Özellikle Bölüm Akademik Kurulundaki görüşmeler, öğrencilerden dönem sonu alınan ders değerlendirme anketleri ve yeni mezunlarımızdan alınan memnuniyet anketleri ile ilgili güncelleme yapılmaktadır. Ayrıca ilgili güncellemede dış paydaşlar olarak mezunlarımızdan bazılarının çalıştığı kurumlardan alınan bilgi formları ve ulusal ve uluslararası diğer akademik kurumlardaki yetkin kişilerle yapılan görüşmeler de dikkate alınmaktadır.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 25.03.2023 / Bitiş: 30.09.2028


Giriş Şartı

Öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi sınav sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.

Programa öğrenci kabulü “Yeditepe Üniversitesi Hakkında” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.


Başarma Şartları
Lisans öğrencileri mezun olabilmek için ders programında bulunan zorunlu, bölüm seçmeli ve serbest seçmeli dersleri (toplam 127 kredi 240 AKTS ) tamamlamak ve 2.00 ortalamayı sağlamak zorundadırlar. Bu koşulun sağlanmadığı durumda son dört dönemde almış oldukları derslerden tekrar ederek 2.00 ortalama ile mezun olurlar. Mezuniyet genel not ortalaması 4.00 üzerinden hesaplanır; bu ortalama hesaplanırken alınan tüm dersler hesaba katılır. Öğrenimlerini en çok 9 yarıyılda, hiç F notu ve disiplin cezası almaksızın tamamlayan öğrencilerden genel not ortalaması 3.50 ya da üstü olanlar "yüksek onur”, 3.00 ile 3.49 arasında olanlar "onur” listesine alınırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, topluma dair metodlu bilgi derleme ve kullanma ihtiyacı olan tüm kurumlarda istihdam olanaklarına sahiptirler. Öğrencilerin sosyal hayata dair aldıkları teorik altyapı ve araştırma teknikleri konusundaki yetkinlikleriyle Kamu kuruluşları, özel sektör, sivil toplum örgütleri uluslar arası araştırma kuruluşları gibi çok farklı kurumlarda iş olanakları bulabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030030357

Qualification Title
Sociology Bachelor’s Degree (English)
Awarding BodyYeditepe University
Awarding Body Contact İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://yeditepe.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSociology and cultural studies
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile

Sociology is a branch of science that systematically and scientifically examines the paths that societies follow. The Sociology Department focuses on social relationships, daily interactions, and cultural aspects in diverse research. Utilizing critical analysis methods and employing various research techniques, the department gathers information on social trends and change. The subject matter of the department extends from the macro-level of social structures and interaction systems to the individual micro-sociological level. The Sociology Department aims to equip students with the ability to critique, objectively evaluate, and understand society. Additionally, it strives to cultivate individuals with a national vision and career orientation related to social and societal trends, who can apply their knowledge in various settings, contribute to society, and engage in effective national and international endeavors. The ultimate goal is to nurture competent and professional social scientists in their respective fields.

Learning Environments

In terms of learning environments, students are provided with opportunities to gain advanced theoretical, methodological, and practical knowledge along with a questioning perspective. The following possibilities are offered to students:

  • Receiving education from academicians with accumulated expertise in the subfields of sociology, who adhere to all contemporary standards of the science.
  • Attending mandatory theory and method courses in line with imparting the standards of the discipline.
  • Attending elective department courses towards forming an individual formation in the subfields of sociology.
  • Selecting elective courses from various departments of our university to support the academic and professional preferences of the student.
  • Taking courses such as Civilization History and Turkish Language, independent of the requirements of the field and professional life, to foster a conscious and educated citizen.
  • Learning to follow academic literature in a foreign language (English) and acquiring written and oral language skills.
  • Learning a second foreign language chosen from among the many languages provided by our university's language school.
  • Participating in Double Major and Minor Programs with various departments of our university to increase academic depth and richness.
  • Undergoing one or two semesters of education in foreign countries to support academic and cultural infrastructure.
  • Participating in research projects to prepare students for professional life after graduation.
  • Engaging in club and association activities related to their area of interest both within and outside the university.
  • Accessing Counseling Services in terms of courses and career planning.
  • Utilizing opportunities for counseling through Information Meetings, Announcement Boards, Counseling Services by Commissions, and Independent Counseling services.
Description

