Yeterlilik Kodu | TR0030219726 | |
Yeterlilik Adı | Sosyoloji Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.comu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyoloji ve kültürel çalışmalar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ara sınav ve dönem içi etkinliklerden (Uygulama ,staj, seminer, proje, ödev, laboratuvar ve benzeri.) alınan notların ortalamasının % 40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun % 60 katkısı alınarak ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak başarı notu değerlendirme tablosuna uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde, aşağıdaki tablodaki gibi takdir edilir: Bir dersten başarılı sayılabilmek için diğer şartlara ek olarak o dersin yarıyıl sonu veya bütünleme sınavından en az 50 puan almak gerekir, alamayanlar not ortalaması ne olursa olsun başarısız (FD ve altı) sayılır. Buna göre bir dersten bir öğrenci; a) (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış sayılır. b) (DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi “koşullu” başarmış sayılır. c) (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır. d) Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır. e) Girmeye hak etmediği bir sınava girmesi sonucunda aldığı not iptal edilir. 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde belirtilen ortak zorunlu derslerinden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bu lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin; - Programın müfredatında yer alan tüm derslerden en az 240 AKTS üzerinden en az DD/S notu alarak başarılı olmak - Genel Not Ortalamasına (CGPA) 4.00 üzerinden 2.00 sahip olmak (CGPA yerel kredilere göre hesaplanır). | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrenciler “sosyolog” unvanına sahiptir. Sosyoloji biliminin çok boyutlu yapısı nedeniyle sosyologlar, kamu ve özel sektörlerin çoğunda istihdam olanaklarına sahiptir. Kamu sektörlerinden bazıları Çalışma Bakanlığı, Aile ve Sosyal İşler Bakanlığı, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı'dır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219726
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Sosyolojinin diğer bilim ve sosyal bilim dalları ile olan ilişkisini ve özgün niteliklerini değerlendirebilecek interdisipliner perspektif kazanmak,
- Sosyolojinin temel kavram, olay ve olgularını kavramak; günlük hayatta karşılaşılan problemlere yönelik olarak interdisipliner perspektiften pratik çözümler geliştirebilecek bir beceri kazanmak,
- Uyarlık tarihi boyunca klasik, modern ve post-modern döneme ilişkin sosyolojik teori bilgisine sahip olmak; sosyal problemlerin çözümüne yönelik kuramsal ve uygulamalı literatürü bir araya getirecek bir sosyal bilimci perspektifine sahip olmak,
- Sosyal bilimlere ilişkin temel yöntembilimsel (metodolojik) yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma tekniklerine ve bunları uygulamaya hakimdir.
- Türkiye'de bilim olarak sosyoloji disiplininin gelişim evreleri ile bu evrelere ilişkin tarihsel, ekonomik, sosyal, kültürel, uluslar arası, sosyo-politik ve sosyo-bilişsel bağlamlarını birarada gözönünde bulunduran bir sosyolojik imgelem kazanmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ara sınav ve dönem içi etkinliklerden (Uygulama ,staj, seminer, proje, ödev, laboratuvar ve benzeri.) alınan notların ortalamasının % 40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun % 60 katkısı alınarak ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak başarı notu değerlendirme tablosuna uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde, aşağıdaki tablodaki gibi takdir edilir: Bir dersten başarılı sayılabilmek için diğer şartlara ek olarak o dersin yarıyıl sonu veya bütünleme sınavından en az 50 puan almak gerekir, alamayanlar not ortalaması ne olursa olsun başarısız (FD ve altı) sayılır. Buna göre bir dersten bir öğrenci;
a) (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış sayılır.
b) (DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi “koşullu” başarmış sayılır.
c) (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır.
d) Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır.
e) Girmeye hak etmediği bir sınava girmesi sonucunda aldığı not iptal edilir. 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde belirtilen ortak zorunlu derslerinden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YGS ve LYS olarak adlandırılan iki farklı merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır.
- Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan Yabancı Öğrenciler Sınavı (YÖS)'na göre kabul edilmektedir.
- Değişim öğrencilerinin kabulü, ÇOMU ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.
