Yeterlilik Kodu | TR0030020316 | |
Yeterlilik Adı | Spor Yöneticiliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bartın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Spor Yöneticiliği Bölümünün temel amacı, Türkiye'de ve Uluslararası alanda sporun yönetilmesi ve gelişmesinde etkin rol alacak personel ihtiyacını karşılamaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde sınıflarda, spor tesislerinde gerçekleştirilir. Ayrıca spor ile ilgili kamu ve özel kuruluşlarda veya endüstride staj ve işletmede mesleki eğitim şeklinde uygulamalı olarak gerçekleşir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Puan Katsayısı Başarı Derecesi AA 4,00 Pekiyi BA 3,50 İyi-Pekiyi BB 3,00 İyi CB 2,50 Orta-İyi CC 2,00 Orta DC 1,50 Zayıf- Orta DD 1,00 Zayıf FF 0,00 Başarısız | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
| |
Giriş Şartı | İlk Kayıt: Programa kayıt olmak isteyen öğrenciler, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS/AYT) yeterli puanı almalıdır. Yatay Geçiş: Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer bir programda öğrenim gören öğrenciler, yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Başvurular, dönem başlamadan önce değerlendirilir ve her öğrencinin başvuru yaptığı derece ile bireysel koşulları dikkate alınarak incelenir. Değişim Programı: Üniversite tarafından onaylanan ve bir anlaşma çerçevesinde yürütülen öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler, bölümde İngilizce olarak sunulan derslere katılabilir. Uluslararası Öğrenci: Uluslararası öğrenci alımlarında ise mevzuatta belirtilen puan aralıklarına göre öncelikle TR-YÖS, sonrasında kontenjan olması halinde sırası ile ulusal/uluslararası üniversiteye giriş sınavları, lise bitirme sınav ve sertifikaları ve lise diploma notuna göre sıralama yapılarak programlara yerleştirme işlemi yapılmaktadır. Giriş Şartları ile ilgili ayrıntılı bilgiler Üniversitenin web sayfasında her kayıt döneminden önce hazırlanan kayıt kılavuzları ile tüm adaylar ile paylaşılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu iş yeri eğitimini belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Ayrıca program mezunları özel ve kamu kuruluşlarında aşağıda sıralı ilerleme yollarını tercih edebilirler. Profesyonel Spor Takımları:
Spor Federasyonları:
Spor Tesisleri:
Spor Organizasyon Şirketleri:
Spor Malzemeleri Şirketleri:
Spor Medyası:
Spor Eğitimi Kurumları:
Spor Danışmanlığı:
| |
Yasal Dayanağı |
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli olarak geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030020316
ISCO 08
ISCO 08
Spor Yöneticiliği Bölümünün temel amacı, Türkiye'de ve Uluslararası alanda sporun yönetilmesi ve gelişmesinde etkin rol alacak personel ihtiyacını karşılamaktır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde sınıflarda, spor tesislerinde gerçekleştirilir. Ayrıca spor ile ilgili kamu ve özel kuruluşlarda veya endüstride staj ve işletmede mesleki eğitim şeklinde uygulamalı olarak gerçekleşir.
- Spor Yönetimi ve Spor Bilimleri konularında yeterli bilgi birikimi ile bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
- Spor yönetimi ve organizasyonu ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Spor yönetiminde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yönetim sistemlerini seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini de etkin bir şekilde kullanma sürekli iyileştirmeyi sağlama becerisi.
- Spor yönetimi ile ilgili gruplarda ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, farklı alanlarda eğitimlere katılım, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
- İş hayatında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınmaya dayalı sistemlerin geliştirilmesi adına proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim
- yönetimi programlarını uygulama becerisi
- Bireysel girişimlerini, sahip olduğu özgüven ve bütünsel bakış açısı ile genele uyarlama ve toplumsal faydaya dönüştürebilme becerisi
- Spor yönetiminin evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini analiz edebilme, etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci, spor yönetiminin idari ve hukuki alanlarını kavrayabilme becerisi
- Bireysel ve takım sporları alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri herkes için spor felsefesi doğrultusunda uygulama becerisi
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Bilimsel Bilgi ve Beceriler
- Yönetim ve Liderlik Becerileri
- İletişim ve Sosyal Beceriler
- Mesleki Etik ve Sosyal Sorumluluk
- Teknolojik Beceriler
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
Puan Katsayısı Başarı Derecesi
AA 4,00 Pekiyi
BA 3,50 İyi-Pekiyi
BB 3,00 İyi
CB 2,50 Orta-İyi
CC 2,00 Orta
DC 1,50 Zayıf- Orta
DD 1,00 Zayıf
FF 0,00 Başarısız
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
İlk Kayıt: Programa kayıt olmak isteyen öğrenciler, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS/AYT) yeterli puanı almalıdır.