The program outcomes determined according to the instructional objectives of the curriculum are listed below:

  • Cultivating individuals who are proficient in research methods and possess the necessary skills to conduct sociological research.
  • Developing individuals who are knowledgeable about perspectives offered by other disciplines through elective courses in the curriculum and can synthesize these perspectives with sociological thinking abilities, thereby producing individuals with both extensive knowledge and a broad and deep intellectual horizon.
  • Educating individuals who are well-versed in the agenda of the society in which they live and are sensitive to social issues.
  • Training social scientists who understand organizational dynamics, inter-organizational interactions, and organization-society relationships, which play a significant role in comprehending modern societies.
  • Nurturing individuals who can examine and understand the social factors influencing individual political behaviors and the mutual interaction between social structures and political regimes and processes.
  • Cultivating individuals who comprehend the existing inequalities, both locally within their living society and globally, and the processes and dynamics of institutionalizing and legitimizing these inequalities. They can contribute to the creation of projects and social policies in these areas for local and national governance and civil society organizations based on this understanding.
  • Training social scientists who have a comprehensive understanding of the mutual interaction and interdependence relationship between culture and society.
  • Training social scientists who are well-versed in different intellectual currents and theories of social sciences, capable of reasoning, debating, and synthesizing through comparison and contrast among these theories.
  • Cultivating individuals who can express themselves verbally and in writing, are knowledgeable about the main requirements of academic writing, and can apply this knowledge.
  • Nurturing individuals equipped with the skills and competencies to meet the employment conditions of national public and private sector institutions, as well as civil society organizations and international organizations. They can develop projects in these organizations.
Key Competencies

Key competencies include:

  • Critical and inquisitive perspective,
  • Theoretical, Methodological, and Practical knowledge,
  • Multi-disciplinary perspective,
  • Multilingual Proficiency,
  • Individual, Social, and Learning Skills,
  • Citizenship Awareness,
  • Cultural Awareness and Expressive Ability.
Further Info

Kinds of examination, measurement, and evaluation in each course in the program are accurately defined in the syllabi. Success grades and coefficients are shown in the following table:

SUCCESS GRADES COEFFICIENT
AA 4.0
BA 3.5
BB 3.0
CB 2.5
CC 2.0
DC 1.5
DD 1.0
FA 0.0 Fail (Failure to attend final exam due to absenteeism)
FF 0.0 Fail (Failure to pass the final exam)

In addition, the following abbreviations are used depending on the situation of the students:

a)I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the course work due to valid excuses. These students are required to complete the requirements of the I grade by the end of the following semester's add / drop date at the latest. Upon completion of the requirements, the student receives the required grade, and if the requirement is not fulfilled by that date, the student's I grade automatically becomes an FF grade.

b)L-Leave: Used for students who are allowed leave according to the provisions of this Regulation.

c) NC-Non-Credit: Used for non-credit courses.

ç) ND-Non-Degree: Used for non-credit courses that are not intended for graduation from Yeditepe University and are not included in the grade average score.

d) P-Pass: Given to students who succeed in courses not included in their GPA.

e) R-Repeat: Indicates that the course is repeated.

f) RR-Repeat Resigned: Used for the repeated courses to raise grades.

g) (Different Official Gazette dated 14.09.2015 / 29475 no.) T-Transfer: Used for the courses from a program inside or outside of the higher education institution and approved for adjustment by the relevant board of directors and added in the grade average calculation. Courses transferred from foreign exchange programs are not included in the grade point average.

ğ) W- Withdrawal: This takes place after the date of add / drop within the period determined by the academic calendar and approved by the advisor.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs, The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Design and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.

1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.

The Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK), recognized by YÖK as a national quality assurance institution, accredited the undergraduate program in Sociology in 2023. The validity period of FEDEK accreditation is five years.

