Yeterlilik Kodu | TR0030220467 | |
Yeterlilik Adı | Sosyoloji Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyoloji ve kültürel çalışmalar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sosyoloji Bölümünün amacı toplumsal kurumları, ilişkileri, toplumsal değişimi incelemektir. Sosyoloji Bölümünün misyonu, toplum yapısı, toplumsal kurallar ve toplumsal ilişkiler, sosyal grup, kültür ve bu unsurlardan meydana gelen değişme ve gelişmeler hakkında fikir üretebilen, toplumların değişimi, gelişimi ve yapısını araştıran, yapılan araştırma ve açıklamaların ortaya çıkardığı bilgilerle genellemeler yapabilen sosyologlar yetiştirmektir. Sosyoloji; toplumsal hayatın, sosyal değişmenin ve insanların etkileşim halindeki davranışlarının toplumsal neden ve sonuçlarını sistematik olarak inceleyen bilim dalıdır. Sosyoloji toplumsal normlar, değerler sistemi, kültür, siyaset, ekonomi, teknoloji, şehir hayatı, gündelik yaşam, medya, din vb. insan ilişki ve etkileşimlerinin oluşturduğu olgu, kavram, düşünce ve faaliyetleri geniş bir düzlemde inceler. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sınavının katkısı %60dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Sosyoloji alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. | |
Başarma Şartları | Sosyoloji alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sosyoloji bölümünden mezun olan öğrencilerimiz uygun koşullarda lisansüstü eğitimlerine devam edebildikleri gibi hem kamu hem özel sektörde iş bulabilecek, akademik kariyer yapmak üzere üniversitelerin lisansüstü programlarına devam edebileceklerdir. Bölüm mezunlarımız için Devlet Planlama Teşkilatı (DPT), Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE), Adalet Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Turizm Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı gibi devlet kurumlarında iş imkânları bulunmaktadır. Ayrıca farklı sektörlerdeki şirketlerin halkla ilişkiler ve insan kaynakları gibi çeşitli departmanları diğer iş alanlarıdır. Sosyolog unvanı alan mezunlarımız, elde ettikleri bilgi, beceri ve yetkinliklerle eğitim-öğretim faaliyetlerinden reklamcılığa, medyadan araştırma şirketlerine, sosyal hizmetlerden insan kaynaklarına varıncaya kadar pek çok alanda kariyer yapabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220467
ISCO:08
ISCO:08
Sosyoloji Bölümünün amacı toplumsal kurumları, ilişkileri, toplumsal değişimi incelemektir. Sosyoloji Bölümünün misyonu, toplum yapısı, toplumsal kurallar ve toplumsal ilişkiler, sosyal grup, kültür ve bu unsurlardan meydana gelen değişme ve gelişmeler hakkında fikir üretebilen, toplumların değişimi, gelişimi ve yapısını araştıran, yapılan araştırma ve açıklamaların ortaya çıkardığı bilgilerle genellemeler yapabilen sosyologlar yetiştirmektir. Sosyoloji; toplumsal hayatın, sosyal değişmenin ve insanların etkileşim halindeki davranışlarının toplumsal neden ve sonuçlarını sistematik olarak inceleyen bilim dalıdır. Sosyoloji toplumsal normlar, değerler sistemi, kültür, siyaset, ekonomi, teknoloji, şehir hayatı, gündelik yaşam, medya, din vb. insan ilişki ve etkileşimlerinin oluşturduğu olgu, kavram, düşünce ve faaliyetleri geniş bir düzlemde inceler.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Temel ve klasik sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek
- Dünyada ve Türkiye’de sosyoloji ile diğer sosyal bilim alanlarında oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada (yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek
- Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil ve sunum becerilerini geliştirmek
- Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak
- Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek
- Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak
- Takım çalışmasının bir parçası olmak için gereken yetenek ve birikimi kazandırmak, bir takımın parçası olarak üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla uyum içinde iletişim kurabilmesini sağlamak
- Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
- Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek
- Felsefe Grubu öğretmeni olarak ikincil öğretim seviyesinde çalışabilecek yetenekleri kazandırmak ve ulusal ve küresel ölçekte eğitim kurumlarının seviyesi ve gelişimine dair bilgi birikimi sağlayabilmek
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sınavının katkısı %60dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Sosyoloji alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
Sosyoloji bölümünden mezun olan öğrencilerimiz uygun koşullarda lisansüstü eğitimlerine devam edebildikleri gibi hem kamu hem özel sektörde iş bulabilecek, akademik kariyer yapmak üzere üniversitelerin lisansüstü programlarına devam edebileceklerdir. Bölüm mezunlarımız için Devlet Planlama Teşkilatı (DPT), Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE), Adalet Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Turizm Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı gibi devlet kurumlarında iş imkânları bulunmaktadır.