Yatay Geçiş: Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer bir programda öğrenim gören öğrenciler, yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Başvurular, dönem başlamadan önce değerlendirilir ve her öğrencinin başvuru yaptığı derece ile bireysel koşulları dikkate alınarak incelenir.
Değişim Programı: Üniversite tarafından onaylanan ve bir anlaşma çerçevesinde yürütülen öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler, bölümde İngilizce olarak sunulan derslere katılabilir.
Uluslararası Öğrenci: Uluslararası öğrenci alımlarında ise mevzuatta belirtilen puan aralıklarına göre öncelikle TR-YÖS, sonrasında kontenjan olması halinde sırası ile ulusal/uluslararası üniversiteye giriş sınavları, lise bitirme sınav ve sertifikaları ve lise diploma notuna göre sıralama yapılarak programlara yerleştirme işlemi yapılmaktadır.
Giriş Şartları ile ilgili ayrıntılı bilgiler Üniversitenin web sayfasında her kayıt döneminden önce hazırlanan kayıt kılavuzları ile tüm adaylar ile paylaşılmaktadır.
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Ayrıca program mezunları özel ve kamu kuruluşlarında aşağıda sıralı ilerleme yollarını tercih edebilirler.
Profesyonel Spor Takımları:
- Spor menajerliği
- Pazarlama müdürlüğü
- Finans müdürlüğü
- Sporcu ilişkileri yöneticisi
- Medya ilişkileri yöneticisi
Spor Federasyonları:
- Proje yöneticisi
- Organizasyon koordinatörü
- Uluslararası ilişkiler sorumlusu
Spor Tesisleri:
- Tesis yöneticisi
- Etkinlik organizatörü
- Satış ve pazarlama müdürü
Spor Organizasyon Şirketleri:
- Etkinlik planlama ve yönetimi
- Sponsorluk departmanı ve pazarlama
- Spor turizmi organizasyonu
Spor Malzemeleri Şirketleri:
- Satış ve pazarlama
- Ürün geliştirme
Spor Medyası:
- Spor yazarlığı
- Spor yorumculuğu
- Spor program yapımcılığı
Spor Eğitimi Kurumları:
- Antrenörlük
- Spor akademisyenliği
Spor Danışmanlığı:
- Spor kulüplerine ve sporculara danışmanlık hizmeti verme
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
-
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
-
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
-
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
- Yükseköğretim Kurulu Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar
Yeterlilik sürekli olarak geçerlidir.
Qualification Code | TR0030020316 | |
Qualification Title | Sports Management License | |
Awarding Body | BARTIN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Bartın Üniversitesi | |
Awarding Body Url | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The main aim of the Department of Sports Management is to meet the need for personnel who will take an active role in the management and development of sports in Türkiye and in the international arena. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal education in classrooms, sports facilities. In addition, in public and private organisations related to sports or in the industry in the form of internship and vocational training in the enterprise takes place in practice. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
| |
Further Info | Each student must register for courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses in order to take the end-of-term exam. Students are subject to at least one midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam (scores obtained from measurement tools such as homework, quiz, etc. can also be evaluated as midterm exam grade) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points. Score Coefficient Degree of Success AA 4.00 Okay BA 3.50 Good-Excellent BB 3.00 Good CB 2.50 Medium-Good CC 2.00 Medium DC 1.50 Weak-Medium DD 1.00 Weak FF 0.00 Failed | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
| |
Access Requirements | First Registration: Students who want to enroll in the programme must get enough points in the Higher Education Institutions Examination (YKS / AYT) conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Horizontal Transfer: Students studying in an equivalent programme at home or abroad can apply for transfer. Applications are evaluated before the start of the semester and are examined by taking into account the degree to which each student applies and the individual conditions. Exchange Programme: Students coming from abroad within the scope of student exchange programmes approved by the University and carried out within the framework of an agreement can attend the courses offered in English in the department. International Student: In international student admissions, according to the score ranges specified in the legislation, firstly TR-YÖS, then, if there is a quota, national / international university entrance exams, high school graduation exams and certificates and high school diploma grades are ranked according to the placement process. Detailed information about the entrance requirements is shared with all candidates with the registration guides prepared before each registration period on the University's web page. | |
Conditions for Success | In order to graduate, students studying in this programme must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in the compulsory courses specified in the curriculum and the minimum number of elective courses by taking at least DD grade. The minimum ECTS required for graduation is 240. Students are also required to complete the compulsory workplace training in the specified time and characteristics. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Those who have a bachelor's degree can continue to master's degree programmes and doctorate and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant requirements. In addition, graduates of the programme can choose the following progression paths in private and public institutions. Professional Sports Teams:
Sports Federations:
Sports Facilities
Sports Organisation Companies:
Sporting Goods Companies:
Sports Media
Sport Education Institutions:
Sports Consultancy: Providing counselling services to sports clubs and athletes | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board 3. Council of Higher Education Principles on Admission of Students from Abroad | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinitely | |
Url | Open Address |
TR0030020316
ISCO 08
ISCO 08
The main aim of the Department of Sports Management is to meet the need for personnel who will take an active role in the management and development of sports in Türkiye and in the international arena.