5. Knowledge management systems and feedback mechanisms: In the process of identifying the teaching purposes of the program, the partners including the undergraduates, instructors, the graduates in advisory board of the department, the employer’s representatives of public and private institutions were considered. Feedback from internal and external partners were taken into account in order to revise the program. 

Therefore, the teaching purposes of the program are updated based on the knowledge obtained from both internal and external partners. Specifically, the interviews in academic board of the department, the course evaluation questionnaires acquired from the undergraduates, and satisfaction surveys obtained from new graduates are utilized in the revision of the program. Besides, the knowledge forms of the institutions where some of our graduates have been working, and the interviews made with competent individuals in both national and international academic institutions are also considered in that revision.

Access Requirements

Student admission is made according to the results of the central exam organized by the Measuring, Selection, and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the Council of Higher Education. Student admission to the program is explained in detail under the heading "Student Admission" in the "About Yeditepe University" section.

Conditions for SuccessSuccessfully completing all courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates have employment opportunities in all institutions that require systematic information gathering and utilization about society. With their competence in theoretical background and research techniques regarding social life, students can find job opportunities in various institutions such as public organizations, private sector, civil society organizations, and international research institutions.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030030357


Qualification Title
Sociology Bachelor’s Degree (English)

Awarding Body
Yeditepe University

Awarding Body Contact
İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile

Sociology is a branch of science that systematically and scientifically examines the paths that societies follow. The Sociology Department focuses on social relationships, daily interactions, and cultural aspects in diverse research. Utilizing critical analysis methods and employing various research techniques, the department gathers information on social trends and change. The subject matter of the department extends from the macro-level of social structures and interaction systems to the individual micro-sociological level. The Sociology Department aims to equip students with the ability to critique, objectively evaluate, and understand society. Additionally, it strives to cultivate individuals with a national vision and career orientation related to social and societal trends, who can apply their knowledge in various settings, contribute to society, and engage in effective national and international endeavors. The ultimate goal is to nurture competent and professional social scientists in their respective fields.


Learning Environments

In terms of learning environments, students are provided with opportunities to gain advanced theoretical, methodological, and practical knowledge along with a questioning perspective. The following possibilities are offered to students:

  • Receiving education from academicians with accumulated expertise in the subfields of sociology, who adhere to all contemporary standards of the science.
  • Attending mandatory theory and method courses in line with imparting the standards of the discipline.
  • Attending elective department courses towards forming an individual formation in the subfields of sociology.
  • Selecting elective courses from various departments of our university to support the academic and professional preferences of the student.
  • Taking courses such as Civilization History and Turkish Language, independent of the requirements of the field and professional life, to foster a conscious and educated citizen.
  • Learning to follow academic literature in a foreign language (English) and acquiring written and oral language skills.
  • Learning a second foreign language chosen from among the many languages provided by our university's language school.
  • Participating in Double Major and Minor Programs with various departments of our university to increase academic depth and richness.
  • Undergoing one or two semesters of education in foreign countries to support academic and cultural infrastructure.
  • Participating in research projects to prepare students for professional life after graduation.
  • Engaging in club and association activities related to their area of interest both within and outside the university.
  • Accessing Counseling Services in terms of courses and career planning.
  • Utilizing opportunities for counseling through Information Meetings, Announcement Boards, Counseling Services by Commissions, and Independent Counseling services.

Description

The program outcomes determined according to the instructional objectives of the curriculum are listed below:

  • Cultivating individuals who are proficient in research methods and possess the necessary skills to conduct sociological research.
  • Developing individuals who are knowledgeable about perspectives offered by other disciplines through elective courses in the curriculum and can synthesize these perspectives with sociological thinking abilities, thereby producing individuals with both extensive knowledge and a broad and deep intellectual horizon.
  • Educating individuals who are well-versed in the agenda of the society in which they live and are sensitive to social issues.
  • Training social scientists who understand organizational dynamics, inter-organizational interactions, and organization-society relationships, which play a significant role in comprehending modern societies.
  • Nurturing individuals who can examine and understand the social factors influencing individual political behaviors and the mutual interaction between social structures and political regimes and processes.
  • Cultivating individuals who comprehend the existing inequalities, both locally within their living society and globally, and the processes and dynamics of institutionalizing and legitimizing these inequalities. They can contribute to the creation of projects and social policies in these areas for local and national governance and civil society organizations based on this understanding.
  • Training social scientists who have a comprehensive understanding of the mutual interaction and interdependence relationship between culture and society.
  • Training social scientists who are well-versed in different intellectual currents and theories of social sciences, capable of reasoning, debating, and synthesizing through comparison and contrast among these theories.
  • Cultivating individuals who can express themselves verbally and in writing, are knowledgeable about the main requirements of academic writing, and can apply this knowledge.
  • Nurturing individuals equipped with the skills and competencies to meet the employment conditions of national public and private sector institutions, as well as civil society organizations and international organizations. They can develop projects in these organizations.

