Yeterlilik Kodu | TR0030024664 | |
Yeterlilik Adı | Spor Yöneticiliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gelişim Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://gelisim.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS) Başlangıç: 4.12.2017 / Bitiş: 30.09.2024 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Başarı Notu KATSAYI AA 4,0 AB 3,7 BA 3,3 BB 3,0 BC 2,7 CB 2,3 CC 2,0 CD 1,7 DC 1,3 DD 1,0 FF 0,0 Her alanda yüksek lisans, doktora programlarına veya sanatta yeterlik programlarına başvurabilir. Öğrenciler, daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim Üniversitesi’ne kesin kayıt yaptıran öğrenciler ilk hafta içinde başvurdukları takdirde kredi ve not transfer talepleri ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kariyer Olanakları Spor yöneticisi adaylarına, spor endüstrisindeki dinamik ve gelişen yapı içerisinde yer alan “Etkinlik yönetimi firmaları”, “Spor pazarlaması firmaları”, “Ticari amaçlı spor salonları”, “Şirketlerin sağlık ve zindelik birimleri”, “Görsel ve yazılı medya kuruluşları”, “Şirketlerin sponsorluk hizmetleriyle ilgili birimleri”, “Yerel Yönetimler Spor Departmanları”, “Gençlik ve Spor Bakanlığı ve çeşitli birimleri”, “Turizm Sektörü ve Oteller”, “Amatör ve Profesyonel Şubesi bulunan Spor Kulüpleri”, “Ulusal ve Uluslararası Spor Federasyonlarında çeşitli kariyer fırsatları sunulmaktadır. Çalışma Olanakları Kamu (Spor Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatlari), yerel yönetimler, spor kulübü ve vakiflar gibi gönüllü kuruluşlar ile spor işletmeleri mezunlarimizin çalişma alanlarini oluşturmaktadir. Yatay Geçiş İlgili mevzuattaki şartların yerine getirilmesi kaydıyla bütün fakülte ve yüksekokullara Kurum-içi yatay geçiş yapılabilir. Ayrıca diğer kurumların benzer programlarına yatay geçiş imkân vardır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030024664
ISCO 08
ISCO 08
- Spor Yöneticiliği Bölümü; spor endüstrisi içerisinde yer alan organizasyonlarla birlikte, kamu ya da özel sektördeki sporla ilgili kurumlara, okullara ve üniversitelere; bilimsel temellere dayalı bilgilerle hizmet verebilecek yönetme ve yönlendirme yeteneğine sahip, problemlere çözüm getirme becerisi kazanmış, iyi iletişim kurabilen ve ekip çalışma anlayışını benimseyen yöneticiler yetiştirmeyi amaç edinmiştir.
- Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşmektedir.
- Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
- Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
- Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
- Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
- Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler.
- Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
- Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
- Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
- Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
- Her dersin ders tanıtım ve uygulama formunda dersin kazanımları, materyalleri ve değerlendirme yöntemleri belirlenmiştir. Kurumun bilgi sistemi web sayfasından erişime açık olarak paylaşılmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)
Başlangıç: 4.12.2017 / Bitiş: 30.09.2024
- Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Kariyer Olanakları
Spor yöneticisi adaylarına, spor endüstrisindeki dinamik ve gelişen yapı içerisinde yer alan “Etkinlik yönetimi firmaları”, “Spor pazarlaması firmaları”, “Ticari amaçlı spor salonları”, “Şirketlerin sağlık ve zindelik birimleri”, “Görsel ve yazılı medya kuruluşları”, “Şirketlerin sponsorluk hizmetleriyle ilgili birimleri”, “Yerel Yönetimler Spor Departmanları”, “Gençlik ve Spor Bakanlığı ve çeşitli birimleri”, “Turizm Sektörü ve Oteller”, “Amatör ve Profesyonel Şubesi bulunan Spor Kulüpleri”, “Ulusal ve Uluslararası Spor Federasyonlarında çeşitli kariyer fırsatları sunulmaktadır.
Çalışma Olanakları
Kamu (Spor Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatlari), yerel yönetimler, spor kulübü ve vakiflar gibi gönüllü kuruluşlar ile spor işletmeleri mezunlarimizin çalişma alanlarini oluşturmaktadir.
Yatay Geçiş
İlgili mevzuattaki şartların yerine getirilmesi kaydıyla bütün fakülte ve yüksekokullara Kurum-içi yatay geçiş yapılabilir. Ayrıca diğer kurumların benzer programlarına yatay geçiş imkân vardır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024664 | |
Qualification Title | Sports Management Bachelor Degree | |
Awarding Body | Istanbul Gelisim University | |
Awarding Body Contact | Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | • YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and other activities conducted in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published annually based on criteria determined by YÖK. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK. • YÖK also publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, including quantitative and qualitative evaluations specific to foundation higher education institutions, are made publicly available by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Establishment and Approval of Educational Programs: 1.1. YÖK (Council of Higher Education) determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK (Council of Higher Education). 3. Certification: Upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by higher education institutions regarding external evaluation with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS) | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation.The conditions in the Sufficiency conditions and Rules section are enough | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students completing this programme could work as: -Trainer in Sport Clubs - Sport Specialist and coach in Federations of Youth and Sport Directorates - Fitness leader or specialist in special Sport and Health Clubs - Coach, Sport specialist or fitness leader in sports centers of universities - Coach in touristic administrations (hotels, holiday villages etc) - Academic staff in universities. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation Regarding Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030024664
ISCO 08
ISCO 08
- Sports Management Department aims to educate managers who have the ability of managing and guiding with information based on scientific foundations, who have gained the ability to solve problems, have good communication, and adopt a teamwork mentality for organizations within the sport industry, for the public or private sports related institutions, schools and universities.
- Learning takes place in the form of formal education.
- Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
- Student will be able to describe the theories of sports management science.
- Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
- Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
- Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
- Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
- Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
- Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
- Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Reading and writing competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Measurement and evaluation methods, types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
- Various methods such as assignments, projects, applications, midterm exams, and final exams are used in measurement and evaluation.
- Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success.
- The learning outcomes, materials, and evaluation methods of each course are determined in the course introduction and implementation form. This information is publicly available on the institution's information system website.
• YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and other activities conducted in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published annually based on criteria determined by YÖK. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.
• YÖK also publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, including quantitative and qualitative evaluations specific to foundation higher education institutions, are made publicly available by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Establishment and Approval of Educational Programs:
1.1. YÖK (Council of Higher Education) determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.
1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK (Council of Higher Education).
3. Certification: Upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by higher education institutions regarding external evaluation with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.
Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)
- General admission requirements for Turkish and foreign students are valid to start the program.
Students completing this programme could work as: -Trainer in Sport Clubs - Sport Specialist and coach in Federations of Youth and Sport Directorates - Fitness leader or specialist in special Sport and Health Clubs - Coach, Sport specialist or fitness leader in sports centers of universities - Coach in touristic administrations (hotels, holiday villages etc) - Academic staff in universities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation Regarding Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.