Ayrıca farklı sektörlerdeki şirketlerin halkla ilişkiler ve insan kaynakları gibi çeşitli departmanları diğer iş alanlarıdır. Sosyolog unvanı alan mezunlarımız, elde ettikleri bilgi, beceri ve yetkinliklerle eğitim-öğretim faaliyetlerinden reklamcılığa, medyadan araştırma şirketlerine, sosyal hizmetlerden insan kaynaklarına varıncaya kadar pek çok alanda kariyer yapabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220467 | |
Qualification Title | SOSYOLOJİ Bachelor´s | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sociology and cultural studies | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To enable to gain an understanding of fundamental and classical sociology and harness this understanding in a comparative and open interpretation of the contemporary world. To enable to follow novel global trends and developments in social sciences, and critically engage with these thoughts. To enable to use Turkish and at least one other foreign language proficiently in interpersonal communication. To enable to express one´s ideas in written language, draft and develop a line of argument in written form and critically engage with other written texts. To enable mutual respect, understanding, tolerance, empathy, and resourcefulness amongst a wide array of social strata and global cultures. To engender an inquisitive mind that is capable of developing research questions and design and undertake a social research on account of her skills gained during undergraduate study. To enable skill sets necessary for engaging in team work, to communicate and respond to the needs of her fellow workers in harmony with the needs of the tasks required. To engender conducting archival research by dint of printed library resources as well as information society´s new tools. To engender an in-depth understanding of social relations, historical developments, social forces, and social questions both in national and international contexts. To be able to work in secondary schools as teacher of philosophy group and to provide knowledge to improve education national and global scales. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Each student must attend at least 70% of the courses in order to register for the courses at the beginning of the semester and take the final exam. Students are subjected to at least one midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40%, the contribution of the semester exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. It is obligatory to get at least 50 points from the final exam. Students who get one of the letter grades of AA, BA, BB, CB and CC from a course are deemed to have succeeded in that course. DC and DD grades are conditionally successful grades. In order for the student to be successful in a course in which he received a DC or DD grade, his or her GPA must be at least 2.0. In order to be able to successfully complete the program, students have to pass all curricular courses (equivalent to 240 ECTS), have 2.00 Cumulative Grade Point Average out of a possible 4.00, and write and defend a graduation thesis under the supervision of their professors. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates must have a High School diploma or its equivalent and must have received sufficient points from the University Student Selection Examination. | |
Conditions for Success | In order to be able to successfully complete the program, students have to pass all curricular courses (equivalent to 240 ECTS), have 2.00 Cumulative Grade Point Average out of a possible 4.00, and write and defend a graduation thesis under the supervision of their professors. In order to be able to successfully complete the program, students have to pass all curricular courses (equivalent to 240 ECTS), have 2.00 Cumulative Grade Point Average out of a possible 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the sociology department will be able to continue their postgraduate education under favorable conditions, as well as find jobs in both the public and private sectors, and continue to graduate programs of universities to pursue an academic career. There are job opportunities for our graduates in state institutions such as the State Planning Organization , State Institute of Statistics, Ministry of Justice, Ministry of Health, Ministry of Interior, Ministry of Tourism, Ministry of Food, Agriculture and Livestock, Ministry of Family and Social Services. In addition, various departments of companies in different sectors, such as public relations and human resources, are other business areas. Graduates with the title of sociologist can pursue careers in many fields, from educational activities to advertising, from media to research companies, from social services to human resources, with the knowledge, skills and competencies they have acquired. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220467
To enable to gain an understanding of fundamental and classical sociology and harness this understanding in a comparative and open interpretation of the contemporary world. To enable to follow novel global trends and developments in social sciences, and critically engage with these thoughts. To enable to use Turkish and at least one other foreign language proficiently in interpersonal communication. To enable to express one´s ideas in written language, draft and develop a line of argument in written form and critically engage with other written texts. To enable mutual respect, understanding, tolerance, empathy, and resourcefulness amongst a wide array of social strata and global cultures. To engender an inquisitive mind that is capable of developing research questions and design and undertake a social research on account of her skills gained during undergraduate study. To enable skill sets necessary for engaging in team work, to communicate and respond to the needs of her fellow workers in harmony with the needs of the tasks required. To engender conducting archival research by dint of printed library resources as well as information society´s new tools. To engender an in-depth understanding of social relations, historical developments, social forces, and social questions both in national and international contexts. To be able to work in secondary schools as teacher of philosophy group and to provide knowledge to improve education national and global scales.
Each student must attend at least 70% of the courses in order to register for the courses at the beginning of the semester and take the final exam. Students are subjected to at least one midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40%, the contribution of the semester exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. It is obligatory to get at least 50 points from the final exam. Students who get one of the letter grades of AA, BA, BB, CB and CC from a course are deemed to have succeeded in that course. DC and DD grades are conditionally successful grades. In order for the student to be successful in a course in which he received a DC or DD grade, his or her GPA must be at least 2.0. In order to be able to successfully complete the program, students have to pass all curricular courses (equivalent to 240 ECTS), have 2.00 Cumulative Grade Point Average out of a possible 4.00, and write and defend a graduation thesis under the supervision of their professors.
Candidates must have a High School diploma or its equivalent and must have received sufficient points from the University Student Selection Examination.
Students who graduate from the sociology department will be able to continue their postgraduate education under favorable conditions, as well as find jobs in both the public and private sectors, and continue to graduate programs of universities to pursue an academic career. There are job opportunities for our graduates in state institutions such as the State Planning Organization , State Institute of Statistics, Ministry of Justice, Ministry of Health, Ministry of Interior, Ministry of Tourism, Ministry of Food, Agriculture and Livestock, Ministry of Family and Social Services. In addition, various departments of companies in different sectors, such as public relations and human resources, are other business areas. Graduates with the title of sociologist can pursue careers in many fields, from educational activities to advertising, from media to research companies, from social services to human resources, with the knowledge, skills and competencies they have acquired.
Qualification is continuous