Key Competencies

Key competencies include:

  • Critical and inquisitive perspective,
  • Theoretical, Methodological, and Practical knowledge,
  • Multi-disciplinary perspective,
  • Multilingual Proficiency,
  • Individual, Social, and Learning Skills,
  • Citizenship Awareness,
  • Cultural Awareness and Expressive Ability.

Further Info

Kinds of examination, measurement, and evaluation in each course in the program are accurately defined in the syllabi. Success grades and coefficients are shown in the following table:

SUCCESS GRADES COEFFICIENT
AA 4.0
BA 3.5
BB 3.0
CB 2.5
CC 2.0
DC 1.5
DD 1.0
FA 0.0 Fail (Failure to attend final exam due to absenteeism)
FF 0.0 Fail (Failure to pass the final exam)

In addition, the following abbreviations are used depending on the situation of the students:

a)I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the course work due to valid excuses. These students are required to complete the requirements of the I grade by the end of the following semester's add / drop date at the latest. Upon completion of the requirements, the student receives the required grade, and if the requirement is not fulfilled by that date, the student's I grade automatically becomes an FF grade.

b)L-Leave: Used for students who are allowed leave according to the provisions of this Regulation.

c) NC-Non-Credit: Used for non-credit courses.

ç) ND-Non-Degree: Used for non-credit courses that are not intended for graduation from Yeditepe University and are not included in the grade average score.

d) P-Pass: Given to students who succeed in courses not included in their GPA.

e) R-Repeat: Indicates that the course is repeated.

f) RR-Repeat Resigned: Used for the repeated courses to raise grades.

g) (Different Official Gazette dated 14.09.2015 / 29475 no.) T-Transfer: Used for the courses from a program inside or outside of the higher education institution and approved for adjustment by the relevant board of directors and added in the grade average calculation. Courses transferred from foreign exchange programs are not included in the grade point average.

ğ) W- Withdrawal: This takes place after the date of add / drop within the period determined by the academic calendar and approved by the advisor.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs, The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Design and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.

1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.

The Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK), recognized by YÖK as a national quality assurance institution, accredited the undergraduate program in Sociology in 2023. The validity period of FEDEK accreditation is five years.

5. Knowledge management systems and feedback mechanisms: In the process of identifying the teaching purposes of the program, the partners including the undergraduates, instructors, the graduates in advisory board of the department, the employer’s representatives of public and private institutions were considered. Feedback from internal and external partners were taken into account in order to revise the program. 

Therefore, the teaching purposes of the program are updated based on the knowledge obtained from both internal and external partners. Specifically, the interviews in academic board of the department, the course evaluation questionnaires acquired from the undergraduates, and satisfaction surveys obtained from new graduates are utilized in the revision of the program. Besides, the knowledge forms of the institutions where some of our graduates have been working, and the interviews made with competent individuals in both national and international academic institutions are also considered in that revision.


Access Requirements

Student admission is made according to the results of the central exam organized by the Measuring, Selection, and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the Council of Higher Education. Student admission to the program is explained in detail under the heading "Student Admission" in the "About Yeditepe University" section.


Conditions for Success
Successfully completing all courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates have employment opportunities in all institutions that require systematic information gathering and utilization about society. With their competence in theoretical background and research techniques regarding social life, students can find job opportunities in various institutions such as public organizations, private sector, civil society organizations, and international research institutions.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address