Mezun olan öğrenciler “sosyolog” unvanına sahiptir. Sosyoloji biliminin çok boyutlu yapısı nedeniyle sosyologlar, kamu ve özel sektörlerin çoğunda istihdam olanaklarına sahiptir. Kamu sektörlerinden bazıları Çalışma Bakanlığı, Aile ve Sosyal İşler Bakanlığı, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı'dır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030219726 | |
Qualification Title | Sosyoloji Bölümü/Lisans - Normal Öğretim (İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi) | |
Awarding Body | Canakkale Onsekiz Mart University | |
Awarding Body Contact | Canakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN | |
Awarding Body Url | https://global.comu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sociology and cultural studies | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Sosyolojinin diğer bilim ve sosyal bilim dalları ile olan ilişkisini ve özgün niteliklerini değerlendirebilecek interdisipliner perspektif kazanmak, Sosyolojinin temel kavram, olay ve olgularını kavramak; günlük hayatta karşılaşılan problemlere yönelik olarak interdisipliner perspektiften pratik çözümler geliştirebilecek bir beceri kazanmak, Uyarlık tarihi boyunca klasik, modern ve post-modern döneme ilişkin sosyolojik teori bilgisine sahip olmak; sosyal problemlerin çözümüne yönelik kuramsal ve uygulamalı literatürü bir araya getirecek bir sosyal bilimci perspektifine sahip olmak, Sosyal bilimlere ilişkin temel yöntem bilimsel (metodolojik) yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma tekniklerine ve bunları uygulamaya hakimdir., Türkiye'de bilim olarak sosyoloji disiplininin gelişim evreleri ile bu evrelere ilişkin tarihsel, ekonomik, sosyal, kültürel, uluslar arası, sosyo-politik ve sosyo-bilişsel bağlamlarını bir arada göz önünde bulunduran bir sosyolojik imgelem kazanmak | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The procedures and principles stated in article 26 of the 7th section of Çanakkale Onsekiz Mart University Associate Degree-Undergraduate Education and Examination Regulation published in the Official Gazette on 07.05.2014 are valid. This item is quoted below. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1. To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions, the equivalence of which is approved by the Ministry of National Education, and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions. | |
Conditions for Success | In order to graduate from this undergraduate programme, the students are required - to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting the grade of at least DD/S with a minimum of 240 ECTS - to have a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 (CGPA is calculated based on local credits). | |
Progression Paths (Relationship Type) | The grad students has the title of “sociologist”. Because of the multidimensional structure of sociology science, sociologists have opportunities of employment at most of public and private sectors. Some of the public sectors are Ministry of Work, Ministry of Family and Social Affairs, The Ministry of Public Works and Settlement,The Ministry of Health. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030219726
ISCO 08
ISCO 08
Sosyolojinin diğer bilim ve sosyal bilim dalları ile olan ilişkisini ve özgün niteliklerini değerlendirebilecek interdisipliner perspektif kazanmak, Sosyolojinin temel kavram, olay ve olgularını kavramak; günlük hayatta karşılaşılan problemlere yönelik olarak interdisipliner perspektiften pratik çözümler geliştirebilecek bir beceri kazanmak, Uyarlık tarihi boyunca klasik, modern ve post-modern döneme ilişkin sosyolojik teori bilgisine sahip olmak; sosyal problemlerin çözümüne yönelik kuramsal ve uygulamalı literatürü bir araya getirecek bir sosyal bilimci perspektifine sahip olmak, Sosyal bilimlere ilişkin temel yöntem bilimsel (metodolojik) yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma tekniklerine ve bunları uygulamaya hakimdir., Türkiye'de bilim olarak sosyoloji disiplininin gelişim evreleri ile bu evrelere ilişkin tarihsel, ekonomik, sosyal, kültürel, uluslar arası, sosyo-politik ve sosyo-bilişsel bağlamlarını bir arada göz önünde bulunduran bir sosyolojik imgelem kazanmak
The procedures and principles stated in article 26 of the 7th section of Çanakkale Onsekiz Mart University Associate Degree-Undergraduate Education and Examination Regulation published in the Official Gazette on 07.05.2014 are valid. This item is quoted below.
(1) The student's success grade is calculated by taking 40% of the average of the grades received from the semester education activities (midterm/exams, practice, internship, seminar, project, homework, laboratory etc.) given over 100 points, and 60% of the final or make-up exam grade given over 100 points. Letter grade and ECTS grade are given according to the “Success Grade Evaluation Table”.
(2) In order to be considered successful in a course, in addition to other requirements, it is necessary to get at least 50 points from the final or make-up exam for that course. If the grade of the students who cannot get this score is below 40, it is FF, and if it is 40 and above, it is FD.
(3) As stated in subparagraph (i) of the first paragraph of Article 5 of the Law No. 2547, the (YE) and (YS) grades taken from the common compulsory courses and the (DS) grades taken for the non-credit courses are not taken into account in the calculation of the weighted grade point average. However, the equivalent of the (DS) grade is 0.00 in credit courses.
(4) Students are not given a grade lower than the grade corresponding to the grades shown in the table below. In the success grade evaluation, also, a letter/ECTS grade higher than the letter/ECTS grades corresponding to the grades specified in the table cannot be given.
(5) For a credit course according to the success grade evaluation table;
a) If a student has taken one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) or (CC) from a credit course, he/she is considered to have succeeded in that course.
b) If she has received one of the grades (DC) or (DD) and her GPA is 2.00 and above, he/she is considered conditionally successful.
c) If he has received one of the grades (DC) or (DD) and his GPA is below 2.00, he is considered conditionally unsuccessful.
ç) If he/she gets one of the (FD) and (FF) grades, he/she is considered unsuccessful.
d) If he/she does not fulfill the attendance requirement, he/she is considered absent (DS).
e) In the absence and success evaluations of non-credit courses and internships, (YE) means sufficient, (YS) insufficient, and (DS) absenteeism.
f) As a result of taking an exam that the student does not deserve to take, the grade.
1. To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions, the equivalence of which is approved by the Ministry of National Education, and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
3. To have received sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with a special talent test, the procedures and principles of which are determined by YÖK and to have succeeded in the special talent test.
4. As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM, to be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates.
The grad students has the title of “sociologist”. Because of the multidimensional structure of sociology science, sociologists have opportunities of employment at most of public and private sectors. Some of the public sectors are Ministry of Work, Ministry of Family and Social Affairs, The Ministry of Public Works and Settlement,The Ministry of Health.
-