Education and training is carried out in the form of formal education in classrooms, sports facilities. In addition, in public and private organisations related to sports or in the industry in the form of internship and vocational training in the enterprise takes place in practice.
- Adequate knowledge in Sport Management and Sport Sciences and the ability to use theoretical and practical knowledge in this field
- Ability to identify, define, formulate and solve problems related to sport management and organisation; ability to select and apply appropriate analysis and modelling methods for this purpose.
- Ability to select and use modern management systems necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in sport management; ability to use information technologies effectively to ensure continuous improvement.
- Ability to work effectively in groups and multidisciplinary teams related to sport management; ability to work individually.
- Ability to communicate effectively in oral and written Turkish; knowledge of at least one foreign language; ability to write effective reports and understand written reports, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions.
-
Ability to apply the knowledge and skills in the field of individual and team sports in line with the philosophy of sport for all
- Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, to participate in trainings in different fields, to follow developments in science and technology and to constantly renew oneself
- Ability to apply project management, risk management and change management programmes in order to develop systems based on entrepreneurship, innovation and sustainable development in business life
- Ability to adapt his/her individual initiatives to the general and transform them into social benefit with self-confidence and holistic perspective
- Ability to analyse the effects of sport management on health, environment and safety in universal and social dimensions, to act in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility awareness, to comprehend administrative and legal areas of sport management
Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
- Scientific Knowledge and Skills
- Management and Leadership Skills
- Communication and Social Skills
- Professional Ethics and Social Responsibility
- Technological Skills
Each student must register for courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses in order to take the end-of-term exam. Students are subject to at least one midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam (scores obtained from measurement tools such as homework, quiz, etc. can also be evaluated as midterm exam grade) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points.
Score Coefficient Degree of Success
AA 4.00 Okay
BA 3.50 Good-Excellent
BB 3.00 Good
CB 2.50 Medium-Good
CC 2.00 Medium
DC 1.50 Weak-Medium
DD 1.00 Weak
FF 0.00 Failed
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports,” prepared based on criteria set by YÖK, are published annually. These reports include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by YÖK. These reports include quantitative and
- qualitative evaluations and are shared publicly.
-
Quality assurance for undergraduate programs in higher education is regulated under the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs."
- Development and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
-
- The curriculum and learning outcomes for each undergraduate program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
-
- National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by YÖK and accepted by the respective Council of Deans.
- Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on YÖK's fundamental principles.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by their higher education institution.
- Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions submit an "Institutional Internal Evaluation Report" for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," prepared as part of external evaluations, with the public.
First Registration: Students who want to enroll in the programme must get enough points in the Higher Education Institutions Examination (YKS / AYT) conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM).
Horizontal Transfer: Students studying in an equivalent programme at home or abroad can apply for transfer. Applications are evaluated before the start of the semester and are examined by taking into account the degree to which each student applies and the individual conditions.
Exchange Programme: Students coming from abroad within the scope of student exchange programmes approved by the University and carried out within the framework of an agreement can attend the courses offered in English in the department.
International Student: In international student admissions, according to the score ranges specified in the legislation, firstly TR-YÖS, then, if there is a quota, national / international university entrance exams, high school graduation exams and certificates and high school diploma grades are ranked according to the placement process.
Detailed information about the entrance requirements is shared with all candidates with the registration guides prepared before each registration period on the University's web page.
Those who have a bachelor's degree can continue to master's degree programmes and doctorate and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant requirements. In addition, graduates of the programme can choose the following progression paths in private and public institutions.
Professional Sports Teams:
- Sports management
- Marketing Directorate
- Finance Directorate
- Athlete relations manager
- Media relations manager
Sports Federations:
- Project Manager
- Organisation coordinator
- International Relations Officer
Sports Facilities
- Facility manager
- Event organiser
- Sales and marketing manager
Sports Organisation Companies:
- Event planning and management
- Sponsorship department and marketing
- Sports tourism organisation
Sporting Goods Companies:
- Sales and marketing
- Product development
Sports Media
- Sports writing
- Sports commentary
- Sports programme production
Sport Education Institutions:
- Coaching
- Sports academics
Sports Consultancy:
Providing counselling services to sports clubs and athletes
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
3. Council of Higher Education Principles on Admission of Students from Abroad
Qualification is valid indefinitely